|
Скачати 147.31 Kb.
|
РЕЗУЛЬТАТИ ( РЕЙТИНГ) УЧАСТІ УЧНІВСЬКИХ КОМАНД У ІІІ ЕТАПІ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З БІОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЇ ЗА 2009 РІК
Витяг з протоколу №1 III етапу Всеукраїнської олімпіади з біології з екологією Черкаської області від 30 січня 2009 року За рішенням журі III етапу Всеукраїнської олімпіади з біології з екологією переможцями стали такі учні: I місце
II місце
III місце
3. Шкварун Андрій, учень 9 класу Смілянського природничо-математичного ліцею Смілянської міської ради
До наказу про підсумки III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології з екологією – 2009 р. В олімпіаді брали участь 88 учнів з усіх районів і міст області. Учнівські команди були представлені згідно визначеного рейтингу. Цьогорічна олімпіада проводилась у два тури – теоретичний і практичний. Теоретичний тур складався з двох етапів: I етап – виконання учасниками тестових завдань груп «А», «В» та «С». II етап - виконання відкритих теоретичних завдань (3). Для учнів 8-10 класів були запропоновані тестові завдання груп «А» та «В», а для учнів 11-х класів – тестові завдання груп «В» та «С». Аналіз результатів щодо виконаних тестових завдань свідчить, що в цьому році учні 8-11 класів найгірше справились із завданнями групи «В», які передбачають вибір однієї, двох та трьох відповідей із кількох запропонованих. Це є наслідком того, що вчителі біології недостатньо приділяють уваги роботі із таким типом тестових завдань. Тому слід звернути увагу на роботу з тестами саме цього типу. Відкриті теоретичні питання охоплювали всі розділи шкільного курсу біології, а саме: біологія рослин, лишайників, грибів, тварин, людини, загальна біологія. Так для учнів 8 класу запропоновані такі питання: а) особливості пристосувань водних рослин та рослин пустель до умов середовища та яким чином палеоботаніки визначають належність рослин до певних груп; б) порівняльна характеристика щодо механізмів пересування павукоподібних та комах; в) функції плавального міхура у глибинних риб. Серед зазначених питань найгірше учні справились з першим: не пояснили, як палеоботаніки за окремими фрагментами стебел, листків, коренів визначають їх належність до водних чи наземних рослин. Не зуміли вказати особливості пристосувань водних та посухостійких рослин. Тому вчителям слід систематично повторювати питання щодо взаємодії рослин з навколишнім середовищем. Учням 9 класу запропоновані питання , які стосувалися порівняння механізмів поведінки , яка може забезпечуватися вродженими реакціями і результатами засвоєного життєвого досвіду на прикладі тварин і людини; особливостей будови внутрішнього вуха та провідності звука у слуховому апараті; особливостей будови нижчих та вищих спорових рослин. Більша частина учнів не розкрила суті першого питання та не дала конкретної відповіді щодо провідності звуку у слуховому апараті. Учні 10 класу мали розкрити такі питання: чому наземні хребетні тварини (чотириногі) не можуть набувати дуже великих розмірів і пересуваються досить повільно; відмінності нюхової сенсорної системи від інших сенсорних систем; наявність рідких кристалів у живих системах. Найгірше учні виконали питання про наявність рідких кристалів у живих системах, не розкрили їх значення для живих організмів. Учні 11 класу мали розкрити питання щодо механізму дії різних видів гетерозису у рослин, тварин та людини, його генетичні процеси та наслідки; пластичності мозку; характерних особливостей живих систем в разі їхнього існування на інших планетах. Найгірше учні розкрили третє питання. Учні не зуміли запропонувати цікаві гіпотези щодо існування живих систем на інших планетах. Тому вчителям біології, при підготовці до олімпіад слід звернути особливу увагу на розвиток в учнів критичного та креативного мислення, на формування інтелектуальних вмінь та навичок (аналізувати, порівнювати, співставляти, виявляти причинно-наслідкові зв’язки, висувати гіпотези тощо). Аналізуючи учнівські відповіді на відкриті теоретичні питання, можна зробити висновок, що учні 10-11 класів володіють значним обсягом теоретичних знань не лише програмного змісту, а й оперують знаннями щодо сучасних досягнень в галузі біологічних наук. На практичному турі учням було запропоновано виконати 3 завдання, з них: 1 – розв’язати розрахункові задачі з молекулярної біології, фізіології людини, генетики та творчі завдання (8-11 кл.); 2 – позначити на рисунку види бактерій, органели рослинної та тваринної клітин, типи розмноження одноклітинних зелених водоростей, типи будови зубних систем ссавців; 3 – визначити два види рослин та назвати відмінності у їх будові. На практичному турі, як і на минулорічній олімпіаді, учні показали досить низькі результати. Так, серед учнів 10 класу лише третина розв’язали задачу з молекулярної біології. Серед учнів 8-11-х класів лише половина правильно визначила види рослин та зробила порівняльний аналіз. З другим завданням найгірше справились учні 8 та 11 класу. Тому вчителям варто значну частину часу приділяти роботі з рисунками, схемами та живими об’єктами (рослинами), на розв’язування розрахункових задач та творчих завдань. Абсолютним переможцем обласної олімпіади стала Жупинас Аліна, учениця 11 класу Хацьківської загальноосвітньої школи I-III ступенів, яка набрала найбільшу кількість балів (95 із 100 можливих) серед учасників олімпіади. Найвищого рейтингу на цьогорічній олімпіаді досягли учні Черкаського та Канівського районів (4.2 та 2.00). Найкращих успіхів на цьогорічній олімпіаді досягли учні таких районів і міст області:
По одному переможцю мають: Кам’янський, Золотоніський, Лисянський , Монастирищенський, Христинівський, Жашківський, Уманський, Маньківський та м. Ватутіне. Серед 88 учасників олімпіади:
Найбільшу кількість балів набрали учні таких вчителів: Н.В. Підгори, І.П. Носаєвої, Л.Я. Шевченко, Л.П. Юрченко, З.Г. Куриленко, Г.І. Даценко, Хижняк К.І., Мазур Л.І., Ювшин Л.В., Бондар Л.Д. Порівнюючи з минулорічними олімпіадами, втратили свої позиції учнівські команди Шполянського, Звенигородського, Чорнобаївського. Методист: Л.І. Даниленко |
ВІДДІЛ ОСВІТИ ТЕТІЇВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ НАКАЗ від 23. 12. 2013р №388-0 Про підсумки ІІ (районного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у 2013-2014 навчальному році та організацію... |
Переможці III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, 2016 рік Ватутінська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 ім. М. Ф. Ватутіна Ватутінської міської ради |
НАКАЗ Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 р за №1318/20056, з метою якісної підготовки команд школярів України до міжнародних... |
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії серед учнів 8-11 класів. Шкільна та районна учнівські олімпіади пройшли організовано... |
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізичної культури відбувся за завданнями, складеними районною предметно-методичною комісією.... |
III-й етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології з екологією Черкаси 2009 Палеоботаніки часто знаходять не повні рештки рослин, а окремі шматочки листків стебел коренів |
Методичні рекомендації щодо проведення І-ІІI етапів учнівської олімпіади... У І-ІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури беруть участь учні 7-11 класів, у ІІІ етапі –... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 11 клас, 2008 рік Напишіть замітку полемічного характеру про розвиток олімпійського руху в повоєнний час. (4 бали) |
ІІІ ЕТАП ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ ШКОЛЯРІВ З ЕКОЛОГІЇ Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, який з запропонованих варіантів відповідей є правильним. У завданнях цієї групи... |
НАКАЗ Всеукраїнських учнівських олімпіад та фінальних етапів турнірів у 2012/2013 навчальному році та з метою підтримки, розвитку творчого... |