|
Скачати 221.37 Kb.
|
Проект рішення міської ради «Про затвердження Правил торгівлі на ринках міста Тернополя» Керуючись пунктом 44 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2009 року № 868 «Деякі питання організації діяльності продовольчих, непродовольчих та змішаних ринків», спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002 року № 57/188/84/105 «Про затвердження Правил торгівлі на ринках» (зі змінами), враховуючи висновки постійної комісії міської ради з питань економіки, зовнішніх зв’язків, підприємницької діяльності, захисту прав споживачів, міська рада ВИРІШИЛА: 1.Затвердити правила торгівлі на ринках міста Тернополя, згідно з додатком (додається). 2.Вважати такими, що втратили чинність додатки 1, 2 до рішення міської ради від 07.03.2007р. №5/7/13 «Про затвердження правил торгівлі на ринках м. Тернополя». 3.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань економіки, зовнішніх зв’язків, підприємницької діяльності, захисту прав споживачів. Додаток до рішення міської ради від «___» ________ 2011р. № __/__/__ Правила торгівлі на ринках міста Тернополя І.Загальні положення 1.1. Правила торгівлі на ринках м. Тернополя (далі – Правила) визначають вимоги щодо функціонування створених у встановленому порядку ринків усіх форм власності, організації оптового та роздрібного продажу на них сільгосппродуктів, продовольчих і непродовольчих товарів, худоби, тварин, кормів тощо, надання послуг, додержання ветеринарних, санітарних, протипожежних вимог і правил безпеки праці на ринках, прав споживачів і вимог податкового законодавства. 1.2. Ринок - це суб'єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням міської ради земельній ділянці і зареєстрований у встановленому порядку, функціональними обов'язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій (далі - ринок). 1.3. Ринок незалежно від форми власності та організаційно-правової форми керується у своїй діяльності законодавством України. 1.4. Торгівлю на ринках можуть здійснювати фізичні особи - громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства, суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від форм власності (далі - продавці). 1.5 За конструкцією ринки можуть бути криті, відкриті та комбіновані; за часом діяльності - постійно діючі або сезонні, ранкові та вечірні; за видами економічної діяльності - з оптової, роздрібної торгівлі; за товарною спеціалізацією - з продажу продовольчих, непродовольчих товарів, транспортних засобів, худоби та кормів, тварин і птахів, квітів тощо, а також змішані. 1.6. Територія ринку повинна мати відокремлену та відгороджену від проїжджої частини, житлового та комунального секторів ділянку землі, зручне сполучення громадського транспорту загального користування, підземні чи наземні переходи для пішоходів, стоянки для транспортних засобів відвідувачів, безпечні для руху пішоходів входи і виходи, штучне освітлення території ринку, автостоянок та під'їздів, телефонний зв'язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торговельних місць більше 250, електро- та водопостачання, водовідведення, організовану дощову каналізацію з очисткою стоку, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів і сміття тощо. Робота ринків не повинна погіршувати санітарний та екологічний стан місцевості й негативно впливати на умови проживання населення. Вхід та в’їзд на ринки безплатний. 1.7. Адміністрація ринку узгоджує з управлінням торгівлі, побуту та захисту прав споживачів Тернопільської міської ради режим роботи ринку; з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби, ветеринарної медицини, пожежного нагляду, архітектурно-будівельної комісії, державтоінспекції - проектну документацію щодо функціонального планування території ринку та забезпечує утримання території ринку й організацію продажу товарів відповідно до затвердженого плану. Улаштування та утримання території ринків повинно відповідати вимогам Санітарних правил утримання територій населених місць (СанПіН N 4690-88) та Ветеринарно-санітарних правил для ринків, затверджених наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 04.06.96 N 23 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 19.06.96 за N 314/1339. 1.8. На вході до ринку розміщується вивіска із зазначенням повної назви ринку і його власника, спеціалізації ринку, режиму роботи, а також графічно виконаний план території з позначенням усіх стаціонарних об'єктів ринку (обов'язково лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи), пішохідних і транспортних маршрутів, аварійних виходів. На видному, доступному для огляду місці встановлюється оформлений стенд з розміщенням на ньому копії свідоцтва про реєстрацію ринку як суб'єкта підприємницької діяльності, цих Правил, витягів із Закону України «Про захист прав споживачів» та Правил користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі, громадського харчування та надання послуг, нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій, тарифів плати за послуги та правил їх надання, Ветеринарно-санітарних правил для ринків, перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні відповідно до спеціалізації ринку, інформації про адресу і номери телефонів органів, що забезпечують державний захист прав споживачів, здійснюють державний контроль та нагляд за якістю та безпекою товарів, засобів вимірювальної техніки, до яких можна звернутися з питань сертифікації продукції та повірки засобів вимірювальної техніки, місцезнаходження і телефон суб'єкта господарювання, інформації про місцезнаходження Книги відгуків і пропозицій тощо. 1.9. У разі планового закриття ринку, окремих його приміщень або частин території (для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання) суб'єкт господарювання повинен не пізніше як за чотирнадцять днів повідомити про це громадян, розмістивши біля входу до ринку інформацію про порядок роботи ринку, дату та період закриття, й оповістити про це через радіовузол ринку, при необхідності через засоби масової інформації. 1.10. Для потреб і зручностей продавців і покупців на території ринку або поруч можуть відкриватися магазини, підприємства громадського харчування, побутового обслуговування, телефонного зв'язку, каси продажу квитків на транспорт, готелі. 1.11. Реалізація сільгосппродуктів, продовольчих, непродовольчих товарів, живої худоби, птиці, кормів, домашніх тварин, декоративних птахів, акваріумних риб, посадкового матеріалу плодово-ягідних культур, овочевої і квіткової розсади, живих садових квітів, насіння овочевих культур і квітів проводиться на спеціалізованих ринках чи на спеціально виділених рядах (секціях) змішаних ринків з обов'язковим дотриманням санітарно-епідеміологічних вимог. 1.12. На території відкритого ринку, у критих ринках та павільйонах, де реалізуються продукти рослинного і тваринного походження, повинні бути обладнані спеціалізовані зони з продажу окремих видів продукції: овочів і фруктів, м'яса і битої птиці, яєць, молочних продуктів, риби, меду, олії тощо. Спеціалізовані зони створюються відповідно до вимог Ветеринарно-санітарних правил для ринків. 1.13. Розташування торговельних місць на ринку, торговельно-технологічного обладнання має бути зручним для здійснення торгівлі, відповідати вимогам санітарних, протипожежних правил та безпечних умов праці, забезпечувати вільний прохід покупців та належну культуру обслуговування. Робоче місце продавця повинно бути належним чином обладнано (криті або відкриті столи, прилавки), мати площу для викладки і зберігання запасів товарів тощо. Торговельне місце - площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. Розмір торговельного місця становить один погонний метр для здійснення продажу продукції з прилавків (столів), торгових рядів або два квадратних метри займаної площі (в разі торгівлі з інших торговельних об’єктів), на власній або орендованій орендодавцем земельній ділянці. 1.14. Місця для продажу продукції (товарів) з транспортних засобів виділяються на спеціально облаштованих та розмічених майданчиках ,що не створює небезпеки для покупців (пішоходів). Продаж продовольчих і непродовольчих товарів здійснюється в окремих зонах цих майданчиків згідно із затвердженою адміністрацією ринку схемою дислокації торговельних місць на ринку. У відведених місцях торгівлі пересування транспортних засобів дозволяється лише до початку торгівлі та після її завершення. Використання транспортних стоянок для продажу товарів не допускається. 1.15. Спеціалізовані зони, ряди прилавків (столів) та майданчики обладнуються наочними позначеннями про їх призначення. Усі торговельні місця позначаються номерами. Продавцям забороняється використовувати торговельні місця не за призначенням. 1.16. Адміністрація ринку забезпечує продавців ринку торговими місцями за профілем торгівлі, залежно від виду реалізованої харчової продукції. 1.17. На торговельному місці продавця (юридичної особи) установлюється табличка із зазначенням назви, місцезнаходження і номера телефону суб'єкта підприємницької діяльності, що організував торгівлю, прізвища, імені та по батькові продавця та розміщується копія ліцензії у разі здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. На торговельному місці продавця (фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності) установлюється табличка із зазначенням його прізвища, імені та по батькові, номера виписки про державну реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності та назви органу, що здійснив цю реєстрацію, прізвища, імені, по батькові його продавця, а також розміщується копія патенту за фіксованим розміром податку чи копія свідоцтва про сплату єдиного податку та копія ліцензії у разі здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Продавець повинен мати при собі: документи про оплату послуг ринку; належним чином оформлену особисту медичну книжку в разі продажу продовольчих товарів (для суб'єктів підприємницької діяльності); копії документів, що підтверджують якість та безпеку продукції та товарів; у разі реалізації тропічних плодів - копії документів, що підтверджують їх походження та проходження фітосанітарного контролю; висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку в разі продажу продуктів тваринного і рослинного походження. При продажу товарів, на які введено державне регулювання цін, продавець зобов’язаний при собі мати: - завірену керівником або особою, яка його заміщує, копію декларації про оптову ціну на продовольчі товари, до яких запроваджено державне регулювання (далі-Декларація), форма якої затверджена наказом Міністерства економіки України від 13.08.08 № 341, зареєстрована в Міністерстві юстиції України від 20.08.08 № 767/15458; - документи для проведення господарських операцій з відпуску товарів (товарно-транспортна накладна, накладна на відпуск товару тощо); - книгу обліку доходів і витрат за Ф №10, книгу обліку розрахункових операцій та розрахункову книжку. Фізичні особи, які не є суб’єктами підприємницької діяльності, зобов’язані мати при собі довідку Ф №3 ДФ (про право фізичної особи на отримання доходу від податкового агента без утримання податку), форма якої затверджена наказом Державної податкової адміністрації України від 21.12.10 № 975. У разі використання торговельного місця на умовах оренди в продавця повинна бути копія угоди з адміністрацією ринку про оренду, а на умовах суборенди - копія такої угоди із суб'єктом підприємницької діяльності (орендодавцем). Під час проведення органами контролю та/ або адміністрацією ринку перевірок роботи суб'єктів підприємницької діяльності продавці повинні пред'явити зазначені документи. 1.18. У разі надходження на ринок продукції в кількості, яка перевищує технічні можливості ринку щодо її розміщення, диспетчер (інша відповідальна особа) ринку зобов'язаний повідомити про це адміністрацію ринку. Адміністрація ринку по змозі повинна допомогти розмістити продукцію для продажу на іншому ринку. 1.19. За окрему плату продавцям можуть надаватися такі послуги: бронювання торговельних місць, прокат торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, санітарного одягу, зберігання особистих речей і продукції в камерах схову, на складах і в холодильниках, зважування на товарних вагах, розрубка м'яса (рубачами м'яса ринку), утримання торговельного місця в належному стані, інформаційні оголошення рекламного та довідкового характеру, забезпечення місцями в готелях і на автостоянках за наявності їх на ринку, консультації спеціалістів, вантажно-розвантажувальні роботи і транспортні послуги, приймання для подальшого продажу сільгосппродуктів та інших товарів у бюро торгових послуг тощо. Тарифи на послуги ринку, що пов'язані із забезпеченням діяльності ринкового господарства, установлюються адміністрацією ринку відповідно до чинного законодавства. 1.20. Адміністрація ринку при наданні продавцям торговельних місць на визначений термін укладає з ними письмову угоду, в якій рекомендується зазначати термін дії угоди, асортимент (вид) товарів, що реалізуються, розташування торговельного місця, умови оренди торговельного місця, розмір та порядок оплати за оренду майна, перелік послуг, які надає ринок, та їх вартість. 1.21. Адміністрація ринку повинна забезпечувати централізоване прання санітарного та спеціального одягу, миття та дезінфекцію торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, що надаються продавцям. 1.22. Продавцям (фізичним особам, які не є суб'єктами підприємницької діяльності) забороняється використовувати власний санітарний та спеціальний одяг, торговельний інвентар та засоби вимірювальної техніки. Продавці (суб'єкти підприємницької діяльності) можуть мати свій санітарний чи інший одяг, торговельний інвентар, засоби вимірювальної техніки. Засоби вимірювальної техніки, які використовуються продавцями на ринку, повинні бути у справному стані, мати повірочне тавро територіального органу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та проходити періодичну повірку в установленому порядку. Суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують власний санітарний або спеціальний одяг, торговельний інвентар та засоби вимірювальної техніки, несуть персональну відповідальність за його відповідність санітарним та технічним нормам. 1.23. Справляння плати за утримання торговельного місця в належному стані й інші послуги ринку здійснюють касири та контролери ринку із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з видачею касових чеків. Платежі за надане торговельне місце справляються після проведення ветеринарно-санітарної експертизи продукції тваринного та рослинного походження до початку торгівлі. Торгівля без документів, що підтверджують сплату послуги за утримання торговельного місця в належному стані та інших послуг ринку, забороняється. Відповідальність за сплату торгового місця несуть продавці на ринку та адміністрація ринку відповідно до чинного законодавства. 1.24. Документи про сплату за утримання торговельного місця в належному стані повинні зберігатися продавцем до закінчення торгівлі. Передача торговельного місця та документів про сплату за послуги ринку третім особам забороняється. 1.25. За видані напрокат санітарний одяг, торговельний інвентар, обладнання вноситься заставна плата, облік цих операцій проводиться із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій. Розмір плати встановлюється адміністрацією ринку і не повинен перевищувати вартості виданих напрокат речей у цінах на момент їх видачі. Заставна плата повертається платнику після повернення у робочому стані взятих напрокат інвентарю, санітарного одягу та інших предметів. У разі втрати взятих напрокат речей або їх псування продавець відшкодовує суб'єкту господарювання завданий збиток з урахуванням внесеної заставної плати. 1.26. Усі продавці зобов'язані надавати покупцям відомості про товари, не допускати порушення прав споживачів, бути ввічливими, охайно одягненими, відпускати товар упакованим або в тару покупця повною мірою і вагою, їм забороняється палити, розпивати спиртні напої. Особи в нетверезому стані не допускаються до торгівлі на ринку. На вимогу покупців продавці зобов'язані пред'явити їм висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи про відповідність продуктів, що реалізуються, ветеринарно-санітарним нормам. Зразки товарів, що є у продажу, повинні бути виставлені на видному для покупців місці. Продавці (суб'єкти підприємницької діяльності) повинні позначати ціни на товари на ярликах цін (цінниках), клейких стрічках або іншим способом. 1.27. Розрахунки з покупцями за товари, придбані на ринку, здійснюються відповідно до встановленого законодавством порядку. На вимогу покупця продавець (суб'єкт підприємницької діяльності, який відповідно до законодавства звільнений від застосування реєстраторів розрахункових операцій та розрахункових книжок) повинен видати товарний чек, що засвідчує факт купівлі, у якому зазначаються: найменування суб'єкта господарювання та ринку, ряд та номер торговельного місця, найменування товару, ціна товару, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис. 1.28. Якщо покупцю продано неякісний товар, він має право вимагати від продавця (суб'єкта підприємницької діяльності) задоволення своїх вимог, передбачених Законом України «Про захист прав споживачів». У разі продажу товару з недоліками без попереднього застереження продавцем, який не є суб'єктом підприємницької діяльності, покупець має право замінити товар на якісний, повернути його продавцю і одержати сплачені гроші або вимагати зниження ціни. 1.29. Усі працівники ринку повинні бути одягнуті в одяг, що відповідає санітарним вимогам, а контролери повинні мати нагрудну табличку або спеціальну пов'язку на рукаві. Працівники, які безпосередньо продають або надають послуги з продажу продовольчих товарів (продавці, рубачі м'яса та інші), підлягають обов'язковому медичному обстеженню, результати якого заносяться в їх особисті медичні книжки встановленого зразка. Особи, які не пройшли медичне обстеження, до роботи не допускаються. 1.30. Ринок повинен мати зареєстрований санітарний журнал установленої форми, книгу відгуків і пропозицій, яка має міститися у приміщенні адміністрації ринку на видному і доступному місці. Ринок може мати також журнал реєстрації перевірок установленого зразка. 1.31. Адміністрація ринку повинна забезпечити постійне вивезення відходів і сміття на підставі укладених договорів на вивіз відходів, а також після закінчення роботи ринку належне очищення (з вологим прибиранням) та дезінфекцію всіх приміщень, торгових об'єктів і торговельних місць ринку. Поточне прибирання проводиться безперервно впродовж усього дня за умови захищеності продукції (товарів) від забруднення та дотримання норм охорони праці. 1.32. Адміністрація ринку зобов'язана забезпечити регулярне проведення спеціальних санітарних заходів за щомісячним графіком: знищення комах, гризунів, шкідників (дезінфекція, дезінсекція, дератизація). Інформація про санітарні дні з прибирання території, приміщень, обладнання та інвентарю вивішується на видному місці при вході на ринок та в приміщенні адміністрації. 1.33. Адміністрація ринку зобов'язана створити на ринку необхідні умови для здійснення правоохоронними і контрольними органами діяльності згідно з їх повноваженнями. 1.34. За угоду купівлі-продажу, укладену на ринку між продавцем і покупцем, адміністрація ринку відповідальності не несе. 1.35. Адміністрація ринку зобов'язана: - підтримувати територію ринку в належному санітарно-технічному і протипожежному стані, забезпечувати розвиток матеріально-технічної бази ринку, оснащувати його необхідним обладнанням та інвентарем, засобами вимірювальної техніки; - дотримуватися затвердженого режиму роботи ринку; - забезпечувати продавців на ринку торговельними місцями за профілем торгівлі, спеціальним одягом залежно від виду харчової продукції, що реалізується, засобами вимірювальної техніки і торговельним інвентарем, зберігання харчової продукції на складах, у холодильниках та інших приміщеннях ринку відповідно до санітарних норм і правил; - забезпечувати безпечний та безперешкодний рух людей та транспортних засобів, здійснювати контроль за додержанням вимог щодо паркування транспортних засобів; - узгоджувати свою роботу з установами державної санітарно-епідеміологічної служби, лабораторією ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, карантинною інспекцією та іншими органами з попередження та недопущення порушень санітарних норм і правил; - надавати в користування лабораторіям ветеринарно-санітарної експертизи пристосовані службові приміщення на умовах оренди, з обов’язковою сплатою спожитої електроенергії, водопостачання, відведення стоків та інших послуг ( з 01.01.2012р.); - не допускати до продажу товарів, що заборонені, створювати належні умови для додержання продавцями правил торгівлі, санітарного і протипожежного стану, правильного використання засобів вимірювальної техніки, інвентарю ринку, підвищення рівня культури торгівлі та безпечних умов праці; - надавати продавцям і покупцям інформацію щодо вимог цих Правил, Ветеринарно-санітарних правил на ринках, правил протипожежної безпеки, рівня цін тощо (стенди, місцеві газети, радіо, листівки); - установити на доступному місці достатню кількість контрольних вагів з відповідними інформаційними табличками та обов'язково зазначити їх місцезнаходження на графічно виконаному плані території ринку; - здійснювати контроль за використанням продавцями торговельних місць за призначенням; - забезпечувати дотримання продавцями вимог правил торгівлі продовольчими і непродовольчими товарами; - мати ліміти на утворення відходів, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. 1.36. Особи, винні в порушенні цих Правил, несуть відповідальність згідно із законодавством. 1.37. Контроль за дотриманням цих Правил здійснюється посадовими особами органів виконавчої влади та місцевого самоврядування в межах своєї компетенції. Проведення перевірок контрольними органами роботи суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють свою діяльність на території ринку, відбувається в присутності представників адміністрації ринку з обов’язковою реєстрацією в журналі перевірок. 2. Особливості торгівлі продовольчими товарами 2.1. Продаж продовольчих товарів на ринках здійснюється з додержанням Ветеринарно-санітарних правил для ринків, Правил продажу продовольчих товарів, Правил роботи дрібно роздрібної торговельної мережі, інших нормативно-правових актів, які регулюють торговельну діяльність та захист прав споживачів. 2.2. Висновок державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку (експертний висновок, етикетка) щодо якості та безпеки продукції у ветеринарному відношенні, наявність документів про сплату наданих послуг є підставою для зайняття продавцем місця на ринку за профілем торгівлі. 2.3. На ринках дозволяється продавати харчові продукти, не заборонені для реалізації. Такі харчові продукти можна продавати тільки за умови: - готові м'ясні вироби і м'ясні напівфабрикати, молоко і молочні продукти, консерви, курячі яйця тощо промислового виробництва - наявності документів, що підтверджують їх якість і безпеку (копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов'язковій сертифікації, та копії документа виробника, що підтверджує належну її якість, а також відповідних ветеринарних документів); - м'ясо, отримане від забою худоби у власних чи фермерських господарствах, - наявності ветеринарної довідки про передзабійний клінічний стан тварин або ветеринарного свідоцтва (довідки), виданих місцевою установою державної ветеринарної медицини, та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку; - молоко і молочну продукцію, отриману від власних чи фермерських господарств, - наявності довідки про клінічний огляд тварини і епізоотичний стан місцевості, виданої установою державної ветеринарної медицини за місцем вироблення продукції, особистої медичної книжки продавця, виданої в установленому порядку, та за наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку; - курячі яйця, отримані від власних чи фермерських господарств, - наявності свідоцтва або довідки про клінічний огляд птиці та епізоотичний стан місцевості, виданої місцевою установою державної ветеринарної медицини, та за наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку; - мед, отриманий від власних чи фермерських господарств, при продажу в межах району проживання власника - наявності ветеринарного свідоцтва (довідки) місцевої установи ветеринарної медицини (за межами району - ветеринарно-санітарного паспорта на пасіку) та наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку; - рибу і рибопродукти, інші гідробіонти промислового виробництва - наявності копії документа виробника, що підтверджує належну якість, та копії сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов'язковій сертифікації, а також відповідних ветеринарних документів; - рибу, інші гідробіонти непромислового виробництва - наявності ветеринарного свідоцтва (довідки) місцевої установи ветеринарної медицини та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку; - картоплю, овочі, фрукти, у тому числі тропічні, ягоди, баштанні культури, сухофрукти, горіхи, сушені гриби окремо від солінь, квашеної та маринованої плодоовочевої продукції - наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку; - продукцію рослинного походження, яка доставлена для реалізації від власних чи фермерських тепличних господарств і має експертний висновок державної лабораторії ветеринарної медицини за місцем виходу продукції щодо якості та безпеки, - ветеринарного контролю (огляду), а за необхідності й лабораторного дослідження; - олію (крім промислової розфасовки), дикорослі плоди, ягоди та свіжі гриби - наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку; - солоно-квашені, мариновані овочі та фрукти - наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку та дотримання чинних ветеринарно-санітарних вимог при торгівлі; - зернові, круп'яні продукти, борошно в чистих мішках або іншій тарі, розміщеній на підставках, стелажах або піддонах, - наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку. Продукція, що підлягає обов'язковій сертифікації, дозволяється до продажу за наявності копій сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, виданих у встановленому порядку. 2.4. На ринках забороняється продаж: - фізичними особами, які не є суб'єктами підприємницької діяльності, хліба і хлібобулочних виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; - кондитерських і кулінарних виробів, напівфабрикатів із м'яса і риби (фарш, котлети, кров'яні та домашні ковбаси, зельць, холодець, ікра рибна тощо), а також консервованих продуктів (овочі, м'ясо, риба, ікра та інші консерви), виготовлених у домашніх умовах; - готових продуктів тваринного походження промислового виробництва масла вершкового, сирів, ковбас, копчення тощо без наявності документів, що засвідчують їх якість та безпеку (копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов'язковій сертифікації, та копії документа виробника, що підтверджує належну якість товару, а також відповідних ветеринарних документів); - тварин, риб і рослин, занесених до Червоної книги України, дикорослих рослин, у тому числі лікарських, польових квітів; - тропічних фруктів та овочів без документів, що підтверджують джерело їх придбання та проходження фітосанітарного контролю; - зернових, круп'яних продуктів, забруднених насінням шкідливих бур'янів; - продуктів харчування у повторній тарі (ПЕТ пляшки). 2.5. Продукція тваринного і рослинного походження, що не реалізована протягом робочого дня і яка не зберігалася в холодильних камерах ринків, наступного дня підлягає огляду та органолептичній оцінці спеціалістами державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, а за потреби - і додатковим лабораторним дослідженням. 3. Особливості торгівлі непродовольчими товарами 3.1 На ринках дозволяється реалізовувати як нові непродовольчі товари, так і ті, що були в користуванні, крім заборонених для продажу. Продаж непродовольчих товарів здійснюється з додержанням Правил продажу непродовольчих товарів, санітарних норм і правил, інших нормативно-правових актів, які регламентують торговельну діяльність та захист прав споживачів. 3.2. Окремі непродовольчі товари можна продавати на ринках тільки за умови: - нові товари, які підлягають обов'язковій сертифікації, - наявності копій сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, виданих в установленому порядку; - предмети гігієни, санітарії, товари побутової хімії, іграшки для немовлят лише в індивідуальній споживчій тарі із зазначенням на ній необхідної для споживача інформації відповідно до чинного законодавства. На кожній іграшці або індивідуальній споживчій тарі повинна бути зазначена необхідна доступна, достовірна інформація відповідно до вимог Закону України «Про захист прав споживачів». Перевірка іграшок на звук повинна проводитися за допомогою повітродувного устаткування; - косметично-парфумерні вироби - додержання температурних режимів у місцях, не доступних попаданню прямих сонячних променів; - побутові газові прилади, що були в користуванні (газові плити, газові котли, газові колонки тощо) - наявності документів, що підтверджують їх придатність до подальшої експлуатації і які видані відповідними службами газового господарства; - транспортні засоби (автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів і моделей, самохідні машини, причіпи, напівпричіпи, мотоколяски і номерні агрегати до них) - спеціально виділеного для них місця або створення спеціального ринку; - меблі, одяг та головні убори з натурального хутра, електропобутові та телерадіотовари - розміщення в приміщеннях, пристосованих для торгівлі цими товарами. В експлуатаційних документах (інструкції з експлуатації, паспорті, етикетці, гарантійному талоні) нової побутової техніки продавцем обов'язково робиться відмітка про продаж; - шкури цінних порід звірів, одяг та головні убори з них - відповідного їх маркування та наявності документів, що підтверджують законність їх придбання; - примірники аудіовізуальних творів і фонограм - через спеціалізовані підприємства торгівлі, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом товарів; - ювелірні та інші вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння - наявності ліцензії; - пестициди та агрохімікати - наявності ліцензії; - ліки, лікарські рослини - наявності ліцензії. 3.3. Адміністрація ринку при розробці проекту планування ринку повинна передбачити спеціальні зони і обладнати їх необхідним устаткуванням для примірки покупцями одягу і взуття. Користування примірочними є безплатним. Для продажу товарів, що були в користуванні, відводяться спеціальні місця. 3.4. На ринках з продажу непродовольчих товарів дозволяється здійснювати торгівлю продовольчими товарами з додержанням вимог законодавства та Правил продажу продовольчих товарів. 3.5. На ринку забороняється продавати: - вогнепальну, газову, пневматичну, холодну зброю, бойові припаси та спеціальні засоби самооборони; - готове армійське спорядження, а також тканини, які використовуються для його виробництва, інші товари військового асортименту, формене обмундирування; - білизну зі штампом організацій і підприємств; - наркотичні засоби; - пальне для транспортних засобів, гас, мазут; - балони із скрапленим газом; - вироби піротехнічні побутові та вибухові засоби; - порнографічні видання; - заборонені знаряддя лову риби ,диких птахів та мисливських тварин –електровудки, колючі знаряддя лову (гарпуни, отроги, драчі ), самолови (сільці, самостріли, капкани, западні),отруйні для риби принади, а також готові знаряддя лову із сіткоснастевих матеріалів (сітки, вентері, павуки, косинки, путанки, бредні тощо). АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення міської ради «Про затвердження Правил торгівлі на ринках міста Тернополя» 1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається вирішити шляхом державного регулювання. З прийняттям Податкового кодексу України з 01.01.2011 року не передбачено сплату торгуючими на ринках ринкового збору. Постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 року №868 визначено вимоги до утримувачів ринків і мікроринків щодо плану території ринку. Постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 року №278 (із змінами): - внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 року №1548 і встановлено норматив рентабельності за надання в оренду торгових приміщень (площ), торговельно-технологічного та/або холодильного устаткування у торговельних об’єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів у розмірі не вище 20%; - затверджено примірний договір оренди торговельного місця. В результаті виникла необхідність привести Правила торгівлі на ринках міста Тернополя у відповідність до чинних нормативно-правових актів вищої юридичної сили.
Приведення Правил торгівлі на ринках міста Тернополя у відповідність до чинних нормативно-правових актів вищої юридичної сили. 3. Способи досягнення встановлених цілей. Правила торгівлі на ринках міста Тернополя викласти в новій редакції з врахуванням вимог нормативно-правових актів вищої юридичної сили. Альтернативні варіанти вирішення проблеми не існують.4. Механізм вирішення проблеми. Для вирішення проблеми пропонується розробити регуляторний акт, яким Правила торгівлі на ринках міста Тернополя буде приведено у відповідність до чинних нормативно-правових актів вищої юридичної сили і викладено в новій редакції. 5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей: Запропонований регуляторний акт мотивує суб’єктів господарювання виконувати встановлені вимоги через такі мотиви як: - простота положень даного акта; - простота виконання вимог, встановлених актом. Регуляторний акт відповідає вимогам діючого законодавства, не потребує додаткових бюджетних витрат. Після проходження процедури оприлюднення може бути затверджений міською радою. 6. Очікувані результати: Прийняття запропонованого регуляторного акта дозволить досягти встановлених цілей без додаткових фінансових витрат суб’єктів господарювання, громадян та органів місцевого самоврядування. 7. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акту. Термін дії регуляторного акта не обмежується в часі. При внесенні змін чи доповнень до нормативно-правових актів вищої юридичної сили до Правил торгівлі на ринках міста Тернополя вноситимуться відповідні зміни. 8. Визначення показників результативності. Головним чинником результативності даного регуляторного акта є дотримання суб’єктами господарювання (торгуючими і утримувачами ринків і мікроринків) вимог чинного законодавства України з питань торгівлі на ринках, захисту прав споживачів, санітарно-епідеміологічного, податкового, ветеринарного і пожежного законодавства. 9. Заходи відстеження результативності. Здійснення спільних з контролюючими службами періодичних перевірок ринків і мікроринків з питань виконання суб’єктами господарювання вимог Правил торгівлі на ринках міста Тернополя, санітарно-епідеміологічного, податкового, ветеринарного і пожежного законодавства. Начальник управління В.П.Хомінець Горєва Галина Мирославівна 52 69 39 |
Про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акту... Про затвердження Правил торгівлі на ринках міста Кременчука" та рішення Кременчуцької міської ради від 28. 08. 2007 "Про внесення... |
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради „Про... Про внесення змін до рішення міської ради від 21. 10. 2004р. „Про затвердження Правил торгівлі на ринках міста Кременчука” |
Звіт про результати повторного відстеження ... |
ЗВІТ про базове відстеження результативності дії регуляторного акта... Постанови Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 №308 “Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності... |
ЗВІТ про періодичне відстеження результативності дії регуляторного... Заступник міського голови Биков О.І., постійна депутатська комісія з питань підприємницької діяльності, побутового та торгівельного... |
«Про внесення доповнень до рішення міської ради від 19. 05. 2011... |
«Про Порядок встановлення режимів роботи та погодження розміщення... України щодо захисту населення від впливу шуму», на виконання рішення міської ради від 30. 09. 2011р. №6/14/21 «Про внесення доповнень... |
Р І ШЕНН Я Зміст проекту: проект рішення сесії Смілянської міської ради „Про затвердження Правил збирання, перевезення, перероблення та утилізації,... |
Додаток 1 до рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради... України від 26. 02. 2002 №57/188/84/105 «Про затвердження Правил торгівлі на ринках», наказу Державного комітету статистики України... |
АНАЛІЗ впливу регуляторного акта – проекту рішення Нікопольської міської ради Проект рішення Нікопольської міської ради «Про затвердження Статуту територіальної громади міста Нікополь» розроблено робочою групою,... |