ІІ Актуалізація опорних знань ІІІ Етапи подорожі


Скачати 85.53 Kb.
Назва ІІ Актуалізація опорних знань ІІІ Етапи подорожі
Дата 28.10.2013
Розмір 85.53 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Подорож в історичне минуле нашої країни алгебра 8 клас

Мета узагальнити та систематизувати знання учнів про квадратні корені, закріпити навички тотожних перетворень ірраціональних виразів;

розвивати логічне мислення, пам'ять, культуру математичних записів, пізнавальний інтерес до історії математики, вміння користуватися мультимедійними засобами;

виховувати працьовитість та позитивне ставлення до навчання.

Хід уроку

І Організаційна частина

Вчитель. Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні ми з вами відправимось у незвичайну захоплюючу подорож – в історичне минуле нашої країни. А щоб подорож була успішною, доведеться вирішувати деякі проблеми, розв’язувати рівняння. Для цього вам треба бути дисциплінованими, дружніми і працьовитими.

Давайте висловимо свої очікування від уроку,

У

Р

О

К

ІІ Актуалізація опорних знань

ІІІ Етапи подорожі (Звучить українська мелодія)

Отже, давайте пройдемо через історичні ворота нашого грай-міста, а для цього треба виконати перше завдання.

Поїздка до Київського собору.

Усно виконайте обчислення і записавши відповіді ви дізнаєтесь, в якому році в літописі вперше з’явилася назва Україна.

√25 - √16

√121 - √100

(√8) 2

√49*1

Вірно, діти, перше згадування назви «Україна» відноситься до 1187 року.

Дорога історії привела нас до часів, які засвідчили виникнення українського народу і побудову першої самостійної держави.

Назва цієї держави – Київська Русь.

Ми потрапили з вами у 1037 рік до Софійського собору, який побудований у 1017-1037р.

Ваше завдання дізнатися, хто збудував цей собор, а для цього ми поділимось на дві команди і проведемо змагання команд

Завдання І варіант Завдання ІІ варіант

Вчитель. Перша відома в Київській Русі бібліотека була заснована в Києві при Софієвському соборі князем Ярославом Мудрим. В той час бібліотека налічувала 950 томів.

Знайомство з княгинею Ольгою

Про яку жінку автор написав такі слова

Вийшла із простого люду

Була всім киянам люба

За смерть мужа відомстила

В Царгороді погостила,

Там увірила в Христа

Віру в Київ принесла.

ЛОГІЧНА ЗАДАЧА???????????????????? V. Історична довідка.

Якою має бути сторона квадрата, якщо його площа дорівнює а?

Таку задачу вміли розв’язувати ще 4 тис. років тому вавилонські вчені. Вони склали таблицю квадратів чисел і квадратних коренів з них.

В епоху Відродження європейські математики корінь позначали словом Radix , а потім скорочено буквою R. Німецькі математики ставили над числом °, а потім перед числом °, пізніше ромбик ◊, а далі V і над виразом, з якого добували корінь, риску (V). Потім почали цю риску приєднувати. Хто вперше це зробив, дізнаєтесь, обчисливши значення виразів, підставивши замість відповідей букви з квітки.

  1. 4) +

  2. 5) :


12

К

1,1

Р

− 2

Т

Д

2

− 11

Е

А

− 1


+ 6) .

Літописець називав її наймудрішої серед людей. Доречи, серед державних нагород України є орден Княгині Ольги для нагородження жінок за видатні заслуги в різних сферах діяльності.

Відпочинок з українськими козаками на Запорізькій Січі. (звучить пісня про козаків)

Більш ніж 500 років тому в українських степах за Дніпровськими порогами поселилися перші козака. Близько трьох століть вони боронили Україну від турків, татар та польської шляхти. Життя на Запорізькій Січі було сповнене усіляких несподіванок, ризику і турбот. Відвага і хоробрість козаків були відомі в Європі. Зрозуміло, що щодня козаки повинні були фізично тренувати себе. Тому на цій зупинці ми зробимо фіз.-хвилинку.

Знайомство з Роксоланою (звучить пісня Роксолана)

Наталка полтавка

Настя Лісовська

Настя Українка

Повернення в сучасне місто Київ (звучить пісня Україна)

Остання зупинка нашої подорожі – місто Київ.

24 серпня 1991 року. Саме в цей день було проголошено акт про незалежність України. Споконвічна мрія українського народу – жити у самостійній державі збулася. Розпочалося відродження України. В цьому році ми відзначатимемо 22 річницю її незалежності

Сучасний прапор України – жовто-блакитне полотнище прямокутної форми. Жовтий колір символізує багатство України, її хлібні лани, золотисті степи, а блакитний – чисте небо.

Мине час і, можливо на нашому прапорі та гербі з’являться нові кольори та малюнки.

Відгадайте слово з шести букв, яке є відповіддю на запитання:

  1. підземна частина рослини;

  2. розв’язок рівняння;

  3. спільна частина споріднених слів. (Корінь)

Сьогодні ми поговоримо ще про один корінь, ще одне математичне поняття. Дане поняття тісно пов’язане із знаходженням площі квадрата та квадрата числа.

Усні вправи

  1. Знайти площу S квадрата, якщо його сторона дорівнює 3 см; 5 дм.

  2. Обчислити: 42; (-3)2; 112 (завдання записані на картках).

Розглянемо ще дві задачі.

  1. Вінні Пух і П’ятачок отримали завдання: площа квадрата 81 дм2, знайти сторону цього квадрата без використання сантиметрової стрічки.

  2. Великий Піфагор обчислював гіпотенузу прямокутного трикутника за відомими катетами а = 2 см, b = 3 см.

с2 = а2 + b2;

с2 = 22 + 32;

с2 = 13.

А чому дорівнює с?

Відповіді на ці запитання і багато інших знайдемо, ознайомившись з поняттям квадратного кореня та арифметичного квадратного кореня.

Мета уроку – засвоїти ці поняття, зрозуміти відмінність між ними, навчитися знаходити корені з чисел.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Повернемося до задачі 3.

Нехай х – сторона квадрата, тоді х2 – площа квадрата.

х2 = 81.

Розв’яжемо це рівняння. х = 9 або х = -9 – розв’язки рівняння.

Оскільки сторона квадрата не може бути від’ємною, то сторона квадрата 9 дм.

Корені рівняння х2 = 81 – це числа 9 і -9, квадрати яких дорівнюють 81.

Означення. Квадратним коренем з числа а називається таке число, квадрат якого дорівнює а.

Назвіть квадратні корені з чисел 4; 9; 1; 0 (усно).

Число 9 – невід’ємний корінь рівняння. Це число називається арифметичним квадратним коренем рівняння.

Дайте означення арифметичного квадратного кореня, порівняйте з означенням квадратного кореня. Яка між ними відмінність?

Означення. Арифметичним квадратним коренем з числа а називається невід’ємне число, квадрат якого дорівнює а. Позначають .

Символ називають ще «радикал», а – підкореневий вираз.

  1. Прочитати вирази (записані на картках) та назвати підкореневий вираз:

4;; ; ; ; ;

  1. Розв’язати вправи.

а) = b b ≥ 0;

b2 = а.

б) = 3, бо 3 ≥ 0;

32 = 9.

в) = 10, бо 10 ≥ 0;

102 = 100.

г) = 0,2, бо 0,2 ≥ 0;

0,22 = 0,04.

д) = , бо ≥ 0;

2 = .

е) - не існує.

є) = 0, бо 0 ≥ 0;

02 = 0.

ж) ()2 = а.

Хто кмітливий, не ледачий,

Того всюди жде удача.

Зазирне хлопчина в корінь,

А точніше, а точніше –

Аж під корінь сміливіше

Сам допитливо погляне,

І погризши олівець, сам добуде корінець,

Що не сохне і не в’яне.

Хто на бравого погляне,

Той похвалить: молодець!

IV. Застосування нових знань до розв’язування вправ.

  1. Перевірити правильність рівностей.

а) = 5; б) = 0,3;

1) 5 ≥ 0, 1) 0,3 ≥ 0,

2) 52 = 25. 2) 0,32 = 0,09.

в) = -7; г) = 0,6;

1) -7 ≥ 0, 1) 0,6 ≥ 0,

2) ≠ -7 2) 0,62 ≠ 3,6, ≠ 0,6.

2. Знайти значення виразу.

а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ; е) ;

є) ; ж) ; з);

и) і) к)

3. Обчислити (самостійно з подальшою перевіркою).

а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ; е)

є) ;з) ; и) .

4. Знайти значення виразу.

а) ; б) : ;

в) + г)

д) 3−16; е) -7+ 5,4;

є) 0,1+ 0,2; ж) + .

Схожі:

Актуалізація опорних знань з теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними” До 1 уроку
Дані усні вправи можна використовувати для актуалізації опорних знань учнів при вивченні теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними”....
Організація праці і виробництва на заводі
Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (методом бесіди з'ясовують питання)
Тема: «Історія і фольклор». Цілі
Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація...
Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші...
Уроку I. Актуалізація опорних знань
Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності...
Уроку І. Актуалізація опорних знань
Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності...
Уроку І. Актуалізація опорних знань
...
Уроку І. Актуалізація опорних знань
Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів застосовувати основну влас­тивість пропорції до розв'язування задач і вправ
Дата: 22. 11. 12 «Логічні вирази та логічні операції» Мета
Актуалізація та корекція опорних знань Які типи даних що використовуються в Visual Basic ви знаєте?
Тема уроку: Біблійні перекази про Самсона. Мета уроку
Актуалізація опорних знань Учні зачитують порівняльні риси характерів героїв біблійних переказів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка