Урок з української мови Тема: «Я все про тебе знаю, Іменнику»


Скачати 189.85 Kb.
НазваУрок з української мови Тема: «Я все про тебе знаю, Іменнику»
Дата10.02.2014
Розмір189.85 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Медицина > Урок
4 клас

Відкритий урок з української мови

Тема: «Я все про тебе знаю, Іменнику»

Мета:

  • узагальнити та систематизувати знання з теми;

  • удосконалити вміння виділяти іменник з тексту;

  • виробляти навички правильного орфографічного письма;

  • розвивати мовлення учнів, вміння зв'язно висловлювати свої думки;

  • збагатити знання учнів про лікарські рослини нашої місцевості; виховувати у дітей бережливе ставлення до свого і чужого здоров'я як до найвищої цінності;

  • формувати інформаційну та соціальну компетентності.

Обладнання: схеми-опори, картки для роботи в групах, картки для індивідуальної роботи, сигнальні картки, гербарій лікарських рослин, аудіозапис, магнітофон, настій зілля лікарських рослин (фітотерапія).

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.

Форма проведення: ток-шоу.

Хід уроку

І. Організація класу.

— Діти, гарний у вас настрій?

— Так.

— Який?

— Отакий!

— Тепер поверніться до наших гостей, посміхніться, щоб ваш гарний настрій передався їм!

— А тепер до роботи!

— Хто любить дивитися телевізор?

— Я також люблю.

— А хто з вас бачив телепередачу «Я все про вас знаю»?

— Хто її ведучий?

— А ви б хотіли взяти участь у такому ток-шоу?

— Але це шоу проходить у Києві, і ми не зможемо зараз туди потрапити, тому я пропоную подумки майнути до студії телеканалу «Інтер» і взяти участь у цій телепрограмі.

— Отже, розпочинаємо наше ток-шоу і в студії з вами я, Кислицька Алла Вікторівна! Також в залі присутні глядачі, групи експертів та гості, які з'являться тут з хвилини на хвилину. Тема нашої телепередачі: «Я все про тебе знаю, Іменнику»!

— Тема для вас не нова і ми зараз дізнаємося, що ж ви знаєте про іменник?
ІІ. Узагальнення й систематизація знань.

1. Іменниками можуть бути назви істот, які відповідають на питания «хто?» і назвами неістот, які відповідають на питания «що?».

2. 1менники бувають загальними і власними.

3. Мають рід: жіночий, чоловічий, середній.

4. Змінюється за числами.

5. Змінюється за питаннями.

— Насправді, ви багато знаете про іменник, а щоб у цьому переконатися, виконайте декілька завдань.

«Вибірковий диктант». Випишіть усі іменники, які є у вірші.

Багата наша Україна

На гарні лікарські рослини.

Калина, м'ята і малина,

Які це дивнії перлини,

Якщо вживати їх щоднини –

Корисно буде для людини.

Пораду цю запам'ятай,

На зиму їх заготовляй.

ІІІ. Основна частина.

Ведуча. До нашої студії завітав перший гість програми - це майбутній знавець природничих наук. Він детальніше нам розкриє поняття категорії «істоти та неістоти».

Гість. Всі ми звикли ставити питания «хто?» - до живих істот, а питания «що?» - до неживих предметів. Але мовні поняття дещо різняться від природничих: рослини - це жива природа, а в українській мові до слова «рослини» - ставимо питания «що?». Так: що? - липа, малина, дуб і т.д.

  • А яке питання ми поставимо до слова «народ»?

  • Цей іменник має збірне значення і відповідає на питания «хто?». До таких понять належать іменники: людство, молодь, дітвора - відповідають на питания «хто?».

Вчитель. Так, все вірно. Але інколи важко визначити поняття істоти та неістоти в іменниках, які мають абстрактні значення, тобто, це слова, які ми вживаємо, але
не бачимо, не можемо відчути на дотик, це такі іменники: любов,
доброта, мужність, холод і т. д. Ці іменники завжди відповідають на питания «що?».

Наступне завдання. У кожній групі є картки зеленого та червоного кольору. Із зелених карточок виписуємо іменники, які означають назви істоти, а з червоних - ті іменники, які означають неістоти.


Людство, небо, квітка, тварини, комаха, доброта, учень, сонце, дітвора, рослина.

Людство, небо, квітка, тварини, комаха, доброта, учень, сонце, дітвора, рослина.

Перевірка (сигнальні картки: червоні та зелені).

  • Інший гість - це майбутній казкар, який пише цікаві історії на різні мовні теми. I він нам розкаже цікаву, чарівну казкову історію про велику букву.


Історія про велику букву

Жила-була маленька буква. Її часто пропускали, недописували, а інколи просто не помічали. Засмутилася маленька буква, і вирішила все змінити.

Подумала: «А що, коли я перейду з середини речення на початок». I сталось диво-дивнеє. Стали поважати малу букву, і писали її вже великою. Але цього їй було замало. Захотілося ій дати ймення містам, вулицям, річкам і морям, горам і долинам. Після цього її почали шанувати ще більше. Але і цього їй було мало. Задумала вона приєднатися до імен, по-батькові, прізвищ. Від цього вона стала ще більшою і товстішою.

3 тих пір всі ці слова, в які вона потрапила, пишуться з великої букви.



— Тож в яких випадках іменники пишуться з великої букви?

— З малої букви?

— А зараз вас чекає чергове завдання.

«Каліграфічна хвилинка». На дошці записане речення, перепишіть його.

У заповіднику Асканія-Нова зібрано різні види рідкісних та лікарських рослин.

— Назвіть власні іменники.

— Загальні іменники.

Ведуча. Вітаємо оплесками нашого слідуючого гостя - це майбутній мовознавець. Він нам розповість про рід іменників.

Мовознавець. На відміну від прикметників категорія роду іменника стала: Ромашка - жіночий рід завжди. Подорожник - чоловічий рід завжди. Сонце - середнш рід завжди.

— Як визначити рід іменника?

— Щоб визначити рід іменника треба підставити такі слова:

Вона моя - іменник жіночого роду;

Він мій - іменник чоловічого роду;

Воно моє - іменник середнього роду.

— А тепер ми з`ясуємо, як ви зрозуміли нашого мовознавця. У зошитах на полях позначені кружечки різних кольорів:

Червоний колір - іменник жіночого роду;

Синій колір - іменник чоловічого роду;

Зелений колір - іменник середнього роду.

Завдання: виписати лише іменники даного роду. Вчитель показує гербарії лікарських рослин, учні називають цю рослину і записують відповідно до завдання.

Перевірка (сигнальні картки).

  • Слідуючий гість - незвичайний! Але перед тим як він до нас прийде - «Рекламна пауза»! Залишайтеся з нами!

Щоб здоровим бути нівроку –

Треба рано встати,

На зарядку шикуватись

I не лікуватись.
Руки вгору, ноги - ширше –

На носочки піднімися,

На рахунок ти швиденько

В різні боки нахилися.
Раз, два, три: присіли, встали,

Якнайшвидше пострибали!

Біг на місці починай!

Веселіш! Не відставай!
Ось скінчилася зарядка –

Із здоров'ям все в порядку.
Вчитель: Зілля різне, страви, води –

Все вживаєш, як хворієш.

Бігаєш, шукаєш ліки,

На них грошей не нажалієш.

Та не купиш і за гроші

Ти здоров'я, мій хороший!

— Зберегти здоров'я, попередити хворобу допоможуть лікарські рослини.

— Пийте відвари з лікарських рослин!!!

Рецепт: Для заварювання використовують такі рослини: м'яту, мелісу, шипшину, ромашку, малину. Такий чай заварюють, як звичайний; заливають окропом, а потім запарюють 5-10 хвилин.

— Цей відвар сприяє зміцненню організму, заспокоює нервову систему, а також збагачує наш організм вітамінами, які нам дуже потрібні у ці дні.

— А ось і наш гість.

Гість. Я - Ризотом-правознай. У мене незвичайне ім'я. Ризотомами у минулому називали людей, які збирали лікарські трави. Я пишаюся своїми далекими працьовитими предками. Лікувальні властивості рослин – незаперечні.

х використовують не лише люди, а й тварини.

— У мене завдання для наших експертів:

Написати твір-мініатюру пізнавального характеру про дану рослину.

Робота в групах:

— В групах вже є командир, який несе відповідальність за свою групу, каліграф, який найшвидше пише і секундант, який слідкує за часом.

— Почали!

Перевірка!

Ведуча. Зустрічайте наступного гостя - це майбутній історик. Знання про іменник - безмежні. Всі ви знаєте, що іменники змінюються за числами. Наприклад: рослина - рослини, кущ - кущі 1 т.д. ...

Гість. У мене з собою такі речі, визначити число цих іменників:

Ліки - множина;

Молоко - однина;

Ножиці - множина;

Кефір - однина.

Завдання по групах: скласти речения з даними іменниками, визначити основу речення.

Перша група - ліки;

Друга група - молоко;

Третя група - ножиці;

Четверта група - кефір;

П'ята група - іменники (молоко) і (кефір) - в одному реченні.

Перевірка!

Ведуча. Ви вже знаєте, що іменники змінюються за питаннями і наші експерти зараз попрацюють самостійно.

Робота з підручником.

- відкрили підручники на сторінці 47, вправа 97.

+ прочитати текст вголос.

+ підібрати заголовок.

+ поставити питания до будь-яких чотирьох виділених іменників (на види).

П'ята група ставить питання до всіх виділених іменників - працюємо самостійно в зошитах. Зошити залишаємо на партах.
IV. Підсумок уроку.

Для мене було нов им дізнатися! ...

I тепер я можу розповісти! ...
V. Домашнє завдання:
Картка для індивідуальної роботи (диференщійовано).

Література:

  1. Вашуленко М. С. Українська мова: Підручник для 4 класу.

  2. Варзацька Л. О.: Рідна мова і мовлення (інтегровані уроки) Методичний посібник. 2001 р.

  3. Головко 3. Л. «Цікава граматика в початкових класах».

  4. МорськаЯ. Ф. Нестандартні уроки: Київ. - 1998 р.

  5. Понов О. П. «Лікарські рослини в народній медицині».

  6. «Цілюще зілля нашої місцевості» // «Початкова освіта». - № 14, 2004 р.

Схожі:

УРОК З ВИКОРИСТАННЯМ ЛЯЛЬОК ТЕМА. СОРОКА-БІЛОБОКА ВСЕ СТРЕКОЧЕ ТА
МЕТА. Закріпити і повторити знання учнів з математики, української мови, я і України, основи здоров'я. Формувати навички швидких...
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови....
Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі
Урок української мови у 4 класі Тема: Прикметник. Повторення вивченого...
У нас незвичайний урок рідної мови. Ми будемо повторювати вивчене та дізнаватись щось нове. А чого ви очікуєте від цього уроку? (визначення...
Уроку
Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного...
Слова та голос – більш нічого
А я… я просто вже не можу від тебе нікуди відірватися, бо ти сильна. Більшої сили в світі не існує. А головне – частина мене самої....
Уроку: • узагальнити і систематизувати знання учнів про дієслово як частину мови
Сьогодні у нас незвичайний урок української мови. Я запрошую вас у подорож до чарівної, неймовірної, яскравої Галактики – Мова, до...
Свято «Прощавай, Букварику!» Учень
...
Урок-подорож з української мови та математики
Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої...
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист...
Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика...
На уроках української мови
У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка