|
Скачати 58.99 Kb.
|
ЗАНЯТТЯ №11На тему: «Стратегія вибору професії»Якщо ви хочете добитися від життя чогось значного, недостатньо просто діяти - потрібно ще і мріяти; недостатньо просто планувати - потрібно ще і вірити. А. Франс Тренер (психолог). Правильний вибір професії дозволяє реалізувати свій творчий потенціал, уникнути розчарування, захистити себе і свою сім'ю від убогості і невпевненості в завтрашньому дні. Який вибір можна вважати за правильним? По-перше, майбутня робота має бути в радість, а не в тягар (ХОЧУ). По-друге, ви повинні мати набір професійно важливих для цієї роботи якостей : інтелектуальних, фізичних, психологічних (МОЖУ). По-третє, ця професія повинна мати попит на ринку праці (ПОТРІБНО). Прошу звернути увагу на три додатки правильного вибору у вигляді трьох кіл (див. мал.). Якщо вимоги ринку праці, можливості і бажання самої людини і вимоги ринку праці навіть не перетинаються, це означає, він хоче робити те, чого робити не може за ситуації, коли це нікому не потрібно. До речі, таких диваків немало - більше половини усіх випускників. Тільки вони про це поки не знають. Вимоги ринку, можливості і бажання людини можуть перетинатися. Цей випадок не так безнадійний, як перший, тому що знайти компроміс між трьома умовами професійної успішності реально. У міру освоєння професії може рости інтерес до неї. Чим вище професіоналізм, тим більше шансів на ринку праці. Щасливий збіг вимог ринку, можливостей і бажань людини - найрідкісніший варіант, що дає можливість отримувати гідну винагороду за роботу, що приносить задоволення. Хочу Можу Потрібно Можу Хочу Потрібно Потрібно Хочу Можу Знання себе, світу професій і ринку праці допоможе вам поставити перед собою реалістичну мету і шляхи її досягнення. Вибір професії, як і будь-яка справа, починається з постановки мети, або цілепокладання: вередливе і розпливчате "хочу" повинно набути скульптурних форм. Завдання: напишіть, що характерно для вашого "хочу", "можу", "потрібно"; тобто ким би ви хотіли стати – ваше "хочу", які ваші особистісні здібності та якості –ваше "можу", які професії найбільш потрібні зараз в нашому місті "потрібно". Цілі мають бути:
Цілі мають бути забезпечені внутрішніми ресурсами: особистими особливостями, схильностями, здібностями, професійно важливими якостями, а не зовнішніми: гроші, зв'язки. При плануванні професійної кар'єри необхідно виділити наступні моменти: 1) головна мета (ким хочу стати, чого хочу досягти, яким хочу бути); 2) ланцюжок ближніх і далеких конкретних цілей (заняття в гуртках, секціях, знайомство з майбутньою професією, з можливим місцем навчання або роботи); 3) шляхи і засоби досягнення цілей (для одни це - знання і уміння, для інших - зв'язки і гроші); 4) зовнішніх умови досягнення цілей (вибір місця навчання або роботи, можливі перешкоди і шляхи їх подолання); 5) внутрішніх умов досягнення цілей (здібності, сила волі, здоров'я); 6) запасних варіантів і шляхи їх досягнення (це як запасний парашут). Французький письменник і філософ Ларошфуко писав: "Розумна людина визначає місце для кожного зі своїх бажань і потім виконує їх по порядку. Наша жадність часто порушує цей порядок і примушує переслідувати одночасно таку безліч цілей, що в гонитві за дурницями ми упускаємо головне". Якщо ваша мета - вибір професії відповідний до ваших можливостей і потреб, поставте собі наступні питання:
Вправа "За і проти"Заповнить таблицю (див. додаток №9), враховуючи, що достоїнства і недоліки - це внутрішні фактори, які залежать від вас, а можливості і перешкоди - зовнішні, які від вас не залежать.
Достоїнства - це особові якості, схильності, здібності, знання і уміння, які допоможуть вам в досягненні поставлених цілей. Недоліки - це шкідливі звички, відсутність досвіду, знань і навичок, які можуть погіршити досягнення поставлених цілей. Одні і ті ж якості можуть розглядатися як сильні, так і слабкі - наприклад, молодість і зрілість, авантюризм і обережність. Можливості - це сприятливі зовнішні умови. Перешкоди - несприятливі зовнішні умови. До зовнішніх умов можна віднести ситуацію на ринку праці, стан економіки, наявність або відсутність друзів і однодумців і ін. Зважте усе "за і проти", щоб прийняти остаточне рішення про свою професійну кар'єру. Вправа "Машина часу"Уявіть, що ви перенеслися на декілька років вперед. Яким ви уявляєте собі своє професійне майбутнє? Де і ким ви працюєте? Опишіть свій робочий день. Які стосунки склалися з колегами? Чи усе вас влаштовує? Які перешкоди вам довелося здолати (отримання спеціальності, пошук роботи) і яким чином? Хто і як допомагав вам в здійсненні ваших планів? Які особисті якості і навички допомогли вам реалізувати свої плани? Якщо ви знаєте відповіді на ці питання, подумайте: 1. Чи здійснимо цей образ майбутнього? 2. Чи варто витрачати час і енергію на його здійснення? 3. Чи дійсно я хочу його здійснити? Вправа "Я хочу від життя усе" Мета: усвідомлення життєвих цінностей. Психолог (тренер). Я хочу нагадати вам рекламу пепси: "Бери від життя усе". Можливо, кожен хотів би узяти від життя усе, що йому потрібне. Що ви в першу чергу хочете в житті і від життя? Покажіть це яким-небудь рухом. Інші учасники повторюють показаний рух. |
Тренінгове заняття для учнів старших класів Мета: обговорення майбутніх перспектив, вибору професії, важливості брати до уваги при виборі професії власного стану здоров’я |
Яка професія мені підходить і де шукати роботу? Мета: ознайомити учасників зі світом професій та принципами їх вибору, обговорити, як не помилитися під час вибору професії, куди... |
Класифікація професій До змісту професіографії входить і класифікація професій, що є Ситуація вибору професії різко ускладнилась. По-перше, розширився діапазон вибору. Так, у Франції в 1868 р налічувалась 101 професія,... |
Ключові слова: стратегія, фінансовий, планування, управління, корпоративний, бюджетування Фінансова стратегія як інструмент забезпечення розвитку корпорацій в сучасних умовах |
Баженова Л. Основи вибору професії: (Програма для учнів 9-х класів)./... |
Заняття № «Я творець свого життя» Мета Мета: усвідомлення власного емоційного відношення до вибору професії і його впливу на професійно самовизначення |
Особливості ринку інформації Збагатити уявлення учнів про сфери людської діяльності на ринку ІПП, розширити можливості вибору майбутньої професії |
Питання З дисципліни «Стратегія підприємства» ... |
62. Стратегія індивідуалізованого маркетингу Стратегія концентрованого маркетингу відіграє величезну роль в теорії стратегічного маркетингу і розглядається під різними кутами... |
ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ Робітнича професія 2009”, з метою підвищення якості профорієнтації роботи серед учнівської молоді загальноосвітніх навчальних закладів... |