ЗАНЯТТЯ №


Скачати 68.93 Kb.
НазваЗАНЯТТЯ №
Дата15.12.2013
Розмір68.93 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
ЗАНЯТТЯ 17

На тему: «Помилки у виборі професії».



Ворог, що говорить про ваші помилки,

корисніший, ніж друг, що бажає їх приховати.

Леонардо да Вінчі
Тренер (психолог).

Значення слова "помилка". Якщо ти нерівно відріжеш шматок ковбаси, то ніхто не дізнається про цю помилку. Якщо перукар криво підстриже чубчик, у нього можуть бути проблеми з клієнткою. Ще важче будуть наслідки такої помилки в роботі кравця. Страшно подумати, якщо зайве відріже хірург.

Що таке помилка у виборі професії, чим вона викликана і яка її ціна? Помилка може бути пов'язана з відсутністю, недоліком або спотворенням інформації. Наприклад, людина має погане уявлення про свої здібності. Іноді занижене, частіше завищене. Також молоді люди погано інформовані про зміст майбутньої професії: "знав би, що чекає космонавтів, краще б в робітникі пішов"!

Молодші школярі хочуть бути учителями, лікарями, інженерами, вихователями, міліціонерами, продавцями, космонавтами, прикордонниками, зварювальниками, льотчиками.

Ким ви хотіли стати в дитинстві?

У старших класах переваги міняються: круг вибираних професій звужується до трьох-п’яти, про зміст яких знають з чуток. Не останню роль в спотворенні вибору грають дорослі, формуючи у дітей упередження проти деяких професій. Віками Україна (в минулому царська Росія) славилася своїми ремісниками. Це забезпечувало особливий устрій в нашій економіці ще на початку XX століття, коли наша продукція з успіхом конкурувала на європейському ринку. Доречі в ті часи Україну називали годувальницею Європи.

Одна з найпоширеніших помилок при виборі професії - вибір з міркувань "престижу". Але "престиж" - поняття відносне. Сто років тому професія шофера вважалася престижнішою, ніж професія актора. Що стосується моди на професію, то, як говорив К.С.Станіславский, мода існує тільки для тих, хто не уміє одягатися сам.

Нерідко молоді люди, підкоряючись стадному інстинкту, вибирають професію "за компанію", забуваючи, що не існує двох однакових людей, вибирається спосіб життя на довгі роки, а не компанія для пікніка.
У кожного з вас є улюблені вчителі, які люблять і знають свій предмет. Такі люди передають не лише знання, але і своє відношення до предмета. Як не дивно, в цьому випадку ви теж ризикуєте помилитися у виборі професії, якщо ототожнюте інтерес до викладача і його предмета зі своєю майбутньою професією. Шкільні роки пройдуть, улюбленого вчителя поруч вже не буде, а справа, яка бачилася такою привабливою, може виявитися чужою і незручною, як одяг з чужого плеча.

Нерідко інтерес до професії спалахує під впливом прочитаної книги або побаченого фільму. Зробимо короткий екскурс в історію кіно, щоб побачити, як воно впливало на вибір професії цілих поколінь.
Сороковий рік.
На екрани виходить фільм "Світлий шлях". В головній ролі - Любов Орлова. Вживаючись в образ, актрисі припало три місяці освоювати премудрощі ткацької справи на Глуховском комбінаті. Тисячі дівчаток кинулися в легку промисловість, наслідуючи улюблену актрису.

х чекало розчарування - виявилось, що робота в цеху зовсім не схожа на «кіношну казку». Та зате легка промисловість була на довгі роки забезпечена робочою силою.

Потім будуть фільми про будівельників, фізиків, офіцерів - будівельні майданчики, лабораторії і казарми поповняться молодими і довірливими людьми, що вибрали професію після перегляду фільму.
На початку дев'яностих років різко підвищився конкурс в медичні інститути - це пройшли серіали "Доктор Куин - жінка-лікар" і "Швидка допомога". Завдяки серіалам "Менти", "Каменская", "Вулиці розбитих ліхтарів" збільшилося число підлітків, що мріють працювати в правоохоронних органах. Надивившись "Далекобійників", навіть деякі дівчата захотіли стати водіями вантажних машин. "Агент національної безпеки", "Адвокат", "Риелтор" - продовжите цей список самі.

Люди, схильні до чужого впливу, не мають своїх поглядів, частіше, ніж треба, наслідують чужі поради. На них впливає усе: телесеріали, поради випадкових людей, мода. Звичайно, помилка у виборі професії - не фатальна. Багато відомих людей відмічали роль випадку у виборі життєвого шляху і вірогідність інших варіантів. Видатний окуліст В. П. Филатов міг стати відомим художником, а професію лікаря вибрав тому, що вона здалася йому потрібнішою людям. Хто такий А.П. Бородин: видатний музикант або хімік? "Якби мені мати сто життів, вони не наситили б усього бажання пізнання, яке спалює мене", - писав В. Я. Брюсов, учений і поет.
.....Юна англійка на ім'я Маргарет вирішила стати хіміком, закінчила Оксфордський університет і навіть влаштувалася на завод по виготовленню пластмас. Але незабаром зрозуміла, що помилилася у виборі професії, і круто змінила своє життя. Не ставши великим хіміком, Маргарет Тетчер стала великим політиком. Доречно скористатися її радою: "Пригадаєте, який день приніс вам найбільше задоволення. Не той, що ви провели в неробстві, а той, коли на вас навалилася гора справ, - і ви з ними впоралися".
.....Я хотів бути військовим моряком, і мені удавалося до закінчення середньої школи прочитати майже усе, що було написано про військових моряків радяньського флоту. Здавалося, вступаючи у військово-морське училище у Владивостоці, я вступаю в точній відповідності з велінням моєї природи. А насправді це було компенсаторним прагненням замінити ті недоліки характеру, які були властиві мен: нерішучість, невпевненість в стосунках з іншими і прагнення до підпорядкування авторитетам. Коли ж я був відрахований з третього курсу за станом здоров'я, то, незважаючи на таємне чуття звільнення від військової служби, я пережив це як особисте нещастя. Тепер же я упевнений в тому, що якби цього не сталося, то наш флот придбав би поганого офіцера. Якщо ми думаємо, що усі проблеми можемо вирішувати за допомогою психолога, то ми сумлінно помиляємося.. Кожен сам вибирає свою професію і сам повинен помилятися, щоб зрозуміти свої помилки. Ніхто не не в змозі розв'язати замість нас цю проблему, ні психологи, ні батьки. (Орлів Ю.М. Самопізнання і самовиховання характеру. - М., 1991).

Гра "Оптимісти і скептики"


Кожна професія має свої плюси і мінуси. Проаналізуємо професії, записавши в одну колонку їх плюси, а в іншу - їх мінуси.
Примітка.

Це завдання хлопці можуть виконувати індивідуально або в командах біля дошки, розділеної на дві частини. Необхідно порушити наступні питання:

  • яке значення має ця професія для суспільства?

  • яка праця в ній використовується?

  • чи має професія медичні протипоказання?

  • які якості повинен мати професіонал?

За кожну обгрунтовану характеристику команда отримує один бал. Виграє команда, що набрала більше балів.

Можна розподілити будь-які три професії по рядах, а "оптимістів" і "скептиків" - по варіантах. Хлопці працюють самостійно протягом 6-8 хвилин, а потім по черзі називають характеристики. В цьому випадку учні, що запропонували більше число аргументованих характеристик, заохочуються оцінкою. На закінчення можна звернутися до хлопців з питаннями:

  • Хто з вас хотів би вибрати цю професію?

  • Чим вона вас притягує?

  • Чи може одна і та ж характеристика бути для одних людей перевагою, а для інших - недоліком?

  • Чи змінилося ваше уявлення про професії, які ви аналізували"?


А.П. Чехов так пише про своїх героїв: "Бездарний вчений, тупиця, прослужив 24 роки, не зробивши нічого хорошого, давши світу десятки таких же бездарних вчених, як він сам. Таємно ночами він перегортує книги - це його істинне покликання. До нього приходить палітурник, любитель вченості. Таємно ночами займається наукою".


  • Що ви можете сказати про цих людей?

  • Чи щасливі вони у своїй професійній діяльності?

  • Який вихід вони знайшли з ситуації, що склалася?

  • Хотіли б ви бути схожими на цих людей?

  • Поставте питання батькам, чи задоволені вони своєю професією?

Вправа «Я хочу прийняти рішення»


Мета: сприяння розвитку уміння приймати рішення про професійний вибір.

Вправа проводиться методом "мозкового штурму". Учасники діляться на підгрупи, кожною з яких пропонується ситуація професійного самовизначення.

Приклад ситуації : Таня вчиться в 9-му класі. Вона доки не знає, ким хоче стати. Вчиться Таня середньо і не хоче продовжувати навчання в10-11-м класах (хоча по деяких предметах у неї гарні оцінки: з біології і літератури). Тані мама наполягає, щоб Таня закінчила 11 класів і вступила в медичний інститут. Але дівчину це не дуже притягає, оскільки в медичному інституті потрібно багато вчити, і вона боїться, що не впорається. Подруги умовляють Таню піти після 9-го класу в коледж вчитися на бухгалтера, і Таня, швидше за все погодиться, оскільки для неї головне в житті - це спілкування і без подруг їй важко. Що робити Тані?

Після закінчення мозкового штурму представник кожної групи озвучує прийняте рішення, в ході обговорення оцінюється його адекватність.

Людина за своє життя може не один раз поміняти професію, тому що міняється вона сама, міняється ринок праці - одні професії йдуть, з'являються інші нові. Головне - любити те, чим ти займаєшся.

Схожі:

ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття
Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування
Програми роботи гуртка МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ ГУРТКА
У методичній розробці заняття «Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних Windows Movie Maker. Створення кліпів»...
Онищук В. А. Типы, структура и методика заняттяа в школе
Заняття, що є складними педагогічними утвореннями, як і всі складні явища, можуть бути поділені на типи за різними ознаками. Заняття...
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.»

Тема заняття
Мета заняття: навчити учнів створювати WEB- документи засобами текстового редактора Word
Зміст Назва заняття
Заняття для батьків учні яких здійснюють вибір профілю у 7 (3) класі Сарненської гімназії
Перше заняття Вступна бесіда
Очікувані результати: Готовність до роботи в певному режимі і за темою, усвідомлення учасниками сенсу заняття
ЗАНЯТТЯ
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Організація роботи ГДЗС при високих і низьких температурах. Відпрацьовування нормативів ГДЗС №5; 7
Заняття гуртка з теми «Життя як подвиг» Мета заняття
Обладнання: картки з висловами вченого, таблиці для заповнення учнями, портрет Д. Менделєєва, комп’ютер, стікери, диск з презентаціями,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка