Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ


Скачати 69.19 Kb.
НазваЗагальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Дата10.02.2014
Розмір69.19 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Право > Урок
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради

УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

2 клас

«ВИМОВА І ПРАВОПИС СЛІВ З НЕНАГОЛОШЕНИМИ [ Е ] [ И ] В КОРЕНІ СЛОВА. РОБОТА З ТЕМАТИЧНИМ СЛОВНИКОМ»

ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

СЛОБОДЯН В.М.

2011-2012 н.р.

ТЕМА: УРОК РОЗВИТКУ ЗВ ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ.

Узагальнення знань учнів про написання ненаголошених [Е] ,[И]в корені слова.

МЕТА:вчити правильно позначати на письмі ненаголошених [Е] ,[И] в коренях слів, удосконалювати вміння перевіряти правопис Е, И шляхом добору споріднених слів або за допомогою словника, закріпляти вміння проводити звуко-буквений аналіз слів, розвивати усне та писемне мовлення, збагачувати лексичний запас учнів, виховувати увагу, старанність, любов до природи, інтерес до творчості Т.Г.Шевченка.

ОБЛАДНАННЯ:репродукції картин «Граки прилетіли» Саврасова, «Березень» Левітана, портрет Т.Г.Шевченка, паперові листочки, макет дерева, картки на кожну карту, тематичні словники, звукозапис «Весна.Березень» Чайковського.

Хід уроку

І. Організація класу

Вчитель:

Наш урок цікавий,

тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей,

І лагідно промовим «Добрий день!»

Діти:

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

що у нашім другім класі

діти- просто молодці!

(діти сідають)

Вчитель:

Діти, подивіться у вікно. Сьогодні останні дні зими. До нас у вікно заглядає весна. Ви бачите її? Уявіть, яка вона. Пофантазуємо! Посміхніться весні, сонечку, птахам , які вже повертаються з вирію. Посміхніться життю, воно прекрасне. Поверніться один до одного, обличчям до обличчя і побажайте успіху. Я хочу, щоб в кінці уроку ви одержали приз=смайлик «Посміхніться життю», а для цього треба гарно працювати на уроці. Чи є у вас таке бажання працювати? (так)

Діти:

Я буду уважний!

Я хочу все знати!

Я буду красиво писати.

Я хочу одержати гарну оцінку.

Я буду активний на уроці.

Я хочу одержати смайлик-приз «Посміхніться життю»

Вчитель:

Удачі, вам, діти!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні у нас урок зв язного усного и пісемного мовлення, закріпимо правопис ненаголошених [Е] ,[И] в корені слова, будемо продовжувати працювати з тематичним словником, який познайомить нас із словами, правопис яких треба запам ятати.

Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

ІІІ. Систематизація і узагальнення вивченого

  1. Вправа «Очікування» Що на нас чекає? Ви здогадаєтесь, якщо ми виконаємо деякі завдання.

Перед вами репродукції (копія) картин «Граки прилетіли» худ.Саврасов, і «Березень» худ.Левітан.

  • Яка пора року зображена?

  • Чому ви так думаєте?

  • Яка весна? 9рання)

  • Який місяць?

  • Які фарби? Веселі? Чому сірі?

  • Що спільного між цими картинами?

Пофантазуємо на тему «Про що сперечаються Зима з Весною?».

Художник малює весну фарбами. Які фарби візьмемо, щоб намалювати весну?

А чим і як малюють весну композитори? Поети?

Послухайте, як намалював весну П.І.Чайковський.(звучить музика, на фоні вчитель читає вірш І.Франко)

Надійшла весна прекрасна.

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби дівчина в вінку.

Ожили луги, діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

Прочитайте на дошці слова і словосполучення. Подумайте, що їх поєднує. Яка орфограма?( [Е] ,[И]). Як перевіряються ненаголошені голосні [Е] ,[И] в коренях слів?

Учень читає вірш «Яку літеру писати [Е] чи [И].

Все важливе в нашій мові,

Ось приміром річ така:

[Е] чи [И] писати в слові-

Часто сумнів виника.

Якщо ясно, та не дуже,

Щоб уникнуть зайвих мук-

Ти під наголос, мій друже,

Зразу став сумнівний звук.

Як виразно зазвучить,

Як писать тебе навчить.

На дошці написані слова, вчитель пропонує дітям вставити букви, підібрати перевірні слова.

Бер зень, с ненькі проліски, т пленький вітерець, рання в сна, пр рода оживає, з мовий сон, в сіяне сонечко, л гкі хмаринки, з лені листочки

Творча робота (робота в парах). У кожного на парті картка з незакінченим реченням. Добрати і дописати речення (слова з довідки). Потім прочитати оповідання, яке склали на тему «Весна». (діти читають своє речення по черзі, за номером картки).

З являється дівчинка-Весна.

Вчитель:

Ой весна, весна,

Ти чого до нас прийшла?

Весна:

Я прийшла до вас з теплом, із зеленим листячком. А ще я для вас приготувала завдання. Допоможіть мені швидше одягнути дерева в листячко, землю прикрасити квітами.

Вчитель: Допоможемо, діти?

Завдання 1.Вправа з каліграфії.

-Якщо правильно виконаєте завдання, то на берізці з явиться перший листочок.

_____________________________________________________________

-вставити пропущені букви, пояснити виділити корінь слова, знайти «зайве» слово.

Л…стячко, л…сточок, л…стя, л…стяний, л…ст., л…стівка.

Яке слово зайве? Як називаються слова, у яких однаковий корінь? Яке слово багатозначне?

(після виконання кожного завдання на берізку прикріплюється листочок)

Завдання 2.

З єднати стрілочками слова з відповідними звуковими схемами.

Лист. Листочок. Листяний.

Звуко-буквений аналіз слів.

Вітерець- 3 скл., 8б, 7зв.

Проміння-3 скл.,8б, 7 зв.

Завдання 3. «Мікрофон»

-що таке корінь слова?

-які слова називаються спорідненими?

-як називається склад, на який падає наголос?

-як називається склад, на який наголос не падає?

-як перевірити ненаголошені [Е] ,[И] в корені слова?

-доберіть перевірні слова:

Верба, зерно, пеньок, сестра, весняний, кленовий, дерев яний, високий, вечірній, широкий, зелений.

-Яке це речення за метою:

Ластівки на крилах весну принесли.

Жайворонки, прилетіть, весну-красну принесіть!

Побачив грака-весну стрічай!

Завдання 4. Фізкультхвилинка.

Ми берізки і кленці,

В нас тоненькі стовбурці,

Вітер дує нам в лице

І качає деревце.

Вітер тихше, тихше, тихше.

Деревце все вище, вище, вище.

-Весна, які свята ти нам принесла?

Завдання 5. Робота з підручником.

Вправа 141. (усно)

Записати речення з коментуванням. Тарас Григорович Шевченко-видатний український поет.

Вправа 142 (робота в парах, вивчити, повторити, перевірити один одного).

Письмо по пам яті (самоперевірка).

Завдання 6. Робота з тематичним словником.

-гра «Перекладачі». Весняні місяці. Дні тижня.

ІV. Підсумок уроку.

- як перевіряються ненаголошені голосні?

- хто автор «Зоре моя вечірняя»?

- яке дерево було на початку уроку? А яке воно зараз?

- який настрій зараз у вас? Покажіть смайлик.

- кого б ви нагородили призом-смайликом «Посміхніться життю»? (нагородження)

Дякую вам за роботу!

V.Домашнє завдання.

Зошит з друк.основою. с.62

Схожі:

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК-ГРА
МЕТА: повторити і закріпити знання учнів про вивчені букви та звуки, удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів, добирати...
Коробківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Розвиток творчих здібностей учнів засобами художнього слова на уроках української мови і літератури
Урок найважливіша організаціійна форма процесу пізнання світу учнями
ОДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №66 І-ІІІ СТУПЕНІВ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ: ДОДАТОК, ОЗНАЧЕННЯ, ОБСТАВИНА
Автор: Рак Віталія Володимирівна, учитель української мови та літератури Топильнянського навчально-виховного комплексу «Дошкільний...
СОНЕЧКО “ М Е Т А
Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана Уманської міської ради Черкаської області
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Використання презентацій при вивченні фізики у середній школі
Канівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Канівської міської ради Черкаської області
Переможці III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, 2016 рік
Ватутінська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 ім. М. Ф. Ватутіна Ватутінської міської ради
Урок української літератури в 11 класі Тема: «ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО...
Бердичівська спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням інформатики І – ІІІ ступенів №17
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка