Уроку виробничого навчання


Скачати 343.27 Kb.
НазваУроку виробничого навчання
Сторінка1/3
Дата13.11.2013
Розмір343.27 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
  1   2   3
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ Й НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ Й НАУКИ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

КРЕМЕНЧУЦЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ СФЕРИ ПОСЛУГ

Майстер виробничого навчання Порхун Леся Сергіївна

Предмет виробниче навчання

Педагогічний стаж 10 років

НАЗВА РОБОТИ:
«ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО - КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІГРОВОГО ПРОЕКТУВАННЯ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ»
Коротка анотація: Дана методична розробка вмішує досвід майстра виробничого навчання по проведенню уроку комплексного застосування знань, умінь і навичок при виконанні навчально – виробничих робіт. Запропонована на уроці ігрова технологія відрізняється перевагою інтерактивних методів, формуванням ділових якостей, акцентом на групову форму роботи, що розвиває соціальну компетентність. Майстер виробничого навчання поєднує індивідуальну самостійну роботу з груповою, проблемних питань. Проектна діяльність учнів спонукає до саморозвитку, сприяє тому, щоб зробити процес навчання цікавим, щоб залучити до роботи кожного учня, тим самим розвиваючи креативність і творчі здібності.

м. Кременчук

2012р.
Розглянуто

на засіданні методичної

комісії кулінарного відділення

Протокол № 1 від 31.08.2012р.

Голова МК Л.С.Порхун


МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

«ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО - КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІГРОВОГО ПРОЕКТУВАННЯ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ»


Тема уроку виробничого навчання:

« Приготування сирників та запіканки з сиру»


Майстер виробничого навчання: Порхун Л.С.


м. Кременчук

2012р.

План методичної розробки


  1. Вступ

  2. План уроку виробничого навчання

  3. Методика проведення уроку виробничого навчання комплексного застосування знань, умінь і навичок при виконанні навчально – виробничих робіт.

  4. Додатки та доповнення до розгорнутого плану уроку.

  5. Рекомендації щодо подальшого використання методичної розробки

  6. Перелік використаної літератури



  1. ВСТУП

У даній методичній розробці викладено методику проведення уроку комплексного застосування знань, умінь і навичок при виконанні навчально – виробничих робіт із використанням таких методів, як ділова гра, проект учнівських презентацій, майстер - клас, бліц - опитування, дебрифінг.

На уроці, проведеному за допомогою таких методів навчання, учні проявили вищу активність і самостійність, а також творче і з бажанням готували сирники та запіканки, технологічно правильно виконували поставлені на виробничому навчанні завдання.

Звичайно, підготовка до проведення таких уроків потребує значних зусиль і з боку майстра і з боку учнів, але результат який було отримано на уроці, вартий того.

Урок виробничого навчання проводився із теми «Приготування сирників та запіканки з сиру» у формі ігрового проектування.

При підготовці до даного уроку виробничого навчання майстер використала такі 4 етапи проведення ігрового проектування:

1 етап. Учням заздалегідь було поставлено випереджальне завдання, для виконання якого ліцеїсти були поділені на творчі групи та протягом тижня, опрацьовуючи різноманітні джерела інформації, відшукували оригінальний рецепт сирної страви (запіканки або сирників) для власного кафе. Крім того, повинні були навчитися технологічно правильно їх готувати, вигадати цікаву назву страві й створити рекламу власного продукту;

2 етап. На вступному інструктажі учні презентували обрану страву:

1 група для цього обрала форму презентації;

2 група - слайд – шоу із розповіддю;

3 група - рекламу власного продукту;

4 група - інсценівку.

3 етап. Під час проведення поточного інструктажу учні, крім обов’язкової страви (запіканки із сиру звичайної і сирників), готували власні оригінальні страви.

4 етап. Після дегустації визначено переможців гри: сирну страву, яку можна запропонувати для меню кафе.

Учні творчо підійшли до поставлених завдань: так перша творча група віднайшла інноваційний підхід до приготування запіканки в пароварці, друга – відшукала давно забутий рецепт приготування сирників, третя – особливості приготування сирників на Волині, четверта – інновацію до форми запіканки. Таким чином учнів розширили свої знання по темі, вчилися працювати в команді, розвивали ділові якості.

Підводячи підсумок, можна сказати, що урок пройшов творчо, учні були активними учасниками навчального процесу, а методи й форми навчання сприяли формуванню конкурентоспроможного робітника з критичним та креативним мисленням.


  1. ПЛАН УРОКУ


Тема програми : Приготування страв із яєць та сиру

Тема уроку : Приготування сирників та запіканки з сиру.

Мета уроку :

а) навчальна: закріпити та удосконалити вміння правильно виконувати технологічні прийоми при приготуванні сирників та запіканки з сиру з дотриманням якості в роботі ;

б) розвиваюча : розвивати логічність, аналітичність та критичність мислення учнів у процесі застосування набутих умінь і навичок ;

в) виховна : виховувати в учнів естетичний смак та відчуття відповідальності за приготовлені страви.

Методична мета :

Методика проведення уроку виробничого навчання із використанням ІКТ та ігрового проектування.

Тип уроку : урок комплексного застосування знань, умінь і

навичок при виконанні навчально – виробничих

робіт.

Вид уроку : ігрове проектування

Дидактичне забезпечення :

  • мільтімедійна дошка ;

  • ноутбук ;

  • збірник розкладок і рецептур ;

  • технологічні картки ;

  • схеми приготування страв ;

  • слайд – шоу;

  • учнівська презентація.

Матеріально – технічне забезпечення :

Обладнання : стіл з дерев’яною поверхнею, настільні циферблатні ваги, холодильна шафа, електрична плита.

Посуд і інвентар: сито для протирання сиру, сито для просіювання борошна, каструлі, ємкість для замішування, сковороди, алюмінієві лотки для напівфабрикатів, ніж, лопатки, тарілки для подачі.

Міжпредметні зв’язки : «Технологія приготування їжі з основами товарознавства», «Обладнання підприємств харчування», «Організація підприємств харчування», «Фізіологія , санітарія і гігієна».

Методи навчання : Випереджальне завдання, проект учнівської презентації, слайд – шоу, дебрифінг, майстер-клас, робота в малих творчих групах.

Перелік навчально – виробничих робіт :

  • Запіканка звичайна;

  • Сирники звичайні.


ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА - 3 хв.

Мотивація навчальної діяльності

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ - 50 хв

1. Актуалізація опорних знань учнів - 10 хв.

Бліц – опитування

2. Майстер – клас - 20 хв.

(показ трудових прийомів)

3. Ділова гра - 20 хв

а) Презентація страви 1 творчої групи у вигляді реклами - 5 хв

б) Презентація страви 2 творчої групи у вигляді слайд – шоу - 5 хв

в) Презентація страви 3 творчої групи у вигляді інсценівки - 5 хв

д) Презентація страви 4 творчої групи у вигляді учнівського

проекту - 5 хв.
ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ - 6 год.

  • Самостійна робота учнів над виданим завданням, а також приготування страви для меню в кафе;

  • Цільові обходи майстра виробничого навчання робочих місць учнів;

  • Прийом майстром виконаних робіт;

  • Прибирання робочих місць.

IY. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ - 15 хв.

  • аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

  • оцінка роботи учнів, визначення найкращої страви для меню в кафе;

  • аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення;

  • видача домашнього завдання.



  1. МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ

УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА :

  • перевірка наявності учнів ;

  • перевірка готовності учнів до уроку ;

  • інструктаж з охорони праці.

Мотивація навчальної діяльності учнів:

Слово майстра виробничого навчання .

На уроці ми закріпимо та удосконалимо вміння правильно виконувати технологічні прийоми та операції при приготуванні сирників та запіканки з сиру. Застосовуючи набуті знання, спробуємо логічно та критично мислити, бачити недоліки в роботі, прорахунки, намагатимемося їх уникнути. Крім того, необхідно звернути увагу на раціональне використання сировини, економію електроенергії, бережливе ставлення до обладнання, посуду, інвентарю.

Сьогодні на уроці ми спробуємо виявити ваші ділові якості, необхідні для майбутньої професійної діяльності. Адже в майбутньому ви можете стати рестораторами, шеф – кухарями, майстрами своєї справи.

Заздалегідь група була розділена на 4 підгрупи, кожна з яких мала протягом тижня відшукати з різних інформаційних джерел оригінальні рецепти приготування сирників або запіканки для свого майбутнього кафе. Крім того, необхідно на уроці презентувати цю страву та вміти технологічно правильно готувати її.

Урок пройде у формі ділової гри: кожна з бригад повинна презентувати власний проект. А на етапі дибрифінгу спробуємо колективно визначити , яка ж страва гідна зайняти місце в меню кафе.

II. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ

1. Актуалізація опорних знань:

Слово майстра:

Для того, щоб краще згадати, які ж властивості мають сири, які корисні та смачні страви можна готувати з цього продукту, проведемо бліц - опитування:

1. Чим цінні страви з сиру? ( Сир – цінний білковий кисло – молочний продукт харчування. До його складу входять повноцінні білки , жири , молочний цукор, мінеральні речовини, вітаміни А, D, E, PP, C групи В і вода. Енергетична цінність 100 г сиру 226 ккал. Сир багатий на кальцій, фосфор, залізо, магній, які необхідні для нормального росту і розвитку молодого організму. ).

2. Як називається страва, до складу якої входять такі продукти: сир, сирі яйця, цукор, борошно? (Сирники)

3. Як приготувати сирники? (Сирники готують з цукром, ваніліном та без цукру. Без цукру готують сирники з додаванням вареної картоплі, квасолі, припущеної моркви. Сир протирають, додають дві третини норми борошна, розтерті з цукром яйця, сіль, попередньо розчинений у воді ванілін і добре перемішують. З підготовленої маси формують валики завтовшки 5-6 см, нарізують упоперек, обкачують у борошні, надають форму биточків завтовшки 1,5 см, смажать основним способом з обох боків до утворення золотистої кірочки, доводять до готовності у жаровій шафі (5-7 хв.)

4. Які вимоги до якості сирників? (Сирники правильної кругло – приплюснутої форми, без тріщин, консистенція однорідна, мяка, пухка. Колір на розрізі злегка жовтуватий. Смак солодкий або в міру солоний, без надмірної кислотності. )

5. Які правила подавання сирників? (Подають сирники по 3 шт. на порцію на підігрітих мілких столових тарілках, посипають цукром або поливають варенням чи сметаною, можна також подати молочний солодкий чи сметанний соус).

6. Яка технологія приготування сирної запіканки? (Сир протирають, додають борошно або манну крупу, попередньо заварену окропом і охолоджену, цукор, яйця, сіль, добре перемішують. На змащений маргарином і посипаний сухарями лист укладають підготовлену масу рівним шаром завтовшки 3-4 см, поверхню вирівнюють, змащують сметаною і запікають у жаровій шафі 20-30 хв. до утворення на поверхні рум’ яної кірочки.)

7. Які вимоги до якості запіканок? (Запіканки мають гладеньку поверхню без тріщин, покриті рівномірною золотистою кірочкою, колір на розрізі світло – жовтий. Консистенція ніжна, пухка, однорідна. Смак і запах властиві запеченій масі з сиру, смак солодкий.)

8. Які правила подавання запіканки? (Перед подаванням запіканку нарізують на порціонні шматки квадратної, прямокутної або трикутної форми 225 г або 175 г , поливають сметаною або солодким соусом.)

9. Які терміни зберігання страв з сиру? (Cирники зберігають не більше 15 хв у теплому місці до подавання, запіканки – 1 год. Сир і сирну масу зберігають на холоді від 6 до 24 год у закритому посуді, який не окислюється).

10. Які правила санітарії та гігієни кухаря? (Одягти спецодяг і привести його в порядок. Слідкувати за чистотою рук, обличчя, не допускати уражень на руках при роботі з продуктами, при цьому руки не повинні мати прикрас. Вчасно проходити медогляд. Слідкувати за чистотою на робочому місці. Мати два комплекти спецодягу і змінювати їх по мірі забруднення. На початку роботи вимити руки до ліктя з милом і ополоснути їх 2 відсотковим розчином хлорного вапна)

11. Яких правил безпечних умов праці повинен дотримуватися кухар при роботі в гарячому цеху? (Підготувати робоче місце до виконання робіт, прибрати всі непотрібні речі. Впевнитись, що робоче місце добре освітлене. Підібрати та підготувати необхідні інструменти, пристосування, обладнання. Колючі, ріжучі предмети розташовувати так, щоб випадкового не отримати поранення. Перевірити справність всіх пускових та блокувальних пристроїв, механізованого обладнання, наявність захисного заземлення, перевірити роботу на холостому ходу. Переконатися про наявність біля електрообладнання діелектричних килимків. Перед початком роботи необхідно перевірити справність терморегулятора та пакетних перемикачів духової шафи.)

2.Майстер – клас

Повідомлення нової інформації інструктивного характеру.

Слово майстра:

Сьогодні нас вже не треба переконувати в тому, що сир корисний. Але запитай нас «чому?». Мало хто пригадає щось, крім того, що це унікальне джерело кальцію. Регулярне включення сиру в раціон також упорядковує обмін речовин, а його мінеральні речовини незамінні для зміцнення кісток і поліпшення роботи нервової системи.

Сир вживали в їжу солоним і несолоним, іноді змішували з молоком, вином або медом.

Приготування сиру нескладне й у принципі залишилося таким же, як і багато століть тому. У сучасних умовах його виробляють шляхом сквашування пастеризованого цільного або знежиреного молока і видалення з отриманого згустку частини сироватки.

Сир є одним з найстародавніших молочних продуктів. Історія його триває вже 7000 років. Батьківщина сиру достовірно не відома. Але існує близько 5000 сортів сирів. Всесвітньо визнані сировари є і в Швейцарії, і в Голландії, і в Німеччині, і в Італії. Список можна продовжувати нескінченно. До того ж зважте, що в Україні та інших державах СНД вміють робити багато видів смачних сирів різної фактури, різної консистенції.

Показ нових трудових прийомів:

- організація робочого місця для приготування гарячих страв з сиру (потрібно стіл та інвентар вимити гарячою водою; перед початком роботи руки вимити милом і ополоснути їх 2 відсотковим розчином хлорного вапна; розробну дошку розмістити перед собою від краю стола на 5-6 см, інструмент, інвентар, посуд розмістити перед собою праворуч, а продукті ліворуч; сировину викласти в підготовлений посуд, дотримуючись товарного сусідства.);

- підготовка продуктів до використання ;

- приготування маси для запіканки; (Додаток 1)

- приготування запіканки;

- приготування маси для сирників; (Додаток 2 )

- приготування сирників;

- подача страв; (Подавання сирників - подають сирники по 3 шт. на порцію на підігрітих мілких столових тарілках, посипають цукром або поливають варенням чи сметаною, можна також подати молочний солодкий чи сметанний соус; подавання запіканки - перед подаванням запіканку нарізують на порціонні шматки квадратної, прямокутної або трикутної форми 225 г або 175 г , поливають сметаною або солодким соусом.)

- прибирання робочого місця.

Кожна дія майстра дублюється учнями - бригадирами з кожної творчої групи.
  1   2   3

Схожі:

План уроку виробничого навчання з професії «Оператор комп’терного...
Навчити учнів використовувати інструменти та команди головного меню для створення, форматування та розміщення графічних примітивів...
План уроку виробничого навчання з професії «Оператор комп’терного...
Навчити учнів виконувати макетування та верстку газети на основі створених раніше шаблонів окремих сторінок у програмі Page Maker...
Уроку виробничого навчання
Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку
«ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ В ПТНЗ»
РОЗДІЛ ОРГАНІЗАЦІ ТА ЗДІЙСНЕННЯ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ
«Інноваційні технології у професії кухар, кондитер». На семінарі...
Тавлено матеріали по організації роботи виробничого навчання і практики кухарів, кондитерів; продемонстроване новітнє обладнання,...
План роботи методичної комісії «Кухар; кондитер» на 2011-2012 н р
Викладачі, майстри виробничого навчання забезпечуювали не тільки виконання навчальних планів і програм, а й застосовували активні...
ДНЗ «Димитровський професійний гірничий ліцей» Підготувала і провела...
Клімова Т. В. – майстер виробничого навчання І категорії, керівник ансамблю «Червона калина» Фестиваль народної пісні „Пісня моя,...
Уроку виробничого навчання
За темою: «Розпізнавання асортименту молока, вершків, молочних консервів, кисломолочних товарів»
Уроку виробничого навчання
За темою: «Розпізнавання асортименту молока, вершків, молочних консервів, кисломолочних товарів»
План уроку виробничого навчання на 11 листопада 2013 р
Методичне забезпечення: інструкції до лабораторної роботи, ПК із програмою PageMaker 0 
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка