Автор-упорядник: Хоменко Любов Василівна Посада: вчител ь світової літератури та російської мови


НазваАвтор-упорядник: Хоменко Любов Василівна Посада: вчител ь світової літератури та російської мови
Сторінка1/4
Дата06.03.2016
Розмір0.52 Mb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3   4























Автор-упорядник: Хоменко Любов Василівна

Посада: вчитель світової літератури та російської мови

Сьогодні, коли наша молода держава розбудовується, на уроках зарубіжної літератури, особливо в старших класах, стали надзвичайно актуальними україністичні студії.

На жаль, у підручниках і посібниках ці студії висвітлені дуже стисло. Залучення ж українознавчої проблематики до вивчення програмового матеріалу сприяє глибшому його опануванню. Відомо ж, що через рідне чуже стає ближчим. Та й своє, органічно вплетене у світову літературу, вивищується у власних очах та постає у нашій свідомості невід'ємною частиною культури людства. Тож україністика під час вивчення зарубіжної літератури не лише доцільна, а й просто необхідна.

Довідник містить матеріали для уроків та позакласних заходів з використанням вітчизняного культурознавчого матеріалу.

Видання розраховане для старшокласників, абітурієнтів, вчителів світової літератури.



Вступ


  1. Олександр Пушкін.

  2. Оноре де Бальзак.

  3. Адам Міцкевич.

  4. Еріх Марія Рільке.


Використана література

Вступ

Провідною ідеєю освіти на сучасному етапі в українській державі є гуманізація, адже гуманітарна освіта є засобом і сферою формування державного етносу, розвитку особистості як найвищої цінності суспільства.

Щоб забезпечити ефективність навчання, повноцінність уроку, необхідно поєднувати репродуктивну і пошукову діяльність. Учень — не пасивна фігура педагогічного процесу, і вчитель повинен прагнути дати йому не лише певний вантаж знань, а й навички мислити, стимулювати розвиток його пізнавальних сил, роботу думки, постійну потребу вчитися, самостійно здобувати знання, спостерігати, досліджувати.

Ідеалом сучасного навчання є особистість не з енци­клопедично розвиненою пам'яттю, а з гнучким розумом, з швидкою реакцією на все нове, з повноцінни­ми, розвинутими потребами дальшого пізнання та самостійної дії, з добрими орієнтувальними навичками й творчими здібностями.

«Однією з найсерйозніших хиб нашої шкільної практики є те, що, навчаючи дітей, працює переважно вчи­тель», — цю думку В. Сухомлинського можна застосувати до характеристики навчального процесу й на сучасному етапі.

Праця учня, який роками сидить мовчки за партою, слухає вчителя і намагається запам'ятати те, що йому говорять, — не може забезпечити ні повноцінного формування особистості, ні найвищого щастя людини від успіхів у праці.

Сьогодні, коли наша молода держава розбудовується, на уроках зарубіжної літератури, особливо в старших класах, стали надзвичайно актуальними україністичні студії.

На жаль, у підручниках і посібниках ці студії висвітлені дуже стисло. Залучення ж українознавчої проблематики до вивчення програмового матеріалу сприяє глибшому його опануванню. Відомо ж, що через рідне чуже стає ближчим. Та й своє, органічно вплетене у світову літературу, вивищується у власних очах та постає у нашій свідомості невід'ємною частиною культури людства. Тож україністика під час вивчення зарубіжної літератури не лише доцільна, а й просто необхідна. Враховуючи це, я дібрала та систематизувала цілі низку матеріалів для уроків та позакласних заходів з використанням вітчизняного культурознавчого матеріалу.
















«…Пушкін для України був, є і вічно буде»
П.Г. Тичина

Пушкін Олександр Сергійович

Пушкин Александр Сергеевич


При народженні: Пушкін Олександр Сергійович

Псевдоніми, криптоніми: Олександр НКШП, Іван Петрович Бєлкін,
Феофілакт Косічкін (журнальний), P., Ст. Арз. (Старий Арзамасець).


Дата народження: 25 травня (6 червня) 1799

Місце народження: Москва, Російська імперія

Дата смерті: 29 січня (10 лютого) 1837 (37 років)

Місце смерті: Санкт-Петербург, Російська імперія

Мова творів: російська

Рід діяльності: поет, прозаїк, драматург

Роки активності: 18131837

Напрямок: романтизм, реалізм

Magnum opus: Євгеній Онєгін
(Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

О. С. Пушкін і Україна

Ім’я Олександра Сергійовича Пушкіна стоїть поряд з іменами найвидатніших митців світу. Він відкрив перед літературою нові шляхи, збагативши культуру невичерпними зразками художньої майстерності.

Український народ свято шанує геніального поета, який був тісно зв’язаний з українською культурою.

Перебування О.С. Пушкіна в Україні співпадає з періодом Південного заслання поета (1820 – 1824 рр.)

Уряд Олександра І вислав молодого автора за волелюбні вірші, в яких він оспівував полум’яний патріотизм, висловлював палку віру в перемогу “святой вольности”, засуджував і сатирично викривав царський уряд.

6 травня 1820 року кур’єрська поштова трійка увезла О.С.Пушкіна з Петербургу…Поет проїжджає через десятки селищ, через міста Чернігів, Ніжин, Прилуки, Лубни, Кременчук… Після двадцятиденного шляху – місце призначення: Катеринослав

У Катеринославі Пушкін мав зайняти посаду колежського секретаря в канцелярії головного опікуна південних поселенців генерала І.М.Інзова. І хоча поет пробув тут лише десять днів – і новий начальник, і місто вразили поета.

У перші ж дні в Катеринославі поет став свідком епізоду: двоє братів-колодників бігли з місцевого острогу і, рятуючись від переслідування, кинулися в Дніпро… На маленькому островку вони

Генерал Інзов Іван Микито вич

збили камінням кайдани, попливли далі й втекли від переслідування. Цей випадок дав початок поемі “Брати-розбійники”.

У Катеринославі Пушкін застудився і за дозволом І.М. Інзова вирушив з родиною генерала М.М.Раєвського на Кавказ.



Портрет М.М.Раєвської



Портрет Миколи

Миколайовича

Раєвського



Портрет Миколи Миколайовича Раєвського

(1801-1843), молодшого сина генерала

М.М. Раєвського

Кавказ справив на поета величезне враження. Сувора природа, горді люди, героїчна боротьба, яку вели народи Кавказу за свою незалежність, навіяли нові образи, які пізніше Пушкін втілив у вірші «Кавказ» і романтичній поемі «Кавказький полонений». З цього часу жанр романтичної поеми стає провідним у російській літературі 20-х років.

Незабаром Раєвські вирушають до Криму, і Пушкін їде разом із ними… Поет вивчає життя місцевих жителів, відвідує Бахчисарай.Легенду про любов кримського хана Гірея до полоненої дівчини Марії, почуту тут, Пушкін поетично відтворює в поемі “Бахчисарайський фонтан”. Захоплення від кримської природи і моря передані у віршах «Редеет облаков летучая гряда», «Погасло дневное светило» та ін.

«…я счастлив …счастливое, полуденное небо; прелестный край; природа, удовлетворяющая воображение, - горы, сады, море»

(А.С. Пушкин)

Яскрава і незабутня подорож тривала майже три місяці. Однак треба було повертатися на службу…

У вересні 1820 року Пушкін прощається з Раєвськими і через Херсон, Миколаїв, Одесу прямує до Кишинева, куди була переведена канцелярія генерала Інзова…

Кишинев О.С. Пушкіну спочатку не сподобався. Маленький, брудний, він дивував поета глиняними хатами під очеретяними дахами…Та саме в Кишиневі життя Пушкіна сповнене серйозним читанням,
важливими бесідами й дискусіями, роздумами про майбутнє народу. Перебування Пушкіна в Кишиневі співпало з ростом революційного руху в деяких країнах: Іспаніі, Італіі, Греціі.

Поет гаряче вітав грецьких патріотів, які повстали в 1821 році проти турецького панування, віршами «Война», «Гречанка», «Гречанка верная, не плачь.» В Кишиневі Пушкін розпочав роботу над романом «Євгеній Онегін».



Пушкін у Кам’янці

Серед багатьох місць України, де бував Пушкін, місто Кам’янка заслуговує особливої уваги.

Тут, у мальовничому маєтку Давидових, Пушкін гостював з листопада 1820 по кінець березня 1821 року та в листопаді 1821р. У хазяїна – Василя Львовича Давидова – часто збиралися декабристи в справах Товариства. Вони використовували родинні свята (часто 24 листопада, коли відзначали іменини Катерини Миколаївни Давидової – матері Василя Львовича).

В.Л. Давидов



Маєток Давидових (сучасний вигляд)

Пушкін серед декабристів у Кам’янці.

У 20-х роках ХІХ століття Кам’янка була одним із центрів
Південного товариства декабристів. Тут бували Пестель, Муравйов-Апостол, Бестужев-Рюмін, Орлов, брати Поджио та ін.


Одоєвський О.І. Лунін М.С. Пестель П.І.



Поджио О.В. Волконський С.Г. Аннєнков І.О.



Оболенський Є.П. Наришкін М.М.

Жителі Кам’янки, як і весь український народ, з любов’ю зберігають місця, пов’язані з іменем великого російського поета.



Пам’ятник Пушкіну в Кам’янці

Памятник декабристам

Маєток Давидових

Скеля Пушкіна на Тясмині

Пушкінський грот
  1   2   3   4

Схожі:

Автор-упорядник: Хоменко Любов Василівна Посада: вчител ь світової літератури та російської мови
Сьогодні, коли наша молода держава розбудовується, на уроках зарубіжної літератури, особливо в старших класах, стали надзвичайно...
Автор-упорядник: Хоменко Любов Василівна Посада: вчител ь світової літератури та російської мови
Сьогодні, коли наша молода держава розбудовується, на уроках зарубіжної літератури, особливо в старших класах, стали надзвичайно...
Автор-упорядник: Хоменко Любов Василівна Посада: вчител ь світової літератури та російської мови
Сьогодні, коли наша молода держава розбудовується, на уроках зарубіжної літератури, особливо в старших класах, стали надзвичайно...
Бикова К.І., Кошкіна Ж. О
Державна підсумкова атестація зі світової літератури, російської мови і літератури у 2012/2013 н р
Видавництво
Міністерством освіти і науки України з російської мови та світової літератури для використання у
Литература (русская и зарубежная) (автор Е. В. Волощук)
Контроль і керівництво за викладанням російської мови та зарубіжної літератури в загальноосвітніх школах
Кафедра гуманітарної освіти Навчально-методична лабораторія російської...
Матеріали лекції «Численні можливості задоволення освітніх проблем учня засобами навчального предмету в школі життєтворчості»
Урок світової літератури у 5 класі Девда Марія Іванівна учитель світової...
Мета: ознайомити учнів із самобутньою культурою Японії, розвивати навички самостійного пошуку потрібної інформації, вміння донести...
Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі
Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;...
Проблеми аналізу художнього твору на уроках світової літератури в школі
Як зазначається у пояснювальній записці до програми із світової літератури, основна мета предмета – «залучити школярів до скарбниці...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка