Семінару. Вони мали бути максимально сприятливими для дискусій в групі. Ми намагалися давати і ліві\марксистські\анархістські тексти, і їх критику, і наукові праці, безпосередньо політично не ангажовані. Таким чином, ми намагалися зробити так, щоб тексти не просто передавали якусь інформацію, не тіл


Скачати 312.95 Kb.
Назва Семінару. Вони мали бути максимально сприятливими для дискусій в групі. Ми намагалися давати і ліві\марксистські\анархістські тексти, і їх критику, і наукові праці, безпосередньо політично не ангажовані. Таким чином, ми намагалися зробити так, щоб тексти не просто передавали якусь інформацію, не тіл
Сторінка 1/6
Дата 18.03.2013
Розмір 312.95 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3   4   5   6
Курс лібертарної лівої теорії



Наш курс присвячений лібертарній лівій теорії. “Лібертарній” – значить такій теорії, яка прагне максимального визволення, свободи для всіх і кожного. Це поняття введене в першу чергу для того, щоб підкреслити антисталіністську та антиавторитарну направленість – всупереч тому, що часто приписується лівим ідеям. Насправді ж, ми вважаємо, що “лібертарний лівий” є тавтологією. Ліве не може бути авторитарним, а послідовна лібертарна політика неодмінно буде лівою. Свобода і рівність діалектично доповнюють і відтворюють одне одного, нерозривно поєднані, або, як казав класик: “Свобода без социализма – это привилегия, несправедливость... Социализм без свободы – это рабство и скотство”
Ми відбирали тексти за декількома параметрами. 1. Тексти мали дати загальне уявлення на тему семінару. 2. Вони мали бути максимально сприятливими для дискусій в групі. 3. Ми намагалися давати і ліві\марксистські\анархістські тексти, і їх критику, і наукові праці, безпосередньо політично не ангажовані. 4. Таким чином, ми намагалися зробити так, щоб тексти не просто передавали якусь інформацію, не тільки надавали певні догми, які слід засвоїти слухачам, але формували загальне поле для рефлексії та їх критичної переоцінки.
Ми орієнтували нашу програму занять на те, щоб не просто обговорити та засвоїти (хай навіть критично) певне знання, але і створити його, виробити його разом. Ми би дуже хотіли, щоб наші слухачі не тільки критично переосмислели існуючі лібертарні та ліві підходи, позиції та твердження, але і додали щось нове, відкинули застаріле та помилкове

Переважна більшість матеріалів надається російською та українською мовами. Це було зроблено з практичною метою: ми свідомі того, що далеко не всі наші слухачі знають іноземні мови. Разом із тим, для обговорення та ефективної дискусії ми маємо мати мінімальний спільний інструментарій.

Зазначимо також, що наш курс не прагне охопити собою всю можливу літературу, яку б варто було прочитати з цього питання. Так само ми не прагнемо обговорити всі теми, які було б корисно обговорити з точки зору лібертарної лівої теорії. Лібертарна ліва теорія – це занадто широка тема, щоб вичерпно подати її в одному курсі.

Курс підготований так, щоб людина навіть з мінімальним рівнем підготовки могла його освоїти. Часто матеріал та тематика спеціально спрощені. Втім, майже кожен знайде тут ту літературу та теми для дискусій, які йому чи їй будуть цікаві.

Структура курсу створена з тим розрахунком, щоб дати можливість для формування цілісного світогляду. Перші заняття скоріше є історичними та вступними і плавно перетікають у конкретні проблеми та суспільні феномени, які ми спробуємо обговорити разом.

Заняття будуть проводитися у формі обговорень на основі прочитаного та за модерування двох лекторів.


  1. Утопічний соціалізм. Релігія і утопії


Література

Фрідріх Енгельс. «Розвиток соціалізму від утопії до науки» http://www.esperanto.mv.ru/Marksismo/Razsoc/index.html

«Утопический социализм. Хрестоматия» (под. ред. Володина А.И.) http://powder-magazine.ucoz.net/load/knigi_i_stati/istorija_istmat/utopicheskij_socializm_khrestomatija/3-1-0-163 (наголос на вступну статтю)
Додаткова література

Фридрих Энгельс. «К истории первоначального христианства» http://www.rummuseum.ru/portal/node/887

Волгин В. П. «Очерки истории социалистических идей с древности до конца XVIII века» http://enlightment2005.narod.ru/science/volg_soc4.pdf

Волгин В. П. «Очерки истории социалистических идей. Первая половина XIX века» http://vive-liberta.narod.ru/biblio/volgin7.pdf
1а. Матеріалізм і ідеалізм. Діалектика і метафізика
Література

Карл Маркс. «Тезисы о Фейербахе» http://marxists.org/russkij/marx/1845/feuerb.htm

Фридрих Энгельс. «Людвиг Фейербах и конец классической немецкой философии» http://www.esperanto.mv.ru/Marksismo/Feuerbach/lfeuerbach.html
1б. «Ліве»/«праве»; «авторитарне»/«лібертарне»
Література

Александр Шубин. “Социализм в системе исторических координат” // «Социализм. “Золотой век” теории» http://www.e-reading-lib.org/bookreader.php/1004113/Shubin_Aleksandr_-_Socializm._Zolotoy_vek_teorii.html

Кен Нэбб. «Радость революции» http://avtonom.org/lib/theory/knabb/joy0.html Cached 

Короткий текст про лівицю і правицю

http://www.kport.info/money/finlikbez/index.php?ELEMENT_ID=11453

Відео Владимир Плотников. «Что значит в наше время быть левым и правым в политике» http://vimeo.com/56818333


  1. Марксизм і анархізм: XIX ст.


2а. Марксизм
Література

Владимир Ленин. «Карл Маркс (Краткий биографический очерк с изложением марксизма)» http://marxists.org/russkij/lenin/works/lenin008.htm
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Це можна зробити простим обчисленням цих виразів, якщо привести їх...
Розв’язання. Це можна зробити простим обчисленням цих виразів, якщо привести їх до спільного знаменника. Але простіше це можна зробити...
Мотиваційна готовність дітей до школи
Дитина скоро піде до школи Як зробити так, щоб навчання дитини було не просто відвідуванням дошкільного закладу, а дійсно продуктивною...
Урок літератури ефективний тоді, коли на ньому немає жодного пасивного...
Вони переконані, що школа має бути не просто навчальним закладом, не традиційним „передавачем знань”, а закладом, де „навчають жити”....
Урок літератури ефективний тоді, коли на ньому немає жодного пасивного...
Вони переконані, що школа має бути не просто навчальним закладом, не традиційним „передавачем знань”, а закладом, де „навчають жити”....
Кажуть, що заглядати у майбутнє означає спокушати долю, але чи так це?
Але чи не марна це справа — будувати плани, не знаючи, здійсняться вони чи ні? Мабуть-таки не марна, тому що жодні блага не можуть...
Додаток Вимоги до оформлення статей до наукового фахового видання
Матеріали для публікації в електронному виданні повинні бути написані українською мовою й оформлені таким чином
Одним з найважливіших елементів ринкового механізму є кон­куренція....
Для подібної галузі не може бути побудовано абстрактної моделі, як це можна зробити у випадках чистої монополії і чистої конкуренції....
Програє той, хто не може зробити хід. Хто перемагає при найкращій грі?
Задача Двоє по черзі кладуть п'ятаки на круглий стіл, причому так, щоб вони не накладались один на одного. Програє той, хто не може...
Завдання ІІ (районного/міського) етапу Міжнародного мовно-літературного...
Складіть ланцюжок слів (не менше восьми) таким чином, щоб усі слова починалися літерою О. У кожному наступному слові має бути на...
Конфіденційна інформація про особу
Право на інформацію віднесено Конституцією України до прав та свобод людини, а Цивільним Кодексом України до особистих немайнових...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка