З української літератури для 8 класу


Скачати 283.54 Kb.
НазваЗ української літератури для 8 класу
Сторінка1/3
Дата14.11.2013
Розмір283.54 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3
Календарно-тематичне планування

з української літератури для 8 класу

(поглиблене вивчення)

(140 год. на рік: 4 год. на тиждень)

(текстуальне вивчення творів – 120 год., позакласне читання – 8 год., уроки розвитку зв’язного мовлення – 8 год., резервний час – 4 год.)


за програмою, рекомендованою МОНУ:

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували С.О. Караман, О.В. Караман, М.Я.Плющ, В.І. Тихоша; за редакцією С.О. Карамана. – К.: Грамота, 2009.


,,Погоджено ,,Затверджено ____________2011р. ____________ 2011р. _________ (___________) ______(___________)
І семестр



п/п

Зміст програмового матеріалу

К-ть год

Дата

пров.




Вступ

2




1

Художній і науковий способи пізнання дійсності. Книга в духовній культурі суспільства

1




2

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові). Аналіз художнього твору.

Теорія літератури: поглиблення понять про художній образ, художній твір

1




Усна народна творчість

19




3

Український фольклор — колективна словесна творчість народу. Його жанрова різноманітність (узагальнююче повторення вивчених епічних жанрів фольклору: казок, легенд, переказів, загадок, прислів'їв та приказок). Обрядова поезія, її жанри (узагальнююче повторення колядок, щедрівок, веснянок та інших обрядових пісень). Теорія літератури: фольклор та його жанри







4

Народні голосіння — різновид родино- обрядової поезії, виявлення в них туги і скорботи за втраченім небіжчиком. Поетичні образи (сонце, птахи) ритмомелодика (речитатив). Народнопісенне римування. Використання голосінь у художній літературі. Зближення їх з народною піснею. Теорія літератури: голосіння



















5

УКРАЇНСЬКІ ІСТОРИЧНІ ПІСНІ.

Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна». Провідний мотав пісні. Художні засоби. ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ: історична пісня

7

1




6

«Пісня про Байду». Характеристика образу оборонця рідної землі, створеного народною уявою. Художні прийоми гіперболізації.

1




7

Пісня «Та, ой, як крикнув же козак Сірко». Оптимістичний характер пісні. Образ захисника рідного краю







8

Пісні про боротьбу проти соціального і національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку». Морозенко як історична особа. Художні особливості







9

«Максим козак Залізняк». Увіковічнення імені героя народом. Провідні мотиви пісні. Характеристика образу







10

Боротьба українського народу проти польської шляхти у пісні «Чи не той то хміль». Історична основа пісні, її реальний прототип







11

Змалювання боротьби українського народу проти гнобителів за кривди народу у пісні «За Сибіром сонце сходить»

1




12

Звязне мовлення № 1. Літературно- критичний твір «Пісня — душа народу»

1




Пісні Марусі Чурай

3




13

Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, шо стали народними. «Засвіт встали козаченьки». Художні засоби

1




14

Пісня «Віють вітри, віють буйні». її популярність, народнопоетичні образи

1




15

Пісня «Ой не ходи, Грицю...». Фольклорна основа пісні. Народнопоетичні образи

1




16

Тематична контрольна робота № 1: тести І і IIрівнів

1







Українські народні думи

7




17

Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові); жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.

Теорія літератури: дума. Урок-конференція

1




18

Кобзарі та лірники — виконавці народних дум (0. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: В. та М. Литвини, В. Нече- па. Національна капела бандуристів України

1




19

Дума «Маруся Богуславка». Морально-етична проблематика. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі

1




20

Дума «Буря на Чорному морі». Символ гріхопадіння порятунку через покаяння

1




21

«Дума про козака Голоту». Звеличення мужності і звитяги народних героїв. Протиставлення в думі відважного козака багатому татарину. Художні засоби їх змалювання

1




22

Спостереження за побудовою дум, їхніми художніми засобами. Порівняльний аналіз дум та історичних пісень. Багатство пісенної творчості українського народу. (Урок захисту проектів)

1




23

Позакласне читання № 1. Героїчний епос. Народні думи (за вибором учнів)

1




24

Тематична контрольна робота № 2: тести І і IIрівнів

1




Із давньої літератури

9




25

Самобутній характер давньої української літератури. «Слово про похід Ігорів». Давньоруська пам'ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа «Слова...». Теорія літератури: поняття про героїчний народний епос

1




26

Перекладні переспіви у XIX—XX ст. Проблема авторства

1




27

Робота над змістом «Слова...». Особливості композиції та стилістичних засобів

1




28

Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму

1




29

Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни

1




30

Образ віщого Бояна, як народного співця. «Золоте слово» Святослава

1




31

Образ Руської землі. Висока художня майстерність твору

1




32

Місце «Слова...» серед творів світового зарубіжного епосу («Пісня про Роланда», «Пісня про Нібелунгів», «Витязь у тигровій шкурі» та ін.)

1




33

Зв 'язне мовлення № 2. Навчальний твір на літературну тему за поемою «Слово о полку Ігоревім»

1




34

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ N° 1.

1




35

Тематична контрольна робота № 3: тести І і IIрівнів

1




Світ української поезії

40




36,

37

Лірика як своєрідний вид літературної творчості, її жанри

2




38

Тарас ШЕВЧЕНКО.

Викуп поета з неволі. Причини його покарання царем,арешт,перебування в казематі, заслання

8

1




39

Усвідомлення власної місії поета. Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі. «Думи мої, думи мої...» — програмна поезія ранньої творчості Т. Шевченка. Поетичні роздуми про роль художнього слова в житті народу. Образотворчі засоби поезії.

Теорія літератури: філософська лірика

1




40

Цикл «В казематі». Художнє вираження в ньому високих громадянських почуттів («Мені однаково, чи буду...»), глибокі переживання ліричного героя про майбутню долю України. Художні засоби твору

1




41

Урок-практикум. Силаботонічне віршування (рими, стопи, віршові розміри). Двоскладові віршові розміри

1




42

Фольклорні мотиви у вірші «Ой три шляхи широкії...». Майстерне використання народних символів

1




43

«Минають дні, минають ночі...» — зразок філософської лірики поета. Роздуми про суть людського життя, протиставлення двох способів життя людини. Яскраві поетичні образи, особливості ритмо-мелодики. Художні засоби поезії

1




44

Зв'язне мовлення N° 3. Творча робота шодо ідейно-художнього аналізу поезій або складання власного вірша чи акровірша про Т. Шевченка

1




45

Література рідного краю N° 2. Образ Шевченка у творчості письменників літератури рідного краю

1




46

  1   2   3

Схожі:

З української літератури для 9 класу
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували...
З української літератури для 9 класу
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували...
З української літератури для учнів 7-го класу
Даний збірник матеріалів дозволить доповнити підручник «Української мови та літератури» Слоньовської О., як для класів з українською...
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики...
Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?)
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з дисципліни Історія української літератури...
Мета курсу. Дати студентам наукові знання історії, особливостей розвитку новітньої української літератури, починаючи з 20-х років...
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист...
Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика...
«СОПРЯГАТЬ НУЖНО …» Досвід з інтеграції курсів зарубіжної та української літератури
Упорядники: Бурлакова І. О., Пуліна Г. О., викладачі зарубіжної і української літератури Міського юридичного ліцею, вчителі вищої...
Уроку з української літератури 9 клас Тема: Давня українська поезія
Семен Климовський. „Їхав козак за Дунай”- зразок давньої української поезії. Іван Величковський. Фігурні (курйозні ) вірші. Теорія...
Календарно тематичне планування з зарубіжної літератури для 8 класу
Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва. Місце національних літератур у всесвітньому літературному...
Методичний супровід проведення державної підсумкової атестації з...
«Збірником диктантів для державної підсумкової атестації з української мови. 9 клас» (укл. Мацько Л.І.,Христенюк В. Ф.,Сидоренко...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка