Урок математики у 6 класі


Скачати 110.53 Kb.
НазваУрок математики у 6 класі
Дата09.02.2014
Розмір110.53 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Урок математики у 6 класі

______________________________________________________

Красавіна В.В., учитель математики Рівненської

гімназії «Гармонія»

_____________________________________________________________
Тема. Додавання двох чисел з різними знаками

Мета. Формувати уявлення учнів про зміст дії додавання раціональних чисел з різними знаками (в тому числі й протилежних чисел), також виробити вміння використовувати це правило для розв’язування вправ. Розвивати кмітливість, упевненість у власних силах, уміння міркувати. Виховувати дисциплінованість, повагу до товаришів, інтерес до предмета і навчання.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

Обладнання та матеріали.

Хід уроку
І. Забезпечення емоційної готовності
ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні перевіряють завдання, знаходячи у таблиці правильну відповідь. При цьому виписують букви, що відповідають правильним відповідям послідовно.
-15881 А -18,6 М Т

-111 Б П - 4 У

-207,92 Г -1080 Р -11,21 Х


-111

-1080

-15881

-11,21

-18,6

-15881

-207,92

- 4





-15881

Б

Р

А

Х

М

А

Г

У

П

Т

А


Учитель. Хто такий Брахмагупта?Що видатного він вніс у дану тему, що ми про нього згадали саме сьогодні? Індійський математик Брахмагупта жив у VII столітті, він один із перших почав використовувати від’ємні та додатні числа. А на друге запитання відповідь ви отримаєте трохи пізніше.
ІІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація.

  1. Які числа ми зараз вивчаємо? (Раціональні)

  2. Як додати два числа з однаковими знаками?

  3. Чи правильно виконані приклади?

правильно

< правильно

> 0 правильно

> 0 ??? (Проблемне запитання: як додати числа з різними знаками?)

Учитель. Дуже часто в нашому житті ми зустрічаємось із додаванням чисел з різними знаками, навіть не підозрюючи про це. І тому дуже важливо навчитись правильно виконувати такі дії.
IV. Повідомлення теми, мети уроку, цілевизначення.
V. Формування нових знань


  1. Дослідження (робота в групах)

Завдання. Розв’язати задачі. Сформулювати правило додавання чисел з різними знаками.
Група 1. „Метеостудія”

(дослідження на приладі „термометр”)

Задачі

  1. Зранку на термометрі було 3 градуси морозу. Вдень температура підвищилась на 3 градуси. Яку температуру на цей момент показує термометр?

-3 + 3 =…

  1. Вчора було 3 градуси морозу, сьогодні температура підвищилась на 5 градусів. Яка зараз температура?

-3 + 5 =…

  1. Було 6 градусів тепла, температура понизилась на 8 градусів. Яка стала температура? 6 + (-8) =….

  2. Спочатку було 0 0С , температура понизилась на 4 градуси. Яка стала температура? 0 + (-4) =…


Група 2.Банк”

Задачі

(результати заносяться в таблицю)

1. Людина в банку взяла позику 1000грн. Через деякий час людина повернула борг 1000грн. Скільки грошей на даний момент на рахунку людини? -1000 + 1000 =….

2. Людина взяла позику в банку 2000грн. Бізнес налагодився, людина за певний час заощадила 5000грн. і повернула позику. Скільки грошей на даний момент на рахунку людини? -2000 + 5000 =….

3. Підприємець заробив 1000грн. За оренду та податки треба віддати 2000грн. Який баланс на рахунку підприємця? 1000 + (-2000) =…..

4. Людина вирішила зайнятися бізнесом, не маючи капіталу. В банку взяла позику 1000грн. Який баланс на рахунку підприємця? 0 + (-1000) =….
Група 3.Замок”

Задачі

Герда потрапила до замку. Замок переділений межею.(в ролях)

  1. Герда знаходиться на половині Принцеси на 5 кроків від межі. Вона зробила 5 кроків у сторону Короля. Де зараз знаходиться Герда? 5 + (-5) =…

  2. Герда зайшла на 3 кроки на половину Короля, потім повернулася на 6 кроків у сторону Принцеси. Де зараз знаходиться Герда?

-3 + 6 =…

  1. Герда тихенько зробила 3 кроки на сторону Короля і швидко пробігла 6 кроків на сторону Принцеси. Де зараз знаходиться Герда? -3 + 6 =….

  2. Герда стояла на межі й зробила 3 кроки на сторону Короля. Де зараз знаходиться Герда? 0 + (-3) =…



Група 4.Стадіон ”

Задачі

Проходить гра „Веселі козачата”

(результати заносяться в таблицю)

  1. Команда одержала за один конкурс 5 штрафних очок, а за інший конкурс – 5 виграшних. Який результат цієї команди? 5 + (-5) =…

  2. Команда за один конкурс отримала 5 штрафних очок, за інший – 7 виграшних. Внаслідок двох конкурсів команда має … -5 + 7 =…

  3. Команда за один конкурс отримала 5 виграшних очок, за інший – 7 штрафних. Внаслідок двох конкурсів команда має … 5 + (-7) =…

  4. Команда за один конкурс отримала 0 очок, за інший – 7 штрафних. Внаслідок двох конкурсів команда має … 0 + (-7) =…


  1. Презентація результатів дослідження.

Представники кожної групи демонструють, як проходили їхні дослідження та висновки, яких вони прийшли.

  1. Формулювання правила додавання двох чисел з різними знаками.

  2. Читають правило у підручнику на сторінці 187.

  3. Історична довідка.

Індійські математики Брахмагупта (VII cт.) і Бхаскара (ХІІ ст) використовували такі правила дій для від’ємних і додатні чисел:
    „Сума майна і майна є майно”.
    „Сума двох боргів є борг”.
    „Сума майна і боргу дорівнює їх різниці”.
    „Сума майна і такого самого боргу дорівнює нулю”.


VІ. Формування вмінь і навичок

    1. Кожен учень отримує „тренажер” і виконує завдання.




1

2

3

4

1

8+(-3)

26+(-6)

2,2+(-3)

3,4+(-5)

2

4+(-4)

-70+50

-5+2,5

-4,2+7

3

7+(-2)

-12+40

7+(-3,4)

-7,8+2

4

12+(-9)

5+(-21)

9+(-2,1)

7,6+(-6)

5

-3+(-2)

17+(-9)

-7+(-1,4)

4,3+(-2,1)

6

-12+5

13-5

-3+2,7

7,3+(-7)

7

-1+5

9+(-7)

-9+4,3

8,3+(-5)

8

-7+7

-15+2

-3,5+3,5

-8,9+3,1

9

3+(-9)

-7+12

7+(-1,1)

-3,9+8

10

-6+4

9+(-20)

-9+5,2

9,4+(-5)

11

7+(-5)

7+(-5)

6,3+(-2)

5,2+(-3,1)

12

3+(-3)

-31+9

4,7+(-5)

-12+6,6

13

0+2

-50+7

0+2,5

-5,7+3,2

14

-5+0

-7+12

-3,7+0

-1,2+5,5

15

-9+9

-25+3

-1,7+1,7

-7,4+8,1

16

5+(-12)

-45+7

3,4+(-2)

-6,5+3

17

19-19

17+(-7)

-5,2+5,2

3,7+(-4)

18

0+(-3)

29+(-3)

0+(-1,7)

8,8+(-6,6)

19

9+(-10)

19+(-4)

-2,9+2

9,2+(-4,2)

20

13+(-2)

-25+25

7,2+(-5)

-9,5+7,1

Учні сигналізують про виконання роботи і отримають картки для перевірки.


    1. Самоперевірка.





1

2

3

4

1

5

20

-0,8

-1,6

2

0

-20

-2,5

2,8

3

5

28

3,6

-5,8

4

3

-16

6,9

1,6

5

-5

8

-8,4

2,2

6

-7

8

-0,3

0,3

7

4

2

-4,7

3,3

8

0

-13

0

-5,8

9

-6

5

5,9

4,1

10

-2

-11

-3,8

4,4

11

2

2

4,3

2,1

12

0

-22

-0,3

-5,4

13

2

-43

2,5

-2,5

14

-5

5

-3,7

4,3

15

0

-22

0

0,7

16

-7

-38

1,4

-3,5

17

0

10

0

-0,3

18

-3

26

-1,7

2,2

19

-1

15

-0,9

5

20

11

0

2,2

-2,4


Учні сигналізують про перевірку, отримують оцінки за роботу.
VІ. Домашнє завдання

Опрацювати п. 35. Розв’язати вправи 1036, 1038.
VІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап

1) Самооцінка. Учні заповнюють аркуші самоконтролю.

Прізвище_______________________________




1. Чи досяг мети уроку? Так Ні
2. Я працював на уроці на…..% і заслуговую оцінку…..
3. Чи потрібна допомога при виконанні домашнього завдання?

Так Ні


  1. Додаткове завдання.

Поставте знаки доданків так, щоб рівність була правильною.

(…3) + (…5) = 8; (…3) + (…5) = - 8;

(…3) + (…5) = 2; (…3) + (…5) = - 2.






Схожі:

Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць...
Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.»
Урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко,...
Бінарний урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко, с. Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська...
Урок математики в 2 класі
Мета: навчити учнів орієнтуватись в одиницях вимірювання часу (година, хвилина)
Урок математики в 4 класі
Розглянь малюнок, числові дані та вирази. Поясни, що знайдемо. Якщо обчислимо кожний вираз
Уроку математики у 6 класі Тема: Коло. Довжина кола
Добрий день, діти. Зараз урок математики. Сьогодні для роботи на уроці нам необхідні зошит, ручка, лінійка, циркуль та нитка, паперова...
Урок з математики у 3 класі
Обладнання: підручник (М. Богданович, «Математика»,3 клас), комп’ютер, мультимедійний проектор, таблиці, демонстраційний матеріал,...
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
Урок подорож з математики в 2 класі
Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій....
Урок-подорож з математики у 5 класі
Повторити правила додавання і віднімання десяткових дробів, правило множення десяткових дробів
Урок математики у 5 класі
Формувати в учнів вміння самостійно застосовувати набуті навички при розв’язуванні вправ. Створити атмосферу емоційного піднесення....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка