УРОК 82. ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ. ЗАПИС І ЧИТАННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ Мета


Скачати 25.51 Kb.
НазваУРОК 82. ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ. ЗАПИС І ЧИТАННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ Мета
Дата30.03.2013
Розмір25.51 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Право > Урок

Тема 7. Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів

УРОК 82. ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ.

ЗАПИС І ЧИТАННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ

Мета. Формувати поняття десяткового дробу; вчити учнів розпізнавати десяткові дроби, читати і записувати їх, називати розряди десяткових знаків у запису де­сяткових дробів.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

  1. Яку частину:

а) метра становить: 1 см; 3 дм; 4 мм;

б) тонни становить: 1 кг; 5 ц; 346 кг?

  1. У скільки разів:

а) 1 см менший від 1 м; б) 9 м більші від 9 дм?
ІІ. Сприймання і освоєння навчального матеріалу.

1 м = 10 дм, 1 дм = м, 1 дм = 10 см, 1 см = дм, 3 см = дм.

1 грн. = 100 к.; 1 к. = грн.; 8 к. = грн.

1 м = 100 см, 1 см = м, 5 см = м.

Дробові числа мають знаменники 10, 100, тобто одиницю з наступними нулями. Поряд зі звичайними дробами для запису дробових чисел використо­вують десяткові дроби.

Виразимо 3 м 572 мм у метрах. Оскільки 1 мм = м, то 572 мм = м, тоді 3 м 572 мм = 3м.

Одиниця довільного розряду становить одну десяту частину одиниці наступного, вищого розряду.

З іншого боку, 3 м 572 мм = 3 м + 500 мм + 70 мм + 2 мм = 3 м + 5 дм + + 7 см + 2 мм = 3 м + м + м + м = 3,572 м.

Ліворуч від коми в числі 3,572 м стоїть натуральне число 3, яке показує число цілих метрів. Праворуч від коми перша цифра 5 показує число десятих частин (дм), друга цифра 7 — число сотих частин (см) і третя цифра 2 — чи­сло тисячних частин (мм) метра. Запис 3,572 називають десятковим дробом, що означає десятковий запис дробового числа.

Десятковий дріб складається з двох частин: ліворуч від коми — цифри цілої частини десяткового дробу, а праворуч — цифри її дробової частини, останні називають десятковими знаками. Число 3,572 має три десяткові знаки 5, 7 і 2. Якщо знаменник дробової частини числа — розрядна одиниця 10, 100, 1000,..., то щоб записати це число десятковим дробом, роблять так:

1) записують цілу частину числа (вона може дорівнювати 0) і ставлять кому;

2) праворуч від коми записують чисельник дробової частини даного чи­сла, якщо чисельник має стільки знаків, скільки нулів у знаменнику. Якщо ж у чисельнику менше знаків, ніж у знаменнику нулів, то після коми, перед ци­фрами чисельника, потрібно дописати таку кількість нулів, якої не вистачає

Наприклад: = 0,017; = 0,01.

Щоб швидко прочитати десятковий дріб, достатньо подивитися, на яко­му місці після коми стоїть останній десятковий знак.

З історії виникнення десяткових дробів

Десяткові дроби були відомі з давніх-давен. У деяких країнах Азії вони застосовувалися ще до нашої ери.

У XV ст. знання про десяткові дроби значно розвинув провідний учений найкращої на той час у світі Самаркандської астрономічної обсерваторії аль Каші. У творі «Ключ до арифметики» (1427 р.) він дав правила дій над десят­ковими дробами. Десяткові дроби аль Каші зображав різними способами: ці­лу частину відокремлював вертикальною рискою або писав її іншим кольо­ром, або надписував над цифрами назви розрядів.

Згодом десяткові дроби з'являються і в Європі. У 1585 році вийшла праця про десяткові дроби нідерландського інженера Симона Стевіна.

Кому, як знак дробовості, запропонував англійський математик Непер у 1617 році. Але ще раніше її застосовували німецький учений Кеплер та італійський астроном Маджіні.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Усно: № 771.

Письмово: №№ 770, 773, 775.
IV. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання.

§5, п. 27, №№ 772, 774, 776.



Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 82

Схожі:

УРОК 80 Тема: Десятковий дріб. Читання і запис десяткових дробів
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ
УРОК 103. ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ НА НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО Мета
Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне
УРОК 65 Тема: Дробові числа. Дріб як частина цілого
Мета: Введеня поняття дробу, роз'яснення об'єктивної необхідності вивчення дробових чисел; розвиток логічного мислення учнів
Урок №4 Тема. Основна властивість дробу. Зведення дробів до нового знаменника
«скоротити раціональний дріб» та алгоритму скорочення раціонального дробу, а також правила знаків для раціональних дробів; сформувати...
УРОК ЦИФРИ. ДЕСЯТКОВИЙ ЗАПИС НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета
Мета. Повторити, систематизувати і поглибити знання учнів про десяткову систему числення; ввести поняття класу та розряду числа;...
УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ
Урок №28 Тема. Задачі на множення дробів
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значен­ня дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на...
Розв ’ язування вправ на всі дії з десятковими дробами
Повторити поняття десяткового дробу, додавання та віднімання, множення та ділення десяткових дробів
УРОК 89 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів
Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів
УРОК 88 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів
Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка