Урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко, с. Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська область


Скачати 126.33 Kb.
НазваУрок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко, с. Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська область
Дата14.11.2013
Розмір126.33 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Бінарний урок математики та української літератури в 6 класі. І.М.Власенко, с.Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська область.

Тема уроку: Розв’язування вправ з раціональними числами. Позакласне читання «Мама – сонечко моє».

Мета уроку: повторити та вдосконалити навички виконання вправ з раціональними числами; оспівувати й опоетизувати матір у віршах, музичних творах; розвивати інтерес до математики; розвивати самостійність і творчість, розширювати кругозір учнів; виховувати любов і повагу до матері.

Обладнання: святково прикрашений зал вишитими рушниками, квітами, книжкова виставка.

Висловлювання:

«Чим математичніший дар поета – тим він талановитіший.»

(Едгар По)

«У математиці є своя краса, як і в живописі та поезії…»

(В. Жуковський)

«Дедалі більше мистецтво стає науковим, а наука – художньою; розлучившись біля підніжжя, вони зустрінуться коли-небудь на вершині.»

(Г. Флобер)

Хід уроку

Вчитель укр. літ. Сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож по двох чудових країнах: Математика і Поезія. Мандрівка ця обіцяє бути дуже цікавою.

Вчитель математики. Розв’язуючи математичні завдання в країні Математика прокладатимете шлях у прекрасну країну Поезія, чарівні звуки музики теж будуть вашими помічниками. Тож щасливої вам мандрівки. Звучить музика Ф. Шуберта «Аве Марія». На фоні музики звучить вірш.

Учень. Все упованіє моє

На тебе, мій пресвітній раю,

На милосердіє твоє,

Все упованіє твоє,

На тебе, мати, возлагаю,

Святая сила всіх святих

Пренепорочная, благая.

(Т. Г. Шевченко «Марія»)

Входить дівчина Весна, вітає всіх з пробудженням землі і з’єднує всіх дітей в коло. Всі разом промовляють:

«Я – розумний…

Я – щасливий…

Я – впевнений у собі, бо я живу заради добра на Землі…»

Дівчина Весна. Погляньте один на одного і подаруйте один одному посмішку. Вчитель укр. літ. Відкриваймо свої душі, бо сьогодні ми говоритимемо про найсвятішу людину – Матусю.

-1-

Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами,

Відгадайте, хто це?... (Мама)

А сьогодні любі мами будуть на уроці з вами.

Звучить уривок з пісні «Зеленеє жито»

Учениця. Вірш: «Вінок» Як хлібна нива одяга віночок

З ромашок, маків, ніжних васильків. –

Ось так із успіхів синів і дочок

Сплітаються вінки для матерів.

Ромашки щільно облягли колосся

І гомонять про вічную вину.

А може, то у мамине волосся

Життя вплітає ранню сивину?

А он стежинка у житах згубилась.

Росте на ній так густо лобода.

Чия ж це доля в полі загубилась?

Чия ж це мама щастя вигляда?

Та знов засяє той чарівний усміх

І аж з вітрами до небес сягне,

Коли вернеться до синочка успіх.

Коли до доньки щастя поверне.

Колосяться, шумлять людськії долі –

Нехай їх завше обмина біда,

Нехай ніколи на родиннім полі

Не плодяться будяк і лобода!

Вчитель математики. Фронтальне опитування, яке проводиться у вигляді інтерактивної вправи «Мікрофон»

1. Як додати два числа з різними знаками?

2.Як додати два від’ємні числа?

3.Правило віднімання раціональних чисел.

4.Як помножити два числа з однаковими знаками?

5.Як помножити два числа з різними знаками?

6.Яким числом є квадрат від’ємного числа?

7.За яких умов частка є від’ємним числом?

8.Яким числом є куб від’ємного числа?

9. За яких умов частка є додатним числом?

10. Назвати цілі числа – сусіди числа: -3,29.

11. Знайти суму всіх цілих чисел від – 499 до 501.

Вчитель математики. Усне розв’язування вправ. Кожній відповіді відповідає деяка літера. Розв’язуючи приклади, учні складають слово «Берегиня».

-2-

-6+?=-15 -9(б)

-7-?=10 -17(е)

?:(-5)=4 -20(р)

?:(-17)=1 -17(е)

10-?=-5 15(г)

-3+?=8 11(и)

?*(-2,2)=6,6 -3(н)

?:(-25,8)=0 0(я)

Вчитель укр. літ. Слова як люди – у кожного своя історія. Одні прийшли до нас, як прийнято казати, з молоком матері, інші відкрилися зі сторінок букварів та читанок. Довгий і тернистий шлях у слова «Берегиня».

Берегиня, обереги – наші давні й добрі символи. Їхнє генетичне коріння сягає глибини століть. Саме завдяки їм народ зумів уберегти від забуття нашу пісню й думу, нашу історію й родовідну пам'ять, волелюбний дух.

Учениця. Берегиня – це та, що береже нашу оселю, відвертає лихо й напасті. Це моя і твоя мама. Прокидаючись уранці, ми наспіх снідаємо і біжимо до школи чи до роботи, часто забуваючи подякувати матері. Засинаючи ввечері, бачимо над собою її лагідні очі, іноді забуваємо сказати тим очам лагідне «на добраніч».

Мати ніколи не вимагає від нас ніяких жертв, а сама задля нас жертвує почасти всім – навіть життям!

Вірш.: «Тому, хто стежку мамину втрачає, чужою буде й рідна сторона.»

С. Травневої

Між карооких мальв біля калини,

Між теплих соняхів і конопель

Спішить з дитинства мамина стежина

В мої дороги до людських осель.

По цій стежині бігло босоноге,

Пречисте, як джерела навесні

Моє дитинство від її порогу,

Щоб до людей ішли мої пісні.

На цій стежині виспівалась доля

Поміж любові, світла й доброти.

Стежині мудрій маминого поля,

Що все життя її в душі нести.

В моєму серці спокою немає,

Неначе в тім – лише моя вина,

Тому, хто стежку мамину втрачає,

Чужою буде й рідна сторона. Учень

За селом стоїть криниця чиста

Із краєчком неба в глибині.

-3-

В ній вода холодна, промениста

Спогади пробуджує мої.

А над нею журавель цибатий,

І скрипить коновочка стара.

В тій криниці воду брала мати,

Бо ж вона цілюща і жива.

Мохом поросли старі цямрини

Й тріщини, як зморшки на чолі.

Криниці – це очі України,

Рідної найкращої землі.

Стежка від криниченьки до хати

В’ється поміж трави і квітки.

Пісня, що співала рідна мати,

В серці залишилась на віки.

Звучить пісня «Чорнобривці» (муз. В. Верменича, сл. М. Сингаївського).

Робота в групах. Кожна група отримує картки з завданнями. Учні розв’язують їх і записують відповіді у зошити. Після цього учні вибирають букви, що відповідають результатам, і читають вираз, який утворився: «Мати

Україна».



1.

















2.











3.




















4.













5.














6.
















7.



















8.






















9.






















10.






















11.






























-4-

1. 2³.

2.Число -7,3 збільшене на 9,3 дорівнює…

3.Коренем рівняння x-15=-5 є число…

4.Чому дорівнює частка: -15/(-15)?

5.Добуток усіх цілих чисел.

6.Знайдіть корінь рівняння: x/(-8)=-5

7.Чому дорівнює значення виразу: -3,8-8,4+16,2

8.Добутком двох чисел з однаковими знаками є число…

9.Назва нашої держави.

10.Число протилежне додатному.

11.Чому дорівнює значення виразу -4а+51, якщо а=10?

Вчитель укр. літ. Берегиня – це наша оселя, з якої ви колись вирушите в довге і щасливе доросле життя. Ось перед вами розстелилися три доріжки і середня з них домоткана. Саме по ній ви зробили свої перші кроки. Стежкою порослою споришем, ви крокуватимете до школи, а далі вас батьки будуть проводжати в «далеку дорогу і рушник вишиваний на щастя на долю» дадуть.

Учень. Земле моя, і сильна, й багата

Збираєш усіх нас, як мати, до хати.

Із різних країв, із далеких доріг

Нас завжди чекає батьківський поріг.

Ми всі твої діти: угорці, татари,

Євреї і греки, німці й болгари.

Усі ми живемо, як дружна сім'я –

Поляк, росіянин, вірменин і я.

Я – українець з прадіда-діда.

Ми в дружбі і мирі уміємо жити.

Ми любимо всі свою рідну країну

Й звемо її гордо – моя Україна!

Учні виконують пісню «Є на світі моя країна…»

Вчитель математики. Математичне лото «Хто найуважніший». Вчитель швидко називає числа, а учні повинні закреслити числа, протилежні їм: 7; 5; -14; 3; 13; -13; -7; -1; 14; -12; 1; -6; 11; 10.

-6


7


15


3

-11

-8

13


-14

10

12

-4

-1

4


-3

-9

2

9

-13

-12


14

5

-2

-10

0

11


-7

8

6

-5

1

-5-

Вчитель математики. Отримали число 12. Бажаю, щоб у ваших щоденниках було побільше таких оцінок, як «12»!

Учениця. Мамо! Немає милішого слова,

Ти ж бо життя і творіння основа.

Пензель, перо надихалось тобою,

Вічна ти в пісні – з болем, любов’ю.

Учень. Земля дочекалась і рясту, і сонця, і цвіту,

Душа, мов калина, росте і цвіте від тепла.

Нічого не треба, нічого не хочу від світу,

Лишень аби мати на білому світі була.

Учениця. Я часто ночами пригадую знов

Дитинства сполохану казку…

Спасибі Вам, мамо,

Спасибі Вам, мамо, за вічну любов

І щедру незмірную ласку.

Учень. Схилялось над ліжком привітно чоло,

Дрімали натомлені очі…

Спасибі Вам, мамо, за ваше тепло

І довгі недоспані ночі.
Вчитель укр. літ. розповідає про читацькі щоденники та книжкову виставку.

Вчитель математики. Пізнавальні завдання. Учні розв’язують завдання та відкривають слова, які відповідають вірним відповідям.

1.Влітку в Антарктиді середня температура повітря -15ºС, взимку вона іноді знижується на 74,2ºС. Якою буває температура повітря в Антарктиді взимку? (-89,2ºС)

2.Під час перебування космонавта у відкритому космосі температура з сонячного боку його скафандра була 140ºС, а з тіньового - 130ºС. Яка різниця температур між сонячною і тіньовою боками скафандра? (270ºС)

3.Джмелі витримують температуру до – 7,8ºС, а бджоли – нижчу від цієї на 1,4ºС. Яку температуру витримують бджоли? (-9,2ºС)

Якщо відповіді вірні, то учні отримують слова «матінка», «матуся», «ненько».

Вчитель укр. літ. пропонує дібрати епітети до цих слів.

Вчитель укр. літ. За всіх часів любов матері – найвірніше та найцінніше у світі почуття. А ставлення матері до дитини – найгуманніше ставлення у світі!

Учень: Коли усміхається мама

Коли усміхається мама,

То ніжності ллється ріка,

А вітер танцює в нестямі

-6-

У нашім дворі гопака.

Колючії тануть сніжинки

Обабіч весняних доріг.

Нема чарівнішої жінки

За ту, що дарує усміх.

У світі стає враз тепліше

І все навкруги зацвіта.

Благаю, всміхайся частіше,

Матусю моя золота!
Учень: Хоча б яку ти вибрав із доріг,

Хоча б якими ти пішов шляхами,

Та через терни горя й бід

Ти повертаєшся до мами.

Ці теплі руки і вуста,

Що так в дитинстві зігрівали.

Це ніжне серце, ніби птах,

Завжди з тобою мандрувало.

Спіши до неї крізь літа,

Шануй, люби, не дай тужити,

Бо лиш вона – і рідна, і свята –

З тобою вічно буде жити.
(Запалюємо три свічки.)

Учитель укр.літ.: Ці символічні три свічки – пам'ять про матір – Україну, яка віддає все задля блага своїх дітей, жінку – матір, яка забуває особисту образу і живе заради дитини та Богоматір, бо «… За сином святая мати всюди йшла аж до Голгофи…»

Учень. Гори, свіча, гори і не згасай!

Ти – символ вічності, життя і перемоги!

Хай мир і щастя ллються через край,

І вічно мама зустрічає край дороги!

Учні виконують пісню «Мамина хатина».


-7-

Схожі:

Урок-подорож з української мови та математики
Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої...
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист...
Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика...
Урок української літератури на тему: «Лісова пісня» Лесі Українки шедевр української драматургії
Обладнання: текст твору, фотомонтажі з краєвидами волинської землі, диск із презентацією. Урок проводиться у комп’ютерному класі
Інтегрований урок з української літератури та географії в 6-му класі
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів, набуті у процесі вивчення теми «Гідросфера»
Урок з української літератури в 9 класі Тема. Т. Г. Шевченко. Творчість періоду заслання
Шевченка-художника, розвивати образне мислення, формувати естетичні смаки, вчити розуміти поезію, грамотно висловлювати власні думки;...
Урок – комплексне застосування знань з української літератури у 5 класі
Тема: образ Федька – душевно багатого, порядного, чесного хлопчика ( за оповіданням В. Винниченка «Федько халамидник»)
Урок позакласного читання з елементами інтерактивного навчання
...
Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць...
Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.»
Урок української літератури в 10 класі Тема. Робота над змістом твору...
«Дошкільний заклад компенсую чого типу – середня школа з класами охорони та корекції зору» №22
Урок української літератури в 11 класі Тема: «ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО...
Бердичівська спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням інформатики І – ІІІ ступенів №17
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка