Уроках математики


Скачати 111.94 Kb.
Назва Уроках математики
Дата 07.11.2013
Розмір 111.94 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Формування компетентного ставлення до власного здоров’я

на уроках математики.

Л.А.Чаленко, вчитель фізики та математики

Іловайської ЗОШ І-ІІІступенів №14

Харцизької міської ради Донецької області

Наш педагогічний колектив бере участь в розв’язанні найважливішого завдання – формування здоров’язберігаючого середовища. Формування в учнів компетентного ставлення до власного здоров'я зобов'язує вчителя озброювати учнів валеологічними та екологічними знаннями, систематично проводити зарядку, фізкультхвилинку, вчити виконувати санітарно - гігієнічні норми, надавати інформацію з профілактики соматичних й інфекційних захворювань, виконувати санітарно - гігієнічні вимоги до уроку.

Я пропоную деякі прийоми, які дають можливість вчителю математики сприяти формуванню даної компетентності засобами уроків математики, а також сприяє розвитку інтересу до предмета в дітей.

При вивченні теми «Знаходження числа за його дробом» в 6 класі можна показати значення вітамінів для здоров'я людини, закріплюючи обчислювальні навички учнів і уміння знаходити число за його дробом. Ця робота сприяє розвитку пізнавальних інтересів учнів, розширює їх кругозір, залучає до творчості, навчає застосовувати знання на практиці, пропагує здоровий спосіб життя.

При підготовці до уроку дається випереджаюче завдання учням підготувати інформаційне повідомлення про значення вітамінів для організму людини, а протягом уроку розв’язуються задачі з цього питання. Можна запропонувати на уроці наступні задачі:

Задача 1. Учень 6 класу за 5 днів з'їдає 1 кг яблук. Скільки днів йому потрібно, щоб з'їсти 300 кг яблук? Скільки друзів йому треба покликати на підмогу, щоб за 100 днів винищити весь урожай?

Задача 2. У 100 г чорної смородини міститься приблизно 250 міліграм вітаміну С (1мг = 0,001 г). Визначте вміст вітаміну С в грамах на 1 кг чорної смородини. Скільки добових доз вітаміну С для дорослої людини замінює 1кг чорної смородини, якщо 1 добова доза складає 0,05 г?

Задача 3. Капуста при засолці втрачає 20% своєї ваги. Чи досить 12 кг свіжої капусти, щоб квашеної капусти вийшло 10 кг?

Задача 4. Щоб заквасити 3 кг капусти, необхідно приготувати маринад об'ємом 1155 г, який містить цукровий пісок, соняшникову олію, гірчицю або брусницю, мариновані кісточкові плоди у відношенні: 80 : 60 : 1 : 50 : 40. Визначте скільки грам кожної речовини додають в маринад?

Задача 5.. Мінімальний необхідний 12 – літньому школяреві об'єм молочних продуктів відноситься до всього об'єму рідини, що випивається за день, як 3 : 20. Скільки молока, кефіру або ряжанки повинен випивати шестикласник, якщо всього в день в його раціон входить 2 л рідини?

Задача 6. Маса вітаміну С, щоденно необхідна людині, відноситься до маси вітаміну Е, як 4 : 1. Яка добова потреба у вітаміні Е, якщо вітаміну С ми в день повинні вживати 60 міліграм?

Задача 7. Співвідношення в раціоні маси ковбас і сосисок до маси м'яса і риби повинне бути не більше, ніж 2 : 5. Скільки грам ковбасних виробів в тиждень не пошкодять здоров'ю, якщо всього за тиждень школяр з'їдає 2,1 кг м'ясних, рибних і ковбасних блюд?

З метою формування у школярів компетентного ставлення до власного здоров'я на уроках можна використовувати нематематичну інформацію з різноманітною подачею обчислювальних вправ.

Учням надаються картки із зашифрованими лікарськими рослинами або іншою інформацією. Виконавши дії в прикладі, роз в'язавши рівняння вони визначають букви, з яких складають слово – відповідь на поставлене в завданні питання. Структура картки така: фабула – цікава історія, що закінчується питанням, і математична вправа, послідовно вирішуючи яке, учень одержує набір чисел. Кожному такому числу відповідає певна буква з даного нижче набору. На завершення роботи по картці, необхідно з набору букв скласти слово, яке і є відповіддю на питання.

Як правило, клас ділиться на групи і кожна група одержує завдання, в якому в числових відповідях зашифровані слова . Необхідною умовою успішного виконання завдання є злагоджена, дружна робота в групах, взаємоперевірка, взаємодопомога.

Приклад 1. До теми « Додавання і віднімання звичайних дробів з різними знаменниками», 6 клас пропоную наступне завдання :

Отруєння рослинними отрутами відбувається з дітьми, які мають звичку брати в рот і жувати стебла, гілочки, листочки. Вирішивши приклади, ви дізнаєтесь, про овочеві рослини квітки і листя, якого є отруйними.


Завдання 1 групи

Завдання 2 групи

Завдання 3 групи

4 + 1

9 6

2 - 5

3 9

13 - 3

10 5


5 - 3

8 4

1 - 5

3 6

4 - 2

7 14

6 - 2

8 3

3 - 1

5 2

7 + 4

25 5

1 + 5

6 18


1 + 1

3 5

6 + 1

5 30

1 + 1

7 3


8 - 7

7 8

5 - 1

8 3

1 - 1

2 3


3 - 2

7 14

6 - 2

7 3

3 + 3

4 8


-----------------------------

1 + 4

12 3

------------------------------

------------------------------

5 - 4

6 9

-----------------------------

------------------------------

  1. - 1

16 8


Приклади розподіляються між членами групи, після рішення проводиться взаємоперевірка. Після вирішення прикладів і взаємоперевірки кожна група одержує картки з буквено – цифровим кодом до зашифрованих слів.

Картки – відповіді 1 групі.

7

8

1

12

11

18

1

6

10

21

1

8

4

9

о

н

к

а

в

і

л

(конвалі)

Картки – відповіді 2 групі.

1

2

1

10

1

9

8

15

15

56

2

7

о

м

т

а

т

и

(томати)

Картки – відповіді 3 групі.

3

8

4

21

5

12

7

10

2

25

3

7

13

15

21

54

я

п

к

р

а

т

о

л

(картопля)

Можна до цих завдань замість прикладів запропонувати рівняння.

Наприклад:

Картка - завдання




  1. + Х = 4

25 5


Х + 7 = 4

15 3


Х - 4 = 4

15 5


Х + 2 = 8

3 9


5 + Х = 1

6 8


Х – 2 = 3

3 2


Картка – відповідь

13

15


1

15

14

25

2

9

1

8

1

6

о

м

т

а

т

и

(томати)

Приклад 2. До теми «Ділення звичайних дробів», 6 клас.

З давніх часів люди використовують для лікування рослини. Сьогодні ви дізнаєтеся про рослини, які допоможуть при лікуванні ангіни.


5 : 5

12

1 : 4

8 9

16 : 8

17 51

8 : 4

13

5 : 2

8 16

1 : 1

2 4

37 : 37

8

9 : 14

5 3

1 : 8

8

16 : 18

18 16

6 : 8

8 6

-------------------------------------------------


Картки – відповіді групам.

1


1

8

1

12

37

1

64

6

а

д

р

з

т

а

(троянда)

2

13

6

27

70

1

2

р

і

о

х

г

(горіх)

Приклад 3. До теми «Дії з натуральними числами».

За старих часів корою цього дерева “заговорювали” зуби і лихоманку. Вирізають з кори трикутник, щоб віддати дань Богу Батькові, Богу Сину, Святому Духу, і труть ясна, читаючи молитву. А потім трикутник прикладають на місце, звідки вирізували. І біль утихає. І невідомо було людям, що справа не в богах, а в речовинах, що містяться, в корі саме цього дерева. Про яке дерево йде мова?

614840:760 – 57х13 + 204476:68

809 – И, 89 – Е, 751 – Б, 741 – С, 3007 – А, 307 – Р, 37 – З, 3748 – Т, 68 – Н, 168 – П, 3075 – О, 8009 – Л, 71 – Ь. (осина)

Можна запропонувати наступну таблицю для розгадування слів до завдань. Наприклад , вирішіть рівняння:

1. х+37=85 2. у - 42=17 3. 117+х=289

4. 213 – х=69 5. 603+х=603 6. 317 – у=19

7. х – 115=67 8. 73+х=129 та дізнайтеся, що за лікарську рослину закодовано..



Е

Й

Р

О

Б

В

З

І

1

17

52

63

112

49

102

48

47

2

60

16

25

58

11

59

37

35

3

172

203

104

173

406

189

182

170

4

145

271

144

282

184

156

163

147

5

1206

603

2

600

1200

1

16

0

6

299

198

336

300

298

341

302

150

7

183

48

19

182

214

52

79

181

8

201

56

79

57

202

178

60

44

(Зверобій)

Складання таких завдань можна запропонувати самим учням, заздалегідь пояснити умову складання.

Література.

  1. Гін А.А. Прийоми педагогічної техніки: Свобода вибору. Відкритість. Діяльність. Зворотній зв’язок. Ідеальність: Посібник для вчителя, 3 вид., - М.6 Віта-Прес, 2001.

  2. Коваленко В.Г. Дидактические игры на уроках математики: Книга для учителя. – М.: Просвещение, 1990.

  3. Клименченко Д.В. задачи по математике для любознательных: Книга для учащихся 5-6 кл.сред.шк. – М.: Просвещение, 1989.

Схожі:

Уроках математики
Посібник містить методичні рекомендації щодо впровадження проектних технологій на уроках математики
Уроках математики вчителі математики
«Усі знання виростають з одного коріння — з навколишньої дійсності, а тому й повинні вивчатися у зв'язках»
Уроках математики
Робота містить теоретичні положення та рекомендації щодо використання таблиць та схем у процесі навчання молодших школярів математики....
Уроках математики? Що саме розвивається на заняттях з математики?...
Навіщо потрібно вивчати математику? Кожен відповідає по-своєму, всі вони праві, мотиви різні, цілі різні
Уроках математики 6 клас
Чи можна вважати правильним твердження “Десяткові дроби це певна група звичайних дробів”?
Уроках математики в 1 класі
Розробка вчителя початкових класів закладу «Загальноосвітня I-IIIст школа №11 Вінницької міської ради»
На уроках математики і фізики
Точка а називається точкою локального максимуму функції f(x), якщо для всіх х з деякого околу точки а виконується нерівність
Уроках математики в Украйнській гімназії з використанням технології...
Ами змістом навчальної дисципліни, зокрема математики, а й сформованість компетентності учня як загальної здатності особистості....
УРОКАХ МАТЕМАТИКИ. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Мова йде про формування підприємницької компетентності учнів, яка у подальшому житті підвищить їхню конкурентоспроможність на ринку...
Уроку з фізичної культури та математики для учнів 6-го класу
Правила поведінки учнів у спортивному залі; запобігання травмам на уроках баскетболу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка