Інтерактивний урок із всесвітньої історії
з теми «Країна Західної Європи в 1950-2004 рр.»
11 клас
Урок 1. Особливості суспільно-політичного та економічного розвитку країни Західної Європи в 1950-2004 рр.
Обладнання уроку: <<�Політична карта світу>> підручник, атласи.
Очікувані результати. Після вивчення теми цього уроку учні повинні знати:
Дати створення ЄЕК, ЄОВС, Європейського товариства з атомної енергії ( Євроатом ),Європейської спільності та Євросоюзу;
Дату вступу до ЭС Великобританії;
Дату підписання Маастрихтських угод;
Поняття <<�План Маршала>> ,інтеграція, економічна інтеграція;
Дати створення Ради Європи і ОБСЄ, підписання заключного акта з питань співробітництва і безпеки Європи, <<�Хартії нової Європи>>.
Вміти:
Показувати на карті держави, які входять до ЄС, їхні столиці;
Позначати їх на контурній карті;
Складати тестову таблицю <<�Етапи створення Європейської інтеграції>>;
Пояснювати значення Маастрихтських угод для подальшої долі Європи;
Визначити роль <<�плану Маршала>> у відновленні економіки європейської країни.
План Маршала
Економічна допомога 1948-1952 рр.
Велика Британія, Франція,
Італія, Західна Німеччина
Всього 16 європейських
Головна умова держав
6 держав
ФРН, Італія, Франція,
Бельгія, Нідерланди,
Люксембург – ЄС
(<<�Спільний ринок>>)
Хід уроку
Організація діяльності учнів. Мотивація.
Учитель пропонує учням девіз до уроку, який записаний на дошці:
<<�Батьківщина-Європа>>
Г.Коль, Ф.Міттеран
<<�Європа батьківщин>>
Шарль де Голль
Представлення теми уроку та очікування результатів
Учитель оголошує написану на дошці тему уроку та пропонує учнівському інформаційному центру (два учні за однією партою) повідомити класу очікувані результати.
Актуалізація опорних знань
Учні з інформаційного центру нагадують записи з опорного конспекту, яку було зроблено на уроці із всесвітньої історії.<< Світ після другої світової війни.Загальні тенденції>>.
Вправа <<Акваріум>>
Учитель інформує учнів про етапне створення європейської економічної інтеграції. Потім він ділить клас на 3 групи, пропонує завдання, записує його на дошці.
У чому, на ваш погляд, полягає відмінність концепції
Г. Коля та Ф. Міттерана <<�Батьківщина-Європа>> від концепції Ш.де Голя <<�Європа батьківщин>>?
Одна з груп сідає в центр класу та утворює мале коло.Учні цієї групи починають обговорювати запропоновану вчителем проблему . Групі, що працює, для виконання завдання необхідно:
А) Прочитати вголос ситуацію;
Б) Обговорити її в групі, використовуючи метод дискусії;
В) Дійти спільного рішення за 3-5 хв.
Дві інші групи слухають, не втручаючись у їх обговорення, спостерігають, чи відбувається дискусія за визначеними правилами дискусії.Після обговорення група займає свої місця, а клас обговорює;
Чи погоджуються учні з думкою групи;
Чи була ця думка достатньо аргументована, доведена;
Який з аргументів учні вважають більш переконливим.
Учитель повідомляє інше запитання, записує його на дошці;
Які перспективи щодо вступу до ЄС має Україна?
Після цього в коло сідає інша група та обговорює це питання. Інші групи слухають, спостерігають за відповідністю дискусії визначеним правилам Через 3-5 хв. група займає свої місця, а клас знову обговорює хід дискусії.
Учитель повідомляє наступне запитання, записує його на дошці;
Чому Велика Британія лише з третьої спроби увійшла до ЄС?
У центр сідає третя група, яка протягом 3-5 хв. повинна обговорити проблему. Інші групи лише спостерігають, не втручаючись у хід обговорення, і лише після завершення обговорення питання в <<�Акваріумі>> починають висловлюватись, чи згодні вони з думкою цієї групи,чи була думка їхніх товаришів достатньо аргументована.
Таким чином, усі три групи по черзі перебуватимуть в <<�Акваріумі>> , і діяльність кожної з них мусить бути обговорена класом.
Рольова гра
Клас знову ділиться на 3 групи. Учитель ставить завдання:
Оцініть Маастрихтські угоди від імені:
I Група – народу Франції;
II Група - Народу Ірландії;
III Група – народу Данії.
IV. Самооцінювання результатів уроку
( Рефлексія )
<<�Акваріум>> -…балів
<<�Рольова гра>>-… балів
VII.Домашнє завдання
Скласти таблицю <<�Етапи створення європейської економічної інтеграції>> опрацювати підручник.
|