|
Скачати 53.15 Kb.
|
О.В.Крутенко, завідувач лабораторії виховної роботи ЧОІПОПП Виховання – це наука про мистецтво любити дітей Напередодні нового навчального року кожен працівник закладу освіти ще раз перегорнув сторінки свого плану виховної роботи з учнівським колективом. Сподіваємось, що цей план був складений на основі глибокого аналізу попередньої роботи: що планував, чого досяг, що вдалося зробити, а що є актуальним і на наступний навчальний рік. Тільки в разі такої своєрідної ревізії буде успішним наступний крок: народження нових ідей і визначення очікуваного результату. Що стосується мети виховання підростаючої особистості, то вона чітко визначена у нормативно-директивних документах з питань організації виховного процесу: сприяння становленню громадянина України, патріота своєї країни, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову державу, здатного виявляти національну гідність, знати свої обов’язки і права, вміти цивілізовано відстоювати їх, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, бути конкурентноспроможним, успішно самореалізовуватися в соціумі як громадянин, носій культури, сім’янин, професіонал. Якщо цю мету конкретизувати, то її можна визначити таким чином: створення умов для формування відповідальної, соціально активної, творчо мислячої й працюючої особистості. Слід зазначити, що для реалізації такої мети необхідно змінити деякі підходи до організації виховного процесу. У сучасних умовах просто неможливо очікувати ефективних результатів виховного процесу, якщо він здійснюється тільки шляхом проведення так званих «виховних заходів», кількість яких, всупереч відомим законам діалектики, дуже рідко переходить в якість. Ця проблема піднімається і в «Концепції виховання гуманістичних цінностей учнів загальноосвітньої школи», що розроблена Інститутом проблем виховання АПН України: «Вивчення стану сформованості моральності показало, що в шкільній практиці спостерігається стандартизація виховного процесу, зберігаються застарілі способи передачі ціннісного ставлення до світу в готовому вигляді, відбувається підміна гуманістичної педагогіки випадковим набором виховних заходів, що перешкоджають розгортанню процесу сходження самої особистості від абстрактного до конкретного. Школа здебільшого не зуміла подолати авторитаризм , кардинально змінити філософію та ідеологію виховання, повернутись до інтересів особистості, її насущних проблем»[2]. Тому кожен педагог, який створює власну концепцію виховної діяльності школярів, повинен вибудовувати її на таких засадах:
Досвід кращих навчальних закладів показує, що всі ці вимоги знаходять своє відображення в тому випадку, коли функціонує учнівське самоврядування. Оскільки «на папері» в кожній школі існують органи учнівського самоврядування або громадської організації, то тут адміністрація має бути чесною сама перед собою: необхідно тільки проаналізувати, хто є ініціатором загальних шкільних справ, як відбувається процес планування і аналізу роботи, яким чином підводяться підсумки. Там, де все це робить заступник директора з виховної роботи або педагог-організатор, немає самоврядування учнів – є звичайна фікція. А там, де є фікція, – немає виховання! Основою ж будь-якої виховної концепції має бути справжня повага вчителя до учня – це має бути щире и глибоке почуття поваги до особистості вихованця. І ще один важливий момент. «У 80-ті роки 20 сторіччя міжнародною асоціацією з оцінки шкільних досягнень було проведено широкомасштабні дослідження у багатьох школах різних країн світу. Мета дослідження – виявити головні фактори, які визначають високу якість роботи школи. Було виявлено декілька факторів, що впливають на ефективність навчального закладу як соціального інституту. Найголовнішим із них виявився професіоналізм і особистісні якості вчителя. Важливі не тільки програми і підручники, визначено у висновках експериментаторів, - найголовніше у діяльності школи – як учить учитель, як він спілкується з дітьми, який він як особистість»[за матеріалами історико-педагогічного нарису З.І.Равкіна, Москва, вид. «Флінта», 1999р.]. Використана література:
|
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей... Відповідно до рішень Колегії Міністерства освіти і науки України від 26. 03. 2015 протокол №3/5-2 "Про Концепцію національно-патріотичного... |
Показники оцінки ефективності виконання Програми захисту прав дітей... Підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей, дітей-інвалідів,... |
Закон від 26. 04. 2001. №2402-ІІІ «Про охорону дитинства» Проект Закону України «Про виховання дітей та молоді» // Світ виховання. – 2004. – №3(4). – С. 6 – 20.) |
Бесіда «Архітектура як будівельне мистецтво». Українська хата Мета:... «Архітектура», за його командою учні виходять до дошки і складають відповідне слово |
Міської Програми захисту прав дітей та розвитку сімейних форм виховання Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 23. 12. 2010 №Р-786/0/3-10 «Про погодження проекту Програми захисту прав дітей... |
Тема: Писанкарство як мистецтво художнього розпису. Види писанок.... Мета: 1 Вчити дітей рописувати пианки, прикрашати їх декоративним розписом; узагальнити знання дітей про писанки як твори декоративно-прикладного... |
— наука, що вивчає процеси виховання, навчання і розвитку особистості. Етапи Педагогіка — наука, що вивчає процеси виховання, навчання і розвитку особистості |
Моральне виховання дітей дошкільного віку Моральне виховання дітей дошкільного віку 227226 Зміст і методи виховання дітей ДОШКІЛЬНОГО Віку |
ЯНУШ КОРЧАК- ВЕЛИКИЙ ТВОРЕЦЬ ПЕДАГОГІКИ ГУМАНІЗМА МЕТА МЕТА: викликати зацікавленість особистістю Я. Корчака – «Короля дитячої республіки»; познайомити з уривками його книги «Як любити... |
Десять правил виховання дитини!!! ЛЮБИ СВОЮ ДИТИНУ! Радій, що вона є, сприймай її такою, яка вона є, не ображай її, не принижуй, не підривай її впевненості в собі,... |