|
Скачати 61.71 Kb.
|
Сергіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Підготувала вчитель математики Т.П.Тимохіна Тема: Екологічна проблема – очима математики. Мета уроку: формування в учнів навички розв’язування вправ та задач; ознайомити з екологічними проблемами нашої Землі;виховувати свідоме і бережливе ставлення до природних багатств, прагнення зберігати чистоту навколишнього середовища, красу рідної землі. Задачі уроку: Навчальна: навчити учнів застосовувати свої знання та навички при розв’язуванні задач; Розвиваюча: розвивати логічне мислення; пам'ять, вміння аналізувати отриману інформацію; тренувати навички відсоткових обчислень; Виховна: виховувати розуміння стану екології навколишнього середовища та екологічну культуру поведінки людини, відповідальність за стан навколишнього середовища Тип уроку: урок формування вмінь та навичок Наочність: Презентація Модель уроку: Нестандартний урок на принципах дослідження Хід уроку І. Вступне слово вчителя. Вчитель: Доброго дня, діти! Щасливого дня та чистого повітря вам! Кожен із нас не байдужий до того, що з нами відбувається щоденно, і кожен добре розуміє, що Земля-наш спільний дім і іншого немає і бути не може. Найголовнішою проблемою людства є проблема виживання –проблема, що стосується кожної людини, кожної живої істоти. Ніякі блага цивілізації не замінять чистого повітря, вільних від шкідливих домішок продуктів харчування і води. Ми повинні усвідомити, що нерозумні дії людей на планеті Земля у найближчий час можуть призвести до великих нещасть і бід. Що ж потрібно нам знати і як слід діяти, щоб зберегти екологічну чистоту нашої планети, її красу для нас і наших нащадків? Нашу голубу планету часто порівнюють з величезним космічним кораблем, який летить просторами Всесвіту. А людство – з екіпажем цього корабля. Красиві і мудрі порівняння. Але ми всі повинні осмислити, що у нашого космічного корабля немає аварійного виходу і ми не уникнемо того, що станеться на ньому. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи: парниковий ефект, проблема чистої води, кислотні дощі, вимирання деяких видів тварин, які заносяться до Червоної книги. Вважають також, що причиною 70% ракових захворювань у людей і тварин є порушення взаємодії організму і навколишнього середовища. Плаче хвора Земля і закликає нас стати мудрішими. ІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. Вчитель: Сьогодні ми проведемо нестандартний урок, урок на тему «Екологічна проблема-очима математики» (записали дату і тему уроку). Сьогодні ми маємо виконати програму мінімум: обговорити проблеми охорони природи, розв’язати кілька задач на відсотки. ІІІ. ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. Вчитель. Діяльність людини призводить до того, що в атмосфері постійно зменшується кількість кисню, який так необхідний людині для дихання. Разом з тим збільшується кількість вуглекислого газу. 1)Задача №1.(для усного розв’язання)Якщо атмосфера містить 70% азоту, 2% вуглекислого газу, 9% домішок, то який відсотковий вміст кисню в повітрі? Учитель. Як же ви, учні можете дбати про чисте повітря? Що ви можете зробити для цього? (Учні висловлюють свої думки) І справді, багато в чому звинила людина перед планетою. Як у минулому, так і тепер є багато прикладів згубленого впливу людини на природу. Адже вона, не чекаючи милості від природи, намагалася якомога більше від неї взяти: будувала, трощила, ламала. Основну частину екологічно чистого повітря дають нам дерева. Детальніше розглянемо це на прикладі задачі. 2)Задача №2.(колективно біля дошки) Один гектар соснового лісу(20-річного лісу) поглинає за рік 9,35т вуглекислого газу і виділяє 7,2т кисню, який забезпечує дихання 200 людей. Скільки кілограмів кисню потрібно на рік для дихання учням вашого класу, школи? (Учні обчислюють) Вчитель.Рослини щорічно виділяють приблизно 200 млрд.т. кисню та засвоюють 300 млрд.т. вуглекислого газу. В результаті фотосинтезу за 5500 років відбувається повне оновлення кисню планети. На долю лісу приходиться 2/3 всього кисню, який виділяється в атмосферу. Ось чому так важливо його зберігати! Зміни у складі атмосфери шкідливо впливають на тварин та рослин. 60 кг макулатури рятує одно дерево 30 кг макулатури рятує 1 га лісу 1 т макулатури економить 1000 кВт/ч електроенергії 1 т макулатури економить 200 м3 води 1т макулатури економить дає 2500 учнівських зошитів. Використання макулатури для виробу паперу на 75% зменшує забруднення повітря та дозволяє зекономити до 40% води! Вчитель. Однією з найбільших екологічних катастроф є Чорнобильська – вибух 4-го енергоблоку ЧАЕС 26 квітня 1986 року. Це найбільша промислова катастрофа за всю історію Землі, наслідками якої є забруднення лише в Україні понад 41 тис. квадратних метрів території. У кожного на парті листочок з завданням, попрацюйте у парах та з’ясуйте, Скільки всього населених пунктів було забруднено та евакуйовано? Скільки там проживало населення? Який середній викид шкідливих речовин? 3)Завдання на катрках. Задача №1 У результаті Чорнобильської катастрофи було забруднено 3159 населених пунктів, у яких проживало 3 700 000 жителів, та евакуйовано 91200 жителів з 76 населених пунктів. Скільки всього населених пунктів було забруднено та евакуйовано? Скільки там проживало населення? Задача №2. У 2000р. найбільшу кількість шкідливих речовин у повітрі було виявлено на території всіх областей Південно-Східного регіону та Львівської області – 779,7 тис.т, а найменшу – на території Рівненської , Тернопільської та Чернігівської областей – 82,8 тис.тонн. Який середній викид шкідливих речовин у 2000році був на території України? (Учні після розв’язання коментують свої відповіді) Вчитель: На Україні існує 44800 видів тварин. В Червону книгу України занесені: 41 вид ссавців, 59 видів птахів, 9 видів плазунів, 8 видів земноводних, 36 видів риб та 71 вид безхребетних. Який відсоток від загальної кількості тварин становлять ті, які занесені до Червоної книги? Вчитель: Якого виду дана проблема? Яка це задача? Які способи розв’язування ви знаєте? Яким ви будете користуватися? (Учні пояснюють способи розв’язання задачі, та самостійно розв’язують задачу) І спосіб: 1). 41+59+9+8+36+71 = 224 (види) – в Червоній книзі України 2). (224 : 44800) · 100% = 0,5 % становлять занесені в Червону книгу тварини ІІ спосіб:
224 - ? % 44800:224 = 100:х Х = 224 · 100 : 44800 Х = 0,5% становлять занесені в Червону книгу тварини Вчитель: то який відсоток ми отримали? Але скільки ж саме тварин складають цей відсоток? Які ви пропонуєте шляхи для того, щоб кількість таких тварин не збільшувалася? ІV. Узагальнення знань з розглянутого матеріалу Вчитель: багато сьогодні почули, багато зробили, а насправді треба ще стільки всього зробити! Адже питання «Охорона природи» - не нове, але дуже й дуже актуальне!!! Що ж корисного з даного уроку взяли ви? І які побажання ви зробите один одному для того, щоб наша улюбленіша Планета залишилась екологічно чистою для наших нащадків? V. Підсумки та висновки уроку Вчитель підводить підсумки уроку, виставляє оцінки до журналу та щоденників учня. (В цей час на прохання вчителя, учні пишуть свої побажання до наступного нестандартного уроку, пропонуючи як тему, так і форму заняття). Вчитель. Хочу звернутися до вас такими словами: Людино!Розумна істото! Ти можеш усе на Землі. Та знову і знову, Людино, До тебе звертаємось ми. Хай будуть в нас цілі дерева, Рослини, тварини, птахи. Людино! Людино! Людино! Ми просимо: «Нас збережи!» Від того як ми поведемо себе сьогодні, залежатиме наше майбутнє наступних поколінь. VІ. Інструктаж домашнього завдання Інформація для учнів:
|
План Проблеми війни і миру. Екологічна проблема. Сировинна та енергетична проблема Ці проблеми вивчаються багатьма науками, в тому числі й географією, хоч би тому, що в географічній оболонці Землі всі компоненти... |
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас |
Визначено переможців конкурсу «Податки очима дітей» ... |
Розвиток креативного мислення учнів на уроках математики і фізики Методична проблема. Створення умов для самопроектування вчителя-дослідника та учня-експериментатора в умовах глобалізації освітніх... |
Уроках математики Я пропоную деякі прийоми, які дають можливість вчителю математики сприяти формуванню даної компетентності засобами уроків математики,... |
Україна очима М. Гоголя і Р. М. Рільке (за повістю «Тарас Бульба»... Тема: Україна очима М. Гоголя і Р. М. Рільке (за повістю «Тарас Бульба» та оповіданням «Пісня про правду») 7 клас |
ПРОГРАМ А вступного випробування з математики для абітурієнтів напрямів підготовки Програму вступного випробування з математики розроблено з урахуванням вимог чинної програми з математики для 5–11 класів, затвердженої... |
Факультет прикладної математики Чернівецький університет завжди славився високим рівнем математичної освіти і наукових досліджень. Відзначимо математиків зі світовим... |
МЕТОДОБ'ЄДНАННЯ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ Проблема Проблема: Створення умов для самоактуалізації та самореалізації кожної дитини через застосування новітніх технологій в умовах національного... |
ПРОГРАМА З МАТЕМАТИКИ для 10 11 класів загальноосвітніх навчальних... Програма призначена для організації навчання математики в класах з поглибленим вивченням математики. Вона розроблена на основі Державного... |