Що потрібно для організму?


Скачати 54.7 Kb.
Назва Що потрібно для організму?
Дата 08.02.2014
Розмір 54.7 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Біологія > Вопрос
Ханова Н.В. для 3-4 класів

Тема 1. Що потрібно для організму?

Роль харчування у житті людини. Білки , жири, вуглеводи. Вітаміни. Мінеральні речовини та мікроелементи. Вода. Практична робота: робота з малюнками.

Мета. Формувати у дітей уявлення про роль харчування у житті людини, значення для організму людини білків, жирів, вуглеводів, вітамінів. Вчити виділяти речовини , необхідні людському організму. Розвивати увагу. Виховувати прагнення берегти власне здоров я.

Обладнання. Ілюстрації до теми.

Хід заняття

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Навіщо машину заправляють бензином? ( Щоб вона могла їхати, перевозити людей).

- Навіщо телевізор вмикають у розетку? (Телевізор «їсть» електрику. Без електрики він не буде працювати.)

- Навіщо людина їсть? ( Людина вживає їжу для того,щоб працювати, навчатися в школі, гратися з друзями, допомагати батькам, ходити, бігати, сміятися тощо.)

- Отже, людина їсть, щоб жити!

Згадаємо, як зводиться будинок. Для закладання фундаменту використовується цегла, граніт, цемент, великі залізобетонні блоки. На будівництво стін ідуть бетонні блоки або цегла. Поверхи перекривають великими залізобетонними плитами, вставляють вікна, двері, штукатурять, фарбують. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей.

Наша їжа – теж будівельний матеріал. І вона також різна за своїм складом і значенням для організму.

- Яку людину можна назвати здоровою?

- Чому необхідно дбати про своє здоров `я?

Виберіть ті малюнки, на яких зображено людей, які дбають про своє здоров`я.

- Від чого залежить здоров`я людини? Запишіть на листочках

Учитель. Харчування відіграє надзвичайно важливу роль у житті людини.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Оголошення теми і мети заняття

2. Слово учителя

З їжею до організму людини надходять речовини. Які саме, ви дізнаєтесь, виконавши арифметичні дії:

А)

- А + И = Б І Л К И

Білки містяться в м” ясі, рибі, яйцях, молоці, кефірі, квасолі, горосі. Жири – у маслі вершковому, олії та інших продуктах. Вуглеводи є в меді, цукрі, хлібі, картоплі, рисі, манці, вівсяних та інших крупах, фруктах і овочах.

Білки є будівельним матеріалом для організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.

Б)

- АФ + И = Ж И Р И

Жири відновлюють витрати тепла. Вони йдуть на зігрівання організму.

В)

-- Х О + -- Ч И К --А+И =

В У Г Л Е В О Д И

Вуглеводи витрачаються на роботу м ‘язів ( фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів ).

Г)

- З + - НОК + - ШОК +

+ - ТКИ =

В І Т А М І Н И

Вітаміни – речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку.

Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму.

Існує багато вітамінів. Для зручності їх називають буквами латинського алфавіту: А, В, С, D тощо.

Вітамін А впливає на ріст дитячого організму, підвищує його стійкість до інфекційних захворювань. Якщо вітаміну А не вистачає в їжі, діти хворіють, погано ростуть.

Міститься вітамін А у вершках, вершковому маслі,молоці, яєчному жовтку, печінці, моркві, шипшині, помідорах, зеленому горошку, абрикосах, апельсинах, чорній смородині.

Вітамін С відіграє важливу роль у житті нашого організму. Якщо його не вистачає, знижується опірність організму збудникам хвороб. Вітамін С міститься у квасолі , шипшині, цибулі, чорній смородині, солодкому перці, томатах, суницях, капусті, лимонах, апельсинах, малині.

Вітамін D сприяє росту і формуванню кісток та зубів. Він міститься у маслі, молоці, жовтках яєць, морській рибі. Корисними є і мінеральні речовини (солі). Вони входять до складу кісток, зубів, крові, м`язів та інших органів. Найбільше в організмі кальцію, фосфору, натрію, калію.

Вони містяться у молоці, сирі, яйцях, круп`яних виробах, яблуках.

Йод і фтор є в морських продуктах та рослинній їжі. Мідь - у вівсяній та гречаній крупах, горіхах.

Вітаміни і мінеральні речовини не діють окремо. Тому й слід вживати таку їжу, яка містить достатню кількість усіх вітамінів та мінеральних речовин.

На сьогодні відомо близько 30 вітамінів. Вони названі буквами латинського алфавіту.

Фізкультхвилинка

Г) Що ще входить до складу їжі, вам допоможе здогадатися ребус.


ДА


- Діти, чи можна прожити без води?

Учитель. Дуже важливо дотримуватися режиму достатнього споживання рідини. Добова потреба у воді для дитини 6 -7 років сягає близько 1,5 літра.

  1. Хвилинка - цікавинка

- Як ви вважаєте, чи можна пити сиру воду ( з крана ) ? Чому? А тепер послухайте пізнавальну інформацію.

Звідки береться вода у нашому крані? Вода тече по трубах.

На вигляд вона ніби справді чиста. А поглянеш на краплю цієї « кришталевої» води через скельце мікроскопа, який усе збільшує в багато разів, - ого-го! Справжній зоопарк! Якісь кузьки, комашки, жучки, черв` ячки! Це бактерії, яких ми неозброєним оком не бачимо. І від багатьох з них бувають небезпечні хвороби. Ви ж не хочете захворіти? Ось на станції очищення теж ніхто не хоче, щоб люди хворіли. І тому там щосили намагаються зробити воду нешкідливою. Отаку очищену воду потужні насоси подають трубами до будинків. Відкрутив кран – ось вона, річкова водичка.

То чи можна пити сиру воду? (Ні)

Отже, до складу продуктів харчування входять білки, жири і вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, клітковина, вода тощо.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

- Які речовини необхідні твоєму організму? Прочитайте тільки відповіді прикладів.

- З чого складається їжа?

- Яке значення білків, жирів, вуглеводів для організму людини?

- Які вітаміни ви знаєте? Для чого вони потрібні?

- Які мінеральні речовини ви запам`ятали? До складу яких продуктів вони входять?

V. Підсумок заняття

Учитель. Послухайте казку « Суперечка друзів» і дайте відповідь на питання: Що для організму важливіше: білки, жири чи вуглеводи?

В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили – були нерозлучні друзі – Білок, Жирок та Вуглеводик.

Якось друзі посперечалися між собою : хто з них важливіший.

Я найважливіший. Я потрібен як будівельний матеріал для організму,- гордо сказав Білок. – Без мене не утворюються нові клітини, а коли немає росту – немає життя».

« Я теж потрібен організму, - сказав Жирок. – Якщо мене немає, організм не отримає тепла, вистигне і помре.».

« Все в світі створено руками людини: одяг і взуття, їжа і телевізор – все зроблено її працею, - сказав Вуглеводик. – І якщо мене не буде, організм не рухатиметься, людина не буде жити».

Почувши це, Організм сказав: « Будинок складається з блоків і перекриттів, цементу і цегли, віконних і двірних рам, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Всі ви для мене важливі, всі ви дуже мені потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик. Завдяки вам я живу, росту, працюю і навчаюсь».

Схожі:

Коли, де і для чого з'явилась ком'ютерна мережа Internet?
Якщо потрібно знайти певну інформацію, якою службою Internet потрібно скористатися?
Це речовини, які викликають отруєння усього організму людини або...
Токсичні речовини (отрути) це такі речовини, що проникають в організм, вступають у з’єднання з його тканинами і вже в невеликих кількостях...
Для чого це потрібно?

«Стратегія вибору професії»
Якщо ви хочете добитися від життя чогось значного, недостатньо просто діяти потрібно ще і мріяти; недостатньо просто планувати потрібно...
1. Пам’ятати, що стан дитини багато в чому залежить від емоційного клімату, що панує в їх сім'ї
Усвідомити, що страхи – не каприз розпещеної дитини, не слабкість, а серйозна проблема, біда, з якою потрібно боротися, що в першу...
ПРИКМЕТНИК Шкода від паління
Цигарковий дим – отрута для організму. Особливо шкідливе паління для дітей. Діти, які палять відстають у рості. Колір обличчя у них...
ЗРАЗКИ РОБІТ СТУДЕНТІВ Тестове завдання для теоретичного туру
Яку клавішу у Photoshoр потрібно натиснути для виділення правильного квадрата, використовуючи інструмент Прямокутне виділення ?
«Суд над шкідливими речовинами»
Мета: ознайомити учнів із небезпечними для організму людини речовинами; показати галузі їх застосування; розвивати логічне мислення...
1 БАКТЕРІЇ-ПАТОЛОГІЧНА ЧИ САПРОФІТНА ФЛОРА Тривалий час велись дискусії...
Такий вигляд мають бактерії під звичайним мікроскопом при не дуже значному збільшенні
Н. Скільки цеглин потрібно вийняти з ящика, щоб зрушити його з місця?
Позначимо: М – маса ящика з цеглою; m0 – маса однієї цеглини; n – кількість цеглин, які потрібно вийняти з ящика
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка