Спільний україно-американський проект


Скачати 48.68 Kb.
Назва Спільний україно-американський проект
Дата 19.05.2013
Розмір 48.68 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Спільний україно-американський проект

Жодної дитини поза увагою”
З січня 2005 року в освітніх закладах Черкаської області за сприяння міжнародної благодійної організації „Надійся тепер” розпочалося практичне впровадження інноваційних інтерактивних форм навчання вихованців, які потребують індивідуального підходу та корекційно-розвивальної роботи, під спільною назвою «Жодної дитини поза увагою». В цілому у проекті беруть участь 20 шкіл-інтернатів та 3 загальноосвітні школи області.
Координатором роботи за проектом «Жодної дитини поза увагою» в Черкаській області є обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників (Н.М.Чепурна, директор, Т.Г.Пахомова, методист іноземних мов, інструктор-тренерів).
Мета проекту

  1. Допомогти дітям закладів інтернатного типу реалізувати свій прихований потенціал, таланти та вміння.

  2. Соціальна адаптація дітей у систему суспільних стосунків.

  3. Формування у дітей уміння вчитися, усвідомлення особистої відповідальності за результати навчання.

  4. Розвиток умінь самонавчання і саморозвитку.


Цілі проекту – підготовка вчителів-інструкторів від кожної установи і надання можливості їм запустити навчання необхідного курсу в своїх закладах. Ознайомлення вчителів із відповідними методиками навчання («Сократівські технології» професора Стенлі Погрова (США), забезпечення необхідною науково-методичною літературою.

Організація та проведення протягом року розвивально-пізнавальних заходів з учнями з проблем соціалізації та адаптації в соціумі. Літнє оздоровлення дітей в навчальних рамках проекту.
Термін дії угоди - з 01.01.05 до 01.09.06. Продовжено – до липня 2008 року.
Учасники проекту

Діти повністю задіяні і зацікавлені в навчанні. Це досягається через нетрадиційні методи навчання, які захоплюють та залучають розум дітей. Це такі методи як рольові ігри, надання дітям можливості вибирати заняття і методи, які в значній мірі залучають учнів до співпраці.

Вчителі постійно оцінюють свою викладацьку діяльність. Якщо учні не досягають навчальної мети, вчитель повинен оцінити свої методи і змінювати ці методи до того часу, доки учні не досягнуть навчальної мети. З цією метою на базі ОІПОПП організовуються та проводяться семінарські заняття, де ведеться обговорення викладацьких прийомів та підходів, які використовують учасники проекту, пропонуються показові елементи рольових ігор, частин занять для обміну досвідом.
Ключові елементи впровадження проекту

  1. Партнерство. Цей проект впроваджується на основі партнерства між українськими та американськими освітянами, котрі мають спільні цілі удосконалення навчання та життєвих прогнозів українських дітей – сиріт, дітей спеціальних навчальних закладів.

  2. Розвиток. Цей проект постійно оцінюється, ведеться спостереження за його ефективністю. Задіяні викладачі обговорюють аспекти роботи, визначають, які з них є ефективними, а які потребують заміни, що можна додати або відмінити з метою досягнення максимального успіху.

  3. Інноваційність. Цей проект вимагає експериментування та запровадження найбільш інноваційних методів навчання. Освітяни повинні бути відкритими і готовими експериментувати з новими методами навчання та взаємодії з учнями. Особлива увага приділяється методам, які вже визнані ефективними серед дітей, котрі стикаються з проблемами в навчанні та з важкими життєвими історіями.

  4. Обладнання. Для проекту конче необхідно, щоб учні інтернатних, спеціалізованих установ мали те ж обладнання або матеріали, які можна знайти і в інших школах. Через проект партнерства докладається зусиль, щоб забезпечити комп’ютерами, книжками, меблями та іншим учнів інтернатних, спеціалізованих установ, щоб підвищити і максимізувати їх навчання.


Обсяги фінансування - близько 136 000 грн.
Кінцева мета проекту – допомогти дітям реалізувати свій прихований потенціал, таланти та вміння, сприяти тому, аби вони стали необхідними членами суспільства.
Результати

На базі ОІПОПП, починаючи з грудня 2004 року, було проведено 17 семінарів-тренінгів, через які проводилась організаційно-координаторська діяльність з тренерами за проектом (організація груп, складання планів роботи, організація і проведення занять, заохочувальна діяльність, співпраця з адміністрацією закладів, використання нових технологій у роботі з дітьми, звітність за результатами роботи тощо). Крім того, були прочитані лекції з питань психологічного супроводу такої роботи, психологічного розвитку дітей певних категорій і особливостей роботи з ними.

У червні 2005 року на базі інституту був проведений тижневий семінар-треніг для тренерів, які працюють за проектом. Організаторами тренінгу були координатори проекту зі США (університет штату Аризона) та представники Міжнародного фонду «Надійся тепер». Крім проведення навчально-тренувальних занять вони відвідали окремі інтернатні установи, які працюють за проектом, з метою оцінки результатів роботи та координації наступної діяльності.

У жовтні та грудні 2005 року були проведені семінарські заняття, де тренери ділилися досвідом роботи з колегами. Зокрема, були проведені ігрові заняття, на яких пропонувалися практично адаптовані методики для роботи з учнями.

На сьогодні в області працює 23 мікрогрупи, в яких дітям допомагають відчути свою значимість, їм надається можливість самореалізації і розкриття своїх внутрішніх потенціалів і можливостей.

Після кількох місяців роботи за проектом тренери відмічають, що їхні вихованці стали більш розкутими у стосунках, вони перестали відчувати свою вразливість, замкнутість і настороженість не тільки в спілкуванні, а й у вчинках. Діти прагнуть до спілкування і творчої праці в рамках мікрогрупи. Тренери відмічають, що подальша робота в цьому напрямку дозволить їхнім вихованням повноцінно спілкуватися з іншими членами учнівського колективу та оточуючими, підвищити рівень своєї самооцінки і значимості в суспільстві в цілому. Хотілося б відмітити, що робота мікрогруп не суперечить роботі шкільних психологів та соціальних педагогів, а навпаки допомагає поліпшенню співпраці з соціально неадаптованими учнями. Чималу роль у реалізації проекту відіграє розуміння і професійна підтримка адміністрацій та педагогічних колективів навчальних закладів, де діють мікрогрупи.
У ході роботи за проектом були підготовлені:

  • Статті до районних періодичних видань, обласного журналу «Педагогічний вісник» та газети «Шкільний світ» та «Освіта України».

  • Виступи на обласному радіо як у інформаційних новинах, так і у спеціальній освітній передачі «Школа для всіх».

  • Телепередачі із циклу «Відкритий урок» (з досвіду роботи груп, які працюють за проектом «Жодної дитини поза увагою», у Черкаській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті Черкаської обласної ради та спеціальній загальноосвітній школі № 37 м.Черкас).

  • Було проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Жодної дитини поза увагою»: перспективи впровадження закордонного досвіду в закладах інтернатного типу та школах, де навчаються діти з особливими потребами», результати роботи якої висвітлювались в засобах масової інформації (2006р.).

  • Випущено 3 методичних посібники.

  • Організовано літнє оздоровлення учнів з метою використання набутого досвіду для реалізації свого прихованого потенціалу, талантів та вмінь (2007р.).

  • Організовано літнє оздоровлення з метою набуття профорієнтаційних навичок (2008р.).




Схожі:

6-й клас. МАТЕМАТИКА
Спільний дільник кількох чисел. Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа
Закордонне українство робить спробу об’єднатися інформаційно
ЗМІ української меншини в Угорщини. Зустрівшись з кореспондентом «Громади», пан Дмитро детально розповів про спільний інтернетний...
Закордонне українство робить спробу об’єднатися інформаційно
ЗМІ української меншини в Угорщини. Зустрівшись з кореспондентом «Громади», пан Дмитро детально розповів про спільний інтернетний...
Звучить пісня Т. Петриненка «Україна» Ведучий І
Ведучий І. Україно… Мила моя Україно! Тихії води і яснії зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медовії та молочнії...
Спільний кордон – спільні кордони об’єднують” в рамках Дня Європейської...
Пов’язані події будуть тривати протягом тижня 17-23 вересня і навіть за декілька днів до та після. Мета кампанії, яка проводиться...
3 Теорія А. Мехена про протистояння суші та моря, відмінність морської стратегії від сухопутної
Серед основоположників геополітики виділяється американський історик і адмірал морського флоту Альфред Мехен
Гайнц фон Ферстер
Відень Австро-Угорщина — 2 жовтня 2002, Пескадеро Каліфорнія США — австрійський та американський фізик, математик, філософ, один...
Україна – наш спільний дім. Мета
Обладнання: фізична карта України; зображення державних символів; ілюстрації ХІД УРОКУ
Норберт Вінер (1894-1964)
Но́рберт Ві́нер (англ. Norbert Wiener; 26 листопада 1894, Колумбія, Міссурі 19 березня 1964, Стокгольм) — американський математик-теоретик...
Україно! Чарівна моя ненько, солов'їна пісне! Ти прекрасна, але найбільше...
Ведуча 1: Україно! Чарівна моя ненько, солов'їна пісне! Ти прекрасна, але найбільше твоє багатство – народ, чесний, працелюбний,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка