|
Скачати 121.84 Kb.
|
Міністерство освіти і науки України НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ КОРАБЛЕБУДУВАННЯ імені адмірала МАКАРОВА Затверджую Декан інженерно-економічного факультетудоктор економічних наук, професор___________________Парсяк В.Н. “____” __________ 2007 р. РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА дисципліни „Вступ до спеціальності” для студентів спеціальностей: 7.050201 “Менеджмент організацій”, Програму рекомендовано кафедрою менеджменту Протокол № ___ від ___ ___________ к.т.н, проф.. Фатєєв М.В. 2007 АНОТАЦІЯ дисципліни "ВСТУП ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ" Навчальна дисципліна «Вступ до спеціальності» дає установку на здобуття кометентності в конкретній галузі знання. В процесі подолання навчальної програми здійснюється критичний аналіз та первісне впорядкування особистих амбіцій студента і реального інструментарія їх здійснення. Дисципліна „Вступ до спеціальності” орієнтована на усвідомлення загальної моделі утворення і подальшого вдосконалення професійних та кваліфікаційних якостей студента. Результатом подолання навчальної програми є робочий варіант моделі особистого, самофінансованого робочого місця, яке відповідає Освітньо-кваліфікаційній характеристиці. Робоча навчальна програма дисципліни “Вступ до спеціальності” для студентів та здобувачів післядипломної освіти. Згальні відомостіПідготовка бакалаврів з менеджменту здійснюється за Галузевим стандартом вищої освіти, Освітньо-кваліфікаційними характеристиками. В нормативному документі вищого рівня (стандарті), наприклад, для кваліфікації менеджер-економіст; менеджер у галузі діяльності визначений „узагальнений об’єкт діяльності”, як „низовий та середній рівень управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм”. Галузевий стандарт конкретизується Додатком А і Додатком В, в яких змістовно визначається трудова діяльність менеджера. В додатках здійснена спроба утворення специфікації характерних трудових операцій менеджера. Вони отримали назву типових функцій. В переліку „типових функцій” майбутній менеджер за логікою конструкторів Галузевого стандарту мусить знаходити елементарні „конструктивні елементи” (цілеспрямовані трудові операції) і будувати особисту управлінську діяльність в формі посадової інструкції. Концепція дисципліни визначена, як утворення робочого варіанту моделі професійної діяльності менеджера. Принципова специфіка програми полягає в набутті компетентності в формі товарно-орієнтованих інтелектуальних продуктів. Так визначений економічний аспект навчальної програми. Організаційний аспект програми реалізується в формі утворення студентом моделей процедур, які в послідовності виконання єквівалентні змісту посадової діяльності.Гіпотеза дисципліни ґрунтується на припущенні; додаток А і додаток В до Освітньо-кваліфікаційної характеристики (ОКХ) напряму підготовки 0502 “МЕНЕДЖМЕНТ” містять достатній перелік типових виробничих функцій і завдань управлінської діяльності.Предмет та об”єкт вивчення. Дисципліна „Вступ до спеціальності” скеровує інтелектуальну діяльність на усвідомлення (переусвідомлення) особистої вартості робочої сили та пошук і набуття особистих товарних якостей студента з метою наближення вартості робочої сили студента до її споживчої вартості.Дисципліна вивчається протягом першого семестру.
Розподіл навчальних годин, залікових кредитів по семестрам і видам навчальних змагань здійснений відповідно до навчального плану і представлений в таблиці 1. Таблиця 1
Мета дисципліни: спонукати студента до критичного виміру та оцінки особистих соціально-економічних потреб в грошовій формі, впорядкування особистих амбіцій і реального інструментарія для їх реалізації. 3. Завдання дисципліни: Утворити в формі „Звіту” робочий варіант моделі самофінансованого особистого робочого місця фахівця здатного виконати вимоги Галузевого стандарту і обґрунтувати пропозиції щодо вдосконалення робочих місць, які очікують випускників в реальному бізнесі. ПРОГРАМА дисципліни "ВСТУП ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ" Модуль 1. Освітньо-кваліфікаційні стандарти Тема 1. Закон України „Про вищу освіту”. Правова база вищої освіти в Україні. Права вищого закладу освіти. Права студента, як замовника освітніх послуг. Тема 2. Міжнародні освітні норми. Болонська конвенція. Навчальні плани і програми. Уніфікація вимог до професійних якостей . Специфіка виміру рівня кваліфікації студента-випускника Тема 3. Освітньо-кваліфікаційна характеристика бакалавра з менеджменту. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра з менеджменту. Дисципліни профільні, за вибором навчального закладу, за вибором студента. Завдання до тестування з першого модуля дисципліни 1. Визначити особисту посаду з ГСВО Освітньо-кваліфікаційна характеристика (ОКХ). 2. Скласти перелік процедур до обраного виду економічної діяльності з Додатку А і Додатку Б. Модуль 2. Міра вартості кваліфікованої робочої сили Тема 1. Категорія „робоча сила”. Проста і кваліфікована робоча сила. Принцип редукції праці. Алгоритми праці. Поняття „кваліфікована робоча сила”. Класифікатори робочої сили. Професійні якості робочої сили. Тема 2. Вартість робочої сили. Класифікація витрат на робочу силу. Правова регламентація виміру вартості і споживчої вартості робочої сили . Правове регулювання розрахунку витрат на кваліфіковану робочу силу. Тема 3. Споживчий кошик. Норми споживання. Структура витрат на відтворення робочої сили . Життєвий цикл товару „робоча сила”. Цивілізовані та фактичні норми споживання. Тема 4. Межа бідності, прожитковий мінімум. Категорія „якість робочої сили”. Бідність за виміром стандарту споживання і бідність духовна їх взаємовплив. Тема 5. Моральний аспект структури споживчого кошику. Чинники регулювання структури витрат. Енергетична складова вартості робочої сили. Завдання до тестування з другого модуля дисципліни На підставі програми та статистики поточних цін визначити ринкову вартість робочої сили в Миколаївському регіоні. Побудувати діаграму „Структура витрат на відтворення робочої сили” Модуль 3. Вартість робочого місця фахівця Тема 7. Вартісна модель товару робоча сила менеджера. Визначення товарних якостей претендента на посаду „Керівника структурного підрозділу”. Тема 8. Технологія діяльності менеджера. Уніфікований перелік трудових операцій „Керівника...”. Тема 9. Товарні характеристики праці менеджера . Тема 10. Конкурентна поведінка. Установка на співпрацю. Завдання до тестування з третього модуля модуля дисципліни На підставі програми та ринкової оцінки вартості робочої сили, чинної депозитної ставки комерційних банків утворити самофінансоване робоче місце менеджера відповідно обраної посади . 5. Лабораторні роботи (тренинги) Головною метою дисципліни “Вступ до спеціальності” є визначення особистого місця у виробничій системі, визначення ролі і функцій майбутньої діяльності на посадах, які визначені Освітньо-кваліфікаційною характеристикою (ОКХ). Згідно з ОКХ „Менеджмент організацій” студенти готуються до професійної діяльності на визначених посадах (Перелік посад наведений в додатку 1). Визначення посади майбутнього працівника додатково розкривається вибором типових робіт та процедур, які має виконувати менеджер організації (Див. додаток 2). Практичні завдання з дисципліни „Вступ до спеціальності” студент виконує в формі електронного моделювання власного робочого місця на основі програмних засобів:
Послідовність утворення робочого місця визначена в інструкції до персоніфікованих завдань. 6. Навчально-методичні матеріали 6.1. Закон України „Про вищу осіту” 6.2. Класифікатор видів економічної діяльності (КВЕД) 6.3. Галузевий стандарт вищої освіти за спеціальністю 7.050201 "МЕНЕДЖМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЙ" Напряму підготовки 0502 "МЕНЕДЖМЕНТ” 6.4. Освітньо-професійна програма підготовки СПЕЦІАЛІСТА за спеціальністю 7.050201 “МЕНЕДЖМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЙ” 6.5.МЕТОДИКА СКЛАДАННЯ БІЗНЕС-ПЛАНІВ Затверджено Наказом Агентства з питань запобігання банкрутству підприємств та організацій від 21 квітня 1997 р. N 56 6.6. Інструкція до проведення - тренінгу з дисципліни „Вступ до спеціальності” 7. Завдання для поточного та підсумкового контролю знань 7.1. Персоніфіковані завдання визначені в електронному вигляді (файл Excel „Кошик_база”, файл Excel „Вusiness_Standart”) . Питання до заліку з дисципліни "Вступ до спеціальності"
Література::
|
ПРАВОВА ДЕРЖАВА в контексті новітнього українського досвіду КИЇВ... В. В. КОПЄЙЧИКОВ, доктор юридичних наук, професор М. І. КОЗЮБРА, доктор юридичних наук професор О. В. ЗАЙЧУК, доктор юридичних наук... |
Програма підготовки учнів 10-11 класів до участі у Всеукраїнських... В. Гуцул, декан фізичного факультету Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, доктор фізико-математичних наук,... |
Перший проректор Луцького національного технічного університету,... Ректор Финансового университета при Правительстве Российской Федерации, доктор экономических наук, профессор |
Збірник наукових праць (навчальний посібник) За загальною редакцією... Рецензенти: доктор філософських наук, професор Ю. С. Вілков; доктор філософських наук, професор В. В. Остроухов; кандидат філософських... |
«Синергія облікової інформації в управлінні діяльністю суб’єктів... Кузнецова Світлана Анатоліївна Академік Академії економічних наук України, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри фінансів... |
Декан інженерно-економічного факультету Планування – найперша фаза управління. Планування залежить від ефективного аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, об’єктивної... |
Ключові слова: економічне управління, економічне управління підприємством,... ... |
Павлова Валентина Андріївна Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри товарознавства і торговельного підприємництва |
Курмаєв Петро Юрійович, доктор економічних наук, професор кафедри... Курмаєв Петро Юрійович, доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та права Уманського державного педагогічного... |
1 Подходы к управлению организациями 31 Контрольные вопросы 35 КрушкІн Є. Д. доктор економічних наук, професор, академік транспортної академії України |