|
Скачати 38.9 Kb.
|
Аналітична довідка по вивченню досвіду роботи «Проблемне навчання на уроках географії» вчителя географії Сваричівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Шищак Дарії Дмитрівни термін проведення: 2007-2009 рр. Мета сьогоднішнього навчання – не тільки дати знання учням, а й показати способи їх здобування, сприяти формуванню пізнавальної самостійності учнів, розвинути в них творчі здібності. Саме проблемне навчання повинне забезпечити найбільшу активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів, яку супроводжує один з постійних стимулів навчання - задоволення від процесу роботи та результату. Дане психологічне дослідження вивчення досвіду роботи вчителя має на меті :
Об’єктом вивчення є вчитель та учні. Методи вивчення:
Практичним психологом було відвідано протягом 2007 – 2009рр. двадцять три навчальні заняття та дев’ять позакласних заходів по предмету. Спостереження за учнями на уроці, в позакласній роботі показали високий рівень співробітництва у груповій роботі. При постановці проблемних задач,завдань учні аналізували отримані знання та уміло застосовували їх для вирішення поставленої мети, проблеми. Працюючи в групах, двійках, учні надавали емоційну підтримку один одному,критично, але без агресії, ставилися до судження опонента, толерантно вели дискусію. Професійна діяльність неминуче супроводжується змінами в структурі особистості фахівця, коли відбуваються, з одного боку, посилення й інтенсивний розвиток якостей, що сприяють успішному здійсненню діяльності, а з іншого боку – зміна, придушення і навіть руйнування структур, що беруть участь у цьому процесі. Спостерігаючи за діяльністю вчителя на уроці слід відмітити емоційну складову професійної діяльності, темп мовлення, міміку, жестикуляцію, вміння мотивувати учнів до діяльності. При вивченні нового матеріалу вчитель застосовує активні форми роботи для активізації пізнавальної діяльності учнів («Гронування», «Розумовий штурм», «Методика взаємних запитань», складання ЕСЕ, сенканів, метод ПРЕС, діаграма Венна, робота в групах). Навчальний матеріал адаптує до рівня навченості учнів, вчить використовувати набуті раніше знання на практиці. Використовуючи метод створення проблемної ситуації при актуалізації опорних знань чи при вивченні та закріпленні матеріалу вчитель розвиває мисленнєву діяльність учнів, а саме: узагальнення та систематизацію. За методикою вивчення комунікативних і організаторських здібностей у вчителя високий рівень сформованості комунікативних і організаторських здібностей. Досліджуючи спрямованість педагога за методикою «Професійна спрямованість вчителя» було виявлено спрямованість вчителя на вдосконалення професійної майстерності, що вказує на пошук шляхів, підходів для того, щоб уроки географії були цікавими і отримані знання могли застосовуватися для майбутнього. Протягом 2007-2009 років було проведено анкетування серед учнів 7-9 класів «Що нам цікаво?». В опитуванні взяло участь: 2007 -2008н.р. (62учні), 2008-2009н.р (73учні). 2007-2008 н.р. – на запитання який навчальний предмет вам найбільше подобається, дає глибокі і міцні знання, корисний для вашого майбутнього – 73% респондентів відзначили географію, з них 27% вважає цей предмет складним. На запитання, на уроках з яких предметів найчастіше опитують, дають індивідуальні завдання, використовують ділові ігри, семінари, конкурси, вікторини, робота з комп’ютером тобто використовується система індивідуально диференційованого навчання на уроках географії, згідні 60% опитуваних. 2008-2009 н.р. – на запитання, який навчальний предмет вам найбільше подобається, дає глибокі і міцні знання, корисний для вашого майбутнього – 81% респондентів відзначили географію, з них 23% вважає цей предмет складним. На запитання, на уроках з яких предметів найчастіше опитують, дають індивідуальні завдання, використовують ділові ігри, семінари, конкурси, вікторини, робота з комп’ютером тобто використовується система індивідуально диференційованого навчання на уроках географії, згідні 71% опитуваних. За методикою «Мотиви спільної навчальної роботи в групі» було виявлено високий рівень співробітництва, зацікавленість у результативності роботи та оцінці за виконану роботу, можливість проявити себе та підвищити свій авторитет. На основі досліджень, спостережень, можна зробити висновок, що учні позитивно ставляться до навчального предмету – географії, а це залежить від його цікавості, середнього рівня складності самого матеріалу, використання різних методів, методичних прийомів для активізації пізнавальної діяльності і усвідомлюють зв'язок предмету з життям. Моя результативність праці – мої учні Випускниця Сваричівської ЗОШ І-ІІІ ст.. Гумінська В. за результатами ЗНО з хімії була зарахована на державну форму навчання хімічного факультету Прикарпатського університету ім.. В.Стефаника |
Аналітична довідка за І квартал 2010 року ... |
Аналітична довідка за ІV квартал 2012 року Спостереження за станом атмосферного повітря здійснюють Державна екологічна інспекція у Волинській області (спостереження за джерелами... |
Аналітична довідка за ІV квартал 2010 року Спостереження за станом атмосферного повітря здійснюють Державна екологічна інспекція у Волинській області (спостереження за джерелами... |
Аналітична довідка за І квартал 2011 року Спостереження за станом атмосферного повітря здійснюють Державна екологічна інспекція у Волинській області (спостереження за джерелами... |
Аналітична довідка за ІІІ квартал 2012 року Спостереження за станом атмосферного повітря здійснюють Державна екологічна інспекція у Волинській області (спостереження за джерелами... |
Аналітична довідка заІІІ квартал 2011 року Спостереження за станом атмосферного повітря здійснюють Державна екологічна інспекція у Волинській області (спостереження за джерелами... |
Аналітична довідка заІІ квартал 2011 року Спостереження за станом атмосферного повітря здійснюють Державна екологічна інспекція у Волинській області (спостереження за джерелами... |
Аналітична довідка за ІІІ квартал 2010 року Спостереження за станом атмосферного повітря здійснюють Державна екологічна інспекція у Волинській області (спостереження за джерелами... |
Центральна районна бібліотека Методично-бібліографічний відділ З... Бібліотека – моя доля: з досвіду роботи / Долинська ЦРБ, метод бібліогр від.; уклад. З. В. Тарантюк, Н. П. Кушнірчук, відп за вип.... |
Аналітична довідка про роботу Новомиргородської районної державної... У звітному періоді кількість звернень громадян Новомиргородського району до установ вищого рівня становить від загальної кількості... |