РЕЗУЛЬТАТИ ( РЕЙТИНГ) УЧАСТІ УЧНІВСЬКИХ КОМАНД У ІІІ ЕТАПІ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З БІОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЇ ЗА 2009 РІК


Скачати 147.31 Kb.
Назва РЕЗУЛЬТАТИ ( РЕЙТИНГ) УЧАСТІ УЧНІВСЬКИХ КОМАНД У ІІІ ЕТАПІ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З БІОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЇ ЗА 2009 РІК
Дата 10.07.2013
Розмір 147.31 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
РЕЗУЛЬТАТИ ( РЕЙТИНГ) УЧАСТІ УЧНІВСЬКИХ КОМАНД У ІІІ ЕТАПІ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З БІОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЇ ЗА 2009 РІК



3



Район (місто)

Кількість

учнів

Дипломи

Рейтинг

Місце

Кількість

учасників

на 2010р.

1

2

3

1.

Черкаський

5

3

2

-

4.20

1

5

2.

Канівський

3

-

2

-

2.00

2

5

3.

м. Черкаси

15

1

6

2

1.50

3-4

20

4.

Золотоніський

2

-

1

-

1.50

3-4

5

5.

м. Золотоноша

5

-

2

1

1.40

5

4

6.

м. Умань

4

-

-

4

1.00

6-7

4

7.

м. Сміла

6

-

1

3

1.00

6-7

4

8.

Кам’янський

3

-

1

-

1.00

6-7

4

9.

Катеринопільський

3

-

-

2

0.66

8

3

10.

Лисянський

2

-

-

1

0.50

9-12

3

11.

Монастирищенський

2

-

-

1

0.50

9-12

3

12.

Христинівський

2

-

-

1

0.50

9-12

3

13.

м.Ватутіне

2

-

-

1

0.50

9-12

3

14.

Жашківський

3

-

-

1

0.33

13

3

15.

Уманський

4

-

-

1

0.25

14-15

3

16.

Маньківський

4

-

-

1

0.25

14-15

3

17.

м. Канів

2

-

-

-

0.00

16-26

2

18.

Городищенський

2

-

-

-

0.00

16-26

2

19.

Драбівський

4

-

-

-

0.00

16-26

2

20.

Чигиринський

2

-

-

-

0.00

16-26

2

21.

К.-Шевченківський

2

-

-

-

0.00

16-26

2

22.

Тальнівський

2

-

-

-

0.00

16-26

2

23.

Смілянський

2

-

-

-

0.00

16-26

2

24.

Чорнобаївський

3

-

-

-

0.00

16-26

2

25.

Шполянський

2

-

-

-

0.00

16-26

2

26.

Звенигородський

2

-

-

-

0.00

16-26

2




Разом:

88

4

15

19

-

13-26

95


Витяг з протоколу №1

III етапу Всеукраїнської олімпіади з біології з екологією Черкаської області

від 30 січня 2009 року

За рішенням журі III етапу Всеукраїнської олімпіади з біології з екологією переможцями стали такі учні:
I місце

  1. Некрасова Лариса, учениця 9 класу Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради

  2. Махаринець Сергій, учень 10 класу Хацьківської загальноосвітньої школи I-III ступенів Черкаської районної ради

  3. Жупинас Аліна, учениця 11 класу Хацьківської загальноосвітньої школи I-III ступенів Черкаської районної ради

  4. Кисільов Богдан, учень 11 класу Червонослобідської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 Черкаської районної ради


II місце

  1. Булава Ольга, учениця 8 класу Хацьківської загальноосвітньої школи I-III ступенів Черкаської районної ради

  2. Дерій Сергій, учень 8 класу Черкаської загальноосвітньої школи I-III cтупенів №12 Черкаської міської ради

  3. Кикоть Тетяна, учениця 8 класу Червонослобідської загальноосвітньої школи I-III cтупенів №1 Черкаської районної ради

  4. Воропай Тетяна, учениця 8 класу Золотоніської гімназії ім. С.Д. Скляренка Золотоніської міської ради

  5. Кусакова Олександра, учениця 9 класу Степанецької спеціалізованої школи I-III cтупенів Канівської районної ради

  6. Нестерко Катерина, учениця 9 класу Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів №32 Черкаської міської ради

  7. Арсентьєва Каріна , учениця 10 класу Смілянської спеціалізованої школи I-III ступенів №12 Смілянської міської ради

  8. Майстренко Яна, учениця 10 класу Кам’янського еколого-економічного ліцею Кам’янської районної ради

  9. Дворник Тамара, учениця 10 класу Золотоніської спеціалізованої школи №2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради

  10. Дідух Дар’я, учениця 11 класу Мартинівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа I-III ступенів» Канівської районної ради

  11. Котиченко Анна, учениця 11 класу Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів №12 Черкаської міської ради

  12. Куліш Анна, учениця 11 класу Черкаської гімназії №9 О.М. Луценка Черкаської міської ради

  13. Петраш Юлія, учениця 11 класу Кропивнянської спеціалізованої загальноосвітньої школи I-III ступенів Золотоніської районної ради

  14. Ілюха Ірина, учениця 11 класу Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів №6 Черкаської міської ради


III місце

  1. Головатюк Анастасія, учениця 8 класу Уманської загальноосвітньої школи I-III ступенів №3 Уманської міської ради

  2. Івасюк Ольга, учениця 8 класу Уманської міської гімназії Уманської міської ради

  3. Цимбал Анатолій, учень 8 класу Лисянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-III ступенів №1 – гімназія» Лисянської районної ради

  4. Машаровський Владислав, учень 8 класу Смілянського природничо-математичного ліцею Смілянської міської ради

  5. Андреєва Анна, учениця 8 класу Христинівської спеціалізованої школи I-III ступенів №1 ім. О.Є. Корнійчука

  6. Пасталовська Анастасія, учениця 9 класу Уманської загальноосвітньої школи I-III cтупенів №3 Уманської міської ради

3. Шкварун Андрій, учень 9 класу Смілянського природничо-математичного ліцею Смілянської міської ради

  1. Гаркава Інна, учениця 9 класу Катеринопільської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 Катеринопільської районної ради

  2. Мяло Ніна, учениця 9 класу Золотоніської гімназії ім.. С.Д. Скляренка Золотоніської міської ради

  3. Чередніченко Марина, учениця 9 класу Черкаської спеціалізованої школи №28 Черкаської міської ради

  4. Манько Юлія, учениця 10 класу Уманської загальноосвітньої школи I-III cтупенів №9 Уманської міської ради

  5. Ходзіцька Тетяна, учениця 10 класу Катеринопільського ліцею Катеринопільської районної ради

  6. Журавель Тетяна, учениця 10 класу Маньківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-III ступенів – гімназія» Маньківської районної ради

  7. Вовк Наталія, учениця 10 класу Першої міської гімназії Черкаської міської ради

  8. Шарапанюк Юлія, учениця 11 класу Монастирищенської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 Монастирищенської районної ради

  9. Зраєв Дмитро, учень 11 класу Жашківської спеціалізованої школи №1 з поглибленим вивченням окремих предметів Жашківської районної ради

  10. Васильчук Олександр, учень 11 класу Бабанської загальноосвітньої школи I-III ступенів Уманської районної ради

  11. Плужник Юлія, учениця 11 класу Смілянської загальноосвітньої школи I-III ступенів №11 Смілянської міської ради

  12. Немков Ігор, учень 11 класу Ватутінської загальноосвітньої школи I-III ступенів №6 Ватутінської міської ради

До наказу

про підсумки III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з біології з екологією – 2009 р.

В олімпіаді брали участь 88 учнів з усіх районів і міст області. Учнівські команди були представлені згідно визначеного рейтингу.

Цьогорічна олімпіада проводилась у два тури – теоретичний і практичний.

Теоретичний тур складався з двох етапів:

I етап – виконання учасниками тестових завдань груп «А», «В» та «С».

II етап - виконання відкритих теоретичних завдань (3).

Для учнів 8-10 класів були запропоновані тестові завдання груп «А» та «В», а для учнів 11-х класів – тестові завдання груп «В» та «С».

Аналіз результатів щодо виконаних тестових завдань свідчить, що в цьому році учні 8-11 класів найгірше справились із завданнями групи «В», які передбачають вибір однієї, двох та трьох відповідей із кількох запропонованих. Це є наслідком того, що вчителі біології недостатньо приділяють уваги роботі із таким типом тестових завдань. Тому слід звернути увагу на роботу з тестами саме цього типу.

Відкриті теоретичні питання охоплювали всі розділи шкільного курсу біології, а саме: біологія рослин, лишайників, грибів, тварин, людини, загальна біологія.

Так для учнів 8 класу запропоновані такі питання: а) особливості пристосувань водних рослин та рослин пустель до умов середовища та яким чином палеоботаніки визначають належність рослин до певних груп; б) порівняльна характеристика щодо механізмів пересування павукоподібних та комах; в) функції плавального міхура у глибинних риб. Серед зазначених питань найгірше учні справились з першим: не пояснили, як палеоботаніки за окремими фрагментами стебел, листків, коренів визначають їх належність до водних чи наземних рослин. Не зуміли вказати особливості пристосувань водних та посухостійких рослин. Тому вчителям слід систематично повторювати питання щодо взаємодії рослин з навколишнім середовищем.

Учням 9 класу запропоновані питання , які стосувалися порівняння механізмів поведінки , яка може забезпечуватися вродженими реакціями і результатами засвоєного життєвого досвіду на прикладі тварин і людини; особливостей будови внутрішнього вуха та провідності звука у слуховому апараті; особливостей будови нижчих та вищих спорових рослин. Більша частина учнів не розкрила суті першого питання та не дала конкретної відповіді щодо провідності звуку у слуховому апараті.

Учні 10 класу мали розкрити такі питання: чому наземні хребетні тварини (чотириногі) не можуть набувати дуже великих розмірів і пересуваються досить повільно; відмінності нюхової сенсорної системи від інших сенсорних систем; наявність рідких кристалів у живих системах. Найгірше учні виконали питання про наявність рідких кристалів у живих системах, не розкрили їх значення для живих організмів.

Учні 11 класу мали розкрити питання щодо механізму дії різних видів гетерозису у рослин, тварин та людини, його генетичні процеси та наслідки; пластичності мозку; характерних особливостей живих систем в разі їхнього існування на інших планетах. Найгірше учні розкрили третє питання. Учні не зуміли запропонувати цікаві гіпотези щодо існування живих систем на інших планетах. Тому вчителям біології, при підготовці до олімпіад слід звернути особливу увагу на розвиток в учнів критичного та креативного мислення, на формування інтелектуальних вмінь та навичок (аналізувати, порівнювати, співставляти, виявляти причинно-наслідкові зв’язки, висувати гіпотези тощо).

Аналізуючи учнівські відповіді на відкриті теоретичні питання, можна зробити висновок, що учні 10-11 класів володіють значним обсягом теоретичних знань не лише програмного змісту, а й оперують знаннями щодо сучасних досягнень в галузі біологічних наук.

На практичному турі учням було запропоновано виконати 3 завдання, з них: 1 – розв’язати розрахункові задачі з молекулярної біології, фізіології людини, генетики та творчі завдання (8-11 кл.); 2 – позначити на рисунку види бактерій, органели рослинної та тваринної клітин, типи розмноження одноклітинних зелених водоростей, типи будови зубних систем ссавців; 3 – визначити два види рослин та назвати відмінності у їх будові.

На практичному турі, як і на минулорічній олімпіаді, учні показали досить низькі результати. Так, серед учнів 10 класу лише третина розв’язали задачу з молекулярної біології. Серед учнів 8-11-х класів лише половина правильно визначила види рослин та зробила порівняльний аналіз. З другим завданням найгірше справились учні 8 та 11 класу. Тому вчителям варто значну частину часу приділяти роботі з рисунками, схемами та живими об’єктами (рослинами), на розв’язування розрахункових задач та творчих завдань.

Абсолютним переможцем обласної олімпіади стала Жупинас Аліна, учениця 11 класу Хацьківської загальноосвітньої школи I-III ступенів, яка набрала найбільшу кількість балів (95 із 100 можливих) серед учасників олімпіади.

Найвищого рейтингу на цьогорічній олімпіаді досягли учні Черкаського та Канівського районів (4.2 та 2.00).

Найкращих успіхів на цьогорічній олімпіаді досягли учні таких районів і міст області:

  • Черкаський район (5 переможців);

  • м. Черкаси (9 переможців);

  • м. Золотоноша ( 3 переможця);

  • м. Умань (4 переможця);

  • м. Сміла ( 4 переможця);

  • Канівський район ( 2 переможця);

  • Катеринопільський (2 переможця).

По одному переможцю мають: Кам’янський, Золотоніський, Лисянський , Монастирищенський, Христинівський, Жашківський, Уманський, Маньківський та м. Ватутіне.

Серед 88 учасників олімпіади:

  • 50 учнів із ліцеїв, гімназій, спеціалізованих шкіл;

  • 20 учнів із міських та районних загальноосвітніх шкіл I-III ступенів;

  • 18 учнів із сільських загальноосвітніх шкіл I-III ступенів.

Найбільшу кількість балів набрали учні таких вчителів: Н.В. Підгори, І.П. Носаєвої, Л.Я. Шевченко, Л.П. Юрченко, З.Г. Куриленко, Г.І. Даценко, Хижняк К.І., Мазур Л.І., Ювшин Л.В., Бондар Л.Д.

Порівнюючи з минулорічними олімпіадами, втратили свої позиції учнівські команди Шполянського, Звенигородського, Чорнобаївського.

Методист: Л.І. Даниленко

Схожі:

ВІДДІЛ ОСВІТИ ТЕТІЇВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ НАКАЗ від 23. 12. 2013р №388-0
Про підсумки ІІ (районного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у 2013-2014 навчальному році та організацію...
Переможці III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, 2016 рік
Ватутінська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 ім. М. Ф. Ватутіна Ватутінської міської ради
НАКАЗ
Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 р за №1318/20056, з метою якісної підготовки команд школярів України до міжнародних...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії серед учнів 8-11 класів.  Шкільна та районна учнівські олімпіади пройшли організовано...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізичної культури відбувся за завданнями, складеними районною предметно-методичною комісією....
III-й етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології з екологією Черкаси 2009
Палеоботаніки часто знаходять не повні рештки рослин, а окремі шматочки листків стебел коренів
Методичні рекомендації щодо проведення І-ІІI етапів учнівської олімпіади...
У І-ІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури беруть участь учні 7-11 класів, у ІІІ етапі –...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 11 клас, 2008 рік
Напишіть замітку полемічного характеру про розвиток олімпійського руху в повоєнний час. (4 бали)
ІІІ ЕТАП ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ ШКОЛЯРІВ З ЕКОЛОГІЇ
Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, який з запропонованих варіантів відповідей є правильним. У завданнях цієї групи...
НАКАЗ
Всеукраїнських учнівських олімпіад та фінальних етапів турнірів у 2012/2013 навчальному році та з метою підтримки, розвитку творчого...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка