Тема: Економічна ефективність. Розподіл, обмін та споживання. Мета


Скачати 49.09 Kb.
Назва Тема: Економічна ефективність. Розподіл, обмін та споживання. Мета
Дата 06.04.2013
Розмір 49.09 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
Тема: Економічна ефективність. Розподіл, обмін та споживання.

Мета:

формувати вміння розкривати зміст та давати оцінку економічній ефективності;

розглядати розподіл,обмін та споживання як взаємопов`язані процеси;

розглянути основні форми власності. Розкрити роль основних суб'єктів економічного процессу; пояснити сутність економічних систем, їх фундаментальні засади; знати, як виглядає економічний кругообіг для різних економічних систем, з`ясувати принципи існування ринкової економіки.

Розвивати вміння порівнювати економічні системи, визначати економічну ефективність, аналізувати, робити висновки з теми;

Виховувати вміння зіставляти особисті потреби з економічними можливостями їх задоволення, бережливе ставлення до власності.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: Підручник "Економіка" за ред. В.Т. Мельничук, Г.О. Ковальчук, В.О. Огнев'юк (стор. 75-83); Підручник "Загальна економіка" за ред. І.Ф. Радіонової;

Схеми кругообігів; Політична карта світу. ІКТ: презентація згідно теми уроку.
Структура уроку:

1.Організаційні моменти (привітання, перевірка відсутніх);

2.Мотивація навчальної діяльності (повідомлення мети і завдання уроку) - запис на дошці;

3.Вивчення нового матеріалу.

1.)Вступ (Розповідь вчителя)

В умовах обмеженості виробничих ресурсів та задоволення безмежних потреб людства вкрай необхідно використовувати ці ресурси ефективно. У найширшому розумінні ефективність-це співвідношення результатів і витрат. Результати економічної діяльності втілюються в продуктах, призначених для задоволення потреб,а витрати пов’язані з використаними ресурсами. Ефективність виробництва визначається за формулою: Е=Q:C, де Е-ефективність виробництва, Q - кількість одиниць створеної продукції, С-витрати виробничих ресурсів. Створений виробничий продукт рухається далі в обміні, розподілі та споживанні.

Економічне життя будь-якого суспільства є певним чином організоване. Спосіб цієї організації називається економічною системою. Розкрити спосіб організації - означає показати, як узгоджується діяльність багатьох суб'єктів економічних відносин, хто є власником виробничих ресурсів та яким чином вони потрапляють до виробників, перетворюючись згодом на речі та послуги для споживачів. За цими критеріями розрізняють економічні системи. 2.)Основні суб'єкти економічного розвитку

Бесіда з класом.

Що таке економічний процес?

Господарювання?

(Організована, цілеспрямована, продуктивна діяльність людей для задоволення економічних та близьких до них потреб.)

Наведіть приклади учасників господарської діяльності?

(Окремі люди, їхні об'єднання, підприємства, установи, державні організації, уряд та ін.

Усі, хто самостійно приймає і реалізує економічні рішення на власний ризик, складає господарські плани та втілює їх у життя належать до суб'єктів господарювання (суб'єкт/в економічного процесу). Залежно від ролі, цілей і масштабів участі в економічному процесі розрізняють три основні групи економічних суб'єктів: (записати в зошитах) (слайди 10-14)

Домашні господарства (окремі люди, сім'ї), які є власниками приватних коштів та належного їм майна. Його головна економічна функція - кінцеве споживання продуктів і послуг вироблених підприємствами, корпораціями, організаціями, фірмами, компаніями.

Підприємства (організації, фірми, компанії, корпорації) - це організації різних форм власності і різних розмірів, які виробляють товари чи надають послуги з метою наступної їх реалізації на ринку для отримання прибутку.

Державні установи й організації - це неприбуткові бюджетні організації, які здійснюють державне управління країною й економічного на всіх рівнях - від місцевого до загальнонаціонального (місцеві органи самоврядування, місцеві державні адміністрації, адміністрація Президента України, Міністерства, Кабінет Міністрів - Уряд України, Верховна Рада України).

3.)Власність економічних суб'єктів

Власність - це сукупність прав окремої людини, групи людей, держави щодо володіння, розпорядження та використання економічних ресурсів. (Які ви знаєте економічні ресурси?)

4.)Об'єкти власності (слайд 15)

(Запис на дошці, в зошитах)

Основні форми власності (слайд 16)

(Робота з підручником "Економіка" Г.І. Ковальчук стор. 79, табл.8)

(Запис на дошці, в зошитах.)

5.)Економічний кругообіг Функціонування будь-якої економіки ґрунтується на взаємозв'язаному русі економічних ресурсів, споживчих благ (продуктів) і доходів. Такий рух називається економічним кругообігом. Він є складним. Його порушення у будь-якій ланці означає "хворобу" економіки.

(Робота з підручником ''Загальна економіка" за ред. І.Ф. Радіонової (стор. 57, схема 12; схема 13, стор. 16).

Схема "Кругообіг у плановій економіці"; схема "Кругообіг у ринковій економіці" (слайди 17-19)

4.Закріпляючий етап уроку

Моделі планової (командної), ринкової та змішаної економіки (слайд 8)
5.Підсумки вивчення нового матеріалу.

Робота з класом:

Що ми називаємо економічною системою?

Економічна система - упорядкована система зв'язків між виробниками і споживачами матеріальних і нематеріальних благ і послуг;

-складна система функціонування економіки, яка ґрунтується на взаємопов'язаному русі економічних ресурсів, споживчих благ (продуктів) і доходів;

-спосіб організації економічного життя будь якого суспільства.

Визначення економічних систем

(запис в зошитах)

Традиційна економіка - економіка в якій традиції, звичаї та досвід попередніх поколінь визначають характер використання економічних ресурсів.Ринкова економіка - економічна система, що базується на приватній власності та її розвиток регулюється виключно цікавим механізмом.Командна (планова) економіка - економічна система, яка базується на державній власності та централізованому управлінні. Змішана економіка - економічна система, яка базується на різних формах власності, а її розвиток регулюється ринком, традиціями та державними рішеннями.

Наведіть приклади країн різних економ, систем?

(Робота з політичною картою світу).
6.Підсумки уроку (оцінювання учнів)
7.Домашнє завдання:

Зробити пояснення до схем кругообігу планової і ринкової економіки (усно);

Вивчити терміни нової теми (конспект);

Вміти визначати економічну систему різних країн світу.

Література:

Підручник «Економіка» за ред. В.Т. Мельничук, Г.О. Ковальчук, В.О. Огнев'юк (стор. 75-83);

Підручник «Загальна економіка» за ред. І.Ф. Радіонової;

Підручник «Моя економіка» за ред.Л.П. Крупської;

Додаток:


Схожі:

ЛЕКЦІЯ 5 ІНФРАСТРУКТУРА РИНКУ. БІРЖІ План
Але як показує досвід, саме така організація є найефективнішою. Ринок характеризується передусім тим, що продукт в його умовах створюється...
Тема: Обмін інформацією у локальній мережі
Мета: Навчити учнів здійснювати встановлення доступу до середовища передачі даних та здійснювати обмін даними
Тема: Обмін інформацією у локальній мережі
Мета: Навчити учнів здійснювати встановлення доступу до середовища передачі даних та здійснювати обмін даними
“Економічна ефективність використання виробничих та трудових ресурсів...
...
Тема уроку. Енергетичний обмін в клітині
...
4. Формування й розподіл прибутку Тема 4
Ключові слова: ФІНАНСОВИЙ РЕЗУЛЬТАТ ВІД ОПЕРАЦІЙНОЇ, ІНВЕСТИЦІЙНОЇ, ФІНАНСОВОЇ, ЗВИЧАЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ВАЛОВИЙ ПРИБУТОК, ПРИБУТОК...
«Клітина як цілісна система»
Методична розробка уроку з теми: «Обмін речовин і енергії в клітині. Енергетичний обмін» з використанням інтерактивних, проектних...
Тема : Обмін миттєвими повідомленнями за допомогою Skype
Мета: Формування й відпрацьовування навичок обміну миттєвими повідомленням в Skype. Дослідження можливостей їх редагування
Тема: Прибуток Мета
Наявність прибутку свідчить про ефективність виробництва, благополучний фінансовий стан підприємства. Це одне з основних джерел накопичень...
Тема. Програми для роботи з дисками Мета
Формувати вміння здійснювати обмін інформації різноманітними засобами та способами. Розвивати навички просунутого користувача комп’ютера....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка