Тема : Ділові папери. Заява. Автобіографія. Резюме


Скачати 83.49 Kb.
Назва Тема : Ділові папери. Заява. Автобіографія. Резюме
Дата 20.11.2013
Розмір 83.49 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
Маріупольський професійний машинобудівний ліцей


Урок розвитку комунікативних умінь


Тема:

Ділові папери. Заява. Автобіографія. Резюме.
Розробила: викладач

української мови і літератури

Гулакова С.А.


Тема: Ділові папери. Заява. Автобіографія. Резюме.

Мета: ознайомити учнів з правилами написання ділових паперів та їх призначенням;

розвивати логічне мислення, пам`ять, продовжувати роботу щодо удосконалення усного і писемного мовлення, збагачувати словниковий запас;

виховувати культуру ділового мавлення і шанобливе ставлення до української мови.

Тип уроку: урок розвитку мовленнєвих умінь.

Обладнання: комп`ютер, мультимедійний проектор, картки з ситуативними завданнями, тлумачні словники, схема-презентація, зразки ділових паперів.

Хід уроку

I. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

Бліц-опитування

  1. Що таке документ?

  2. Які різновиди документів ви знаєте?

  3. Що ми називаємо діловими паперами?

  4. Назвіть які ви знаєте документи. У яких випадках вони складаються?


III. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.

1.Ознайомлення із схемою

(Схема подана на дошці через проектор)
Організаційні документи Розпорядчі документи



Посадова інструкція інструкція накази витяги з наказу

розпорядження

Довідково-інформаційні документи


акти відгуки висновки довідки службові записки запрошення звіти

оголошення плани протоколи службові листи списки переліки
Документи з кадрових питань


автобіографія резюме заяви характеристики

Особисті офіційні документи

доручення розписки
2. Слово викладача: Одним із важливих документів є автобіографія і заява.

Вам вже, мабуть, доводилося писати заяви, а чи знаєте ви як правильно писати такий документ? По закінченню школи ви продовжуєте навчання у інших навчальних закладах, щоб отримати професійну освіту і взагалі, стати освіченими людьми. Саме тоді ви пишите заяву, а от коли ви отримавши професію влаштовуєтеся на роботу то обов`язково пишите ще й автобіографію, а для подальшої роботи і резюме.

Вам необхідні знання стилістичних норм та засобів оформлення документів.

3. Характеристика ділових паперів.

Щоб правильно оформити різноманітні ділові папери, потрібно враховувати особливості офіційно-ділового стилю мовлення, дотримуватися основних вимог до будь-якого документа, а саме:
1)    додержуватись прийнятих у даному суспільстві форм ділових паперів, їхньої структури та ін.;
2)    дотримуватися норм сучасної української літературної мови, не вживати кальок, використовувати загальновідомі, зрозумілі слова і конструкції;
3)    не використовувати просторічних, діалектних, розмовних, емоційно-експресивних мовних засобів;
4)    домагатися логічної завершеності, чіткості висловлювань, точності викладу, вичерпності й переконливості обгрунтувань;
5)    уникати двозначності, багатослів'я;
6)    писати слова, відступаючи від краю аркуша (зліва), бо цього вимагають технічні умови (підшивання ділових паперів); не варто «втискувати» в рядок частину фрази, а потрібно перенести її в наступний рядок (не можна переносити в наступний рядок прізвище, залишаючи в попередньому ініціали; не слід відривати при перенесенні назви посад, звань від прізвищ);
7)    дотримуватися пунктуаційних правил (після цифрових позначень може ставитися крапка, тоді речення розпочинається з великої літери, а фраза закінчується крапкою; цифрові і буквені позначення можуть подаватися з дужками (а), б); 1), 2) і т. д., тоді перше слово переліку пишеться з малої літери; словесна нумерація передбачає здебільшого завершене речення, крапку в його кінці, кому після вставного слова по-перше і т. ін.).

Заява — це вид документа, за допомогою якого громадяни реалізують через державні, приватні,або громадські організації надані їм права (на працю, на відпочинок, матеріальне забезпечення та ін.) ;висловлене в стандартній офіційній формі прохання.

Розрізняють два основних види заяв:

-особиста, яка містить прохання(звертання) до керівної особи, пишеться власноручно в одному примірнику.

-службова, що укладається посадовою особою від власного імені або від організації, до посадової особи іншої організації.

Реквізити в заяві рекомендують розташовувати в такій послідовності:

1. Адресат (з великої літери праворуч) — посада, назва установи, прізвище та ініціали посадової особи, на ім'я якої подається заява, у давальному відмінку, чергуючи закінчення -ові(-еві, -єві)з -у(-ю).

2. Адресант (без прийменника з малої літери) — посада, звання, назва закладу, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка звертається із заявою, у родовому відмінку (без крапки в кінці останнього слова).

3. Назва документа.

4. Текст (з великої літери, з абзацу).

5. Додаток (підстава): перелік інших документів із зазначенням кількості сторінок, що додаються до заяви на підтвердження її правомірності чи вагомості аргументації.

6. Дата написання (ліворуч).

7. Підпис адресанта (праворуч).

Автобіографія — це документ, у якому особа власноручно у хронологічному порядку подає стислий опис свого життя та діяльності.

Автобіографію складають у довільній формі, однак деякі складові частини та реквізити в ній обов'язкові.

Оформляють автобіографію від руки на чистому аркуші паперу, коли влаштовуються на роботу чи навчання.

Усі відомості про себе викладають у розповідній формі від першої особи в хронологічній послідовності (із зазначенням місяця й року) і таким чином, щоб можна було скласти уявлення про життєвий шлях, кваліфікацію та громадську діяльність автора.

Розрізняють такі види автобіографій:

автобіографія-розповідь, яку складають в описовій формі;

автобіографія-документ, у якій точно викладають факти.

В автобіографії-документі наводять такі відомості:

-назва виду документа;

-прізвище, ім'я, по батькові автора;

-число, місяць, рік народження,

- місце народження; соціальне походження;

-відомості про навчання;(перебування на військовій службі та ін.) Повне найменування навчальних закладів, назви спеціальностей , які отримали (за дипломом).

-відомості про трудову діяльність, якщо вже працювали (повне найменування місць роботи та посад, нагороди, стягнення, заохочення)

-відомості про батьків (прізвище, ім'я, по батькові теперішні та колишні, якщо були зміни, дати народження, смерті, якщо померли; де й ким працюють; якщо не працюють, то зазначають останнє місце роботи, вказують, що тепер не працюють або на пенсії), освіта й спеціальність за дипломом, трудова діяльність, посада;

- участь у громадському житті;

-сімейний стан і склад сім'ї;

-повна домашня адреса і номер телефону.

-дата укладання (ліворуч)

-підпис укладача (праворуч)

Резюме:

     Це документ, в якому коротко викладаються особисті, освітні та професійні відомості про особу.(Для участі в конкурсах, на заміщення вакантної посади).
     Реквізити:

-Назва виду документа.

-Ім`я по батькові та прізвище.

-Дата і місце народження.
-Домашня адреса, телефон, e-mail;

-Родинний стан.
-Відомості про освіту (повне найменування всіх навчальних закладів, у яких довелося вчитися; ступінь володіння іноземними мовами (при потребі);
-Відомості про професійний досвід (яку посаду обіймає зараз, попередні посади, із зазначенням стажу роботи);
-Відомості про публікації (якщо потрібно);
-Додаткові відомості (індивідуальні позитивні якості, знання, навички роботи)

  • Дата (ліворуч).

  • Підпис (праворуч).

     Резюме повинно бути детальним і, водночас, лаконічним. Кожне нове повідомлення пишеться з абзацу. Для того, щоб досягнути успіху, під час складання резюме варто дотримуватись певних правил:

  1. Формулюйте свою мету зрозуміло, чітко, дохідливо.

  2. Намагайтесь вжити якомога більше фахових слів, що відповідають посаді, яку ви хочете обійняти.

  3. Для кожного конкретного конкурсу складайте окреме резюме.

  4. Намагайтесь не вживати такі слова, як „я”, „ми”. Замість них вживайте на початку речення активні дієслова: організував, створив, керував, вивчав, обізнаний з.

  5. Не надсилайте своєї фотокартки, якщо цього спеціально не передбачено.

  6. Не вказуйте розмір заробітної плати й особисті відомості.

  7. Для передруку резюме використовуйте якісний папір стандартного розміру.

  8. Якщо ви обіймаєте не надто високу посаду, то під час складання резюме краще зосередитися на великому досвіді роботи й набутих навичках.


4.Спостереження-аналіз документа.

( На дошці через проектор показані по черзі документи з навмисно написаними помилками)

Завдання: Ознайомтеся з зразком документів і виправте помилки.

(Після виконання роботи викладач через проектор показує два зразки документів: правильного і з помилками, учні аналузують свою роботу)
IV. Закріпленя і систематизація нового матеріалу.

1. Відділ кадрів.

Слово викладача: Шановні учні , а зараз уявіть собі ,що ви всі влаштовуєтеся на роботу. На деяких підприємствах є ваконтні місця.

Перед вами директор будівельної фірми, директор металургійного заводу та директор кондитерської фабрики. Ви пишите заяву, щоб вас прийняли на роботу (викладач конкретно вказує хто саме з дітей пише заяву), а ви, так як нам доповіли з відділу кадрів, що є ваконтні місця на посади заступника директора та менеджера відділу, пишите резюме.

Директори перевірять ваше резюме, відділ кадрів заяви , і якщо ви освічена людина, грамотно написали документ вас приймуть на роботу.

( Свою оцінку ставлять директори і члени відділу кадрів і передають викладачу).
2. Ситуативні вправи.

(Викладач на картках роздає завдання в яких є помилки; запишіть в зошит без помилок). Зразок вправ.

Вправа1: Літня жінка скаржиться на відсутність гарячої води в квартирі.

Вона пише заяву до ЖКГ. (Текст заяви).

Вправа2: Жінка пише заяву про надання субсидії. Допоможіть йї в правильності написання заяви. (Текст заяви).

Вправа3: Складіть діалог між директором підприємства і його підлеглим, який запізнився на роботу.
3«Стійкі звороти» . Переклад

Самостійна робота учнів над перекладом словосполучень.

Після виконання роботи- робота в парах: самоперевірка.

Учні міняються зошитами і перевіряють один в одного роботи

виставляючи оцінки зеленою пастою.

Коли оцінки виставлені на дошці з`являються правильні відповіді (через проектор), учні аналізують свої роботи.

В связи – у зв`язку,

Работать по совместительству – працювати за сумісництвом,

Ввести в состав – увести до складу,

По указанию – за вказівкою,

Прошу Вашего разрешения – прошу Вашого дозволу.


По болезни – через хворобу,

Безналичный расчет – безготівковий розрахунок,

Признать недействительным – визнати недійсним,

Принимать участие – брати участь,

По договоренности – за домовленістю,

Временно отстранить – тимчасово усунути,

По контракту – за контрактом.
4. Робота із тлумачними словниками.

Поясніть значення слів: бланк, копія, гриф, реквізити, штамп.
V.Підсумок уроку. Оцінювання.
VI.Домашнє завдання: Напишіть свою автобіографію та заяву використовуючи словосполучення, які перекладали з російської мови на уроці.

Схожі:

Урок №2 ТЕМА. ДІЛОВІ ПАПЕРИ. ЗАЯВА. АВТОБІОГРАФІЯ Мета: поглибити...
Обладнання: Пам’ятка «Як оформляти автобіографію», підручник, картки із завданнями
Тема: Літературна мова. Мовна норма. Культура мови Студенти повинні...
Глущик С. В. Сучасні ділові папери: Навчальний посібник. 4-те видання, перероблене і доповнене. – К.: А. С. К.,2006
План Класифікація документів. Національний стандарт України. Вимоги...
Глущик С. В., Дияк О. В., Шевчук С. В. Сучасні ділові папери: Навч посіб. –К.: А. С. К., 2003. – С. 26 53
Глущик С. В. та ін. Сучасні ділові папери : Навчальний посібник
Мета: ознайомити з основними прийомами мислення, вимогами до мовлення і мислення, формувати вміння правильно читати й осмислювати...
Автор / Комп’ютинг, 2000, том 0, випуск 0, 1-2
Резюме: в даному документі представлено вимоги до оформлення статті для міжнародного науково-технічного журналу “Комп’ютинг”. Резюме...
Позитивні зрушення системи освіти Великобританії в другій половині...
Резюме: аналізується шлях розвитку британського освітнього процесу в XX-му столітті від елітарного до масового, потокового; підкреслюється...
Остап Вишня
Тема : Остап Вишня. Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. Засоби...
ВИМОГИ З ПІДГОТОВКИ СТАТТІ ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО НАУКОВО-ТЕХНІЧНОГО ЖУРНАЛУ...
Резюме: в даному документі представлено вимоги до оформлення статті для міжнародного науково-технічного журналу “Комп’ютинг”. Резюме...
ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАКРИТИЙ НЕДИВЕРСИФІКОВАНИЙ ВЕНЧУРНИЙ...
...
АВТОБІОГРАФІЯ Прогнімак Олександр Володимирович
Громадянин України, проживаю на території України з дня народження 02. 01. 1958 року до цього часу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка