Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета


НазваТема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета
Дата09.02.2014
Розмір38.3 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят»
Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її змісті, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів.

Розвивати навички швидкого, виразного читання з розумінням прочитаного, творче мислення, зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас. Виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги, працелюбства.
Тип уроку: комбінований

Методи, форми, прийоми: «Розумний м’ячик»,

робота в групах, парах,

«Крісло автора»,

«Займи позицію»

Обладнання: презентація,сонце, сигнальні картки, картки для роботи в групах.


Хід уроку
І. Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він казковий і цікавий.

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовим: «Добрий день!»

- До нас на урок я взяла сьогодні сонечко, щоб воно хоч трішки зігріло нас в цей похмурий день. І, якщо, ви будете гарно працювати, то зможете подарувати йому ще більше промінчиків.

ІІ. Мовна зарядка

1. Як гуде джміль – дж – дж – дж?

Косар косить – „жух – жух”

Летить жук – „ж – ж – ж”

Пищить комар – „з – з – з”

  1. Читання скоромовки.

Тишком – нишком

Вийшла мишка із нори.

В шкряботушки –

Ніс і вушка догори.

  • Діти, спочатку прочитайте скоромовку в мене на «буксирі» повільно, а потім швидко і дуже швидко. А потім прочитайте здивовано, сумно, радісно.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Слухання пісні

  2. «Розумний м’ячик»

  • А які бувають казки за тим, хто їх написав?

  • Казки якого народу ви зараз вивчаєте?

  • А які українські народні казки ви знаєте?

  • Хто є героями у казці «Рукавичка»?

ІV. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- На нашій планеті немає такої дитини, яка б не любила казки. Та і дорослі їх теж люблять. Своїм дітям вони читають і про чаклунів, і про тварин, і про чарівників, і про фей.

- Із казкою, над якою ми сьогодні будемо працювати, ви знайомі давно. Ми повинні навчитись виразно читати казку, вміти передавати інтонацію настроїв героїв, складати характеристику героям, робити висновки і давати оцінку діям персонажів.

- А яку казку ми сьогодні будемо читати, дізнаємось, коли зазирнемо у підручник і побачимо, що за гості до нас пробралися.

V. Опрацювання нового матеріалу.

1. Читання казки вчителем

  • Хто були Круть і Верть?

  • Як звали півника?

  • Що знайшов півник?

  • Що любили робити мишенята?

2. Словникова робота

а) Ціп – це знаряддя для молотьби зерна

Млин – це споруда для розмелювання зерна на борошно.

б) Прочитати слова

Вертілись, ранесенько, молотитиме, не нахваляться, зголоднів, стривайте, тихіше, відповісти.

в) робота над образними висловами:

- голосно закричали;

- тихіше сказали;

- зовсім тихо відказали;

- ледве чутно пропищали.

3. Самостійне читання казки

- «Бджілкою», - «Дощик-злива»

- Хто виконував роботу?

- Що робили мишенята?

- Хто поніс мішок до млина?

- Яку відповідь давали кожного разу мишки на прохання півника допомогти?

Фізкультхвилинка

VІ. Узагальнення, систематизація вивченого

    1. Вибіркове читання

    2. Гра «Хто що робив» (сигнальні картки із зображенням казкових героїв)

Взявся до роботи, гралися, підмітав, танцювали, замісив тісто, побачив колос, будив всіх, веселяться, стрибають, спік пиріжки.

  1. Робота в групах

- Півник і нам приніс роботу. Цікаві завдання, чи справимось ми з ними?

Завдання 1,2 групі.

Розгляньте малюнки. Виберіть ті речення з тексту, які відповідають малюнкам.

Завдання 3, 4 групі.

Півник приніс Чарівний колосок. Замість зерняток — склади. Утворити з них слова.

Завдання 5, 6 групі.

Зберіть прислів’я. Поясніть їх.

  1. Характеристика героїв казки.

МИШКИ ПІВНИК

ледачі роботящий

веселі розумний

5. «Займи позицію»

- Чи справедливо вчинив півник?

- Кого з героїв казки вам шкода?

6. «Крісло автора»

  • Змініть сюжет казки так, щоб мишенята змогли їсти пиріжки.

  • Діти, які б поради ви дали своїм друзям, щоб вони не потрапили у такі неприємні ситуації, як герої казки «Півник і двоє мишенят»?

7. Читання в парах

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Хто з героїв сподобався? Чому ?

  • Як ви вважаєте, чи правильно вчинив півник щодо мишенят?

  • А як би вчинили ви на місці півника?

  • Чи завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони просять?

  • Скажіть, що вам найбільше сподобалось робити на уроці?

  • Де виникали труднощі?

Візьміть промінчики і намалюйте на них личко, яке відповідає вашому настрою і старанню на уроці. Прикріпіть до сонечка, хай воно стане ще теплішим від ваших посмішок.

Схожі:

Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета

Тема. Коли пісня жартує
Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня...
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік)
Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний...
Тема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку
Виховувати наполегливість у здобутті знань. Прищеплювати любов до книг, бережне ставлення до них. Пробуджувати бажання читати казки...
Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета
Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного...
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок»
Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей...
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська...
Усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим...
Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель»
Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,...
Українська народна казка «Лисичка та журавель»
Вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого, швидкого читання. Розвивати мовлення, увагу, пам'ять, уміння міркувати....
Урок- подорож Тема: Українська народна вишивка
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка