Урок математики в природі


Скачати 86.13 Kb.
НазваУрок математики в природі
Дата17.12.2013
Розмір86.13 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок


Первомайська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №16

ім.Героя Радянського Союзу Я.М.Лобова

Первомайської міської ради Миколаївської області

Урок математики в природі

(1 клас)

Вчитель Орлова В.І.

2012 н.р.

Лічба предметів. Поняття «стільки ж»,

«великий — малий», «найбільший — найменший»
Мета:

- учити дітей розрізняти предмети за розміром, розкрити відношення між предметами («стільки ж», «великий — малий», «більший», «менший», «однакові»);

- установлювати такі самі відношення між предметами в навколишньому середовищі;

- розвивати логічне мислення;

- виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: яблучка; груші; конвертик для листочків (для кожного учня).

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Місце проведення: шкільний сад.

Попередня підготовка

  • за кілька днів до уроку обрати місце проведення уроку — шкільний сад;

  • оглянути його;

  • перед уроком покласти під дерево яблучка, грушки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок, а це значить — вже урок.

До роботи готовий весь клас? (Так!)

Математика у нас!

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної

діяльності

  • Діти, сьогодні урок математики ми проведемо у шкільному саду під блакитним небом. Він буде для вас дуже цікавим і пізнавальним. Ви маєте навчитися розрізняти предмети за розміром, уміти розкривати відношення між предметами, ще краще рахувати й оберігати природу. Щоб цього досягти, ми працюватимемо за таким планом уроку. (Зачитування плану уроку.) За вашою роботою на уроці спостерігатимуть дерева. Усі, хто уважно слухатиме і виконуватиме завдання правильно, протягом уроку отримають подарунки від дерев. Хто хоче отримати чарівний подарунок?

  • Отже, будьте дуже уваленими, спостережливими й активними на уроці!

ІІІ. Організований вихід до шкільного саду

Станьмо, діти, дружно в ряд,

Вирушаємо у сад.

Будем осінь зустрічати

Й математику вивчати.

Бесіда «Як правильно поводитися в природі, щоб не завдати їй шкоди і не травмуватися самому».

  1. Актуалізація опорних знань

Усна лічба

  • Діти, полічіть від 1 до 10, від 10 до 1.

  • А тепер порахуйте дерева у нашому саду. (Діти рахують.) Які це дерева? (Фруктові) Хто з вас любить найбільше яблучка? грушки? сливки? черешеньки? вишеньки?

  • Молодці! Мийте ці фрукти перед вживанням, адже в них міститься дуже багато вітамінів. А дерева, на яких ці фрукти ростуть, дають нам кисень, яким ми дихаємо. А ще вони прикрашають нашу школу. Оберігайте і насаджуйте молоді дерева разом із батьками біля вашої оселі. А ми з вами обов’язково посадимо восени біля нашої школи молоді деревця, щоб сад був ще більшим.

Подивіться па листочки ось цього дерева. (Показує.) Це вишня.

  • Порахуйте, скільки вишень росте у шкільному саду?

  • А ось черешні, розгляньте їх листочки. Скільки росте черешень? Яких дерев більше? На скільки більше?

  • Що необхідно зробити, щоб було однаково? (Посадити ще 1 або викорчувати дуже старе дерево, що не має листочків і плодів.)

  • Молодці! Ви гарно попрацювали. Кожен із вас отримує у подарунок від кожного дерева один листочок. Зберіть їх на травичці й покладіть у конверти, а я розкажу, як засушити листочки.

V.Вивчення нового матеріалу

  • Дерева підготували вам сюрприз. Подивіться, під деякими деревами лежать фрукти. Дерева просять розв’язати задачу.

З груші впало три грушки. (Діти їх знаходять під грушею.)

  • А скільки яблук впало з яблуні? (Діти під яблунею знаходять 2 яблука.)

  • Чого ми знайшли більше — груш чи яблук?

-— Що потрібно зробити, щоб їх стало порівну? Необхідно знайти ще одне яблуко. (Намагаються це зробити, але яблука не знаходять.)

  • Що можна зробити в такому випадку, щоб усе-таки їх стало порівну? (Забрати 1 грушу.)

  • А з’їсти можна? (Так, але слід її обов’язково помити.)

  • Що можна сказати про їх кількість? (Груш стало стільки ж, скільки яблук, тобто порівну.)

  • Я беру на травичці 5 листочків і прошу кожного із вас принести мені таку саму кількість листочків.

Діти збирають листочки і приносять учителеві.

  • Я вам дякую, все зробили правильно. А скільки у мене стало листочків? (Багато)

Робота в групах (об’єднання у групи за допомогою лічилки)

  1. група. В Олі 3 листочки. Принесіть їй таку саму кількість. (Кожен учень несе Олі по 3 листочки.)

  2. група. У Іванка 4 листочки. Принесіть йому таку саму кількість. (Кожен учень несе Іванкові по 4 листочки.)

  3. група. У Ліди 6 листочків. Принесіть їй таку саму кількість. (Кожен учень несе Ліді по 6 листочків.)

  • Розумники! Із завданням упоралися! Дерева дарують вам за правильну відповідь листочки. Подивіться, скільки у мене в руках листочків? (Діти рахують: 3 листочки.) Візьміть собі під деревом таку саму кількість і покладіть їх у конверти.

  • Але подивіться: листочки у мене різняться за розміром. А у вас? (Також різняться за розміром.)

  • Пропоную стати дослідниками. Якими є ваші листочки за розміром? (Великими, малими, однаковими) Покажіть найбільший та найменший листочки.

Осінь. їжачок, готуючись до зими, вирішив улаштувати собі домівку. Він підійшов до найменшого деревця. (Діти знаходять найменше деревце). Обійшов їжачок деревце і зрозумів, що тут йому буде незручно зимувати, почимчикував він далі та підійшов до груші.

  • Що ви можете сказати про її розмір? (Груша в саду найбільша.)

  • Не сподобалося їжачкові й це місце. Пішов він по саду далі й зупинився біля двох однакових дерев, що ростуть між грушею і сливою. (Діти знаходять ці дерева, зупиняються біля них, визначають, що це черешні.) Тут їжачок спатиме до весни.

Діти, дерева вам знову дарують за правильно виконану роботу листочки. Візьміть один найбільший листочок, а тепер — найменший, оберіть два однакових листочки і покладіть їх у конверти.

VI.Закріплення вивченого

Гра «Листопад»

Зібрати по 5 різних за розміром листочків. Розмістити їх:

  1. група — від найменшого до найбільшого;

  2. група — від найбільшого до найменшого.

  • Станьте по двоє (дівчинка, хлопчик). Дівчатка мають знайти три жовтих листочки. Хлопчики — стільки ж.

Коли, порівнюючи предмети за кількістю, ми використовуємо слова «стільки ж»? (Коли кількість предметів є однаковою.)

  • Ці листочки вам знову подарували дерева. Покладіть їх у конверти.

Практичні вправи

Робота в парах — із травинок скласти квадрат і трикутник.

  • На яку фігуру потрібно було взяти більше травинок? Чому?

  1. Підсумок уроку

  • Промовляйте за мною:

У саду ми побували

І дерева рахували.

Тепер їх можем порівняти,

Більші й менші розпізнати.

  • Діти, сьогодні на уроці ви всі працювали добре. Адже немає жодного учня, якому дерева не подарували б листочок. Я дякую вам за роботу!

Чи сподобалося вам працювати на уроці під блакитним небом?

  • Подивіться на нього, попрощайтеся з ясним сонечком, деревами і блакитним небом.

В ряд попрошу стати вас —

Повертаємось вже в клас.

Організоване повернення до класу.



Схожі:

Урок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних...
Мета: ознайомити учнів із багатоманітністю хвойних рослин, розкрити їх значення в природі та житті людини
Урок математики в 5
Пачкова Анастасія Олександрівна, учитель математики Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
УРОК 4
УРОК НООСФЕРА. ЕВОЛЮЦІЯ УЯВЛЕНЬ ПРО МІСЦЕ ЛЮДИНИ В ПРИРОДІ. МАСШТАБИ Й НАСЛІДКИ АНТРОПОГЕННОГО ВПЛИВУ НА ПРИРОДНЕ СЕРЕДОВИЩЕ НА СУЧАСНОМУ...
Урок з курсу «Я і Україна»
України, про способи орієнтування на місцевості за різними ознаками в природі; формувати вміння користуватися фізичною картою і картою...
Дата проведення уроку: УРОК 4
УРОК НООСФЕРА. ЕВОЛЮЦІЯ УЯВЛЕНЬ ПРО МІСЦЕ ЛЮДИНИ В ПРИРОДІ. МАСШТАБИ Й НАСЛІДКИ АНТРОПОГЕННОГО ВПЛИВУ НА ПРИРОДНЕ СЕРЕДОВИЩЕ НА СУЧАСНОМУ...
Урок математики. 2 клас
Мета уроку. Скласти разом з дітьми таблицю множення числа 2, допомогти дітям вивчити її. Розвивати образне мислення, пам'ять, зв'язне...
Урок-подорож з української мови та математики
Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої...
Уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання
Мета: Ознайомитись з різноманітністю плазунів, їх особливостями та роллю в природі
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на
ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених
Уроках математики
Я пропоную деякі прийоми, які дають можливість вчителю математики сприяти формуванню даної компетентності засобами уроків математики,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка