Урок-творча лабораторія Світова література


Скачати 54.72 Kb.
НазваУрок-творча лабораторія Світова література
Дата07.02.2014
Розмір54.72 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Урок-творча лабораторія

Світова література

6 клас

Тема. Причини популярності образу Прометея

Мета: Поглиблювати та узагальнювати знання учнів з теми «Герої давньогрецьких міфів»; розвивати вміння давати характеристику герою за його вчинками і поведінкою, робити логічні висновки; розвивати навички виразного читання, вміння працювати з підручником; сприяти вихованню в учнів високих моральних рис: гуманізму, благородства в стосунках, уміння допомагати іншим, бути вірним своїм вчинками.

Тип уроку. Урок з елементами компаративного аналізу творів

Обладнання: картки для гри-конкурсу, уривки з творів відомих митців на аркушах, ілюстрації, схема для характеристики героя, запис мультиплікаційного фільму «Прометей», фото пам`ятника Прометею.

І. Організаційна частина

ІІ. Підготовка учнів до засвоєння матеріалу уроку

Учитель. Діти, перед вами вислови відомих майстрів слова різних епох. Поки ми будемо їх зачитувати, я пропоную вам поміркувати, над тим, якою спільною думкою вони поєднані? Що спільного на всіх цих аркушах.

Споконвіку Прометея Я честь віддам титану Прометею,

Там орел карає, що не творив своїх людей рабами,

Що день Божий добрі ребра що просвітив не словом, а вогнем…

Й серце випиває. Леся Українка

Розбиває, та не вип`є

Живущої крові…

Т.Шевченко

Титане! У очах твоїх Живіть мене теплом своїм

Відбилось горе і тривоги Я понесу вам в кожен дім,

Земних житців, що гнівні боги Щоб знов життя людське розквітло…

Погордо зневажали їх… А. Малишко

Ти боротьбу обрав, Титане

В двобої волі і страждань,

Прийняв ти муки без вагань.

Джордж Байрон

Учитель. Всі ці вислови стосуються Прометея, вони наголошують на тому, що це сильна особистість. Це образ, про який знали і знають у всі часи та епохи, тобто образ вічний.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. Тож ви здогадались, над чим ми сьогодні будемо працювати? Будемо поглиблювати та узагальнювати знання з цієї теми.

Учитель. Для того, щоб я змогла переконатися, що ви гарно знаєте текст, ми проведемо конкурс-гру на кращого знавця міфу про Прометея «Впізнай героя». Ви отримуєте аркушики, на яких написані завдання, впізнайте, хто це і дайте правильну відповідь.

Учні працюють кілька хвилин

Учитель. Поміняйтесь аркушиками з відповідями, здійснимо взаємоперевірку. Уважно перевіримо правильні відповіді. У кого будуть всі вірні відповіді, отримає символічний вогник. Від кількості зароблених вогників на уроці залежить ваша оцінка на сьогоднішньому уроці.

Гра-конкурс «Упізнай героя»

  1. Титан, батько Зевса.

  2. У яких горах був прикутий Прометей?

  3. Як звали дівчину, перетворену на телицю?

  4. Хто з титанів тримав на своїх плечах небесне склепіння?

  5. Хто викував кайдани для Прометея?

  6. Найголовніший дарунок Прометея людям.

  7. Хто звільнив Прометея від пут?

ІV. Повідомлення теми та мети уроку. Навчальна мотивація

Учитель. Наш конкурс показав, що ви добре знаєте текст давньогрецького міфу. Тож можу чітко оголосити завдання нашого уроку. Тож на уроці ми працюватимемо над удосконаленням отриманих знань з цієї теми, вдосконалюватимемо вміння складати характеристику героя, виховувати таку риси, як благородство, вміння допомагати іншим, бути вірним своїм вчинкам.

V. Робота над змістом твору

Учитель. А чи добре ви вмієте працювати з підручником?

Робота з підручником

Учитель. Поки ми всі будемо працювати з текстом, група аналітиків, а це учні, які дуже добре працюють з текстом, уміють виділяти найсуттєвіше працюватимуть над створенням інформаційного грона образу Прометея.

  • Хто такий Прометей?

  • Чи піклувався Зевс про людей?

  • Який подвиг здійснив Прометей?

  • Чого навчив титан людей?

  • Хто з героїв міфу співчуває Прометею?

  • Які почуття викликає у читачів Прометей?

Учитель. Дуже добре справились із завданням. Група аналітиків презентує свою роботу. Доки вони це роблять, уже можна швидко переносити гроно до себе в зошити, можливо, ви додасте щось своє.

Рефлексія

Пропоную зараз перенестися уявою до Стародавньої Греції та послухати музику улюбленого грецького танка – сертакі.

Творче завдання

Дехто з дітей, готуючись до уроку, вирішив написати твір про своє ставлення до образу Прометея. Діти зачитують твори (1-2)

Учитель. Діти, у чому ж популярність цього образу? Давайте знову звернемось до висловів. Чому цей образ такий популярний? У чому його вічність.

Прометей жив заради людей, він пішов на муки заради людей. Чи такий міфічний образ Прометея? Чи були Прометеї під час Великої вітчизняної війни. Чи є Прометеї зараз? Хто це? (наприклад, 17 вересня святкується День рятівника).

Ми мали змогу побачити, що про Прометея складено багато поезій (це і Шевченко, Леся Українка, Максим Рильський, Андрій Малишко, Й.Гете та ін.). Давайте переглянемо кілька кадрів, яким постає Прометей у мультиплікаційному фільмі.

Перегляд уривків мультфільму «Прометей»

Учитель. Діти, ми живемо в епоху сучасних інформаційних технологій, і готуючись до уроку, ми з ученицею нашого класу знайшли дуже цікаву інформацію. (У Дніпродзержинську Прометеєві спорудили пам`ятник. Під наглядом архітектора Олексія Яновича Сокола монумент почали споруджувати 1920 року. Високу колону увінчала фігура титана, який розірвав пута. Невгасимий факел палає в його руці).

Отже, на кожному щаблі історії прометеївська тема звучить по-новому. Міф про Прометея зазнає різних змін. У свідомість народів ім`я Прометея увійшло як символ борця за свободу та носія світочу Розуму.

Підсумовуючи сказане хочу звернутися до слів геніальної поетеси Ліни Костенко:

Я вчора бачила ту скелю, де

Був прикутий Прометей…

─ О Прометею! Варто?!

─ Варто! ─

Так він сказав мені з-за хмар.

«Вітри гули віолончеллю…»

  • Тож, діти, чи варто бути «прометеями»?

VІ. Підбиття підсумків уроку

- Наш урок добігає кінця, що нового ви дізналися?

- Який вид роботи сподобався найбільше?

- Що вас вразило, що було цікавим?

VІI. Оцінювання. Домашнє завдання

  1. Допрацювати характеристику, попрацювати з підручником.

  2. Знайти образ Прометея у музиці, живописі, скульптурі (додатково).

  3. Намалювати Прометея таким, яким ви його собі уявляєте.



Дидактичний матеріал до уроку

Прізвище______________________

Гра-конкурс «Упізнай героя»

  1. Титан, батько Зевса.__________________

  2. У яких горах був прикутий Прометей?___________________________

  3. Як звали дівчину, перетворену на телицю?_______________________

  4. Хто з титанів тримав на своїх плечах небесне склепіння?____________

  5. Хто викував кайдани для Прометея?_____________________________

  6. Найголовніший дарунок Прометея людям._______________________

  7. Хто звільнив Прометея від пут?_________________________________

Прізвище______________________

Гра-конкурс «Упізнай героя»

  1. Титан, батько Зевса.__________________

  2. У яких горах був прикутий Прометей?___________________________

  3. Як звали дівчину, перетворену на телицю?_______________________

  4. Хто з титанів тримав на своїх плечах небесне склепіння?____________

  5. Хто викував кайдани для Прометея?_____________________________

  6. Найголовніший дарунок Прометея людям._______________________

  7. Хто звільнив Прометея від пут?_________________________________

Схожі:

Уроки розвитку мовлення
Вступ. Література і фольклор — скарбниця духовних багатств людства. Роль книги в сучасному житті. ТЛ. Світова література
Виховний захід «Творча родина – творча Україна»
Гуньківській ЗОШ І –ІІ ступенів відбулась виставка -зустріч з народною майстринею-односельчанкою Довгань Н. Ф. «Творча родина – творча...
Творча лабораторія вчителя Робота над проектом «Від серця до серця»
На цьому етапі здійснюю попередній перегляд проекту, виявляю недоробки, окреслюю шляхи усунення виявлених недоліків, відбувається...
Урок-подорож. Міжпредметні зв’язки : історія, фізика, хімія, біологія,...
Обладнання: політична карта світу, фізична карта світу, географічні атласи (15 екземплярів), підручники (15 екземплярів), комп’ютер,...
Концептуальний підхід до подання знань в інтелектуальній освітній системі
Лабораторія СЕТ – Науково-технічна лабораторія новітніх інформаційних технологій
Творча лабораторія для батьків
Завдання: продовжити роботу з об’єднання зусиль родини та школи, координування їх дій щодо підвищення інформаційної та комунікативної...
Тема уроку: Золотий фонд світової літератури. Мета уроку
Обладнання: світова література 8 клас; роздатковий матеріал, малюнки учнів, художні ілюстрації
Календарно-тематичне планування Світова література (нова програма...
Цінності дитинства та їхній вплив на доросле життя. Вплив світу дорослих на дитячі взаємини
Лабораторія СЕТ Науково-технічна лабораторія новітніх інформаційних технологій
Лабораторія СЕТ – Науково-технічна лабораторія новітніх інформаційних технологій
Специфіка викладання іноземної мови та світової літератури в сучасній школі
У курсі сучасної шкільної програми іноземна мова та світова література – два предмети, які об’єктивно доповнюють один одного і стають...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка