ПРОГРАМА реформування і розвитку житлово-комунального господарства Ульяновського району до 2014 року


Скачати 351.51 Kb.
Назва ПРОГРАМА реформування і розвитку житлово-комунального господарства Ульяновського району до 2014 року
Сторінка 1/3
Дата 17.03.2013
Розмір 351.51 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи
  1   2   3
ПРОГРАМА

реформування і розвитку житлово-комунального

господарства Ульяновського району до 2014 року

I. Сучасний стан житлово-комунального господарства
Сучасний стан житлово-комунального господарства району характеризується значною зношеністю основних фондів, дефіцитом фінансових ресурсів, необхідних для їх розвитку, поновлення, належної експлуатації та обслуговування, недосконалістю структури управління для забезпечення надійного і ефективного функціонування галузі.

Упродовж останнього десятиліття проблеми, пов’язані з функціонуванням житлово-комунального комплексу, перебувають у фокусі пильної політичної уваги, проте серйозних позитивних зрушень у цій сфері досі не відбулося.

Ситуація в житлово-комунальному господарстві продовжує ускладнюватися, відсутні позитивні зміни у становленні ринкових засад господарювання, розвитку конкуренції та залученні приватних інвестицій до підприємств галузі.

Неефективність реформування галузі призвела до критичного стану основних фондів підприємств житлово-комунального господарства. Недосконала тарифна політика зумовила хронічну і постійно зростаючу збитковість підприємств. Недосконалість системи управління житлом та підприємствами житлово-комунального господарства, а також системи регулювання природних монополій призвела до того, що підприємства галузі неспроможні ефективно працювати в ринкових умовах і надавати споживачам послуги належної якості.

Нестача власних і бюджетних фінансових ресурсів, їх неефективне розміщення, відсутність дієвого механізму залучення позабюджетних коштів не сприяють вирішенню завдань технічного переоснащення житлово-комунальних підприємств та розвитку комунальної інфраструктури. Не налагоджена ефективна співпраця з приватними інвесторами, міжнародними фінансовими установами та донорськими організаціями, не створений сприятливий інвестиційний клімат.

Значними і постійно зростаючими є втрати води і теплової енергії. Питомі витрати енергетичних ресурсів під час виробництва і надання житлово-комунальних послуг майже удвічі перевищують відповідні показники країн Європейського Союзу.

Недосконалість системи соціального захисту населення у сфері надання житлово-комунальних послуг, недостатня поінформованість населення, неузгодженість норм законодавства щодо регулювання взаємовідносин споживачів і виробників/виконавців житлово-комунальних послуг зумовлюють зростання незадоволення серед населення.

Про відсутність реальних зрушень та зволікання з належною реалізацією житлово-комунальної реформи яскраво свідчить статистика. Так, за станом на 1 січня 2009 року дебіторська та кредиторська заборгованість галузі становила відповідно 109,3 та 103,2 тис. грн. Збитки підприємств за підсумками роботи у 2008 році склали 2,1 тис. гривень.


ЖИТЛОВИЙ ФОНД
Станом на 1 січня 2009 року в житлово-комунальному господарстві Ульяновського району нараховується 100 житлових будинків загальною площею 189,1 тис. кв. м. 99% квартир з зазначеного житлового фонду є приватизовані. Неприватизованими залишилось 4 квартири.

Кризовий фінансовий стан в районі негативно позначився на утриманні житлового фонду. Значно погіршилися показники обслуговування житла, його технічний стан.

На протязі останніх років у житловому фонді капітальний та текучий ремонт не проводився через відсутність оборотних коштів та несплату населенням квартплати. У зв'язку з цим технічний стан житлового фонду постійно погіршується.

Існуюча система обслуговування житла, у якій житлово-експлуатаційна організація одночасно виступає у ролі замовника та виконавця робіт з обслуговування житлових будинків, є неефективною і не може забезпечити вимоги мешканців щодо повноти та якості житлових послуг.

Альтернативним варіантом утримання і експлуатації житла, а також реалізації права громадян щодо їх участі у місцевому самоврядуванні є формування об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, запровадження нових форм діяльності з розмежування управління і виробничих функцій, та залучення до управління і обслуговування житлового фонду суб’єктів підприємницької діяльності, як фізичних так і юридичних осіб.

На сьогоднішній день в районі не створено жодного об’єднання співвласників багатоквартирних будинків.

Повільно впроваджуються в наявному житловому фонді прилади обліку холодної води.

Завдання щодо поліпшення утримання житлового фонду комунальної власності:

забезпечення фінансування робіт по капітальному ремонту житлового фонду, його реконструкції;

створення об’єднань співвласників житла з метою залучення їх до утримання житлового фонду.

БЛАГОУСТРІЙ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ
На даному етапі рівень благоустрою населених пунктів району не повною мірою відповідає сучасним вимогам, який в першу чергу обумовлений недостатнім фінансуванням його розвитку, поновлення та утримання. Протягом останніх десяти років щорічні обсяги фінансування становлять до 10 % до нормативної потреби.

Благоустрій населених пунктів Ульяновського району характеризується такими показниками.

Протяжність вулично-дорожньої мережі району складає 595 км., в тому числі з твердим покриттям 504,6 км. По міській раді протяжність вулично- дорожньої мережі складає 49,8 км. (тверде покриття) по сільських радах – 429,9 км., в тому числі з твердим покриттям 344,4 км. Автомобільні дороги місцевого значення загального користування мають протяжність 165,1 км., в тому числі з твердим покриттям 160,2 км.

Стан об’єктів благоустрою та рівень послуг не в повній мірі задовольняє потреби громадян.

Значна кількість вулиць та штучних споруд не відповідає вимогам нормативів з експлуатації, становлять загрозу безпечному дорожньому руху, про що свідчить знана кількість дорожньо-транспортних пригод, які виникають за умов незадовільного стану вулично-дорожньої мережі.

В більшості населених пунктів не сформована сучасна система поводження з твердими побутовими відходами, відсутня їх переробка.

Звалища твердих побутових відходів стають одним із найбільших забруднювачів навколишнього природного середовища.

Сучасний стан об’єктів зовнішнього освітлення не задовольняє вимогам часу та потребам населення сіл та міста. Застаріле світлотехнічне обладнання приводить до значних перевитрат електричної енергії.

Тільки 59,8 відсотків вулиць, доріг, проїздів мають удосконалене покриття, яких близько 25 % знаходиться у незадовільному стані.

Забезпеченість комунального підприємства спеціальною прибиральною та дорожньою технікою, складає 72% від мінімальної потреби, яка замартизована на 80%.

В місті Ульяновка звалище твердих побутових відходів організоване більше 30 років тому без проектно-кошторисної документації, експлуатаційних, екологічних та санітарно-епідеміологічних вимог, тому потребує реконструкції чи будівництва нового.

Станом на 1 січня 2009 року виготовлено проектно-кошторисну документацію на будівництво нового полігону твердих побутових відходів.

Негайного вирішення потребує питання щодо фінансування робіт з виготовлення проектно-кошторисної документації та будівництва сміттезвалищ на території сільських територіальних громад.


Благоустрій кладовищ
В районі налічується 46 кладовищ.

Всі кладовища знаходяться у комунальній власності.

2 кладовища розташовані у місті, 44 – у сільській місцевості.

Через незадовільне фінансування практично всі кладовища не відповідають нормам “Порядку утримання кладовищ та інших місць поховань”, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003 року № 193.

Території більшості кладовищ не охороняються, освітлення на всіх кладовищах відсутнє.

Ритуальні послуги в районі надають 3 підприємства комунальної власності та 2 приватні підприємці.

Обсяги наданих у 2008 році ритуальних послуг склали біля 83,3 тис. грн.

З метою належного вшанування та увічнення пам’яті громадян України, що загинули у роки Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років, та на виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2009 року № 1198-р «Про затвердження плану заходів у зв’язку з 70-ми роковинами початку Другої світової війни» необхідно провести роботи по благоустрою та реставрації військових поховань на комунальних кладовищах, пам’ятників, меморіальних комплексів, архітектурних та інших споруд і об’єктів, що увічнюють пам’ять про Перемогу за рахунок співфінансування місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

ВОДОПОСТАЧАННЯ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ
Сучасний стан водопровідно-каналізаційного господарства характеризується дефіцитом фінансових ресурсів, необхідних для належної експлуатації та обслуговування систем водопостачання і водовідведення, недосконалістю структури управління галуззю та нормативно-правової бази для забезпечення її надійного і ефективного функціонування.

Рівень забезпеченості населення району централізованим питним водопостачанням та каналізацією станом на 1 січня 2009 року визначається такими даними:

Водозабезпеченя населених пунктів району здійснюється від 16 водогонів і 4502 громадських криниць. При бактеріологічному дослідженні вищевказаних водогонів вода відповідає вимогам ГОСТу 287428.

У районі відсутня система централізованого водовідведення. Всі житлово-комунальні об’єкти району каналізовані на вигріб, звідки рідкі нечистоти вивозяться асенізаційним транспортом Ульяновського комунального підприємства.

По місту Ульяновка централізованим водопостачанням забезпечено 5355 чол., що становить 74 % від населення міста. Решта населення міста користується громадськими шахтними колодязями, яких нараховується 154 та колодязями що знаходяться в приватному секторі.

Мережі водопроводів забезпечуються 10 артсвердловинами. Для регулювання годинних коливань води на мережах встановлено 10 водонапірних башт.

Окремі кількісні характеристики потужності водопровідно-каналізаційного господарства по м. Ульяновка




Одиниця виміру

Кількість

Водопостачання







Загальна потужність комунальних водопроводів у містах і селищах міського типу

тис.куб.м / добу

2,443

Комунальні насосні станції

шт.

10

їх потужність

тис.куб.м / добу

2,443

Подано води у мережу

тис.куб.м / добу

0,525

Відпущено води усім споживачам,

тис.куб.м / добу

0,445

з них населенню

-//-

0,366

Довжина водопровідних мереж,

км

24

у тому числі комунальних

-//-

24

з них аварійних

-//-

4

Каналізація







Пропускна спроможність комунальних очисних споруд

тис.куб.м / добу

-

Пропущено стічних вод через вигрібні ями

-//-

0,08

з них через очисні споруди

-//-

-

Довжина каналізаційних мереж,

км

-

у тому числі комунальних

-//-

-

з них аварійних

-//-

-



Сучасний стан водопостачання у сільській місцевості
Ситуація з водопостачанням сільських населених пунктів району характеризується такими показниками:

Із 27 сільських населених пунктів централізованим водопостачанням забезпечено 14 сіл, або 51,8 %, при цьому лише 10 % населення зазначених сіл охоплено централізованим водопостачанням, що становить близько 7,2 % від загальної чисельності сільського населення району, проти 24,5 % по Україні. Решта 92,8 % сільського населення для питного водоспоживання використовують воду з громадських та приватних шахтних колодязів.
Аналіз і узагальнення результатів обстеження сучасного стану водопостачання району свідчить, що водопровідно –каналізаційне господарство перебуває у кризовій ситуації, а саме:

за надійністю роботи;

за енергоспоживанням;

за фінансово-економічними показниками.

Надання послуг населенню з точки зору надійності, якості та безпеки послуг водопостачання – незадовільне та погіршується з таких основних причин:

  • низький рівень охоплення населення послугами;

  • велика кількість аварійних водопровідних мереж та споруд;

  • відсутність централізованої каналізації.

Високий рівень зношеності споруд, розподільчих мереж, недосконалі і застарілі технології водопідготовки, амортизоване насосоенергетичне обладнання призводить до частих аварій, значних втрат води та енергетичних ресурсів і викликають дестабілізацію водозабезпечення переважної більшості населених пунктів. Фізичне і моральне старіння системи розподілу води значно випереджає темпи їхньої заміни та санації, що на даний час може призвести до катастрофічних наслідків. У зв’язку з незадовільним станом розподільчих водопровідних мереж систем водопостачання відсутності коштів на їх капітальний ремонт і виконанням планово- попереджувальних робіт постійно зростають витоки води. 86 % споживачів не мають спеціальних приладів для обліку споживання питної води.

Тарифи на послуги питного водопостачання та водовідведення для населення у переважній більшості населених пунктів не відшкодовують витрат на виробництво, не враховують інвестиційної складової, що обумовлює збитковість функціонування підгалузі в цілому та поступовий її занепад. Враховуючи те, що вартість електричної енергії є основною складовою собівартості води господарсько-питного призначення, енергозбереження є однією з основних проблем модернізації системи питного водопостачання. Ще однією вагомою складовою собівартості водопостачання в Ульяновському районі є відсутність каналізації, що призводить до істотного завищення тарифу на водовідведення. Успішне розв’язання зазначених проблем дасть змогу не лише зекономити кошти для інвестування розвитку системи питного водопостачання, а й упорядкувати в подальшому тарифи на питну воду у бік їх зниження. Проблеми водопостачання населення та якості питної води мають стратегічне значення і потребують комплексного вирішення.
  1   2   3

Схожі:

Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства...
Затвердити районну Програму реформування та розвитку житлово-комунального господарства Добровеличківського району на 2009-2014 роки...
Про хід виконання Програми реформування і розвитку житлово-комунального...
Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Коломийського району на 2011-2014 роки
Про хід виконання Програми реформування і розвитку житлово-комунального...
Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Коломийського району на 2011-2014 роки
Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства...
Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення програми
Положення про відділ реформування житлово-комунального господарства
Відділ реформування житлово-комунального господарства (далі відділ) є структурним виконавчим органом міської ради, підзвітним та...
Програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства...
Склад проблеми та обґрунтування необхідності її розв’язання шляхом розроблення і виконання програми
НІКОПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
Затвердити зміни та доповнення до Програми розвитку житлово-комунального господарства м. Нікополя на 2013 рік, затвердженої рішенням...
НІКОПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
Затвердити зміни та доповнення до Програми розвитку житлово-комунального господарства м. Нікополя на 2013 рік, затвердженої рішенням...
РОЗДІЛ І. "Підвищення конкурентоспроможності економіки області."
Обсяги фінансування місцевих програм реформування житлово-комунального господарства
СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Закону України «Про Загальнодержавну програму...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка