1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку


Скачати 105.12 Kb.
Назва1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку
Дата06.01.2014
Розмір105.12 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Право > Урок
Хід уроку

CRIME AND PUNISHMENT.

І. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу.

1.Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку.

( Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету « Правознавство»)

Hello, students! Today we are going to discuss a very important aspect of our life - Crime & Punishment. I hope you use your knowledge of the school subject Criminal Laws.

( Повторення розповідних часів та їх вживання при опису подій, виконання закріплюючих вправ)

And we are going to review the narrative tenses: the Past Simple, Past Continuous, Past Perfect. It will help to express your ideas, points of view while discussing the topic.

2. Уведення в іншомовну атмосферу. Фонетична зарядка.

Для фонетичної зарядки запропонована таблиця з порядком вживання прикметників в англійської мові при опису одягу та зовнішнього виду людей, що є корисним при опису фото у статті для обговорення (учнями надаються приклади).

So, before we start working , look at the table with adjective order to succed the next task:

DESCRIBING CLOTHES – ORDER OF ADJECTIVES( power point)

opinion

size/

lenght

colour/

shade

style/ cut

material

noun

Preposition+

Noun phrase

trendy

-

-

baggy

-

top

with a hood

-

long

-

baggy

-

combat trousers




Give your own examples:

-striped/a(n)/old-fashioned/cotton shirt

-silk/large/a/blue blouse

-black/leather/tight trousers

-ripped/with a patch/denim jeans

Ok, well done!

3. Мовленнєва зарядка. Розвиток навичок читання, розуміння тексту, перекладу.

Для мовленнєвої зарядки використано описування фото та обмін думками про що йдеться в статті. Після обговорення учні перевіряють правильність здогадки при читанні тексту, практикуючи навички читання незнайомого тексту та мовну здогадку.

Now, look at the photo and try to describe it using order of adjectives and clue questions:

*Where are the two young people and what are they doing?

*This is their punishment for a crime. What do you think they did?

-----------------------------------------------------------

  1. destroyed a statue

  2. insulted some police officers

  3. stole a car

Let’s read the text bellow the photo to check your guesses.

(Who knows where is Ohio? It’s a state in the north east of the USA.

The name means Good River in the Iroquois language. The capital is Columbus.)

(Reading of the text aloud. The answer: They are in Ohio; they are walking with the donkey as a punishment.2a. )

ІІ. Основна частина.

1.Вдосконалення навичок граматики

За допомогою таблиці з правилами вживання розповідних часів робота спрямована на виконання тренувальних граматичних вправ.

To refresh in the memory how to use the Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Tenses peek at the following box:

PAST SIMPLE,PAST CONTINUOUS AND PAST PERFECT

We use the Past Simple:

*to describe finished actions.

*to tell the main events in a story in order.

Eg I ran forward and pushed through the crowd.

We use the Past Continuous:

*to describe things which were in progress at a specific time in the past.

Eg It was 10 o’clock.I was jogging.

*for temporary situations/habits.

Eg I was staying in Ohio.

*For longer actions interrupted by shorter ones.

Eg I was running when I saw some people.


We use the Past Perfect:

*to talk about an action that happened before another action in the past .

Eg They were doing it because they had stolen a statue.

And now identify the tenses of the verbs in bold:

P.Simple/P. Continuous/P. Perfect.

- Circle the correct words in the explanations.

  1. When I reached the front, the police had stopped the traffic.

The police stopped the traffic before/at the same time as/

after I reached the front.

  1. When I reached the front, two teenagers were walking along the street.

The teenagers were walking before/ at the same as/ after I reached the front.

  1. When I reached the front, I asked one of the cops a question.

I asked a question before/at the same time as/after I reached the front.

And one more grammar drill

-Complete the sentences with narrative tenses and give the explanation according to the table:

1. When he crashed the car,

a) he --- ( drive ) at 160kph.

b) he --- ( drink) six bottles of beer.

c) an ambulance --- ( arrive) and ---( take) him to hospital.

2. When the judge returned to the courtroom,

a) everyone immediately --- (stand) up.

b) she ----( make ) her decision.

c) the journalists ---( still/ write) their reports.

3. When she came out of the prison gate,

a) she ---( learn) her lesson.

b) her husband--- ( wait ) for her.

c) she ---- ( kiss) her husband and then they ----(go) home.

Ok, well done!

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (power point) Виконуючи фізичні релаксійні вправи учні повторюють назви частин тіла.

Well , let’s make a break now! You can stretch and exercise while listen to the directions and revise the names of the parts of the body. This kind of exercises is called CALLISTHENICS

DRAW A BIG CIRCLE WITH YOUR HEAD

  • Stand up and do my instructions.

  • Draw a big/small

  • Circle



Square
Triangle

heart

With your arm

With your left hand

With your little finger

With your thumb

With your head

With your nose

With your eyes

With your mouth

With your ear

With your left leg with your right foot

With your big toe

With your knee



2. Вдосконалення навичок мовлення.Перевірка домашнього завдання.

Домашнє завдання перевіряється завдяки вправам : вибрати вірне значення слова та виправити ствердження.

Your home assignment for today was to brush up the vocabulary from the “Crime and Punishment” topic and I’m sure you are ready with it.

  • Look at the box with topic words and their definitions,

you must match the right definition to the right word.

( power point)

blackmail




When people steal from shops

burglary




The crime of damaging public properties

mugging




Taking someone illegally by force in order to get money

kidnapping




Leaving waste paper, cans etc on the ground in a public place

robbery




When someone tries to get money by threatening to tell other people your secrets

shoplifting




When people get into buildings to steal things

noise nuisance




Behaving in a violent and threatening way

vandalism




An attack on someone in which they are robbed in a public place

graffiti




Stealing money, things from the banks, shops, etc…

dropping litter




Rude offensive actions against people of different nationality

racial abuse




The offense of driving faster than the legal limits

speeding




Writing and pictures on the walls of buildings, trains etc.

bullying




Noise that causes public annoyance



  • Let’s have some fun. Correct my statements.

( follow the Eg. Shoplifters aren’t people who pick up shops, they are people who steal from shops)

When I was a little kid, I used to believe that …

1. Shoplifters were very strong people who picked up shops.

2. Burglars were people who stole burgers.

3. Muggers were people who hit you on the head with mug.

4. Blackmailers were people who sent black envelopes to people.

5. Serial killers were murderers who put poison in breakfast cereals.

6. Kidnappers were people who would catch kids and force them to take a nap.

3.Робота з навчальним автентичним відеоматеріалом

I want to suggest you to watch a piece of video connected with the topic we are discussing today” Crime and punishment”.

Watch and listen to be ready to do some tasks.

Аудіовізуальний матеріал пропонується для сприйняття двічі. Обговорення розуміння після кожного просмотру. Учні роблять вибір правильних речень із декількох запропонованих.

Task I. Circle the correct item.

1. In Britain…

a) the crime rate is rising very fast.

b) antique theft is becoming a problem.

c) antique collectors cannot find antiques to buy.

2. Daphne she says was angry because…

a) she thought someone had mowed the lawn.

b) there were trails in the grass.

c) the lawn mower was in the drive.

3. When Daphne entered the house she realized that…

a) someone had broken into the house.

b) the cabinet in the hall was missing.

c) all their furniture was missing.

4. The dining room…

a) had antiques on the floor.

b) was a mess.

c) was totally empty.

5. Rena says…

a) she still doesn’t stay home alone.

b) her husband is worried about leaving her alone.

c) her neighbors always visit her when she’s alone.

6. The first week after the break-in, Bryan and Daphne…

a) made sure one of them was always at home.

b) avoided going out.

c) couldn’t stay at home.

7. Bryan and Daphne…

a) have cut the entrance from the bridge.

b) don’t let anyone enter their driveway.

c) block their driveway with their jeep.

8. Daphne feels…

a) as if she’s living in a prison.

b) that they need to put bars on their windows.

c) that living in fear is a terrible feeling.

Task II. Watch the dialogue at the lost property office and fill in the gaps with two to four words.

A: Good afternoon.

B: Good afternoon, sir.1)---------------------------?

A: Um, 2)---------------------------on a train that came from Manchester at half five yesterday.3)-------------------------if it’d been found.

B: 4)--------------------what the rucksack looked like?

A: 5)------------------dark blue with black straps and 6)------------------a red badge on the front as well.

B: I’m sorry. 7)------------------------- one . But 8) -------------------me to take down your name and number…

A: Ok. Um, it’s Robert Eliot, 48 Winchester Close, Fortbridge.

B: 9)--------------------------------------?

A: Um, 01598644153.

B: lovely. If we find it, 10)----------------------.

A: Ok. Thanks a lot.

B; Thank you.

  1. Домашнє завдання.

Домашнє завдання зв’язано з побаченим відеоматеріалом.

Заповнення анкети для офісу залишених речей, складання та інсценування свого діалогу з цієї теми.

Act out a dialogue similar to the one you have listened to and fill in the form below at home.

Lost Property Office

Name




Surname




Tel. Number




Address




Item lost




Where lost




When lost




Description




ІІІ. Заключна частина.

Підведення підсумків уроку, перелік того , що було зроблено та оцінювання учнів.

Ok, students! Thank you so much for your active participation in the work. Today we have done a great deal of various exercises and drills. We were describing a picture; practicing grammatical tenses P. Simple, P. Continuous, P. Perfect; reading the text, revising vocabulary on the topic “Crime & Punishment”, we were doing audio/visual comprehension on the topic as well. I hope that today’s lesson will help you to fix the knowledge in your memory. Your marks are…

Відділ освіти Петровської районної у місті Донецьку ради

Донецька гімназія імені Василя Стуса

Донецької міської ради Донецької області

Методична розробка щодо роботи

з автентичним матеріалом :

перегляд навчального фільму

«FOREST GUMP»

Розробила

Вчитель англійської мови

Рибальченко І.В.

Донецьк –2013

Урок у 11 класі.

Дата: 27.02.2013

Тема: Crime & Punishment ( Злочин та Покарання)

Тип уроку: Застосування знань, вмінь та навичок.

Цілі

Практичні: - Повторити лексичний та граматичний матеріал; вдосконалити навички мовлення, читання, аудіовізуального сприйняття тексту.

Освітні: - Розширити знання з предмету «Правознавство» щодо злочину та покарання.

Розвиваючі: - Розвивати мовленнєву реакцію, довготривалу пам'ять , мовну здогадку.

Виховні: - Виховувати повагу до закону, моральні цінності, толерантність.

Обладнання уроку: - Мультимедійна дошка, відеоматеріал, комп’ютерна презентація, роздатковий матеріал.

Хід уроку

CRIME AND PUNISHMENT.

І. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу.

1.Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку.

( Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету « Правознавство»)

Hello, students! Today we are going to discuss a very important aspect of our life - Crime & Punishment. I hope you use your knowledge of the school subject Criminal Laws.

( Повторення розповідних часів та їх вживання при опису подій, виконання закріплюючих вправ)

And we are going to review the narrative tenses: the Past Simple, Past Continuous, Past Perfect. It will help to express your ideas, points of view while discussing the topic.

2. Уведення в іншомовну атмосферу. Фонетична зарядка.

Для фонетичної зарядки запропонована таблиця з порядком вживання прикметників в англійської мові при опису одягу та зовнішнього виду людей, що є корисним при опису фото у статті для обговорення (учнями надаються приклади).

So, before we start working , look at the table with adjective order to succed the next task:

DESCRIBING CLOTHES – ORDER OF ADJECTIVES( power point)

opinion

size/

lenght

colour/

shade

style/ cut

material

noun

Preposition+

Noun phrase

trendy

-

-

baggy

-

top

with a hood

-

long

-

baggy

-

combat trousers




Give your own examples:

-striped/a(n)/old-fashioned/cotton shirt

-silk/large/a/blue blouse

-black/leather/tight trousers

-ripped/with a patch/denim jeans

Ok, well done!

3. Мовленнєва зарядка. Розвиток навичок читання, розуміння тексту, перекладу.

Для мовленнєвої зарядки використано описування фото та обмін думками про що йдеться в статті. Після обговорення учні перевіряють правильність здогадки при читанні тексту, практикуючи навички читання незнайомого тексту та мовну здогадку.

Now, look at the photo and try to describe it using order of adjectives and clue questions:

*Where are the two young people and what are they doing?

*This is their punishment for a crime. What do you think they did?

-----------------------------------------------------------

  1. destroyed a statue

  2. insulted some police officers

  3. stole a car

Let’s read the text bellow the photo to check your guesses.

(Who knows where is Ohio? It’s a state in the north east of the USA.

The name means Good River in the Iroquois language. The capital is Columbus.)

(Reading of the text aloud. The answer: They are in Ohio; they are walking with the donkey as a punishment.2a. )

ІІ. Основна частина.

1.Вдосконалення навичок граматики

За допомогою таблиці з правилами вживання розповідних часів робота спрямована на виконання тренувальних граматичних вправ.

To refresh in the memory how to use the Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Tenses peek at the following box:

PAST SIMPLE,PAST CONTINUOUS AND PAST PERFECT

We use the Past Simple:

*to describe finished actions.

*to tell the main events in a story in order.

Eg I ran forward and pushed through the crowd.

We use the Past Continuous:

*to describe things which were in progress at a specific time in the past.

Eg It was 10 o’clock.I was jogging.

*for temporary situations/habits.

Eg I was staying in Ohio.

*For longer actions interrupted by shorter ones.

Eg I was running when I saw some people.


We use the Past Perfect:

*to talk about an action that happened before another action in the past .

Eg They were doing it because they had stolen a statue.

And now identify the tenses of the verbs in bold:

P.Simple/P. Continuous/P. Perfect.

- Circle the correct words in the explanations.

  1. When I reached the front, the police had stopped the traffic.

The police stopped the traffic before/at the same time as/

after I reached the front.

  1. When I reached the front, two teenagers were walking along the street.

The teenagers were walking before/ at the same as/ after I reached the front.

  1. When I reached the front, I asked one of the cops a question.

I asked a question before/at the same time as/after I reached the front.

And one more grammar drill

-Complete the sentences with narrative tenses and give the explanation according to the table:

1. When he crashed the car,

a) he --- ( drive ) at 160kph.

b) he --- ( drink) six bottles of beer.

c) an ambulance --- ( arrive) and ---( take) him to hospital.

2. When the judge returned to the courtroom,

a) everyone immediately --- (stand) up.

b) she ----( make ) her decision.

c) the journalists ---( still/ write) their reports.

3. When she came out of the prison gate,

a) she ---( learn) her lesson.

b) her husband--- ( wait ) for her.

c) she ---- ( kiss) her husband and then they ----(go) home.

Ok, well done!

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (power point) Виконуючи фізичні релаксійні вправи учні повторюють назви частин тіла.

Well , let’s make a break now! You can stretch and exercise while listen to the directions and revise the names of the parts of the body. This kind of exercises is called CALLISTHENICS

DRAW A BIG CIRCLE WITH YOUR HEAD

  • Stand up and do my instructions.

  • Draw a big/small

  • Circle



Square
Triangle

heart

With your arm

With your left hand

With your little finger

With your thumb

With your head

With your nose

With your eyes

With your mouth

With your ear

With your left leg with your right foot

With your big toe

With your knee



2. Вдосконалення навичок мовлення.Перевірка домашнього завдання.

Домашнє завдання перевіряється завдяки вправам : вибрати вірне значення слова та виправити ствердження.

Your home assignment for today was to brush up the vocabulary from the “Crime and Punishment” topic and I’m sure you are ready with it.

  • Look at the box with topic words and their definitions,

you must match the right definition to the right word.

( power point)

blackmail




When people steal from shops

burglary




The crime of damaging public properties

mugging




Taking someone illegally by force in order to get money

kidnapping




Leaving waste paper, cans etc on the ground in a public place

robbery




When someone tries to get money by threatening to tell other people your secrets

shoplifting




When people get into buildings to steal things

noise nuisance




Behaving in a violent and threatening way

vandalism




An attack on someone in which they are robbed in a public place

graffiti




Stealing money, things from the banks, shops, etc…

dropping litter




Rude offensive actions against people of different nationality

racial abuse




The offense of driving faster than the legal limits

speeding




Writing and pictures on the walls of buildings, trains etc.

bullying




Noise that causes public annoyance



  • Let’s have some fun. Correct my statements.

( follow the Eg. Shoplifters aren’t people who pick up shops, they are people who steal from shops)

When I was a little kid, I used to believe that …

1. Shoplifters were very strong people who picked up shops.

2. Burglars were people who stole burgers.

3. Muggers were people who hit you on the head with mug.

4. Blackmailers were people who sent black envelopes to people.

5. Serial killers were murderers who put poison in breakfast cereals.

6. Kidnappers were people who would catch kids and force them to take a nap.

3.Робота з навчальним автентичним відеоматеріалом

I want to suggest you to watch a piece of video connected with the topic we are discussing today” Crime and punishment”.

Watch and listen to be ready to do some tasks.

Аудіовізуальний матеріал пропонується для сприйняття двічі. Обговорення розуміння після кожного просмотру. Учні роблять вибір правильних речень із декількох запропонованих.

Task I. Circle the correct item.

1. In Britain…

a) the crime rate is rising very fast.

b) antique theft is becoming a problem.

c) antique collectors cannot find antiques to buy.

2. Daphne she says was angry because…

a) she thought someone had mowed the lawn.

b) there were trails in the grass.

c) the lawn mower was in the drive.

3. When Daphne entered the house she realized that…

a) someone had broken into the house.

b) the cabinet in the hall was missing.

c) all their furniture was missing.

4. The dining room…

a) had antiques on the floor.

b) was a mess.

c) was totally empty.

5. Rena says…

a) she still doesn’t stay home alone.

b) her husband is worried about leaving her alone.

c) her neighbors always visit her when she’s alone.

6. The first week after the break-in, Bryan and Daphne…

a) made sure one of them was always at home.

b) avoided going out.

c) couldn’t stay at home.

7. Bryan and Daphne…

a) have cut the entrance from the bridge.

b) don’t let anyone enter their driveway.

c) block their driveway with their jeep.

8. Daphne feels…

a) as if she’s living in a prison.

b) that they need to put bars on their windows.

c) that living in fear is a terrible feeling.

Task II. Watch the dialogue at the lost property office and fill in the gaps with two to four words.

A: Good afternoon.

B: Good afternoon, sir.1)---------------------------?

A: Um, 2)---------------------------on a train that came from Manchester at half five yesterday.3)-------------------------if it’d been found.

B: 4)--------------------what the rucksack looked like?

A: 5)------------------dark blue with black straps and 6)------------------a red badge on the front as well.

B: I’m sorry. 7)------------------------- one . But 8) -------------------me to take down your name and number…

A: Ok. Um, it’s Robert Eliot, 48 Winchester Close, Fortbridge.

B: 9)--------------------------------------?

A: Um, 01598644153.

B: lovely. If we find it, 10)----------------------.

A: Ok. Thanks a lot.

B; Thank you.

  1. Домашнє завдання.

Домашнє завдання зв’язано з побаченим відеоматеріалом.

Заповнення анкети для офісу залишених речей, складання та інсценування свого діалогу з цієї теми.

Act out a dialogue similar to the one you have listened to and fill in the form below at home.

Lost Property Office

Name




Surname




Tel. Number




Address




Item lost




Where lost




When lost




Description




ІІІ. Заключна частина.

Підведення підсумків уроку, перелік того , що було зроблено та оцінювання учнів.

Ok, students! Thank you so much for your active participation in the work. Today we have done a great deal of various exercises and drills. We were describing a picture; practicing grammatical tenses P. Simple, P. Continuous, P. Perfect; reading the text, revising vocabulary on the topic “Crime & Punishment”, we were doing audio/visual comprehension on the topic as well. I hope that today’s lesson will help you to fix the knowledge in your memory. Your marks are…

Схожі:

Урок №11
...
Методичний аспект діяльності вчителя й учнів на уроці
Повідомлення теми, обгрунтування мети і завдань уроку, визначення структури уроку
Урок реквієм. Хід уроку І. Організаційний момент Мотивація теми,...
Обладнання: Плакат з символічним зображенням України 1932-1933рр. – у вигляді виснаженої жінки з мертвою дитиною на руках. Стіл з...
Тема: «Історія і фольклор». Цілі
Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Урок узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів. ХІД УРОКУ:...
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах
Урок української мови у 6 класі Тема. Займенник: загальне значення,...
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку. Метод передбачення
УРОКУ І. Організаційний момент
...
Уроку Організаційний момент
Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1)
Уроку І Організаційний момент
Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному
Хід уроку Організаційний момент
Переглянь малюнки, на яких зображено прогноз погоди на тиждень. Знайди правильну відповідь
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка