Урок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних у природі та господарстві людини. Мета


Скачати 92.96 Kb.
НазваУрок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних у природі та господарстві людини. Мета
Дата21.12.2013
Розмір92.96 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Військова справа > Урок
Урок у 7 класі

Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних у природі та господарстві людини.

Мета: ознайомити учнів із багатоманітністю хвойних рослин, розкрити їх значення в природі та житті людини;

  • виховувати науковий світогляд, сприяти естетичному та екологічну вихованню учнів;

  • розвивати уміння порівнювати рослини, узагальнювати та робити висновки.

Методи: словесні ( розповідь з елементами бесіди), практичні, організаційні.

Методичні прийоми: робота з підручником,таблицями, гербарними зразками рослин та колекціями, складання порівняльної характеристики сосни та ялини.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: таблиці « Сосна звичайна», «Відділ Голонасінні», репродукція картини Шишкіна « На севере диком», гербарні зразки голонасінних рослин, колекції шишок та гілок, спилів сосни та ялини, малюнки гінкго, вельвічії, картки з кросвордами, пісочний годинник на 3 хвилини, малюнки голонасінних, занесених до Червоної Книги України.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.

  2. Перевірка домашнього завдання.

Запропонувати учням розглянути малюнки ( гербарні зразки) ялини, кипариса, ялівцю:

  • Які з цих рослин вам відомі?

  • Де ви їх зустрічали?

  • Що об’єднує ці рослини?

  • До якого відділу вони належать?

  • Звідки походить назва?

  • Чим насінні рослини відрізняються від спорових?

  • У чому полягають переваги насінного розмноження рослин? ( вибрати вірну відповідь із запропонованих варіантів, з’єднавши пари:



А. Розмноження відбувається без участі води.

1. Життєві форми дерева і кущі.

Б. Зародок насінини тривалий час зберігає здатність проростати.

2. Насінні рослини стали справжніми завойовниками суходолу.

В. У життєвому циклі переважає спорофіт.

3. У насінині міститься запас поживних речовин.

А-2, Б-3, В-1.

  • Назвати характерні особливості будови голонасінних рослин.

  1. Мотивація нових знань.

Відгадайте загадки:

А. Відгадай, як звать наш дім- Б. Стовбур жовтий, як янтар,

Все про нього розповім. Досягає стеля хмар,

Голки має коротенькі- І колючі, й довгі, й тонкі

Всім знайомі ці голки На гілках зелені голки,

Й шишки довгі, мов свічки. Шишки безліч та маленькі,

( ЯЛИНА) І не довгі, а кругленькі.

( СОСНА)

  1. Вивчення нового матеріалу.



Різноманітність Голонасінних

Клас Клас Клас Клас

Саговники Хвойні Гінкгові Гнетові

Учні записують класифікацію у зошит.

  1. Користуючись §36, дайте відповіді на питання ( учні працюють по рядах, кожен ряд розглядає один з класів – Саговникових, Гнетових, Гінкгових і усі разом – Хвойні.):

  • Чи зустрічаються Саговникові у флорі України?

  • Що характерне для листків цих рослин?

  • Яку рослину і за які особливості називають сріблястим абрикосом?

  • Чому гінкго дволопатеве називають живим викопним?

  • Яка рослина із класу Гнетових називається дивною і чому?

  • Чи зустрічаються Гнетові в Україні?

  • На які родини поділяється клас Хвойні?

  • Яким родами представлена родина Соснові?

  1. Які біологічні особливості сосни описані у вірші М.Ю. Лермонтова:

На севере диком стоит одиноко

На голой вершинне сосна.

И дремлет, качаясь, и снігом сыпучим

Одета, как ризой, она.

Цей вірш настільки вразив російського художника Івана Шишкіна, що він написав картину, де оцю одиноку сосну зобразив у несприятливих умовах довкілля.

А ось інший поет, А. Левушкін, описав сосну наступним чином:

Никто не любит солнце, как сосна.

И летним днем, в июльский зной палящий

Всех выше в небо тянется она

Из непролазной, глухоманной чащи.

Які із картин Шишкіна ( представлені на дошці), відповідають цьому опису? («Зоря», « Струмок у лісі», «Сосновий бір».)

  1. Поясніть такі факти:

  1. Листопадні дерева – береза, липа, дуб – на зиму скидають своє листя, щоб вберегтися від надмірної втрати води. Хвойні дерева, за незначним виключенням – вічнозелені рослини. Яким чином сосна, ялина, переносять зимову посуху?

  2. Насіння із шишок сосни висипаються наприкінці зими або на початку весни. Чи має це будь-яке значення у житті рослини?

  3. Як можна пояснити наступні факти: у лісі можна побачити ялини, які вивернуті із коренем буревієм, а на голій скелі росте сосна, але вона зовсім не пошкоджена.

  4. У лісі стовбури сосен майже до самої верхівки не мають гілок, а у ялин гілки відсутні лише у нижній частині.

  5. Чому у ялиновому лісі важко знайти сосну, а у сосновому ялин багато?

  6. Чому у болотистій місцевості часто зустрічаються повалені вітром сосни?

  1. Значення голонасінних рослин у природі та житі людини.

Учні в зошитах розписують значення голонасінних рослин у 2 колонках, вибираючи потрібне із переліку, запропонованому учителем.

Збагачують повітря киснем, паливо, сировина для хімічної промисловості,

регулюють рівень води в річках, закріплюють піски, використовуються у медицині, естетичне значення, домівка для багатьох тварин, їжа для тварин, використовуються в їжу, збагачують повітря киснем.

Значення в природі Значення в житті людини

Збагачують повітря киснем, паливо,

регулюють рівень води в річках, сировина для хімічної промисловості,

закріплюють піски, використовуються у медицині, домівка для багатьох тварин, естетичне значення,

їжа для тварин, використовуються в їжу,

збагачують повітря киснем.

  1. Знайти у § 37 відомості про голонасінні рослини, занесені до Червоної книги України.

Модрина польська, Сосна кедрова, Сосна Станкевича, Тис ягідний.

  1. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Що спільного між роялем та ялиною? ( музичні інструменти виготовляють із хвойних рослин, частіше із ялини)

  2. Насіння яких голонасінних людина вживає в їжу?

  3. Заповнення кросвордів.

1й варіант













 


































1.

 С

 е

к 

в

о 

я 
















2.

 г

 О

 л

к 

а 

























3.

 С

 а

г 

о 

в 

н 

и 

к 

и 

 

 

 

4.

 Н

 а

с 

і 

н 

 и

н 

а 




 ш

и 

ш 

к 

 А

























2-й варіант








































 

 

 

 




 













1.

 с

 е

к 

в 

о 

 Я

 

 







 

 

 

2.

 г

о 

 Л

к 

а 




3.

 с

а 

г 

о 

в 

н 

 И

к

и 

 







4.

 н

 а

с 

 і

 Н

и 

н 

а 







5.

 ш

и 

ш 

к 

 А














































































  1. Найбільша із голонасінних рослин, що досягає висоти понад 100м.

  2. Який вигляд має і як називається листя хвойних?

  3. Назвати клас голонасінних рослин, представники яких мають листя, схоже на листя папороті.

  4. Який орган з’ являється уперше у голонасінних рослин?

  5. Як називається орган, у якому розвивається насіння хвойних рослин?

  1. Підведення підсумків уроку. Виставлення оцінок.

  2. Д.з. § 36, 37

Поміркувати над питанням: « Чому сосну називають лісовим піонером?»

« Відомо, що вік дерева визначається за річними кільцями. А як визначити вік сосни або ялини?»


Схожі:

Значення голонасінних у природі та житті людини
Мета: Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; показати значення голонасінних у природі та житті людини; розвивати...
Відділ освіти Підволочиської районної державної адміністрації Качанівська...
Мета. Сформувати знання учнів про різноманітність Голонасінних рослин, оцінити їх значення та необхідність охорони, порівняти найпоширеніших...
3. Голонасінні. Пристосувальні риси будови і життєдіяльності. Різноманітність...
Тема Голонасінні. Пристосувальні риси будови і життєдіяльності. Різноманітність голонасінних рослин
3. Різноманітність голонасінних рослин: Сосна звичайна. Біологічна...
Тема Різноманітність голонасінних рослин: Сосна звичайна. Біологічна класифікація. Характеристика. Поширення. Практичне використання....
Тема: НАСІНЄВІ РОСЛИНИ. ЗАГАЛЬНІ ОЗНАКИ ГОЛОНАСІННИХ
Обладнання: роздавальний матеріал, кросворди, вірші, малюнки голонасінних, легенди, шишки сосни, кедра, ялини
Урок №2: Тема уроку: Роль вірусів у природі та житті людини
Ознайомити учнів із різноманітними вірусними захворюваннями рослин, тварин і людини
Ярошенко П. Т. Природні національні парки України. Л., 1988. Верес...
Мета: розширити знання учнів про різноманітність голонасінних, виховувати любов до природи, розвивати кмітливість, творчу уяву, естетичні...
Зелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів. Значення...
Тема. Зелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей
Урок- проект
Мета нашого дослідження зібрати і опрацювати інформацію про різноманітність рослин на Черкащині
Уроку: Урок: Тема : Розмноження та розвиток рослин. Типи розмноження...
Тема: Розмноження та розвиток рослин. Типи розмноження рослин. Практична робота № Вегетативне розмноження рослин
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка