|
Скачати 88.07 Kb.
|
ЗАНЯТТЯ № 8На тему: «Інтересів і схильності при виборі професії».....Батько часто розповідав синові міфи про героїв Древньої Греції, читав вголос Гомера. Одного дня він подарував синові ілюстровану "Всесвітню історію для дітей". Там була зображена охоплена вогнем Троя. "Де знаходиться це місто"? - запитав хлопчик. "Нікому ще не вдавалося знайти його", - відповів батько. "Коли я виросту, я знайду його"! - вигукнув син.З 14 років він учень в крамниці, потім юнга на кораблі. Кореспондент, бухгалтер, засновник власного торгового дому, власник банку. За 2,5 року він опанував англійську, французьку, голландську, іспанську, португальську мови. Потім російську - за 6 тижнів! Потім шведську, польську, новогрецьку. Він здійснює подорож навколо світу. Пише книги. Стає мільйонером. Несподівано в 46 років кидає усе і занурюється в археологію. Він працює без сну і відпочинку, долаючи неймовірні перешкоди: малярію, недовіру учених всього світу, що рахували його, м'яко кажучи, диваком. Усі його заощадження віддані ідеї. Він буквально наслідує дитячі враження: копає там, де вказав Гомер. І казка стала дійсністю - Герман Шлиман знайшов скарби царів, чотири тисячі років що пролежали в землі. Тренер (психолог). З буденної точки зору поведінка Шлимана - дивацтво. Адже у нього було, здавалося б, усе, що потрібно для щастя, - становище в суспільстві і багатство. Але, ймовірно, йому цього було недостатньо. В даному випадку положення і багатство були тільки засобом досягнення мети, а не метою. Уявімо, що не було цих сорока років наполегливої праці, не було цього безцінного професійного і життєвого досвіду, які дозволили Шліману розбагатіти. А був хлопчик, який хотів розшукати Трою. Про свої дитячі фантазії дорослі зазвичай згадують з посмішкою або зніяковінням. У міру дорослішання мрії розсіюються, як ранковий туман. Якщо тільки вони не підкріплені таким стійким інтересом, як у Шлімана. Інтерес допомагає розкрити здібності, здолати перешкоди на шляху до мети. Інтереси бувають різними за змістом (інтерес до літератури, музики, техніки, тварин, кольорів, комп'ютерних ігор, моделювання одягу), по глибині, по тривалості. Здатність виявляти цікавість пов'язана з особливостями темпераменту людини: у меланхоліків і флегматиків зазвичай інтереси стійкіші і глибші. Зате у холериків і сангвініків інтереси ширші. Відомі випадки, коли інтереси дитини йшли врозріз з планами батьків. "У тебе в голові тільки стрільба, метушня з собаками і полювання щурів, ти будеш ганьбою для усієї сім'ї", - соромив містер Дарвін свого сина Чарльза. Більшість великих людей - учених, письменників, композиторів, художників - вже в дитячому віці виявляли цікавість і схильності до занять наукою, літературою, музикою, образотворчим мистецтвом. Але інтерес цей виникав не на порожньому місці. На формування інтересів впливають довкілля, виховання і освіта. У кожної людини є своя "програма", яку психологи називають життєвим сценарієм. Сценарій складається ще в ранньому дитинстві в основному під впливом батьків. Визначити свої інтереси вам допоможе наступна методика. Методика "Профіль"Інструкція. Чи подобається вам робити те, про що пропонується в опитувальнику? Якщо так, то в бланку (див. додаток №7) відповідей поряд з номером питання поставте плюс. Якщо не подобається - мінус. Якщо сумніваєтеся, поставте знак питання. Чим щиріше ви дасте відповідь на усі питання, тим точніше буде результат.
Мені подобається..1. Дізнаватися про відкриття в галузі фізики і математики. 2. Дивитися передачі про життя рослин і тварин. 3. З'ясовувати пристрій електроприладів. 4. Читати науково-популярні технічні журнали. 5. Дивитися передачі про життя людей в різних країнах. 6. Бувати на виставках, концертах, спектаклях. 7. Обговорювати і аналізувати події в країні і за кордоном. 8. Спостерігати за роботою медсестри, лікаря. 9. Створювати затишок і порядок в будинку, класі, школі. 10. Читати книги і дивитися фільми про війни і битви. 11. Займатися математичними розрахунками і обчисленнями. 12. Дізнаватися про відкриття в області хімії і біології. 13. Ремонтувати побутові електроприлади. 14. Відвідувати технічні виставки, знайомитися з досягненнями науки і техніки. 15. Ходити в походи, бувати в нових незвіданих місцях. 16. Читати відгуки і статті про книги, фільми, концерти. 17. Брати участь в громадському житті школи, міста. 18. Пояснювати однокласникам учбовий матеріал. 19. Самостійно виконувати роботу по господарству. 20. Дотримувати режим дня, вести здоровий спосіб життя. 21. Проводити досліди по фізиці. 22. Доглядати тварин, рослини. 23. Читати статті про електроніку і радіотехніку. 24. Збирати і ремонтувати годинник, замки, велосипеди. 25. Колекціонувати камені, мінерали. 26. Вести щоденник, складати вірші і оповідання. 27. Читати біографії відомих політиків, книги з історії. 28. Грати з дітьми, допомагати робити уроки молодшим школярам. 29. Закуповувати продукти для будинку, вести облік витрат. 30. Брати участь у військових іграх, походах. 31. Займатися фізикою і математикою понад шкільну програму. 32. Помічати і пояснювати природні явища. 33. Збирати і ремонтувати комп'ютери. 34. Будувати креслення, схеми, графіки, у тому числі на комп'ютері. 35. Брати участь в географічних, геологічних експедиціях. 36. Розповідати друзям про прочитані книги, побачені фільми і спектаклі. 37. Стежити за політичним життям в країні і за кордоном. 38. Доглядати маленьких дітей або близькими, якщо вони захворіли. 39. Шукати і знаходити способи заробляння грошей. 40. Займатися фізичною культурою і спортом. 41. Брати участь у фізико-математичних олімпіадах. 42. Виконувати лабораторні досліди по хімії і біології. 43. Розбиратися в принципах роботи електроприладів. 44. Розбиратися в принципах роботи різних механізмів. 45. Читати географічні і геологічні карти. 46. Брати участь в спектаклях, концертах. 47. Вивчати політику і економіку інших країн. 48. Вивчати причини поведінки людей, будову людського організму. 49. Вкладати зароблені гроші до домашнього бюджету. 50. Брати участь в спортивних змаганнях. Підрахуйте кількість плюсів в кожній з десяти колонок. Десять колонок - це десять можливих напрямів професійної діяльності : 1 - фізика і математика; 2 - хімія і біологія; 3 - радіотехніка і електроніка; 4 - механіка і конструювання; 5 - географія і геологія; 6 - література і мистецтво; 7 - історія і політика; 8 - педагогіка і медицина; 9 - підприємництво і домогосподарство; 10 - спорт і військова справа. Чим вище бал в колонці, тим вище ваш інтерес до відповідного предмета або виду діяльності. Максимальний бал - п'ять - говорить про яскраво виражений інтерес до предмета або виду діяльності. Чим менше балів, тим слабкіше інтерес. Якщо сума балів ні в одному стовпці не перевищує двох, значить, ваші професійні інтереси ще не сформовані. Усі значні професійні досягнення виросли з інтересів, які за сприятливих умов розвинулися в схильності. Якщо інтереси можна позначити словом "хочу", то схильності - це перший крок до слова "можу". Вправа Гра "Мої особисті і професійні плани"Кожен учасник отримує аркуш паперу, на якому записує анонімно свої особисті плани на майбутнє. Потім ведучий збирає листи і перемішує їх, після цього роздає у випадковому порядку. На іншій стороні листа учасники пишуть про свої професійні плани. Після чого отримані результати зачитуються вголос. Чи можна керувати інтересами? Згадаємо сторінки роману Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра" : Том вийшов на вулицю з відром вапна і довгою кистю. Він кинув погляд на огорожу, і радість в одну мить відлетіла у нього з душі. Тридцять ярдів дерев'яної огорожі в дев'ять футів височини! Життя здалося йому нісенітницею, існування - важкою ношею.. І раптом в цю чорну хвилину відчаю на Тома зглянулося натхнення! Саме натхнення - блискуча, геніальна думка. Він узяв кисть і спокійно взявся за роботу. Ось вдаличені показався той самий хлопчисько, кепкувань якого він боявся найбільше.- Що, брате, примушують працювати?Том круто обернувся до нього:- А, це ти, Бен! А я і не помітив.- Слухай, я йду купатися. Мабуть, і тобі хочеться, а? Але тобі, звичайно, не можна, доведеться працювати.Том подивився на нього і сказав:- Що ти називаєш роботою?- А хіба це не робота?- Може, робота, а може, і ні. Я знаю тільки одне: Тому Сойєру вона до душі.. Хіба хлопчиськам щодня дістається фарбувати огорожі?. З тисячі.. навіть, завітай з двох тисяч хлопчиків знайдеться тільки один, хто зумів би виконати це як слід.... Якби вапно не кінчилося, він розорив би усіх хлопців цього міста. Сам того не знаючи, він відкрив закон, що управляє вчинками людей, а саме: для того, щоб людина пристрасно захотіла мати яку-небудь річ, ця річ повинна дістатися йому як умога важче. Тому вдалося зробити привабливою, принаймні в сприйнятті товаришів, нудну, нецікаву роботу. Він переконав хлопців, що білити огорожі - велика честь і рідкісне задоволення. І найголовніше, що вони випромінювали ці почуття насправді. Якщо впливати на інтереси інших людей можна, то управляти своїми власними інтересами просто необхідно. Для це треба дотримувати наступні умови: 1) добровільність - цілі, поставлені перед собою самим, досягаються легше, ніж цілі, нав'язані іншими; 2) поступовість - слід дозувати зусилля, збільшуючи їх поступово; 3) позитивних емоції ("зусилля на межі приємного") - займатися до тих пір, поки справа в радість, а не в тягар. Інтерес формується в реальній справі - доки не спробуєш, не зрозумієш, твоє це чи ні. Тому постарайтеся спробувати себе в різних видах діяльності - спорті, літературі, мистецтві, науці - в тому об'ємі і на тому рівні, на якому це можливо в шкільних коридорах, секціях, музичних школах. |
Тренінгове заняття для учнів старших класів Мета: обговорення майбутніх перспектив, вибору професії, важливості брати до уваги при виборі професії власного стану здоров’я |
Заняття №1 Мета: Формування умінь в учнів приймати самостійні рішення, освоєння алгоритму ухвалення рішення з метою його застосування при виборі... |
«ТП Word» З метою підвищення інтересу дітей до предмету, розширення їх кругозору, використання знань з інформатики в житті, її ролі при виборі... |
Виховна година «Як вибрати подарунок» Мета Мета: Розвивати в учнів естетичні смаки; формувати вміння дарувати людям радість; на конкретних прикладах показати важливість врахування... |
Тема: «Самооцінка і рівень домагань» Особливо якщо врахувати, що ще одну третину свого життя ми проводимо уві сні. Займатися стільки часу улюбленою і цікавою справою... |
УЗГОДЖЕНО Конкурс професійної майстерності на кращого по професії проводиться з метою підвищення рівня професійної підготовки, розвитку творчої... |
Методичні рекомендації впровадження профільного навчання в загальноосвітніх... Ятливі умови для врахування індивідуальних особливостей, інтересів і потреб учнів, для формування в них орієнтації на майбутню професійну... |
«Що є любов?» Мета «любов», «майбутня родина»; визначити для себе, що є важливим при виборі майбутнього партнера, розкрити значення родини в житті людини.... |
Орієнтаційно діагностична анкета інтересів (ОДАНІ-2) С. Я. Карпіловською і Б. О. Федоришиним на основі модифікації анкети інтересів А.Є. Голомштока і О.І. Мешковської |
Лозовий В. О., Петришин О. В. Професійна етика юриста ТЕМА: Конфлікт інтересів на публічній службі. Поняття та зміст конфлікту інтересів |