Написання слів з ненаголошеними е, и, що перевіряються й не перевіряються наголосом


Скачати 151.52 Kb.
Назва Написання слів з ненаголошеними е, и, що перевіряються й не перевіряються наголосом
Дата 17.12.2013
Розмір 151.52 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Короід Тетяна Вікторівна

Поелементний аналіз уроку

На вчителя покладаються великі сподівання, які пов’язані з підвищеним інтересом до підготовки випускниками зовнішнього незалежного оцінювання. Тому ми, викладачі, маємо не тільки «наповнювати» знаннями, а й допомагати учням змінювати самооцінку, часто полярну, як занижену, так і підвищену. Знаю, самостійно, без підтримки педагога, дитині не впоратися. Школярі потребують систематичної індивідуальної уваги. Тому створила відповідну систему допомоги учням – особисті карти, а нам, педагогам, - поелементний аналіз теми уроку.

Вважаю, що успіх у навчанні може бути гарантований свідомим розумінням конкретних цілей. Саме це й є рушійною силою, яка спонукає вчителя дотримуватися порядку в опрацюванні тієї чи іншої теми. За словами А. Макаренка, краще мати недосконалу, погану систему, ніж не мати її зовсім. Відсутність системи призводить до безпорядку. Отже, орієнтація на поелементний аналіз теми має бути основою для викладача. Тоді й підготовка вчителя до кожного уроку стане добре продуманим ланцюгом між класною роботою та домашнім завданням школярів.

Тема Написання слів з ненаголошеними е , и , що перевіряються й не перевіряються наголосом

Кількість годин – 2

Діюча програма: програма 12-річної школи для загальноосвітніх закладів з російською мовою навчання. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005.

Діючі підручники: підручник з української мови /Н.В. Бондаренко, А.В. Ярмалюк. – К.: «Освіта», 2005.

Виконання навчальних завдань (за рівнями)

Витяг з програми

(державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів)

Середній

2

Достатній

3

Високий

4

Форми

контролю

Розрізняє в словах наголошені й ненаголошені голосні;

розпізнає в словах орфограми, обґрунтовує їх за допомогою правил;

наводить приклади;

правильно вимовляє слова з ненаголошеними голосними, що перевіряються й не перевіряються наголосом; правильно записує з голосу широковживані слова з вивченими орфограмами; знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила;

користується орфографічним словником;

правильно вживає у мовленні слова з ненаголошеними голосними, що перевіряються й не перевіряються наголосом.


1.Усний словниковий диктант, диктант-переклад.

2.Робота біля дошки й з квитками-завданнями.

3.Виконання вправи 321 (1), с.141,

вправи 320,


1.Усний словниковий диктант, диктант-переклад.

2.Робота біля дошки й з квитками-завданнями.

3.Виконання вправи 321 (1), с.141,

вправи 320.

4.Складання асоціативного куща, сенкана.

5.Бере участь у рефлексії.



1.Усний словниковий диктант, диктант-переклад.

2.Робота біля дошки й з квитками-завданнями.

3.Виконання вправи 321 (1), с.141,

вправи 320. 4.Складання асоціативного куща, сенкана й сенканти.

5.Бере участь у рефлексії.



1.Особиста карта учня.

2.Карта оцінювання.

Починаю проектування кожної теми, з конкретизації рівнів учнівської успішності та методичної стратегії уроку. Оскільки поелементний аналіз об’єднує теорію з практикою, то має бути не самоціллю, а свідченням тривалої праці вчителя. Упровадження поелементного аналізу теми як системи в роботі спричинює мою увагу до відпрацювання в школярів навичок виконання завдань різної форми й різного ступеня складності. Завдання повторюються на етапах методичних стратегій з метою забезпечення об’єктивного оцінювання знань учнів різного рівня у процесі засвоєння ними теми. Ускладнення роботи можливе під час здійснення такого контролю. Саме як форму контролю на кожному уроці використовую особисту карту учня, яку школярі самостійно виготовляють вдома. Оцінюють себе діти не лише за одну відповідь, а враховують ступінь своєї активності, творчі ідеї, залучення до мовотворчої діяльності, ще й конструктивної взаємодії. При такому оцінюванні зникає взагалі низький рівень.

Особиста карта учня

Критерії оцінювання

Оцінка участі

Методичні стратегії

І рівень

ІІ рівень

ІІІ рівень

ІV рівень

Актуалізація

Усвідомлення

Рефлексія

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12














































Підсумковий бал




Робота з картами – то практика індивідуалізації й особистісно орієнтованого навчання, що враховує конкретного учня, його вільний вибір та особисті інтереси. Тому кожна дитина розуміє, щоб досягти результатів, потрібно брати участь на всіх етапах уроку. Школярі активні, цілеспрямовані всі 45-ть хвилин: визначають мету уроку, ставлять запитання або дають відповідь, оволодівають інформацією й усвідомлюють її значення. В результаті своєї діяльності під моїм керівництвом учні виставляють собі бали у свою же карту. Підрахунок набраних балів за картою проводиться школярами наприкінці уроку. Свій рівень вони визначають самостійно через середній бал. У разі неточного підрахунку допомагаю пригадати дітям пропущене.

Карта оцінювання

Критерії оцінювання

Квітень, 2012

Структура уроку

02

04

05

09

11

12

18

19

23

25

26

28








































Підсумковий бал




Таким чином, суть особистої карти – то стимулювання інтересу дітей до виконання домашніх та класних робіт, певних проблем, що передбачають оволодіння ними визначеною сумою знань. Обов’язком для мене як учителя є вивчення індивідуальних здібностей вихованців, а вони різні, значить і розроблені або дібрані завдання, звичайно, повинні бути різної складності. Тому й пропоную учням із різними навчальними можливостями різноманітні завдання за ступенем складності й творчим спрямуванням. Впевнена, суб’єктами освітнього процесу є учень і вчитель. Головними при такому підході виступають педагогічна підтримка та педагогічна взаємодія.

Квиток на корабель №1

Економ-клас (І рівень)

"и" чи "і"?

Зр...вати гл...бокий к...шеня скр...піти

хв...лина ж...вий тр…мати бр...ніти

ч...тати бл...зький хв...лястий бл…щати

ш…рокий в…шневий х…литися пр…вітати

Бізнес-клас (ІІ рівень)

Випишіть слова з ненаголошеними е, и з додаванням тієї форми, що дає змогу перевірити неясний звук. Зразок: село – се́ла, лисиця – лис.

1. Коли пісні мойого краю пливуть у рідних голосах, мені здається, що збираю цілющі трави я в лугах. (Рильський). 2. Літа мої минуть у широкому краї. (Малишко). 3. Ранок був веселий, приємний. 4. Тінь од садка посувалась на зелену леваду. 5. За Дніпром починало червоніти небо широкою смугою. 6. Глибокі зелені долини вкрились прозорим туманом. 7. Надворі почало смеркати. 8. Її великі карі очі блищали, як зорі. (Нечуй-Левицький).

VIP-клас (ІІІ рівень)

Знайдіть в орфографічному словнику 6 слів з ненаголошеними "е" – "и", що не перевіряються наголосом.

Квиток на корабель №2

Економ-клас (І рівень)

"е" чи "и"?

Гр…бти, л…генький, ч…рвоний, оч…рет, бер…г, р…ве, в…рба, ш…птатись, з…лений, с…рдитий, л…вада, ст…блина, в…сняний, т…чуть, б…нтежить, тв….рдий.
Бізнес-клас (ІІ рівень)

Підкресліть слова, що перевіряються наголосом. Зразок : зелений – зе́лень.

1. І пустиню опанують веселії села. 2. Минали за дням дні. 3. Як той явір над водою,Степан похилився, щирі сльози козацькії в серці запеклися. (Т. Шевченко). 4. Там, де землю зорали стальні лемеші, вже тумани пливуть наче хвилі. (Сосюра). 5. Шелестіло під ногами сухе листя, гостро пахло грибами. (Донч.). 6. Між очеретом заблищала вода. (Нечуй- Левицький). 7.Велика, грізна тиша висить над степом, над залитою сонцем висотою. (Гончар).
VIP-клас (ІІІ рівень)

Знайдіть в орфографічному словнику 6 слів з ненаголошеними "е" – "и", що не перевіряються наголосом.

Квиток на корабель №3

Економ-клас (І рівень)

"и" чи "е"?

З…мля, б…р…г, з…лений, в…сняний, л…генький, ст…пи, в…ликий, т…плий, в…селий, р…ве, с…рдитий, т…чуть, ч…рвоний, в..рба, т…пер, т…мненько.
Бізнес-клас (ІІ рівень)

Випишіть слова з ненаголошеними е, и з групуванням їх у певних колонках. Зразок:

ненаголошені

е

и

сестра

земля

степи

крицевий

вишня

живе

1. Землі на світі кращої немає! Співає даль, од димарів рясна. 2. Ходить літо берегами в шумі яворів. 3. Дихання осені уже на квіти впало, у зелені дерев сумує де-не-де пожовклий лист. 4. Зриває вітер листя золоте з дерев сумних холодною рукою 5. У пилу вовтузяться сиві горобці, і човни з рибалками мріють на річці. 6. Тепла і сонця довго буде під снігом ждать озимина. 7. Знов весна настане і квітки барвисті принесуть хвилини щастя і тепла. Хоч довго живу я у великім місті, та забуть не можу рідного села. 8. Знов зелені крила травень розгортає, солов’їна пісня над Дніпром дзвенить. (Сосюра).

VIP-клас (ІІІ рівень)

Прямою лінією підкресліть слова з ненаголошеними голосними, що перевіряються наголосом, хвилястою лінією – слова з ненаголошеними голосними, які не можна перевірити наголосом.

Далекий Схід дуже багатий на мінеральні джерела, які не поступаються перед кращими джерелами Кавказу. Особливо цінними є гарячі мінеральні джерела Приамур’я, Камчатки, острова Сахалін і Курильських островів. Їх використовують не тільки для лікування. В теплицях, які обігріваються такими гарячими водами, можна цілий рік вирощувати навіть виноград.

Квиток на корабель №4

Економ-клас (І рівень)

"и" чи "і"?

Зр…вати, хв…лина, ч…тати, пр….вітати, звучат…ме, ож…вати, ш…рокий, зав…вати, гл…бокий, ж…вий, бл…узький, м…нати, пл…вуть, х…литися, с…ніє, в…рує.
Бізнес-клас (ІІ рівень)

Випишіть слова, змінивши кожне з них так, щоб ненаголошений звук випадав. Зразок: жовтень – жовтня.

Хлопець, травень, вітер, палець, човен, учень, перець, червень, справедливість, майстер, пензель, квітень, півень, береза, прибережний, терен, шелест, спереду, велетень, дерев’яний, вереск, вересень, бережливий, велетенський, деревій, дерен.
VIP-клас (ІІІ рівень)

Вставте пропущені звуки. Випишіть слова зі сполученням –ере-, -еле-.

1. Квітне сонях у ш…рокому полі. Швидко грудень повіє кр…латий і прост…л…ться сніг, наче дим. (Сос). 2. Сонце ясно бл…щало з-за хмари. 3. Коло кр…иниці стояли дві дупл…насті в…рби. ( Н.-Лев.). 5. Біля підніжжя скелі чорніла в…лика кругла дірка, заросла д…р…зою та лопухами. (Донч.). 6. Крил не вт…най с…зокрилій голубці, хай вона вільно літа. (Леся Українка).

Квиток на корабель №5

Економ-клас (І рівень)

"и" чи "і"?

Вик…дати тр…вожний скр…піти к…шеня

к..сет м…нулий кр…вий поч…нати

х…литися скр…пити бр…ніти гр…міти

бл…щати див…тись прип…няється прич…пити

Бізнес-клас (ІІ рівень)

Вставте пропущені ненаголошені звуки й згрупуйте слова з однаковим коренем:

В…ликий, ч…рвоний, кр…чати, ш…рокий, в…л…тень, ш…рочінь, в…л…чезний, кр..к, ч…рвоніти, пош...р…ти, в…л…чний, кр…кливий, кр…кун.
VIP-клас (ІІІ рівень)

Виконайте переклад:

большой костер – високий камин –

широкий коридор – глубокий карман –

горячий ветер – небольшой барсук –

справедливый человек – зелёная пшеница –
Урок уявної подорожі

Тема Написання слів з ненаголошеними [е],[и], що перевіряються і не перевіряються наголосом

Дидактична мета: створити умови для впровадження знань і умінь у знайомих і нових навчальних ситуаціях.

Розвивальна мета: поглибити знання учнів про написання наголошених і

ненаголошених голосних, що не перевіряються наголосом; формувати навички правильної вимови ненаголошених голосних, уміння користуватися

орфографічним словником.

Виховна мета: виховувати почуття любові до рідного краю, його природи.

Тип уроку: комплексне пристосування знань і умінь.

Обладнання: підручник з укр. мови /Н.В. Бондаренко, А.В. Ярмалюк. – К.: «Освіта», 2005р., орфографічний словник, картки з буквами [е],[и], таблиці-кораблі.
ХІД УРОКУ

І. Оргмомент. Оголошення теми і мети уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

  1. Слово вчителя. Евристичний

– Чи любите ви мандрувати? метод.

  • Що ви відкриваєте для себе подорожуючи? (Нові Організовую пошукову

ще небачені місця, красоту природи…) діяльність учнів для

  • А що ви відчуваєте у таку мить? (Любов до рідного «відкриття» ними

краю, рідного місця) нових для себе знань

  • Чи треба десь далеко подорожувати, щоб відчути

навколишню таємничість і красу? (Зовсім не

обов’язково. Можна озирнутися навкруги… і

побачити красу рідної землі, рідного міста

Маріуполя).

  • А на чому можна подорожувати?...

Спробуємо?

  1. Спочатку записуємо в зошитах число, тему

уроку, епіграф:
Обережно: слово!

Д. Білоус

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів На першому етапі

  1. Учитель. пошукової діяльності

– Слухайте… (шум хвилі, запис), чуєте? відбувається

Дивіться, дивіться…(малюнок корабля-таблиці) актуалізація опорних

До нас приплив козак Мамай та обов’язково знань школярів, тобто

візьме нас на свій корабель. Але щоб бути юнгами у повторюємо той

самого козака Мамая, потрібно набрати якнайбільше матеріал, який є

балів за правильні відповіді і отримати від мене опорним для

квиток. Згодні? усвідомлення нових

знань.

  1. Розглядаю й коментую корабель-таблицю, Під час повторення

а потім с. 141, §37. користуюсь

пояснювально-



ілюстративним

ІV. Пристосування знань методом.

  1. У знайомій ситуації (типові).

Усний словниковий диктант На другому етапі

Пропоную учням УСД.

великий – ве́лич – наголос Вони піднімають

несу – не́сти картки з літерами

[е],[и], перевіряючи

клекотіти – кле́кіт одночасно вголос.

держу – де́ржить

шепотіти – ше́піт

широкий – ши́рше

криве – кри́во

вишневий – ви́шня
Робота біля дошки (слова вже написані мною, Частково-проблемний метод

діти вставляють лише букву й змінюють слово) працюючи біля дошки, учні

трав…нь – травня - сумнівний звук при зміні слова оволодівають лише окремими

пал…ць – пальця - сумнівний звук при зміні слова елементами пошукової

чов…н – човна - сумнівний звук при зміні слова діяльності. В основі цього

віт…р – вітру - сумнівний звук при зміні слова методу лежать такі прийоми,

майст…р – майстра - сумнівний звук при зміні слова як робота біля дошки, робота з

квіт…нь – квітня - сумнівний звук при зміні слова підручником.

черв…нь – червня - сумнівний звук при зміні слова


  1. У змінювальній ситуації (конструктивні)

Робота з підручником, вправа 321(1), ст.141.

вправа 320 (робота біля дошки): Частково-проблемний метод

крило – [криело́] – кри́ла

квітень – [кυ’і´теин´] – кві´тня

починати – [почиена́тие] – почніть

учень – [у́чеин´] – учня

пензель – [пе́нзеил´] – пензля

згинати – [згиена́тие] – зігнути

човен – [чо́ ωеин] – човна

кисень – [ки́сеин´] – кисню


  1. У новій ситуації (проблемні)

Учитель.

– До нас пливе ще й капітан Врунгель. Пояснювально-ілюстративний

(таблиця –корабель, пояснюю правила за таблицею і метод

як користуватися орфографічним

словником). Проблемний метод. Під час

  • Ми ж справжні українці, любимо свою державу, організації навчання з

вміємо розмовляти українською?! Давайте використанням цього

навчимо капітана Врунгеля писати українською методу учні вчаться

мовою. мислити логічно.

  1. Диктант-переклад Спрямовую пошукову діяльність

письмово усно дітей на формування власних

Весёлая весна – весела весна / ве́сни – наголошений висновків. Виконуючи переклад

богатая земля із коментуванням, школярі

горячий ветер доводять правильність своєї

зелёная пшеница думки.

прошлого понедельника
Учитель.

– Як ви вважаєте, чи можете отримати квиток на Репродуктивний метод.

Корабель до Мамая або Врунгеля й розпочати Добираю (конструюю) завдання,

подорож по хвилях у далекі краї? (Роздаю квитки- під час яких діти

завдання). відпрацьовують способи

  1. Робота в зошитах із завданнями застосування знань.

  2. Робота біля дошки і в зошитах: На третьому етапі спрямовую

Нас далеко чути, нас далеко видно дітей на аналіз мовних

Дмуть вітри історії в наші паруси. факторів. На дошці заздалегідь

Розвивайся далі, мово наша рідна, написана строфа з поезії

І про нас нащадкам вісточку неси. О.Підсухи. Створюю проблемні

О. Підсуха ситуації між відомим і

Завдання за групами невідомим. Також

1 гр. – знайдіть слово з ненаголошеними [е],[и]; використовую метод навчання

2гр. – складіть асоціативний кущ до слова «мова», грамотного письма (за

використовуючи епітети, прикметники, дієслова професором Борманом).

(жива, прозора, світла;

рідна, державна, солов’їна;

любіть, милуйтесь, розмовляйте.)

3гр. – складіть сенкан і сенканту до слова «мова».

Сенкан

  1. Мова .

  2. Рідна, солов’їна.

  3. Люблю, знаю, милуюсь.

  4. Розвивайся далі, мово наша рідна.

  5. Гордість.

Сенканта

  1. Мова.

  2. Материна мова.

  3. Молюсь за тебе, рідна мово.

  4. Свята мова.

  5. Вона – жива вода народу.

Учитель.

- Як ви оцінюєте свої знання з усного й писемного Репродуктивний метод.

мовлення? Що необхідно робити для їх Використовую під час

удосконалення? закріплення знань.
V. Інформація про домашнє завдання:

§§ 37, 38; вправа №330, сторінка 144 (напишіть твір-

мініатюру «Цікава подорож».
VI. Підведення підсумків уроку (рефлексія).

  1. Інтерактивна вправа. Продовжіть речення: Репродуктивний метод.

«Працювати в групах…». Впроваджую аналіз

«На уроці мені найбільше запам’яталося…». лінгвістичної природи написань

  1. Учитель. (інтерактивні вправи) й усного

- Любіть красу своєї мови, мовлення.

Звучання слів і запах слів;

Це квітка ніжна і чудова,

Кохання батьківських степів.

Схожі:

Вимова і написання префіксів з-, (зі-, с-)
МЕТА: поглибити знання про написання слів з префіксами; сприяти зміцненню навичок правопису слів з префіксами з-, (зі-, с-), пояснювати...
ЗВІТ НЕЗАЛЕЖНОГО АУДИТОРА про надання впевненості щодо річних звітних даних страховика
ОДЕРЖУВАЧ: Аудиторський висновок (Звіт незалежного аудитора) призначається для акціонерів та керівництва Страхової компанії, річні...
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
«ВИМОВА І ПРАВОПИС СЛІВ З НЕНАГОЛОШЕНИМИ [ Е ] [ И ] В КОРЕНІ СЛОВА. РОБОТА З ТЕМАТИЧНИМ СЛОВНИКОМ»
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі»
Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів....
Урок української мови
МЕТА. Удосконалювати навички літературної вимови і написання слів з апострофом, розвивати вміння складати речення. Виховувати працьовитість,...
Тема: Написання нн- і -н- у прикметниках Мета
Мета: з’ясувати умови написання -нн- та -н- у прикметниках, формувати вміння позначати відповідну орфограму та обґрунтовувати написання;...
Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського НВК
Закріплення знань про чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів. Спостереження за виражальними можливостями прикметників...
Урок письма. Тема. Закріплення написання вивчених букв
Мета: закріплювати вміння писати раніше вивчені букви, склади і слова з ними; вчити списувати з друкованого і рукописного текстів;...
Автобіографія, стилі її написання
Під час написання автобіографії (виклад людиною свого прожитого життя) можна використовувати різні стилі
«Підготовка до написання твору про калину»
Мета: Розширити знання дітей про калину. Вчити учнів добирати прикметники, порівняння,характерні для опису; складати речення із розсипаних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка