Мета: вчити дітей орієнтуватися на площині аркуша, самостійно розташовувати зображення; навчати працювати акварельними та гуашевими фарбами


Скачати 50.18 Kb.
НазваМета: вчити дітей орієнтуватися на площині аркуша, самостійно розташовувати зображення; навчати працювати акварельними та гуашевими фарбами
Дата10.02.2014
Розмір50.18 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Мета:

вчити дітей орієнтуватися на площині аркуша, самостійно розташовувати зображення; навчати працювати акварельними та гуашевими фарбами;
формувати свідоме ставлення до результатів образотворчої діяльності;
збагачувати уявлення і поняття форму, розмір, забарвлення, просторові відношення зображуваних об’єктів;
розвивати уяву, емоційно – образну пам’ять на основі відтворення художнього матеріалу;
корегувати мовлення на основі вміння пояснювати зміст малюнку;
розвивати інтерес до художньо – образотворчої діяльності;
виховувати любов до природи, бережливе ставлення до природних ресурсів, працьовитість, старанність в роботі.


Обладнання:

ілюстрації зимових пейзажів, репродукції картин художників на зимову тематику гуаш, акварель, пензлики, папір, простий олівець, комп’ютер, проектор.


1.Організація класу.

2. Загальнокорекційний етап.

- Доброго ранку! Доброго дня!

- Доброго – вчора, сьогодні, щодня.

Хай ваше серце теплом всіх зігріє

І подарує на краще надію.

Сьогодні у нас незвичайний урок, багато гостей, чудова зимова атмосфера. А тепер заплющіть очі, понюхайте – які аромати ви відчуваєте? ( Аромат снігу, ялини)

Напевно, ви, діти, здогадалися хто завітав до нас у гості.

Чарівниця синьо- біла

на хмаринку тихо сіла,

Полетіла над полями,

над похмурими лісами,

На лани і на хатинки,

На берізки, на ялинки

На мереживо доріг

Сипле білий, білий сніг. ( Зима) ( СЛАЙДИ 1-4)

3. Основний етап.

1) Зима сипле білим снігом перетворюючи всю природу на диво – казку.

- Які кольори є у зими?

А зараз прочитаємо невеличкі вірші – загадки , в яких заховалися слова- відгадки. Ну ж бо, хто прочитає?

Срібна зірка біла – біла

На мою долоньку сіла

І як сіла, то й розтала-

Голуба водиця стала. ( СЛАЙД 5)
Якось вранці на поріг

Ліг біленький перший сніг.

тИхо падали сніжинки

На подвір’я, на стежинку

Крига ріки вмить скувала,

Ах, яка зима настала! ( СЛАЙД 6)

2)Отож ми з вами будемо виконувати малюнок зимової засніженої ялинки в два етапи. Спочатку за допомогою акварельних фарб зобразимо зелену лісову красуню, познайомимося з технікою малювання « по мокрому» , пізніше, коли фарба висохне, на ялинку впадуть сніжинки за допомогою техніки - імітації

« вибійка» .

До роботи, любі діти!

3) ПРАВИЛА МАЛЮВАННЯ АКВАРЕЛЬНИМИ ФАРБАМИ ( СЛАЙД 7)

4) Послідовність виконання малюнка ялинки ( СЛАЙД 8)

5) Вчительський малюнок на дошці.

6) Практична робота. Малювання в техніці «по мокрому»

Фізкультпауза

Нумо, друзі, до роботи:

Взули теплії чоботи,

Одягнули кожушинки

І побігли до ялинки.

Гляньте – снігу! От так диво!

Як навколо все красиво!

А тепер присядьте трішки –

Ми пограємо у сніжки. ( Руханка під веселу музику, імітація гри в сніжки білим в’язаним помпоном)

- Чим схожа наша уявна сніжка на справжню, а чим відрізняється?

А тепер заплющіть очі і подумайте , з якою погодою у вас асоціюється ця музика? ( Слухання А. Вівальді « Пори року. Зима»)
7) Сприймання та аналіз естетичних явищ в житті та мистецтві.

Бесіда за картиною І.І.Шишкіна «Зима». ( СЛАЙД 9, 10, 11)

-Яким гарним зобразив художник ліс взимку! Сніг на гілках, на стовбурах, на лапах ялин. В одному місці він фіолетовий, в іншому-рожевий, сірий, блакитний, блискучий на сонці, світиться багатьма маленькими зірочками, наче нічне небо. Зима вкрила сніжним килимом усе навколо.

- Які дерева на передньому плані? На задньому?

-Що ви бачите далі в глибині лісу? А що знаходиться поруч з ялинами? Опишіть їх. Як ви гадаєте, яка погода була напередодні цього дня? Чому ви так думаєте ?
8) Виконання сніжинок імітація техніки « вибійка».

Розповідь вчителя про давню техніку виконання візерунків на тканині

Вибійка (вибивання, набійка, пейстра, пейстря, друкування, мальованка, димка, синильниця)– це декорування тканини шляхом друку на полотні різноманітних візерунків і орнаментів за допомогою спеціальних різьблених дощок, форм, дерев’яних кліше, верстатів, тощо. Ця техніка була популярна серед  бідного сільського населення України, вона дозволяла зробити тканину, схожу на фабричну, нанести будь-який  малюнок, менш трудомістким способом ніж, наприклад, вишивка, що значно полегшувало працю жінок. ( СЛАЙД 12, 13)

Я теж хочу полегшити та пришвидшити нашу роботу.

Ось зі звичайних картоплин я підготувала для вас трафарети сніжинок. Ми акуратно вмочимо їх в білу та блакитну гуаш і залишимо відбитки на ялинці та навколо неї.

Практична робота учнів.

4.Заключний етап

Ви, діти, продемонстрували, які ви чудові художники, як старанно ви працювали, тому і отримуєте нагороду у вигляді відмінних оцінок.
На закінчення нашої прогулянки зимовим лісом давайте трішки побудете не тільки художниками, а й поетами.


Вірш – добавляночка « Зима» ( СЛАЙД 14,15)

Прочитайте слова, що вони означають? ( предмет та його ознаки)

Слухайте уважно вірш та додавайте слова, які допомагають описати красуню – зимоньку.

Зима! Зима! Усякий знає,

Вона холодною буває.

Летять, кружляють, як пушинки

Легкі білесенькі … ( СНІЖИНКИ)

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така … ( ЧУДОВА)

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна, й … ( ВЕСЕЛА)

Вона й тоді усім хороша,

Коли мете легка … ( ПОРОША)

Мороз у лід озера кута –

Зима тоді всі кажуть … ( ЛЮТА)

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна й … ( МОРОЗНА)

А як насуне хмара сива,

Зима по своєму … ( КРАСИВА)

І особлива, і чарівна,

Як королева чи … ( ЦАРІВНА)

- А зараз уважно прослухайте вірш і скажіть, хто завадив головному героєві виконати справу, задля якої той приїхав до лісу?

Слухання вірша О.Олеся « Ялинка»
Отже, діти, природу потрібно шанувати , берегти, старатися до Нового року придбати штучну ялинку, яка створюватиме вам свято не один рік і збереже багато лісових красунь.
5. Рефлексія уроку.

-Про яку пору року йшла розмова на сьогоднішньому уроці?

- Який вид роботи найбільше сподобалось вам виконувати на уроці?

- Як називаються техніки, в яких ми працювали на уроці?

-Як ми зможемо зберегти ялинові насадження?

-Які ви можете назвати «зимові» відтінки кольорів?

Заболоттівська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат

Урок

образотворчого

мистецтва у 3 класі

на тему

Підготувала Штик О.І.

Схожі:

Урок №13 Тема. Ознайомлення з групою «теплих» і «холодних» кольорів. Тематичне завдання
«теплих» і «холодних» кольорів; закріпити навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; навчати правильно розташовувати...
«Бабусин сад» ( аплікація)
МЕТА : продовжувати вчити дітей малювати фарбами, емоційно відгукуватись на твори мистецтва. Закріпити знання дітей про кольори і...
Дискусія «Двомовність… Чи можлива вона в Україні на державному рівні?» Мета: навчати
Мета: навчати дітей дискутувати, дотримуючись загальноприйнятих правил ведення дискусій (диспутів)
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета
Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її...
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета
Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини....
Зображення на площині. Розширення знань про український національний...
«Зображення на площині. Розширення знань про український національний костюм. Зображення постаті людини до казки «Котигорошко»
«Незвичайна подорож у країну казок»
«Кольорові лічильні палички Кюізенера»; вчити дітей працювати за план-схемою; вчити варіювати сюжет гри; ввести в словник слова:...
Інноваційні технології навчання
Треба виховувати дитину, яка вміє спочатку самостійно вчитись, а потім самостійно та творчо працювати і жити
Т. Г. Шевченка Мета. Ознайомити з життєописом великого сина українського...
Працювати над розвитком їх активного мовлення — виробляти в учнів уміння зв'язно вислов­лювати свої думки. Розвивати їх акторські...
Тема. Вміння працювати з книгою
Мета: Розкрити учням значення книги в житті людини. Познайомити учнів з різновидами книжок, з літературою для самоосвіти. Вчити працювати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка