УРОК 80 Тема: Десятковий дріб. Читання і запис десяткових дробів


Скачати 34.75 Kb.
НазваУРОК 80 Тема: Десятковий дріб. Читання і запис десяткових дробів
Дата30.03.2013
Розмір34.75 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

ІII. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 7. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ

УРОК 80

Тема: Десятковий дріб. Читання і запис десяткових дробів.

Мета: Введення поняття десяткового дробу, формування навичок читання і запису десяткових дробів.

План уроку

  1. Аналіз самостійної роботи № 17 і тематичної контрольної ро­боти № 7

  2. Актуалізація опорних знань

  3. Вивчення нового матеріалу

  4. Закріплення матеріалу

  5. Підсумки уроку

  6. Домашнє завдання

Хід уроку

I. Аналіз самостійної роботи № 17 і тематичної контрольної роботи № 7

Учитель аналізує результати самостійної роботи № 17 (при необхідності) та тематичної контрольної № 7, звертаючи увагу на типові помилки, а також на завдання високого рівня складності, та роз'яснює їх з метою зацікавлення всіх учнів класу вивченням предмета.
II. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування

Опитування проводиться таким чином: учитель зачитує питан­ня, учні дають відповіді на планшетах.

  1. Скільки десятків у сотні?

  2. Скільки сотень у тисячі?

  3. Скільки десятків у тисячі?

  4. Скільки тисяч у мільйоні?

  5. Назвіть число, наступне за числом: 1) 99; 2) 999; 3) 99 999.

  6. Знайдіть суму:

    1. 50000 + 7000 + 200 + 40 + 7;

    2. 7000000 + 80000 + 6000 + 900 + 9;

    3. 4000 + 200 + 1.

  7. Назвіть число:

    1. на 1 менше від 1000;

    2. на 1 більше від 9999;

    3. на 10 менше від 10 000.

  8. Виразіть:

    1. 1 мм — у метрах, дециметрах, сантиметрах;

    2. 1 см — у кілометрах;

    3. 1 дм — у метрах;

    4. 1 м — у кілометрах.

  9. Подайте числа 3; 8; 21 у вигляді дробу зі знаменником 10 та через кому вкажіть, скільки десятих часток міститься у кож­ному з цих чисел.

  10. У скільки разів: а) більше ніж ? б) більше ніж ?


III. Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником

Учитель пропонує учням самостійно ознайомитися з теоретич­ним матеріалом:

[1]: п. 27.

[2]: п. 31.

Розв'язування вправ на осмислення матеріалу

Щоб переконатися, що теоретичний матеріал учні зрозуміли правильно і в повному обсязі, учитель викликає з місць кількох учнів, пропонуючи їм пояснити надані у підручнику розв'язання та розв'язати усно такі вправи:

[1]: № 771.

[2]: 806—808.
IV. Закріплення матеріалу

Розв'язування усних вправ

Подані нижче вправи учні розв'язують самостійно і дають від­повіді на планшетах (завдання учитель може читати вголос або під­готувати на дошці, плакаті чи кодоплівці):

  1. Виразіть у тоннах:

а) 6 кг; б) 4 т 21кг; в) 3 ц; г) 8 т 7 ц; д) 25 кг; є) 25 ц 25 кг.

  1. Якими числами треба замінити знак питання, щоб рівність стала правильною?

а) ; б) ; в) ; г) .

  1. Запишіть знаменники десяткових дробів:

а) 0,6; б) 0,3711; в) 0,501; г) 0,234567; д) 0,24; є) 0,1020305.
Розв'язування письмових вправ

Для письмового розв'язування вправ учитель викликає до дош­ки одного за одним кількох учнів.

[1]: № 770, 773, 775.

[2]: №809, 811, 813, 814.
V.Підсумок уроку

Підсумовуючи матеріал, який учні опрацювали на поточному уроці, учитель додає до вивченого історичну довідку.

Слова учителя:

Десяткова система числення виникла на початку VII ст. в Індії. А поняття десяткового дробу вперше з'явилося в роботах арабських математиків у середні віки і незалежно від них — у Стародавньому Китаї. Вважається, що першим ввів поняття десяткових дробів та правила дії з ними видатний середньоазіатський математик та аст­роном аль-Каші, який працював у 20—ЗО pp. XV ст. у Самарканд­ській обсерваторії. Аль-Каші є автором книги «Ключ арифметики», де вченим був використаний спеціальний запис десяткових дробів: ціла і дробова частини писалися одним рядком, але ціла части­на — чорним чорнилом, а дробова — червоним або ціла частина відокремлювалася від дробової вертикальною рискою.

Приблизно через півтора сторіччя, у 1585 році, фламандський учений Симон Стевін (1548—1620), який викладав математику в славнозвісному Лейденському університеті (Голландія), присвятив свою книгу «Десятина» десятковій системі мір і десятковим дробам. Так було започатковано використання десяткових дробів у Європі. Симон Стевін, як і аль-Каші, писав десятковий дріб у рядок, але відокремлював цілу і дробову частини цифрою нуль, узятою в кру­жечок.

Ту систему запису, якою ми користуємося сьогодні, запропо­нував німецький астроном Йоганн Кеплер (1571 —1630). Однак треба пам'ятати, що на відміну від нашої країни, де сьогодні дробову частину десяткового дробу відокремлюють комою, у СІЛА, Великій Британії відокремлюючий знак інший — крапка. Коми у цих краї­нах в запису чисел використовують для відокремлення класів. На­приклад, число 1 200 345,29 у СІЛА буде записано так: 1,200,345.29, а число 0,58 там матиме вигляд такий: 0.58 або .58.
VI. Домашнє завдання

[1]: № 772, 774, 776.

[2]: №810, 812, 815,816.



Л.Г.Стадник. Математика 5 клас

Схожі:

УРОК 88 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів
Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів
УРОК 89 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів
Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів
УРОК 82. ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ. ЗАПИС І ЧИТАННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ Мета
Мета. Формувати поняття десяткового дробу; вчити учнів розпізнавати десяткові дроби, читати і записувати їх, називати розряди десяткових...
УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ
План-конспект уроку на тему "Множення десяткових дробів" Тема. Множення...
Мета: навчити учнів виконувати множення десяткових дробів, а також розв’язувати задачі на використання десяткових дробів
Урок-подорож з математики у 5 класі
Повторити правила додавання і віднімання десяткових дробів, правило множення десяткових дробів
УРОК №68 Тема. Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів
«правильний дріб», «неправильний дріб», встановити правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; відпрацьовування вміння розрізняти...
УРОК 82 Тема: Порівняння десяткових дробів
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ
УРОК 91 Тема: Множення десяткових дробів. Мета: Закріплення навичок
Мета: Закріплення навичок виконання дії множення десяткових дробів; розвиток логічного мислення учнів
УРОК 88. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ Мета
Мета. Встановити правила додавання і віднімання десяткових дробів; формувати вміння застосовувати ці знання при розв'язанні задач...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка