|
Скачати 499.18 Kb.
|
Потенціал підпиємства - складна економічна категорія, що забезпечує досягнення цілей організації в майбутньому, є одним із базових елементів стратегічного планування. У економічній літературі зустрічається поняття економічного потенціалу підприємства, який повною мірою відображає потенціал підприємства отримувати прибуток і задовольняти потреби споживачів, тобто пов'язаний із економічною діяльністю. Економічний потенціал компанії є стратегічним ресурсом організації, що забезпечує їй стійкість в умовах макросередовища, дозволяє нейтралізувати негативний вплив зовнішніх факторів. Економічний потенціал підприємства - це здатність підприємства забезпечувати своє довгострокове функціонування та досягнення стратегічних цілей, на основі використання системи наявних ресурсів. Економічний потенціал підприємства - це сукупність природних умов і ресурсів, можливостей, запасів і цінностей, що можуть бути використані для досягнення певних цілей. Класифікація потенціалу:
Складовими елементами економічного потенціалу підприємства є:
Економічний потенціал підприємства з позицій системного підходу має ряд характерних: Перша з них - цілісність. Вона означає, що всі елементи потенціалу служать спільній меті, що стоїть перед системою. Другою відмітною рисою потенціалу є його складність. Вона виявляється в наявності декількох складових елементів, кожний з яких становить собою сукупність окремих частин. Третьою характерною рисою економічного потенціалу є взаємозамінність, альтернативність його елементів. Четвертою системною характеристикою економічного потенціалу є упорядкованість взаємозв'язків і взаємодія його елементів. П'ятою характерною ознакою економічного потенціалу можна назвати здатність до сприйняття новітніх досягнень науково- технічного прогресу, до розвитку шляхом безпосереднього і систематичного використання нових ідей. Шостою характерною рисою економічного потенціалу є гнучкість. Вона свідчить про можливості переорієнтації виробничої системи на випуск нової продукції, використання інших видів матеріалів тощо, без докорінної зміни його матеріально-технічної бази.
Управління потенціалом - це цілеспрямований вплив на ресурси та можливості організації (підприємства) для забезпечення досягнення поставлених цілей. Мета управління потенціалом - забезпечення ефективного функціонування у поточному періоді та виживання у перспективі. Завдання управління потенціалом підприємства:
Процес управління потенціалом включає: Функції управління потенціалом:
Методи управління потенціалом - це способи впливу на окремих робітників та виробничі колективи в цілому, необхідні для досягнення цілей підприємства. Розрізняють економічні, соціально-психологічні та організаційні методи управління. Економічні методи управління реалізують матеріальні інтереси участі людини у виробничих процесах шляхом використання товарно-грошових відносин. Соціольно-психологічні методи реалізують мотиви соціальної поведінки людини. В наш час традиційні форми матеріального заохочення поступово втрачають свій стимулюючий вплив. Все більшого значення набувають такі фактори, як: змістовність та творчий характер праці, можливості для прояву ініціативи, соціальне визнання власної праці тощо. Тому розуміння закономірностей соціальної психології та індивідуальної психіки людини є необхідною умовою ефективного управління. Реалізація соціально-психологічних методів управління здійснюється за допомогою різноманітних засобів соціального орієнтування та регулювання, групової динаміки, вирішення конфліктних ситуацій, гуманізації та демократизації праці. Організаційні методи управління реалізують мотиви примусового характеру. Їх існування обумовлене зацікавленістю людей у спільній організації праці. Організаційні методи управління — це комплекс способів та прийомів впливу на людей, заснованих на використанні організаційних відносин та адміністративній владі керівництва. Управлінські рішення - вибір альтернативи, акт, який спрямований на вирішення проблемної ситуації. Стилі керівництва– це звична манера поведінки керівника щодо підлеглих. Автократичний стиль – це поведінка керівника, який має достатній обсяг влади для нав’язування своєї волі підлеглим. Демократичний стиль – це поведінка керівника, який намагається не нав’язувати свою волю підлеглим, а створює клімат у колективі, де працівники мотивують себе самі до праці через потреби вищого рівня. Ліберальний стиль – це поведінка керівника, який надає своїм підлеглим майже повну волю у виборі завдань та контролю за ними.
Потенціал підприємства (від латинського - це сила, потужність) - становить певні можливості, ресурси, запаси, засоби, що можуть бути використані для досягнення поставлених цілей та здійснення виробничо-господарської діляьності. До елементів потенціалу підприємства можна віднести все, що пов’язане з функціонуванням і розвитком підприємства. Тому структури потенціалу підприємства можна розмежувати на об’єктні та суб’єктні складові. Об’єктні складові пов’язані з матеріально-речовинною та особовою формою потенціалу підприємства. Вони споживаються і відтворюються в тій чи іншій формі в процесі функціонування. До об’єктних складових потенціалу підприємства відносяться: Інноваційний потенціал – сукупні можливості підприємства щодо генерації, сприйняття та впровадження нових ( радикальних і модифікованих) ідей для його системного, технічного, організаційного та управлінського оновлення. Виробничий потенціал – наявні та приховані можливості підприємства щодо залучення та використання факторів виробництва для випуску максимально можливого обсягу продукції (послуг). Фінансовий потенціал – обсяг власних, позичених та залучених фінансових ресурсів підприємства, що ними воно може розпоряджатися для здійснення поточних і перспективних витрат. Головною складовою фінансового потенціалу є інвестиційний, тобто наявні та приховані можливості підприємства для здійснення простого і розширеного відтворення. |
Третя республіка у Франції. Мета: проаналізувати особливості економічного... Основні поняття і терміни: лихварство, Панамський скандал, «справа Дрейфуса», реваншизм |
Як класифікуються видові прояви потенціалу підприємства? Охарактеризуйте системний підхід, як основний у процесі формування потенціалу підприємства |
5. Аналіз стратегічного потенціалу підприємства Без характеристики накопиченого потенціалу підприємства неможливо висувати перспективні цілі, виробляти найбільш прийнятну стратегію... |
1 Сутність і структура потенціалу підприємства Мета навчальної дисципліни—вивчення закономірностей, принципів, особливостей розвитку, конкурентоспроможності потенціалу підприємства,... |
2010/2011 н р. ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з географії Розкрийте зміст поняття «економічний потенціал країни». Проаналізуйте складові економічного потенціалу України. (12 балів) |
1. Суть, необхідність та завдання оцінки фінансового стану підприємства Предметом фінансового аналізу підприємства є фінансові ресурси підприємства, їх формування та використання |
ЗАТВЕРДЖУЮ Фінансова звітність як інформаційна база для прийняття управлінських рішень. Економічна суть облікової політики підприємства. Економічна... |
СТРАТЕГІЯ ЕКОНОМІЧНОГО ТА СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ: ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІІ В АР КРИМ АР Крим, досліджено стратегічні пріоритети формування «точок зростання», що сприяють оптимізації використання економічного потенціалу... |
СУЧАСНІ МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОГО СТАНУ ПІДПРИЄМСТВА:... Актуальність. На сьогоднішній день оцінка фінансово-економічного стану підприємства є досить актуальною для будь-якого суб’єкта господарської... |
Поняття та типи кадрової політики організації МЕТА: розкрити суть кадрової політики підприємства; мету кадрової політики; типи кадрової політики |