Щербина Василь Миколайович


Скачати 41.46 Kb.
Назва Щербина Василь Миколайович
Дата 18.12.2013
Розмір 41.46 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Біологія > Урок
Щербина Василь Миколайович

вчитель хімії та біології Новокаховської ЗОШ №7


Урок біології в 9 класі



Тема: Узагальнення знань з теми «Ендокринна система».

Мета: Узагальнити, перевірити та оцінити знання учнями ендокринної системи, конкретизувати та розширити знання про залози, гормони, їх роль у регуляції функцій; виховувати свідоме ставлення до особистого здоров’я.

Обладнання: Таблички з назвами залоз, гормонів, захворювань, таблиці внутрішньої будови організму людини, хімічні препарати: йод, його розчини.

Тип: Урок-гра.
Хід уроку


  1. Організаційний момент.




  1. Мотивація діяльності учнів.

Гра – звична і близька дітям діяльність. Вона створює можливість змоделювати умови реальної дійсності, дозволяє залучати емоції, керувати ними. У грі набувається досвід залагодження конфліктів, справедливого розподілу результатів спільної діяльності. Гра розвиває уяву, допомагає перебороти власні страхи, моделювати і керувати дійсністю.


  1. Гра «Знайди пару».

На стіні класу табличка «Залози». Під нею стоять 8 учнів з табличками: «гіпофіз», «епіфіз», «тимус», «щитоподібна залоза», «надниркова залоза», «прищитоподібна залоза», «яєчник», «підшлункова залоза». На протилежній стіні класу табличка «Гормони». Під нею в ряд 8 учнів з табличками: «меланостимулюючий гормон», «мелатонін», «тироксин», «паратгормон», «адреналін», «інсулін», «прогестерон».

За командою вчителя учні – «гормони» підходять до учнів – «залоз» та знаходять відповідну пару.

Правильність вибору оцінюють та коментують учні, які не приймали участі у грі. Правильні відповіді фіксує та нараховує бали вчитель,а краще один заздалегіть призначений учень. В такому разі, він теж грає роль рефері,обліковця.


  1. Гра «Перемогти ворога».

В один ряд стоять 8 учнів з табличками гормональних порушень: «надмірна волосистість тіла у жінок», «цукровий діабет», «безпорадність в стресовій ситуації», «слабкий клітинний імунітет», «крихкі кістки», «кретинізм», «куряча сліпота», «гігантизм». 8 учнів – «залоз» з минулої гри повинні знайти і «перемогти» свого ворога. Клас коментує та оцінює правільність вибору, рефері нараховує бали.


  1. Консультація лікаря – ендокринолога.

Учень, який грає роль лікаря – ендокринолога, розповідає про те, що в наш час захворювання, пов’язані з порушеннями в роботі залоз внутрішньої секреції зустрічаються досить часто. За допомогою звертаються як дорослі, літні люди, так і підлітки і навіть діти. «Лікар» приводить приклади захворювань, наводить цифри. Як приклад, більш детально зупиняється на проблемах щитоподібної залози, негативний вплив на неї радіації, яка зросла після аварії на Чорнобильській АЕС. Звучать конкретні поради та рекомендації що до харчування, режиму дня.


  1. Гра «У кого більше проблем».

До класу заносять мішечок з «проблемами» - порушеннями роботи ендокринної системи. 8 учнів тримають по коробочці, на яких написані залози . Ведучий достає з мішка записки з діагнозами, оголошує їх, учні – «залози» піднімають руки і збирають свої «хвороби» в свої коробочки: цукровий діабет, відсутність волосся на обличчі дорослого чоловіка, безпорадність в стресових ситуаціях, порушення водно-сольового обміну, слабий клітинний імунітет, крихкі кістки, ендемічний зоб, базедова хвороба, кретинізм, мікседема, очі слабо реагують на світло, гігантизм, відсутність лактації, вітиліго.

Решта учнів класу коментують, оцінюють роботу. Рефері продовжує вести облік.


  1. Інтерв’ю з лікарем-психіатором про стрес.

Учень, який грає роль лікаря – психіатора, розповідає про нервові розлади, спричинені порушеннями в роботі ендокринної системи. Детально аналізуються стреси, причини, які призводять до стресових ситуацій,наслідки стресів, які не рідко бувають трагічні. Звучать рекомендації що до поведінки та профілактики порушень нормального функціонування залоз внутрішньої секреції. Зокрема, акцентується увага на необхідності дотримуватися режиму правильної та безпечної роботи з комп’ютером.


  1. Доповідь вченого – хіміка

Учень, який виконує роль вченого – хіміка, звертає увагу присутніх на те,що учні, під час роботи, і «спеціалісти» часто згадують йод. Вчений детально характеризує йод, як хімічний елемент, демонструє його фізичні властивості, хімічну активність. Особливу увага приділяється біологічній ролі йоду, його участі в процесах життєдіяльності організму людини.


  1. Гра «Акваріум»

Учні об’єднуються в три групи: залози зовнішньої секреції, залози внутрішньої секреції, залози змішаної секреції.

Із запропонованого списку залоз кожна група вибирає свої:

яєчка,щитоподібна,потові, підшлункова, гіпофіз, яєчники, прищитоподібна, сльозні, надниркові, слинні, епіфіз, травні, тимус.

Потім групи учнів виписують гормони своїх залоз із запропонованих:

адреналін, меланостимулюючий, тироксин,мелатонін, паратгормон, трийодтеронін,норадреналін, вазопресин,кальцитонін, окситоцин.

При перевірці результатів даної гри учні уточнюють місцезнаходження залози в організмі, показують на таблицях, вказують на роль гормонів в функціонуванні організму.


  1. Закріплення знань учнів.

«Перехідний мікрофон»

Учні «передають мікрофон» і по черзі відповідають на питання

  • Яких правил слід дотримуватись, щоб зберегти здоровими залози внутрішньої секреції?

  • Чого слід уникати, щоб не зашкодити своїй ендоеринній системі ?




  1. Підведення підсумків.

Вчитель заслуховує рефері, пропонує йому оцінити роботу однокласників, виставляє остаточні оцінки, коментує їх.


  1. Домашнє завдання.


Схожі:

Мадзігон Василь Миколайович (нар. 3 жовтня 1937 року, в с. Карпівці...
Мадзігон Василь Миколайович (нар. 3 жовтня 1937 року, в с. Карпівці Житомирської обл.) фахівець у галузі трудового навчання, виховання...
План розвитку Черкаської гімназії № 31 на 2010 2015 роки
Автори: Пивоваров Василь Миколайович, директор Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради Черкаської області
План розвитку Черкаської гімназії №31 на 2010 2015 роки
Автори: Пивоваров Василь Миколайович, директор Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради Черкаської області
План розвитку Черкаської гімназії № 31 на 2010 2015 роки
Автори: Пивоваров Василь Миколайович, директор Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради Черкаської області
ВАСИЛЬ СТЕФАНИК
Народився Василь Семенович Стефаник 14 травня 1871р в с. Русові (тепер Снятинського району Івано-Франківської області) в сім'ї заможного...
Піддубненська сільська виборча комісія повідомляє: Піддубненським...
Ходос Геннадій Миколайович, 26 серпня 1962 року народження, освіта вища, позапартійний, тимчасово не працює, проживає: с. Піддубне,...
Уроків за творчістю В. Сухомлинського " Бо я людина" Тема. Василь Сухомлинський
Тема. Василь Сухомлинський. Оповідання " Горбатенька дівчинка". Урок виразного читання
Сторінками Червоної книги
Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу
Сторінками Червоної книги
Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу
Склад комісії для визначення рівня знань з професійної підготовки особового складу
Голова комісії: заступник начальника 3-ЗДПО майор служби цивільного захисту Щербина С. В
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка