Уроку І Організаційний момент


Скачати 69.71 Kb.
НазваУроку І Організаційний момент
Дата15.12.2013
Розмір69.71 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Література > Урок
Тема. Пунктограми в складному реченні
Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному;

розвивати логічне мислення, пунктуаційну грамотність;

виховувати любов до книжки.
Тип уроку: закріплення набутих знань, умінь і навичок
Обладнання: презентація, картки, підручник
Хід уроку

І Організаційний момент

Картки оцінювання


Вправа №1

Вправа №2

Вправа №3

Вправа №4

Вправа №5

Результат

















Слайд

ІІ Мотивація навчальної діяльності

ІІІ Актуалізація опорних знань

1 Перевірка домашнього завдання

- Представлення презентації

(презентація на 5 слайдів з коментуванням)

- Перевірка тестових запитань (всі інші) Слайд
2. Тестові завдання ВПРАВА 1

1. Складне речення з різними видами зв’язку називається

а) складним синтаксичним цілим;

к) складною синтаксичною конструкцією;

в) складнопідрядним реченням.

2. Складне речення з сурядним і безсполучниковим зв’язком – це

н) Загуркотіло у хмарах, і знову те гуркотіння здалося якимось залізним; хтось там залізні бочки перекочує в небі (О. Гончар);

б) Невибагливою була верба, яка полюбляла вологі місця, через що побутувала прикмета: “Де верба – там вода” (З посібн.);

в) Барвінок був символом дівочої честі, любові; його влітали у вінки, якими прикрашали голови молодих на весіллі (В. Супруненко).
3. Складне речення з підрядним і безсполучниковим зв’язком – це

а) Козак живе з бідою, як риба з водою, але водночас із ним поруч привілля і необмежена воля, тому ніколи не стерпить він приниженості і залежності;

и) Коли поговориш з людиною по душах, воно одразу щось там і зворухнеться: серце не кам’яне! (О. Гончар);

в) Хоробрих у бою і вірних у товаристві козаків нагороджували звучними прізвиськами, котрі багато до чого зобов’язували, і носили такі прізвиська з честю .
4. Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком – це

а) Він відчинив балкон навстіж, свіжістю вітру війнуло в обличчя, і це зовсім зняло з душі очманіння (О Гончар);

ж) Вагончик, у якому вони сиділи, виявився зручним для житла: не тісно, затишно, і під ногами почувається палуба (О. Гончар);

в) Настрій помітно покращав: зникла ота внутрішня пригніченість, яку не приховаєш від людей (О. Гончар).
5. Схемі [ ] : [ ] – [ ] , і [ ] . відповідає така складна синтаксична конструкція:

а) Виявляється коли їм скрута птахи просто горнуться до людини вони зовсім довіряються їй (О. Гончар);

к) Маківці легше грунт відволог запалахкотіли цвіту пелюстки і п’є стебло трохи не луска соки землі (М. Самійленко);

в) Важко знайти переліт-траву бо вона весь час перелітає з місця на місце зате того хто її зірвав щастя вже не залишить (З посібн).

6.Схемі[ ], і [ ] : [ ] відповідає така складна синтаксична конструкція:

в) Глибоку повагу відчували люди до землі яка “парує та хліб готує” і повага ця часто доходила до обожнювання (В. Супруненко);

б) Уява хлібороба витворила божества які на його думку опікувалися родючістю землі у низках міфів та легенд проповідувалися моральні норми ставлення до неї землю не можна було паплюжити ні дією ні словом (З підр.);

а) Біля Дніпра на камені гарячім заснув і сон мені приснивсь горю край шляху полум’ям вербовим (В. Самійленко).

Яке слово вийшло? КНИЖКА Слайд

ІV Основний зміст роботи

  1. Робота з епіграфом


"...Дивною і ненатуральною здається людина, яка існує без книги" Слайд
Т.Г.Шевченко

Де в нашій школі можна дізнатися багато про Шевченка та інших письменників України та світу? ( бібліотеці)
"Бібліотеки - це скарбниці всіх багатств людського духу"
Г.Лейбніц

Хороша та книга, яку відкриваєш смакуючи, а закриваєш збагатившись.

(А. Олкотт) англійський педагог

І ми спробуємо збагатитись на сьогоднішньому уроці.

Оголошення мети Слайд

23 квітня відзначається всесвітній день книги. А книги знаходяться в бібліотеках. Отже, на сьогоднішньому уроці ми побуваємо в незвичайних бібліотеках планети. Слайд

2. Розпочнемо подорож з нашої бібліотеки.

Скільки разів за цей навчальний рік ви відвідали нашу бібліотеку?
Продовжуємо подорож. Завітаємо до Чорного діаманту, Копенгаген, Данія.

Вправа №2

Вказати вид речення, розставити розділові знаки (речення на картках)

1 Датська Королівська бібліотека була заснована в 1648 році і містить практично всі роботи, які були коли-небудь видані в Данії. (СПР)

2 Нова будівля бібліотеки була побудована в 1999 році, вона являє собою цілий комплекс, який складається із концертного залу, виставкових центрів, двох музеїв і тераси на даху.(Б, СП зв’язок)

3 Книгосховище і читальні зали тут також присутні.(просте) Слайд

Центральна бібліотека (Канзас-Сіті, США).


4 Будівля ідеально відображає те, що в ній знаходиться: один з фасадів будівлі виконаний у формі книжкової полиці.

5 Назви літературних творів для комплексу городяни обирали самі, і в результаті на стінах будівлі можна побачити величезні “корочки” до “Володаря кілець” Джона Толкіна і “Ромео і Джульєтти” Вільяма Шекспіра.

6 Гігантська книжкова полиця “прикриває” нудну стіну бібліотечного гаража, який побудували в 2006 р. Слайд
Вказати види речень, розставити розділові знаки ( продовження попереднього слайду)

Учні виконують завдання на картках: розставляють розділові знаки і вказують види речень. На наступному слайді перевірка (Якщо вказали вид речень – 1 б., Якщо правильно розставили розділові знаки - 1б.) Учні перевіряють один в одного Слайд

ВПРАВА 3

Якщо важке завдання, виконують індивідуальне (скільки речень виконали – такий бал) На картках речення без розділових знаків

Правила поведiнки з книгою
1. Обгорни книгу — не забруднюватиметься обкладинка.
2. Не читай книгу пiд час їжi — можеш забруднити її.
3. Не клади в книгу олiвцiв, ручок та iнших товстих предметiв — вiд цього рветься палiтурка.
4. Не загинай рiжкiв на сторiнках книги — рiжки вiдриваються i псується книга

5. Не рви сторiнок, не малюй i не пиши нiчого в книзi, не роби в нiй нiяких помiток.
6. Не перегинай книгу — вiд цього виривають сторiнки.
На яку орфограму речення з індивідуальної роботи?

Яке речення не відповідає правилу?

Чому?
Словникова робота

Букіні́ст (фр. Bouquiniste від фр. Bouquin «стара книга») — торговець книгами, що були в ужитку, а також рідкісними чи старовинними[1]; в т.ч. і торгове підприємство.

Бібліотекар (провідміняти)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Самые красивые библиотеки мира.wmv.youtube.com 2.38

ВПРАВА 4

ВИСЛОВИ ПРО КНИГИ youtube.com/

Вказати вид речення

Наступний слайд – перевірка.

(Ставлять оцінку в картку оцінювання) Слайд

Чому в реченнях стоїть дефіс? (підмет та присудок виражені однією частиною мови)

  • Книги кораблі думки що подорожують по хвилях часу і бережно несуть свій дорогоцінний вантаж від покоління до покоління.

  • Все життя людства послідовно осідало в книжці племена люди держави зникали а книги залишалися.

  • Я не знаю більш доброго сусіди більш справедливого друга більш покірного супутникабільш слухняного вчителя більш обдарованого товариша ніж книга.

  • Книга це співрозмовник що не улещує тобі і друг що не спокушає тебе і товариш що тобі не наскучить.

  • Гарна книга це подарунок заповіданий автором людському родові.

  • Книга не що інше як людина що говорить публічно.


Вправа №5

КОМЕНТОВАНЕ ПИСЬМО

Учні записують 6 речень про бібліотеку з коментуванням (речення на слайдах і картках)

Національна бібліотека Білорусі містить найбільше зібрання білоруських друкованих матеріалів, також там знаходиться третя за величиною в світі колекція книг російською мовою. Але відомої вона стала не завдяки цьому. Споруду було добудовано в 2006 році вона має 22 поверхи. Багато критикують споруду, але це все одно робить бібліотеку однією з найбільш незвичайних у світі.



Після того, як в невеликому англійському місті Сомерсет закрилася пересувна бібліотека, жителі купили за стару телефонну будку і перетворили її в бібліотеку. Це найменша бібліотека в світі, яка відкрита для своїх читачів вона 365 днів у році, 24 години на добу. Сюди жителі приносять прочитані книги вони обмінюються літературою. У колекції – вже більше 100 книг від кулінарії до класики, є також фільми на DVD і глянсові журнали.


V Закріплення

Вправа №5

Мовний диктант Слайд

  1. Речення, яке має декілька граматичних основ називається….

  2. Складні речення поділяються на…

  3. Кома не ставиться в складносурядному реченні якщо…

  4. Кома ставиться в безсполучниковому реченні, коли є…

  5. Тире ставиться в безсполучниковому реченні, коли є…

  6. Двокрапка ставиться в безсполучниковому складному реченні, коли є…


VІ Підсумок
Розставити розділові знаки у складному реченні

«Два – чотири - всі разом» інтерактивний метод
VІІ Домашнє завдання.

Скласти твір-мініатюру про шкільну бібліотеку, використати складні речення

На одному слайді фото нашої бібліотеки і речення, які треба продовжити

Якщо важко, то продовжіть речення

  1. Книзі ми завдячуємо тим, що…

  2. Нам важко навіть уявити світ, в якому…

Схожі:

Урок №11
...
УРОКУ І. Організаційний момент
...
Уроку Організаційний момент
Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1)
Хід уроку Організаційний момент
Переглянь малюнки, на яких зображено прогноз погоди на тиждень. Знайди правильну відповідь
Уроку I. Організаційний момент
За 1,2 кг цукерок заплатили 8,64 грн. Скільки потрібно заплатити за 1,4 кг таких же цукерок?
1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку
Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету «Правознавство»
Уроку I. Організаційний момент
Довжини сторін трикутника відносяться як 3 : 4 : Знайдіть периметр цього трикутника, якщо його найбільша сторона дорівнює 30 см
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики...
Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?)
Уроку І. Організаційний момент
У книжці є 180 сторінок. Учень прочитав усієї кількості сторінок. Скільки сторінок йому залишилося прочитати?
Уроку І. Організаційний момент
Мета. Виявити рівень знань учнів за 5 клас. Проаналізувати та порівняти отримані оцінки учнів з оцінками за підсумкову контрольну...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка