Викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах Гузняєва І. А


Скачати 38.46 Kb.
НазваВикладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах Гузняєва І. А
Дата28.03.2013
Розмір38.46 Kb.
ТипКнига
bibl.com.ua > Література > Книга
викладання навчальних предметів
у загальноосвітніх навчальних закладах


Гузняєва І.А.,

м.н.с. відділу наукового опрацювання

й каталогізації документів

Державної науково-педагогічної бібліотеки України

імені В.О. Сухомлинського
Ладиченко Т.В. Методика викладання навчального курсу "Людина і світ": 11 кл.: Книга для вчителя / Т.В. Ладиченко, Т.В. Бакка, О.В. Желіба ; За заг. ред. Л.В. Губерського. – К.: Знання України, 2004. – 196 с.

Курс "Людина і світ", який з 2003/2004 навчального року став обов’язковим для вивчення учнями 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, передбачає опанування філософських, світоглядних знань інтегрованого узагальнювального характеру й має величезний виховний потенціал.

Колектив авторів Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова створив навчально-методичний посібник з викладання курсу "Людина і світ" для вчителів середньої загальноосвітньої школи.

Мета пропонованого посібника – сприяння формуванню сучасного світогляду молодих громадян України, представників нової генерації українського народу.

Книга цінна тим, що кожен учитель – молодий, який тільки розпочинає викладати цей курс, або досвідчений, – знайде в ній конкретні рекомендації щодо побудови уроку, застосування прийомів і методів для досягнення поставленої мети, отримання очікуваних результатів.

Курсу притаманний інтегративний характер.Він спрямований на узагальнення знань, отриманих учнями з різних навчальних предметів (літератури, історії, права, географії, біології, астрономії тощо) та досвіду, набутого в процесі життєдіяльності дитини; освоєння базових знань з філософії, політології, соціології, культурології, розвиток теоретичних та практичних умінь і навичок, формування самосвідомості особистості.

Книга містить розробку 34-х уроків, 9 з яких – уроки тематичного оцінювання відповідно до 9-и розділів підручника. Теми уроків об’єднують матеріал кількох параграфів і враховують складність питань, що вивчаються.

Усі уроки мають єдину структуру, яку можна застосувати до уроку будь-якого типу:

  • первинного засвоєння знань;

  • формування умінь і навичок;

  • систематизації й узагальнення знань;

  • тематичної атестації;

  • комбінованого уроку.

Тип уроку визначається вчителем на основі:

      • інтелектуального рівня розвитку учнів;

      • готовності учнів до сприйняття філософських понять і категорій;

      • потреб, інтересів, знань і вмінь школярів;

      • педагогічної майстерності й досвіду вчителя.

Автори посібника використовують новітні освітні технології, пропонують значну кількість схем, графіків, діаграм, які полегшують сприйняття учнями складних філософських понять і категорій, різнорівневі запитання й завдання, кросворди, ребуси, загадки для тематичного оцінювання навчальних досягнень школярів.

З метою оптимізації процесу вивчення курсу пропонується застосування низки дидактичних засобів та прийомів:

  • Логічна схема є опорою для розумової діяльності учнів. Наведені в посібнику схеми переважно ілюстровані, що полегшує сприйняття абстрактного матеріалу за допомогою його часткового перетворення в образний.

  • Таблиця є досить ефективним засобом для формулювання визначення багатьох наукових понять на основі проведення логічних операцій, що значно полегшує учням осмислення й запам’ятовування навчального матеріалу.

  • Ребус-загадка спрямована на розвиток аналітичного мислення школярів.

  • Кросворд-завдання-головоломка також спрямована на розвиток аналітичного мислення учнів.

Даний посібник містить змістовний матеріал, який допоможе вчителям організувати ефективне, зацікавлене вивчення курсу "Людина і світ" як у престижній гімназії, так і в сільській школі.

Проте це не обмежує творчого пошуку вчителів, які можуть йти своїм шляхом, використовуючи лише окремі елементи посібника. У будь-якому разі пропонована книга стане в пригоді вчителю. Реформа системи освіти в Україні лише тоді буде успішною, коли кожен учитель володітиме сучасними технологіями навчання й уміло застосовуватиме їх залежно від ступеня підготовки й розвитку вихованців.

Надурак С.В. Вивчення української літератури: Інтегровані уроки: 9 кл. / С. Надурак, О. Слоньовська. – Х: Веста: Ранок, 2004. – 208 с.

Пропонований посібник – універсальний помічник учителя при підготовці до уроків української літератури як з огляду на існуючі навчальні програми, так і щодо реалізації їх відповідно до сучасних методик викладання.

Орієнтація упорядників на інтегрованість подання навчального матеріалу із суміжними дисциплінами дозволяє якнайповніше розкрити ту чи іншу тему і сприяє різнобічній підготовці учнів, підвищенню їхнього інтелектуального рівня.

Повноцінне вивчення художнього твору неможливе без окреслення методичного контексту (як зображених подій, так і часу написання), дослідження його взаємозв’язків з іншими видами мистецтва – живописом, музикою, театром, кіно.

Так, скажімо, розповідь про Афон та життя ченців на Святій горі лише увиразнить подачу матеріалу про Івана Вишенського, а відомості про античну міфологію, Троянську війну й "Енеїду" Вергілія стануть необхідним контекстом для аналізу однойменного твору І.Котляревського. І таких прикладів багато. Крім цих матеріалів, подана важлива і цікава інформація для розширення світогляду й духовного зростання юної особистості.

Отже, пропоноване видання стає своєрідною невеличкою енциклопедією, що дає можливість провести інтегровані уроки на досить високому рівні.

Посібник розрахований на вчителів української літератури загальноосвітніх шкіл з українською й російською мовами навчання та шкіл з поглибленим вивченням української літератури, гімназій та ліцеїв.


Схожі:

НАКАЗ
Чернівецької області на 2013 рік та з метою надання методичної допомоги щодо викладання навчальних предметів та організації методичної...
Л И С Т
України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах...
Л И С Т
України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах...
Методичні рекомендації до вивчення трудового навчання у загальноосвітніх...
Викладання трудового навчання в загальноосвітніх закладах здійснюється відповідно до таких нормативних документів
НАКА З
З метою підготовки загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів міста до нового 2010-2011 н р., зміцнення матеріально-технічної...
Нормативна база хімічної освіти у 11-річних загальноосвітніх навчальних закладах
Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2006/2007 навчальний рік
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим...
України від 16. 11. 2000 №1717 “Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання”,...
4. Методичні рекомендації щодо розвитку допрофільної підготовки і...
Моніторингове дослідження стану організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах Черкаської області
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення в загальноосвітніх навчальних...
З метою відзначення Дня фізичної культури і спорту щорічно упродовж другого тижня вересня в загальноосвітніх навчальних закладах...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення Першого уроку в загальноосвітніх...
Молода гвардія”» Перший урок у загальноосвітніх навчальних закладах Луганської області буде присвячено 70-річчю від дня створення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка