Конкурс дитячого малюнку «Право у казках»


Скачати 127.63 Kb.
Назва Конкурс дитячого малюнку «Право у казках»
Дата 11.01.2014
Розмір 127.63 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Право > Конкурс





ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ
ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ


ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
вул. Бидгощська, 38/1, м.Черкаси, 18003, тел./факс 64-21-78

web: http://oipopp.ed-sp.net , e-mail: [email protected], код ЄДРПОУ 02139133



06.12.2013 № 434/01-17








Керівникам органів управління освітою, завідуючим районними, міськими методичними кабінетами
Про проведення у 2013 році Всеукраїнського тижня права
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2013 року № 611-р «Про затвердження плану заходів з проведення у 2013 році Всеукраїнського тижня права» Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради рекомендує розробити і затвердити районі плани заходів для організації у період із 09 по 14 грудня цього року Всеукраїнського тижня права.

Враховуючи, що 10 грудня – День прав людини – міжнародне свято, яке відзначається за пропозицією Генеральної асамблеї ООН, знаменуючи річницю ухвалення Асамблеєю Загальної декларації прав людини в 1948 році – пропонуємо у цей день провести уроки прав людини.

Окрім цього радимо включити до своїх планів і провести протягом 09 – 14 грудня 2013 року тематичні заходи навчально-інформаційного, освітнього та виховного характеру:

  • години спілкування, виховні години, на яких провести обговорення таких законодавчих актів як «Загальна декларація прав людини» (1948), «Європейська конвенція про захист прав людини і основоположних свобод» (1950), «Міжнародний пакт про громадянські та політичні права» (1966), «Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права» (1966), «Конвенція про права дитини» (1989) та інші;

  • сюжетно-рольові ігри «Пульт життя», «Пластичний театр», «Яка буває свобода», «Мій простір» та ін.;

  • бесіди на правову тематику «Правова подорож Україною», «Один світ – один народ»;

  • диспути «Чому право на свободу слова є важливим?», «Європейський суд з прав людини: хто має право на захист», «Право людини на життя: одне із природніх прав чи особиста цінність кожної людини»;

  • учнівські конференції «Діти за демократію», «Немає прав без обов’язків, а обов’язків без прав», «Право – гарантується кожному»;

  • конкурс дитячого малюнку «Право у казках», «Мій простір», «Моє, твоє, наше» та ін. (див. Додаток 1).

У бібліотеках загальноосвітніх навчальних закладів організувати книжкові виставки, презентації видань про права людини та дитини, ознайомлення з матеріалами, представленими на них, оформлення в навчально-виховних і культурно-освітніх закладах тематичних стендів на правову тематику.

Форми і методи виховних заходів можуть бути різноманітними, варто обирати їх відповідно до вікових особливостей вихованців, рівня громадянської сформованості учнівського колективу.

На сайті Черкаського освітянського порталу у розділі «Науково-методичне забезпечення закладів освіти» можна ознайомитися із методичним матеріалом «Люди, які все змінили (із життя та діяльності видатних діячів правозахисного руху)» – http://oipopp.ed-sp.net/component/option,com_metod/catid,174/Itemid,51.


Ректор Н.М.Чепурна
Степанова Н.М. 64 05 90

Додаток 1

до листа № __________ від ____________
Дидактичні матеріали

для проведення Всеукраїнського тижня права у загальноосвітніх навчальних закладах Черкаської області у 2013 році

Історія та особливості виникнення та еволюції права на освіту

Історично право на освіту було привілеєм, користуватися яким міг далеко не кожний. Нерівне суспільство існувало лише за такими правилами. Грамотною була обмежена частина суспільства. Варто сказати, що й прагнення бути освіченими мали одиниці. Наприклад, зовсім не в традиції було навчати жінок іншому, ніж музиці та іноземним мовам, подекуди – поезії. Звичайно, що і це стосувалося лише привілейованих родин.

Тарас Шевченко, щоб мати можливість вчитися малювати, використовував крихти свого вільного часу та переховувався. Катерина Білокур, геніальна художниця, потерпала від нерозуміння батьків, вчилася малювати таємно, використовуючи замість кистей та нормального паперу саморобки та газети. Натомість, батьки Амадея Моцарта, знаного композитора, навпаки з дитинства використовували його талант, змушували постійно займатися та виступати. Втім, усі негаразди не завадили цим трьом гідним особам стати геніями. Самоосвіта та прагнення вчитися і зараз є рушійними силами культурного, емоційного та соціального розвитку та освіти людини.

Право на освіту – одне з соціально-економічних, а також культурних прав людини «другого покоління». Тобто, воно було ідентифіковане та сформоване пізніше за право на життя чи право на гідне або рівне ставлення. Однак, з огляду на дискримінацію, право на освіту може розглядатися також як громадянське право першого покоління, тому що в такому випадку це право входить до змісту права на рівне ставлення.

Стаття 22 Декларації прав людини і громадянина якобінської Конституції (1793) проголошувала завданням суспільства доступність освіти для кожного. А, наприклад, Стаття 157 Німецької Конституції Паульскірхе (1848) передбачала вже безоплатність початкової освіти. Першою право на освіту на конституційному рівні закріпила Мексика (у 1917 році).

У Радянській Росії на конституційному рівні доступ до освіти був визнаний завданням держави статтею 17 Конституції РРФСР 1918 року. Право на освіту з вказівкою на зобов’язання держави було вперше закріплене статтею 121 Конституції СРСР 1936 року, та згодом підтверджене статтею 45 Конституції СРСР 1977 року.

На загальному європейському рівні право на освіту нормативно було закріплене тільки після Другої Світової війни. Так, в Загальній декларації прав людини з’явилася стаття 26, де було закріплене право на освіту. Також, право на освіту закріплене в статтях 13 і 14 Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права, статтях 28 і 29 Конвенції про права дитини, у статті 2 Першого протоколу Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, у статті 17 Переглянутої Європейської соціальної хартії.

В українській історії право на освіту послідовно знаходило своє нормативно-правове закріплення у:

Гадяцьких статтях (1658),

Конституції Пилипа Орлика (1710),

Конституційному проекті «Вільної Спілки» М. Драгоманова (1884),

Першому Універсалі Української Центральної Ради (1917).

Конституція України 1996 року статтею 53 гарантує:

«Кожен має право на освіту.

Повна загальна середня освіта є обов’язковою.

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно- технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі.

Громадянам, які належать до національних меншин, відповідно до закону гарантується право на навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови у державних і комунальних навчальних закладах або через національні культурні товариства».

Право на освіту – це право людини на здобуття певного обсягу знань, культурних навичок, професійної орієнтації, які необхідні для нормальної життєдіяльності в умовах сучасного суспільства.

Освіта надає кожному можливість докладно розуміти перелік прав, котрими кожний володіє, а також – зобов’язання уряду щодо забезпечення цих прав; полегшує доступ до будь-якої інформації. Освіта допомагає кожному розвивати навички спілкування, свої здібності та талант, реалізовувати себе як особистість.

Основними характеристиками права на освіту є:

• наявність і доступність права на освіту (недискримінація, фізична і економічна (фінансова) доступність);

• прийнятність, якість і адаптованість освіти;

• академічна свобода викладача та учня (право вибору навчального закладу, викладача, методів викладання, теми дослідження тощо);

• безоплатність початкової та середньої освіти.

Нікому не може бути відмовлено у праві на освіту, і держава має створити усі можливості для реалізації цього права. Варто наголосити на індивідуальному характері права на освіту, необхідності його особистої реалізації. При цьому, неможливим є делегування цього права на основі представництва чи довіреності. Хоча, варто сказати, що саме батьки мають право обирати школу для дитини. Але це не означає, що дитина не може вирішити змінити навчальний заклад у будь-який момент.

Існує принцип вільності освіти – дитина може сама обирати зручнішу та ефективнішу для неї методику та форму викладання. Дитина має право обирати факультативні предмети, додаткові заняття та будь-який вид позашкільної освіти. Це гарантується статтею 23 Конституції України – як право на вільний розвиток своєї особистості.

Вправа «Мультфільм про Чортеня №13»

(для дітей молодшого шкільного віку, 6–12 років)

Завдання:

• поглибити знання про право на освіту;

• розвинути навички командної роботи;

• розвинути уяву та творче мислення.
Кількість учасників: 10 і більше.
Час: 30 хвилин.
Матеріали:

мультфільм «Чортеня №13».
Інструкції / поради ведучому:

1. Покажіть дітям мультфільм.

2. Обговоріть, чим відрізняється школа чортенят від звичайної людської школи. Чи вважають вони правильним, що у школі потрібно вчити поганим речам, не поважати та ображати інших, як це показано у мультфільмі?

3. Обговоріть, яким життєвим постулатам потрібно вчити у школі (доброта, людяність, повага).
Зворотній зв’язок:

Подякуйте дітям за їхню роботу, а також обговоріть виконання вправи, зокрема, запитайте дітей:

  • чи сподобалось їм працювати у команді?

  • чи сподобалась їм вправа?


Вправа «Придумай новий шкільний предмет»
Завдання:

• поглибити знання про право на якісну та повноцінну освіту;

• розвинути навички командної роботи;

• розвинути уяву та творче мислення.
Кількість учасників: 10 і більше.
Час: 45 хвилин.
Матеріали:

аркуші паперу.
Інструкції / поради ведучому:

1. Розкажіть дітям, що на останній педагогічній раді директор запропонував учням самим придумати нові шкільні предмети, які їм цікаві.

2. Об’єднайте дітей у 3 – 4 команди.

3. Кожна команда повинна придумати назву свого предмета та його короткий опис (5 – 10 речень). Предмети можуть бути смішними та незвичайними (історія казок про принцес, математика для гномів, фізкультура для космонавтів тощо). 4. Кожна команда презентує свій предмет. Можна домовитись, що на наступному уроці буде проведене заняття з одного з вигаданих предметів. Тому, домашнім завданням для команд буде – підготуватись до проведення уроку.
Зворотній зв’язок:

Подякуйте дітям за їхню роботу, а також обговоріть виконання вправи, зокрема, запитайте дітей:

  • чи сподобалось їм працювати у команді?

  • чи сподобалась їм вправа?

  • чи вважають вони правильним, що директор та вчителі повинні прислухатися до думки учнів щодо предметів, які їм цікаві, або впроваджувати позашкільні заняття на цікаві теми?



Вправа «Що може вчитель?»
Завдання:

• поглибити знання про право на освіту;

• засвоїти поняття якісної та професійної освіти, а також те, якою має бути професійна поведінка вчителя.
Кількість учасників: 10 і більше.
Час: 30 хвилин.
Матеріали:

м’яч або невелика м’яка іграшка.
Інструкції / поради ведучому:

1. Нехай діти стануть у коло, а Ви самі станьте до середини кола.

2. Поясність дітям, що вони мають кидати м’яч будь-кому з інших учнів, якщо вчитель говорить про те, що він не має права робити по відношенню до учнів. Якщо йдеться про те, що вважається нормальним та прийнятним – дитина продовжує тримати м’яч у руках. Задавайте питання тому, у кого в руках м’яч.

3. Приклади питань:

чи може вчитель ображати словами або діями учнів?

чи може вчитель заохочувати учнів добрими словами, написаними про

них у щоденнику, щоб це побачили батьки?

чи може вчитель вимагати читати книжки, яких не має у шкільній програмі

з літератури?

чи може вчитель дати можливість виправити погану оцінку?
Зворотній зв’язок:

Подякуйте дітям за їхню роботу, а також обговоріть виконання вправи, зокрема, запитайте дітей:

  • чи сподобалась їм вправа?

  • як і кому можна поскаржитись, якщо вчитель веде себе неприйнятно по відношенню до учнів?


Практичні вправи для дітей старшого шкільного віку, 13–18 років
Вправа «Альтернативна освіта»

Завдання:

• поглибити знання про право на освіту;

• поглибити навички командної роботи.
Кількість учасників: 10 і більше.
Час: 30 хвилин.
Матеріали:

картинки: музей; поле з квітами; театр; тролейбус; спортивна секція.
Інструкції / поради ведучому:

1. Розкажіть дітям про важливість навчання і про те, що людина може навчатися усе життя – у школі, в інституті, на роботі, у театрі або музеї.

2. Запропонуйте дітям об’єднатися у 4 групи, кожній з яких дається картинка.

3. Учні мають підготувати коротку презентацію, чого можна навчитися у місці, яке зображене на картинці і, яким способом це можна зробити.

4. Кожна команда представляє свої результати.

5. Можна обрати всім класом місце, яке сподобалось найбільше, та провести там наступний урок.
Зворотній зв’язок:

Подякуйте дітям за їхню роботу, а також обговоріть виконання вправи, зокрема, запитайте дітей:

  • чи сподобалась їм вправа?

  • чи сподобалось їм працювати у команді?

  • чи зрозуміли вони, як важливо вчитися та вдосконалюватися?

  • чи усвідомили вони те, що вчитися надзвичайно цікаво і робити це можна у найнезвичніших місцях.



Вправа «Листи у минуле»
Завдання:

• поглибити знання про право на освіту;

• розвинути вміння пояснювати переваги володіти цим правом іншим людям.
Кількість учасників: 10 осіб.
Час: 30 – 40 хвилин.
Матеріали:

папір, ручки.
Інструкції / поради ведучому:

1. Сформуйте дві чи три команди (залежно від кількості учнів).

2. Розкажіть про вразливі групи, право на освіту яких, було знехтувано суспільством, традиціями або державою.

3. Запропонуйте учням обрати для себе вразливу групу, наприклад, кріпаки, гладіатори, хрестоносці, зманіжені панянки тощо.

4. Листи складаються на тему: які можливості для них може дати освіта, якби вони прагнули та мали фізичну можливість вчитися, як би змінилося їхнє життя, а, можливо, і історія людства?

5. Кожна група готує лист. Обраний групою представник презентує лист перед класом.

6. Потім листи обговорюються усім класом.
Зворотній зв’язок:

Подякуйте дітям за їхню роботу, а також обговоріть виконання вправи, зокрема, запитайте дітей:

  • чи швидко вони розібралися із завданням?

  • чому саме таку вразливу групу було обрано?

  • з чим було найважче визначитися?

  • чи хотіли б вони отримати листи з майбутнього, де б їм відкрилися втрачені переваги та, можливо, інші незнані нині права?



Вправа «Справа про...»
Учень останні два роки навчання мав проблеми зі здоров’ям, тому перейшов на домашнє навчання. Вчителі навідувалися нерегулярно, але оцінювали та атестували учня добре. Після закінчення школи учень провалив вступні іспити. Через це він подав до суду заяву про порушення його права на освіту через незабезпечення доступу до навчання та якості навчання.

Питання: Чи є, на ваш погляд, судові перспективи у цієї справи? Чи мали учень та його мати право оскаржувати дії дирекції та вчителів ще під час навчання учня у школі?
Завдання:

• розібратися з сутністю права на освіту на конкретному прикладі;

• розвинути навички самостійної роботи та вміння відстоювати свою думку.
Кількість учасників: задіяний весь клас.

Час: 20 – 30 хвилин.

Матеріали:

текст для обговорення.

Інструкції / поради ведучому:

1. Роздайте дітям текст завдання.

2. Повідомте, скільки часу має тривати завдання.

3. Запропонуйте на звороті аркушу із завданням надати повне та аргументоване вирішення поставлених перед учнями питань.

4. Бажано залишити час на обговорення виконаного завдання та обмін думками.
Зворотній зв’язок:

Подякуйте дітям за їхню роботу, а також обговоріть виконання вправи, зокрема, запитайте дітей:

  • чи швидко вони розібралися із завданням?

  • з чим було найважче визначитися?

  • що з питань вони залишили відкритим, тобто таким, що має не одне, а кілька шляхів вирішення, на їхній погляд?

За матеріалами посібника:

Права людини для дітей: посібник для вчителів та тренерів / Денисенко Л.В., Дзюбій О.А. – К.: Час Друку, 2011. – 260 с.


Схожі:

Конкурс дитячого малюнку, плакату «Права дитини: моя конвенція»
«ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Львівський обласний дитячий еколого-натуралістичний центр проводить обласний етап Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнку «Зоологічна...
Методичні рекомендації щодо організації та проведення конкурсу дитячого малюнку “
Статтею 43 Конституції України гарантовано, що кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці
Методичні рекомендації щодо організації та проведення конкурсу дитячого малюнку “
Статтею 43 Конституції України гарантовано, що кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці
І місце
Львівський обласний дитячий еколого-натуралістичний центр провів обласний етап Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнку «Зоологічна...
Методично-бібліографічний відділ
Надіїв), конкурс колядок «Малий Ісусик. Різдвяна зірка. Буде Святвечір, буде ялинка» та виготовлення святкових листівок «Святкова...
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ГІРНИЧОГО НАГЛЯДУ ТА З ПРОМИСЛОВОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
«Кращий слоган з охорони праці» для студентів професійно-технічних та вищих навчальних закладів з підбиттям підсумків на конференції...
2. Конкурс на право оренди об'єкта (далі конкурс) оголошується орендодавцем
...
Конкурс проводиться з метою залучення учнівської молоді до роботи...
Відповідно до річного плану роботи Львівського обласного дитячого еколого-натуралістичного центру на 2012 рік проведено обласний...
У чому полягали переваги моделі атома Томсона?
На малюнку надана схема експериментальної установки Резерфорда для вивчення розсіювання альфа-частинок. Якою цифрою на малюнку позначене...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка