Урок за баладою О. С. Пушкіна


Скачати 46.79 Kb.
НазваУрок за баладою О. С. Пушкіна
Дата22.04.2013
Розмір46.79 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Література > Урок
Урок за баладою О.С.Пушкіна
« Пісня про віщого Олега».
Розробив вчитель світової літератури Іванова А.І.

Дубіївська ЗОШ І-ІІІ ст..

Тема: Олександр Сергійович Пушкін. Поетизація давньоруської минувшини в баладі « Пісня про віщого Олега».

Усе, що людині судилося, неодмінно трапляється

з нею , і ніхто не знає, що чекає її попереду.

Східна мудрість

Мета уроку:ознайомити учнів з основними відомостями про

життя і творчість О.С.Пушкіна,розкрити літописне джерело « Пісні про віщого Олега»;поглиблювати поняття « літературна балада», показати поєднання в « Пісні….» історичних подій і поетичного вимислу, вчити характеризувати образи-персонажі;розвивати усне мовлення учнів, збагачувати їхній словниковий запас; виховувати повагу та інтерес до історичного минулого.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

1. Підготовка до сприйняття навчальної теми.

Слово вчителя.

Сьогодні ми поринемо в глибоку старовину, перегорнемо сторінки древнього літопису « Повість минулих літ», у якому розповідається про князя Олега, прозваного « віщим», бо вважали, що він мав дар передбачення. Правив Олег у Києві з 879 по 912 рік.

Слайд 1.

2. Оголошення теми, мети , епіграфа до уроку.

Слайд2,3,4.

3. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

Слово вчителя.

Слайд5.

-«Пушкін-це найкраще, що є в кожній людині»-так оцінив значення поета Д. Лихачов, відомий учений, дослідник російської культури. Дійсно, мабуть немає в російській літературі письменника, творчість якого була б такою різноманітною і багатогранною.

Ми можемо стверджувати, що ставлення до творів геніального поета багато що може розповісти про людину. Якщо комусь не подобається Пушкін, якщо його твори залишають читача байдужим, виходить, з читачем щось не так , він хворий на якусь небезпечну хворобу:невігластво, черствість душі. Від такої недуги не врятує жоден лікар, якщо людина сама не захоче вилікуватися. Тому, якщо ви, читаючи Пушкіна, відчуваєте нудьгу, нікому не кажіть про це, але намагайтеся розібратися, вам просто не зрозумілі якісь слова чи ви неуважно читали книгу.

Бесіда.

-Що ви знаєте про О.С.Пушкіна? Які його твори його ви читали?

Презентація портрета Пушкіна, яка супроводжується виразним читанням учителя поезії Ахмадуліної « К портрету»

Слайд 6.

Каков?-Таков: как в Африке, курчав

И рус, как здесь, где вы и я, где север.

Когда влюблен-опасен, зол в речах,

Когда весна-хмур, нездоров, рассеян.
Ужасен, если оскорблен. Ревнив.

Рожден в Москве. Истоки крови-родом из

Чуждых пекл, где закипает Нил.

Пульс –бешенный, куда там нильским водам!

Гневить не следует: настигнет и убьет..

Когда разгневан-страшно смугл и бледен.

Когда железом ранен в жизнь, в живот-

Не сонет, не страшится, кротко бредет.

У цьому невеликому поетичному творі Белла Ахмадуліна створила образ пристрасного поета, почуття якого схожі на киплячу вулканічну лаву, яка виливається на папір яскравими віршами.

4.Повідомлення учня –літературознавця, яке супроводжується його презентацією.

Дитинство. Навчання в Ліцеї. Початок творчого шляху.

Перше заслання.

Вчитель. Київ-давня столиця Київської Русі ,легендарний сивий Дніпро- Славутич вразили поета величчю і красою. Олександра Сергійовича захопили легенди давньої держави , особливо його зацікавила легенда про київського князя Олега, похованого на горі Щекавиці. Розповідь про князя Олега та його смерть ми знаходимо в давньому літописі « Повість минулих літ».

Що ж це за випадок? Послухайте, як його описує літописець давнини Нестор .

( Слайд 7. 8.Історія створення балади.)

5. Читання легенди з « Повісті минулих літ»

Слайд 9,10.

6. Виразне читання балади вчителем.

7 Словникова робота(Слайд 11)

8.Робота над текстом.

(Слайд12)

  • Як автор називає князя Олега в перших рядках поеми?

  • В який похід зібрався князь Олег зі своїм військом?

  • Яким ми бачимо старого волхва?

  • Як характеризує його автор? Чи боїться старий князя та його дружину?

  • З якими запитаннями звертається Олег до старого чарівника?

  • Чому обіцяє йому нагороду?

  • Чому ворожбит не приймає князівські дари?

  • Чи є вони для нього цінністю? Що він цінує в житті?

  • Яке пророцтво почув Олег? Чи вірить князь словам волхва?

Слайд 13.

  • Як прощається Олег з конем?

  • Проілюструйте епізод, зображений на картині, словами з тексту?

  • Знайдіть деталі, які допомагають обом митцям передати душевний стан Олега під час прощання?

  • Чи збігається ваше уявлення про князя Олега, зображеного Пушкіним у баладі, з зображенням на картині Васнецова?

Слайд14

-Як змальовано появу змії?

-З чим вона порівнюється? Чи випадкове таке порівняння?

Чи випадкове таке порівняння?

-Чи допомогла мудрість Олега уникнути передбачення?

Слайд 15,16,17,18.

Віктор Васнецов-відомий російський художник, який звертався у своїй творчості до сюжетів, пов»язаних з історією Київської Русі. Васнецов також ілюстрував « Пісню про віщого Олега»

9. Визначення жанру балади « Пісня про віщого Олега»

Слайд19.

-Як ви вважаєте , чому балада Пушкіна називається піснею?Слайд20.

(Пісня-це жанр усної народної творчості, в якому оспівуються життя і подвиги легендарного героя)

10.Підсумок уроку.Слайд 21.

Бесіда.

Що нового ви дізналися на уроці?

У чому ж полягає подібність і відмінність між літописною легендою про князя Олега і пушкінською баладою?

(Пушкін ,створюючи поезію, не відступає від сюжету літописної легенди, але поетично, через монологи і діалоги, змальовує характери Олега і ворожбита, описує хвилюючу сцену прощання князя з конем. На фоні безпристрасної, але все ж захоплюючої розповіді літопису пушкінські рядки звучать особливо піднесено й емоційно, що надає легенді особливого героїчного й трагічного забарвлення)
11. Домашнє завдання.

Слайд 22.

Виразно читати « Пісню про віщого Олега»

Скласти цитатний план до балади.

Схожі:

Урок-екскурсія Тема. Екскурсія пушкінськими місцями
Мета: здійснити заочну екскурсію місцями, де жив і творив великий поет, ознайомити учнів з основними фактами життя і творчості О....
Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману...
Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (9 клас)
І варіант Початковий та середній рівень
Указати героя, про якого не згадується у вступі до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила»
ПРАВА
Методичні матеріали до вступних випробувань на навчання за програмою магістра та спеціаліста зi спеціалъності 03040101, 03040101...
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Звертання Пушкіна у своїй творчості до Горацию й Державіна
Рим вічна; імперія римська, її державні встановлення, що панує релігія, римське мовлення не зникнуть ніколи. Тому й вічність своєї...
Роман «Євгеній Онєгін» О. С. Пушкіна «енциклопедія російського життя»
Зображення реальних картин російського життя та драматичних доль кращих людей передової дворянської інтелігенції у романі
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Хмельницького обласного iнституту пiслядипломної педагогічної освiти в листопадi-груднi 2009 року відбулася обласна заочна олімпіада...
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин»
Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,...
Сучасний урок: основні вимоги щодо підготовки та проведення
Вони стверджували: «Урок як форму організації навчання придумав Я. А. Коменський ще чотири століття тому. Отже, урок – це архаїка....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка