«Стратегія вибору професії»


Скачати 58.99 Kb.
Назва «Стратегія вибору професії»
Дата 18.11.2013
Розмір 58.99 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи

ЗАНЯТТЯ 11

На тему: «Стратегія вибору професії»



Якщо ви хочете добитися від життя чогось значного, недостатньо просто діяти - потрібно ще і мріяти; недостатньо просто планувати - потрібно ще і вірити.

А. Франс
Тренер (психолог).

Правильний вибір професії дозволяє реалізувати свій творчий потенціал, уникнути розчарування, захистити себе і свою сім'ю від убогості і невпевненості в завтрашньому дні. Який вибір можна вважати за правильним?

По-перше, майбутня робота має бути в радість, а не в тягар (ХОЧУ).

По-друге, ви повинні мати набір професійно важливих для цієї роботи якостей : інтелектуальних, фізичних, психологічних (МОЖУ).

По-третє, ця професія повинна мати попит на ринку праці (ПОТРІБНО).

Прошу звернути увагу на три додатки правильного вибору у вигляді трьох кіл (див. мал.).

Якщо вимоги ринку праці, можливості і бажання самої людини і вимоги ринку праці навіть не перетинаються, це означає, він хоче робити те, чого робити не може за ситуації, коли це нікому не потрібно. До речі, таких диваків немало - більше половини усіх випускників. Тільки вони про це поки не знають.

Вимоги ринку, можливості і бажання людини можуть перетинатися. Цей випадок не так безнадійний, як перший, тому що знайти компроміс між трьома умовами професійної успішності реально. У міру освоєння професії може рости інтерес до неї. Чим вище професіоналізм, тим більше шансів на ринку праці.

Щасливий збіг вимог ринку, можливостей і бажань людини - найрідкісніший варіант, що дає можливість отримувати гідну винагороду за роботу, що приносить задоволення.


Хочу

Можу

Потрібно

Можу

Хочу

Потрібно

Потрібно

Хочу

Можу


Знання себе, світу професій і ринку праці допоможе вам поставити перед собою реалістичну мету і шляхи її досягнення. Вибір професії, як і будь-яка справа, починається з постановки мети, або цілепокладання: вередливе і розпливчате "хочу" повинно набути скульптурних форм.

Завдання: напишіть, що характерно для вашого "хочу", "можу", "потрібно"; тобто ким би ви хотіли стати – ваше "хочу", які ваші особистісні здібності та якості –ваше "можу", які професії найбільш потрібні зараз в нашому місті "потрібно".

Цілі мають бути:

  • конкретними (хочу отримати Нобелівську премію в області літератури, купити будиночок в селі на березі Оки, стати найкрутішим бізнесменом в нашому під'їзді);

  • реалістичними, тобто співвіднесеними з власними можливостями: фізичними, інтелектуальними, фінансовими, віковими та ін.;

  • позитивними (йти не від чогось - "не хочу жити в убогості", а до чогось - "хочу грошей і слави");

  • обмеженими в часі (мета - це мрія, яка повинна здійснитися точно до призначеного терміну).


Цілі мають бути забезпечені внутрішніми ресурсами: особистими особливостями, схильностями, здібностями, професійно важливими якостями, а не зовнішніми: гроші, зв'язки. При плануванні професійної кар'єри необхідно виділити наступні моменти:

1) головна мета (ким хочу стати, чого хочу досягти, яким хочу бути);

2) ланцюжок ближніх і далеких конкретних цілей (заняття в гуртках, секціях, знайомство з майбутньою професією, з можливим місцем навчання або роботи);

3) шляхи і засоби досягнення цілей (для одни це - знання і уміння, для інших - зв'язки і гроші);

4) зовнішніх умови досягнення цілей (вибір місця навчання або роботи, можливі перешкоди і шляхи їх подолання);

5) внутрішніх умов досягнення цілей (здібності, сила волі, здоров'я);

6) запасних варіантів і шляхи їх досягнення (це як запасний парашут).
Французький письменник і філософ Ларошфуко писав: "Розумна людина визначає місце для кожного зі своїх бажань і потім виконує їх по порядку. Наша жадність часто порушує цей порядок і примушує переслідувати одночасно таку безліч цілей, що в гонитві за дурницями ми упускаємо головне".

Якщо ваша мета - вибір професії відповідний до ваших можливостей і потреб, поставте собі наступні питання:

  • на який рівень освіти я можу розраховувати (вища, середня спеціальна, курси або щось ще), враховуючи свою шкільну успішність і інтелектуальні можливості?

  • яким має бути зміст професії, щоб мені було цікаво працювати?

  • яку матеріальну винагороду я хочу отримати за свою працю - реальний мінімум заробітної плати?

  • який спосіб життя я хочу вести: напружений, коли доводиться приділяти роботі не лише робочий, але і особистий час, або вільний, дозволяючий багато часу віддавати сім'ї, друзям і улюбленій справі?

  • хочу я працювати поряд з будинком або мені це байдуже?

Вправа "За і проти"


Заповнить таблицю (див. додаток №9), враховуючи, що достоїнства і недоліки - це внутрішні фактори, які залежать від вас, а можливості і перешкоди - зовнішні, які від вас не залежать.


Достстоїнства

Недоліки































Можиливості

Перешкоди
































Достоїнства - це особові якості, схильності, здібності, знання і уміння, які допоможуть вам в досягненні поставлених цілей.

Недоліки - це шкідливі звички, відсутність досвіду, знань і навичок, які можуть погіршити досягнення поставлених цілей.

Одні і ті ж якості можуть розглядатися як сильні, так і слабкі - наприклад, молодість і зрілість, авантюризм і обережність.

Можливості - це сприятливі зовнішні умови.

Перешкоди - несприятливі зовнішні умови.

До зовнішніх умов можна віднести ситуацію на ринку праці, стан економіки, наявність або відсутність друзів і однодумців і ін.

Зважте усе "за і проти", щоб прийняти остаточне рішення про свою професійну кар'єру.

Вправа "Машина часу"


Уявіть, що ви перенеслися на декілька років вперед. Яким ви уявляєте собі своє професійне майбутнє? Де і ким ви працюєте? Опишіть свій робочий день. Які стосунки склалися з колегами? Чи усе вас влаштовує? Які перешкоди вам довелося здолати (отримання спеціальності, пошук роботи) і яким чином? Хто і як допомагав вам в здійсненні ваших планів? Які особисті якості і навички допомогли вам реалізувати свої плани? Якщо ви знаєте відповіді на ці питання, подумайте:

1. Чи здійснимо цей образ майбутнього?

2. Чи варто витрачати час і енергію на його здійснення?

3. Чи дійсно я хочу його здійснити?

Вправа "Я хочу від життя усе"

Мета: усвідомлення життєвих цінностей.

Психолог (тренер).

Я хочу нагадати вам рекламу пепси: "Бери від життя усе". Можливо, кожен хотів би узяти від життя усе, що йому потрібне. Що ви в першу чергу хочете в житті і від життя?

Покажіть це яким-небудь рухом.

Інші учасники повторюють показаний рух.

Схожі:

Тренінгове заняття для учнів старших класів
Мета: обговорення майбутніх перспектив, вибору професії, важливості брати до уваги при виборі професії власного стану здоров’я
Яка професія мені підходить і де шукати роботу?
Мета: ознайомити учасників зі світом професій та принципами їх вибору, обговорити, як не помилитися під час вибору професії, куди...
Класифікація професій До змісту професіографії входить і класифікація професій, що є
Ситуація вибору професії різко ускладнилась. По-перше, розширився діапазон вибору. Так, у Франції в 1868 р налічувалась 101 професія,...
Ключові слова: стратегія, фінансовий, планування, управління, корпоративний, бюджетування
Фінансова стратегія як інструмент забезпечення розвитку корпорацій в сучасних умовах
Баженова Л. Основи вибору професії: (Програма для учнів 9-х класів)./...

Заняття № «Я творець свого життя» Мета
Мета: усвідомлення власного емоційного відношення до вибору професії і його впливу на професійно самовизначення
Особливості ринку інформації
Збагатити уявлення учнів про сфери людської діяльності на ринку ІПП, розширити можливості вибору майбутньої професії
Питання З дисципліни «Стратегія підприємства»
...
62. Стратегія індивідуалізованого маркетингу
Стратегія  концентрованого маркетингу  відіграє величезну роль в теорії стратегічного маркетингу і розглядається  під різними кутами...
ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Робітнича професія 2009”, з метою підвищення якості профорієнтації роботи серед учнівської молоді загальноосвітніх навчальних закладів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка