Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради


Скачати 159.99 Kb.
НазваЧеркаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
Дата31.03.2013
Розмір159.99 Kb.
ТипДиплом
bibl.com.ua > Література > Диплом
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти

педагогічних працівників Черкаської обласної ради

16.02.2013р.

8 клас

Українська мова
І. Напишіть лінгвістичну казку «Будова слова».

12 балів
ІІ. Запишіть речення, виконайте його повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику, проаналізуйте члени речення і засоби їхнього вираження, схарактеризуйте словосполучення). Зробіть морфологічний розбір виділеного слова, запишіть його фонетичною транскрипцією.
Дозволь мені, мій вечоровий світе, упасти зерном в рідній стороні (В. Стус).

6 балів
ІІІ. До наведених фразеологізмів доберіть фразеологізми-синоніми і вільні синонімічні сполучення слів.

Зразок. Товкти воду в ступі – переливати з пустого в порожнє.

Ляси точити; голці впасти ніде; ні риба ні м’ясо; про людське око; підливати масла в огонь; давати перцю; носа повісити; і вухом не вести; носити воду решетом; без царя в голові.

5 балів
ІV. Спишіть слова, знявши риску, вставивши, де потрібно, знак, букву.

До/в/подоби, на/добра/ніч, пів/яру, пліч/о/пліч, все/таки, хліб/сіль, на/швидку/руч, у/сто/крат, де/не/де, не/мовби/то, дев...яносто/п...яти/тисячний, з/давніх/давен, св...яще...ник, проїз...ний, контрас...ний, хвас...ливий.

4 бали

V. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. Скільки складів у слові олія?

2. Слово двадцятирічний – це: …

3. Яка буква стоїть у алфавіті після ф ?

4. Який із відмінків в українській мові завжди вживається з прийменником?

5. Скільки приголосних звуків в українській мові?

6. Яка з одиниць мови вважається найважливішою?

7. У кінці спонукального речення ставиться:…

8. Якого роду іменник аташе?

9. Яка буква завжди позначає два приголосні звуки?

10 Як можна одним словом назвати слова : лицар, кріпак, рало?

5 балів
Усього 32 бал
Українська література
І. Напишіть твір на одну з тем:

  • Безсмертя пісень Марусі Чурай, що стали народними.

  • Поет — друг і захисник народу (За поемою Лесі Українки «Давня казка»).

  • Образ рідної землі в поезії Володимира Сосюри.

12 балів
ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. До кого звертається Ярославна, прохаючи крізь сльози:

«… Моє ти ладо принеси,

щоб я постіль весела слала,

у море сліз не посилала,

сльозами моря не долить …»?

2. Чотири сонця в «Слові про похід Ігоря» символізують …

3. Про кого з літературних героїв подані нижче рядки і про який художній твір ідеться:

«…на смерть він готовий віддавна, але вмирати, не додержавши слова чоловікові, який на те слово поклався, якого будучність, може, й життя, лежить на тім слові, вмирати зрадником хоч би тільки в очах зрадника, – се страшно, се мука, се гірше самої смерті»?

4. За яку картину Тарас Шевченко був удостоєний в Академії мистецтв срібної медалі?

5. До якої спільної групи народної лірики належать козацькі, чумацькі, бурлацькі, солдатські, наймитські й заробітчанські пісні? Які з них вам відомі?

6. Із якої пісні уривок і хто промовляє подані нижче слова:

«Мені з жінкою не возиться;

А тютюн да люлька

Козаку в дорозі

Знадобиться!»?

7. Яким словом можна замінити поняття «усна народна творчість»?

8. В уривку з пісні «Чи не той то хміль» використано такі художні засоби …

Чи не той то хміль, що коло тичин в’ється?

Ой, то Хмельницький, що з ляхами б’ється.

Гей, поїхав Хмельницький к Золотому Броду, –

Гей, не один лях лежить головою в воду.

«Не пий, Хмельницький, дуже Золотої Води, –

Їде ляхів сорок тисяч хорошої вроди».

9. У поемі «Слово про похід Ігорів» та літописній оповіді з «Київського літопису» зображено події …

10. Цей письменник був новатором у багатьох жанрах, його можна вважати одним із засновників українського детективу, він часто підписував твори такими псевдонімами та криптонімами: Не-Давид, Кремінь, Тага, Руслан, Микита, Мирон, Джеджалик. Про якого письменника йдеться?

5 балів

ІІІ. З’ясуйте питання.
Тематичне багатство й жанрове розмаїття українського фольклору.

6 балів
ІV. На основі особливостей художнього стилю поданого уривка заповніть «паспорт» твору:
«Слава Богу, справився з ділами: совершив купчу, і земельки прибавилось. І бумага зелена, мов земля, укритая рястом!. Ох земелько, свята земелько, божа ти дочечко! Як радісно тебе загрібати докупи, в одні руки… Приобрітав би тебе без ліку. Легко по своїй власній землі ходить. Глянеш оком навколо — усе твоє: там череда пасеться, там орють на пар, а тут зазеленіла вже пшениця і колосується жито; і все то гроші, гроші, гроші… Кусочками, шматочками купував, а вже і у мене набралося: тепер маю двісті десятин — шматочок кругленький! Але що ж це за шматочок! Он у Жолудя шматочок — так-так, — однієї шпанки ходить дванадцять тисяч, чотири чи п’ять гуртів випасається скоту. Та що? Свиней одних, мабуть, з тисяча, бо то ж зимою тілько біля свиней шість чоловіка день при дні працює!. І яким побитом Жолудь достав таку силу грошей — не зрозумію… Я сам пам’ятаю, як Жолудь купував баранців, сам їх різав, торгував мнясом у різницях, а тепер — багатир. Де ж воно набралося? Не іначе, як нечистим путьом! Тут недоїдаєш, недопиваєш, день при дні працюєш, жінка з діжі рук не виймає — і тілько ж всього-на-всього двісті десятин, а то ж, мабуть, і в десять тисяч не вбереш. Не спиться мені, не їсться мені…»

1. Назва. 6. Тема.

2. Автор. 7. Ідея.

3. Рік написання. 8. Композиція.

4. Жанр. 9. Образи.

5. Літературний рід. 10. Художні прийоми.

5 балів

Усього 28 балів

Загальна кількість балів – 60
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти

педагогічних працівників Черкаської обласної ради

16.02.2013р.

9 клас

Українська мова
І. Напишіть лінгвістичну казку «Хто найважливіший у мові ?»

12 балів
ІІ. Виконайте повний синтаксичний розбір речення (підкресліть члени речення, побудуйте структурну схему, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням, проаналізуйте виділену предикативну частину: схарактеризуйте члени речення, засоби їх вираження та словосполучення з ними), надпишіть частини мови.
Людей і народи примушують робити висновки з минулого, хоча лише те, що нас чекає попереду, що ми маємо зробити зараз, пояснить нам, що ж було насправді та яке воно мало значення (К. Іжиковський).
8 балів

ІІІ. Доберіть до поданих слів спільнокореневі, які належали б до різних частин мови.

Ночувати, морозний, чарівний, двоїтися, десять, плата, море, виділитися, троїтися, мрія.

5 балів
ІV. Запишіть 5 фразеологічних зворотів, де б вживалися дієслова з не. Уведіть подані фразеологізми в речення.

5 балів
Усього 30 балів
Українська література
І. Напишіть твір на одну з тем:

  • Романтичний характер ранньої творчості Тараса Шевченка.

  • Поєднання реального і фантастичного в повісті Г. Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма».

  • Духовне багатство головних героїв п’єси І. Котляревського «Наталка Полтавка».

  • Фантастичний і реальний світи творів Миколи Гоголя.

12 балів
ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. Повість «Конотопська відьма» Г. Квітки – Основ’яненка – дотепна сатира на …

2. Слова «Вони його не стріляли і на часті не рубали, тільки з його, молодого, живцем серце відірвали» є уривком із пісні…

3. Ставши директором Полтавського театру, І. Котляревський написав свої п’єси, аби …

4. У «Посланні до єпископів» І. Вишенський висміяв із сарказмом …

5. Чотири сонця в «Слові про похід Ігоря» символізують …

6. У якому жанрі пісень наявні мотиви стрибання через багаття, ворожіння на вінках?

7. До кого звертається Ярославна, прохаючи крізь сльози:

«… Моє ти ладо принеси,

щоб я постіль весела слала,

у море сліз не посилала,

сльозами моря не долить …»?

8. За легендою про заснування Києва («Повість минулих літ»), пророцтво «Бачите ви гори сі? Так от, на сих горах возсіяє благодать Божа, і буде город великий, і церков багато воздвигне Бог» висловив

9. Першими друкованими зразками українського романтизму були твори …

10. Чи мріяв Т. Шевченко жити в Києві й де сподівався працювати?

5 балів
ІІІ. З’ясуйте питання.
Поняття про лірику й ліро-епіку.

6 балів
ІV. Про яких літературних героїв (зазначте автора і назву твору) ідеться в цитаті?
1. «… Крива, горбатая, сухая,

Запліснявіла, вся в шрамах;

Сіда, ряба, беззуба, коса,

Розхристана, простоволоса,

І, як в намисті, вся в жовнах …»
2. «…Хлопець гарний, русявий, чисто пiдголений; чуб чепурний, уси козацькi, очi веселенькi, як зiрочки; на виду рум’яний, моторний, звичайний; жупан на ньому синiй i китаєва юпка, поясом з аглицької каламайки пiдперезаний, у тяжинових штанях, чоботи добрi, шкаповi, з пiдковами».
3. «…Золото – не дiвка! Кромi того, що красива, розумна, моторна i до всякого дiла дотепна, – яке у неї добре серце, як вона поважає матiр свою; шанує всiх старших себе; яка трудяща, яка рукодiльниця; себе i матiр свою на свiтi держить».
4. «… Хоть молоді були, та гожі

І кріпкі, храбрі, як харциз.

В них кров текла хоть не троянська,

Якась чужая — бусурманська,

Та в службі вірні козаки…»
5. «…Та що ж то за дівка була! Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці, як тернові ягідки, бровоньки, як на шнурочку, личком червона, як панська рожа, що у саду цвіте, носочок так собі пряменький з горбочком, а губоньки, як цвіточки, розцвітають, і меж ними зубоньки, неначе жарнівки, як одна, на ниточці нанизані… Коси у неї, як смоль, чорнії та довгі-довгі, аж за коліно... на все село була і красива, і розумна, і багата, звичайна, та ще ж к тому тиха, і смирна, і усякому покірна».
6. «…Заходяче сонце червоним світлом осявало сю картину: його, стрункого й міцного, з чорними очима, орлячим носом і темним молодим вусом на засмаленому обличчю…»

6 балів
V. На основі особливостей художнього стилю поданого уривка заповніть «паспорт» твору:

Дивлюся, сміюся, дрiбнi утираю –

Я не одинокий, є з ким в свiтi жить;

У моїй хатині, як в степу безкраїм,

Козацтво гуляє, байрак гомонить,

У моїй хатині синє море грає,

Могила сумує, тополя шумить,

Тихесенько Гриця дівчина співає,

Я не одинокий, є з ким вік дожить.
1. Назва. 6. Тема.

2. Автор. 7. Ідея.

3. Рік написання. 8. Композиція.

4. Жанр. 9. Образи.

5. Літературний рід. 10. Художні прийоми.

5 балів

Усього 34 бали

Загальна кількість балів – 64

Черкаський обласний інститут післядипломної освіти

педагогічних працівників Черкаської обласної ради

16.02.2013р.

10 клас

Українська мова
І. Напишіть лінгвістичну казку «У країні слова».

Герої казки: Рідна мова, Лексика, Неологізм, Запозичені слова, Архаїзми, Діалектизми, Фразеологізми.

12 балів
ІІ. Складіть речення за пропонованою схемою, з’ясувавши питання «Хто має будувати Україну ХХІ століття?»
[.., (яку...),..], але [...], (бо…), (коли…), (що…).
Виконайте повний синтаксичний розбір речення (підкресліть члени речення, побудуйте структурну схему, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням, проаналізуйте одну предикативну частину (на вибір): схарактеризуйте члени речення, засоби їх вираження та словосполучення з ними), надпишіть частини мови.

8 балів
ІІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. Що таке евфемізація ? Дібрати евфемізми до слів брехати, старий, бідний.

2. Які словосполучення побудовано правильно?

Двадцятеро квіток, троє хлопців, двоє дверей, шестеро учениць, тридцятеро телят, восьмеро стільців, обоє рябоє, обоє братів, шестеро сіл.

3. Чому подані парами слова мають різне написання?

Черв’як – цвях; пів’яблука – пів-Європи; сузір’я, бур’ян – буряк, моряк.

4. До українських експресивних слів дібрати нейтральні.

Собічити, спартолити, валандатися, скрамсолити,вигрошитися, закоцюбнути.

5. У яких із поданих словосполучень допущено помилки?

Біла тюль, довге пальто, зла собака, зубна біль, далека путь, маленький колібрі, строкате какаду.

5 балів
ІV. Поясніть значення поданих слів. Як вони називаються? Складіть із ними словосполучення.

Афект – ефект; талан – талант; збірка – збірник; дружний – дружній.

5 балів

Усього 30 балів


Українська література
І. Напишіть твір на одну з тем:

  • Фольклорно-етнографічні елементи в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків».

  • Історичний шлях нації та доля її провідників за поемою «Мойсей» Івана Франка.

  • Щастя і трагізм материнства в поетичній творчості Тараса Шевченка (на прикладі двох прочитаних творів).

12 балів
ІІ. Прочитайте уривок із поеми «Княжна» Тараса Шевченка:

Село! І серце одпочине:

Село на нашій Україні –

Неначе писанка, село.

Зеленим гаєм поросло.

Цвітуть сади, біліють хати,

А на горі стоять палати,

Неначе диво. А кругом

Широколистії тополі,

А там і ліс, і ліс, і поле,

І сині гори за Дніпром.

Сам Бог витає над селом.
Завдання: Поміркуйте над питанням: «Українське село часів Шевченка й село ХХІ століття – причини трагічного занепаду». У своїх міркуваннях напишіть також і про те, чому у творчості митця село постає ідеалізованим? За допомогою яких художньо-виражальних засобів змальовано «портрет» села в поданому уривку? Яким є обличчя українського села в наш час? Чи можна його назвати ідеальним?

8 балів
ІІІ. На основі особливостей художнього стилю поданого уривка заповніть «паспорт» твору:
«… Але так, як воно зложилося, було майже не до увірення. Найпорядніший, найліпший хлопець у селі і один із найпожаданіших любив її. ЇЇ, що нічого не мала, була убога, і лиш виставлена на гнів матері і штовханці брата, якою ні один хлопець у селі не журився, яка не істніла для нікого, крім для своїх хлібодавців.

– Я стільки по ночах наплакалася! Бог один лиш знає! – прошептала тихо, ховаючи соромливо голову на його грудь.

– Чому, любко? – питав він, гладячи її чорне, у світлі блистяче волосся і притискаючи її до себе, мов дитину.

– Бо так! Як було мені не плакати? Все було таке смутне! В мене нема ні жміньки землі, ні грошей. Моє серце підгризало щось, мов червак. Я ані знала, що ти мене любиш, ані що...

– Ані що хочу тебе за жінку взяти? – докінчив він речення й усміхнувся. – Але тепер уже знаєш! Тепер не потрібуєш уже плакати! Віджени смуток і візьми замість нього мене! А як тобі знов коли стане на серці тяжко, то вийди й поцілуй мене! Доки я ще тут, цілуй мене! Доки я ще тут...»
1. Назва. 6. Тема.

2. Автор. 7. Ідея.

3. Рік написання. 8. Проблематика твору.

4. Жанр. 9. Головні герої.

5. Літературний рід. 10. Присвята.

5 балів
ІV. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. Риси якої течії модернізму яскраво виражені в повісті «Земля»?

2. Слова «Вони його не стріляли і на часті не рубали, тільки з його, молодого, живцем серце відірвали» є уривком із пісні…

3. Завершіть рядок «Вічний революціонер – дух, наука, думка, …».

4.Співчутливий тон, пророча деталь, перешкода на шляху закоханих, трагічний кінець – ознаки літературного напряму …

5. Хто така «вторая» у рядку «А вторая доконала вдову-сиротину»?

6. Чотири сонця в «Слові про похід Ігоря» символізують …

7. Який елемент драматичного твору М. Коцюбинський помістив між присвятою і текстом новели «Intermezzo»?

8. Який фольклорний жанр виконують речитативом у супроводі кобзи, бандури або ліри?

9. До кого звертається Ярославна, прохаючи крізь сльози:

«… Моє ти ладо принеси,

щоб я постіль весела слала,

у море сліз не посилала,

сльозами моря не долить …»?

10. Хабарництво, пияцтво, обман Г. Сковорода сатирично висміяв у творі …

5 балів
Усього 30 балів

Загальна кількість балів – 60

Черкаський обласний інститут післядипломної освіти

педагогічних працівників Черкаської обласної ради

16.02.2013р.

11 клас

Українська мова
І. Прочитайте вислів Ліни Костенко і прокоментуйте його у формі твору-міркування.

Наївний ми народ, українці. Мріємо про свободу в умовах глобалізації. Випустили свою гривню з князями й поетами, коли вже не треба ні історії, ні поезії. Любимо свою Україну, яка ще не вмерла, боремося за свою мову, яка вже вмирає. Залежні від усіх і від усього, будуємо незалежну державу. Та все дбаємо про злагоду в суспільстві, про консенсус і компроміс.

12 балів
ІІ. Виконайте повний синтаксичний розбір речення (підкресліть члени речення, побудуйте структурну схему, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням, проаналізуйте виділену предикативну частину: схарактеризуйте члени речення, засоби їх вираження та словосполучення з ними), надпишіть частини мови.

Навесні він [терен] таким біленьким цвіте, а в дні вересневі, коли осінь обснує Романівщину срібним павутинням, і повітря в усі сторони світу стане безмежно прозорим, і така лагідна тиша стоятиме над степом, цей нічний терен тоді туманно ягідками синіє в рясній росі (О. Гончар).

8 балів

ІІІ. В епоху науково-технічного прогресу важко уявити життя людини без комп’ютера. Однак для спілкування з «розумною» технікою користувач має розуміти його «поведінку», відповідати на його запитання під час установлення обладнання і програм. Допоможіть користувачеві, уклавши короткий тлумачний словник комп’ютерного сленгу (10 слів). З’ясуйте сутність самого поняття «комп’ютерний сленг».

6 балів
ІV. Запишіть числівники словами, поставте їх і вживані з ними іменники у потрібному відмінку.

Довжина цієї річки досягає 2685 (кілометр), а площа басейну дорівнює 1480000 (квадратний кілометр).

Урни з бюлетенями для голосування було відкрито в присутності 236 (виборець).

Довжина озера дорівнює 636 (кілометр).

За останні роки було надано квартири 1456048 (житель) столиці, а для 9265 (мешканець) столиці вони будуть збудовані вже цього року.

Висота Джомолунгми дорівнює 8774 (метр).

5 балів

Усього 31 бал

Українська література

І. Напишіть твір на одну з тем:

  • Чи є Наталка авторським ідеалом жінки? (за романом «Тигролови» Івана Багряного).

  • «Гайдамаки» Т. Шевченка: висвітлення автором національного й релігійного мотивів Коліївщини.

  • Сімейне щастя – яке воно? (можна брати за основу драму І. Франка «Украдене щастя»).

  • Талант красен, та нещасен (за фактами життя і творчості П. Г. Тичини).

12 балів
ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. До якого літературного роду належить повість «Земля» Ольги Кобилянської?

2. За що заарештували Т. Шевченка на Черкащині?

3. Які псевдоніми мав Б. Грінченко?

4. Метаморфоза, фантастичні елементи, трагізм властиві такому фольклорному жанру: …

5. Які діячі української та російської культури відіграли важливу роль у становленні Шевченка-поета й художника?

6. Із якими тваринами автор «Слова…» порівнює таких персонажів: Всеволода, Ярославну, князя Ігоря, Овлура?

7. У чому полягають особливості громадянської лірики І. Франка?

8. Які негативні риси в характері українців розкриває Остап Вишня у «Чухраїнцях»?

9. Чому поезію Є. Маланюка називають «лірикою трагічного оптимізму»?

10. Яким в історичній трагедії «Сава Чалий» І. Карпенка-Карого постає Гнат Голий?

5 балів

ІІІ. З’ясуйте питання.

Література української еміграції: головні центри, напрями, постаті. Аналіз життя та творчості одного з представників літератури української еміграції (за вибором учня).

8 балів

ІV. На основі особливостей художнього стилю поданого уривка заповніть «паспорт» твору:
«… Знову на далекій міській башті за перевалом дзвенить мідь: то б’є годинник. Північна тьма. У шляхетний дім ледве доноситься глуха канонада. Передають у телефон: наші пішли в контратаку. За портьєрою в скляних дверях стоїть заграва: то за дальніми кучугурами горять села, горять степи й виють на пожар собаки по закутках міських підворотень. В городі тиша й мовчання, передзвін сердець».
1. Назва. 2. Автор. 3. Рік написання.

4. Жанр. 5. Літературний рід. 6. Тема. 7. Ідея.

8. Герої. 9. Художні прийоми. 10. Композиція.

5 балів

Усього 30 балів

Загальна кількість балів – 61

Схожі:

Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників...
Ю. В. Лєснікова, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Підоплічко М. Д., завідувач відділу інновацій та перспективного педагогічного досвіду Черкаського обласного інституту післядипломної...
Конкурс дитячого малюнку, плакату «Права дитини: моя конвенція»
«ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ДНЯ ЗНАНЬ У 2013-2014 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ Черкаси
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку 2013-2014 навчального...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Міністерство освіти і науки України Головне управління освіти і науки...
А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, підполковник
«НАРОД МІЙ Є! НАРОД МІЙ ЗАВЖДИ БУДЕ! НІХТО НЕ ПЕРЕСИЛИТЬ МІЙ НАРОД!» Методичні рекомендації
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників...
Добровольська Людмила Насибівна, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Черкаського обласного інституту післядипломної...
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку у старшій школі...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка