Головне завдання сучасної системи освіти ─ створення умов для якісної освіти, впровадження компетентнісного підходу ─ це найважливіша умова, що працює на


Скачати 285.31 Kb.
НазваГоловне завдання сучасної системи освіти ─ створення умов для якісної освіти, впровадження компетентнісного підходу ─ це найважливіша умова, що працює на
Сторінка1/3
Дата25.10.2013
Розмір285.31 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3
Метод проектів

Фрагменти уроку-проекту

Головне завдання сучасної системи освіти ─ створення умов для якісної освіти, впровадження компетентнісного підходу ─ це найважливіша умова, що працює на підвищення якості освіти.

Отже, компетентнісний підхід ─ це орієнтир національної системи освіти, який реалізується у різних формах та методах роботи. Особливістю компетентнісного підходу є нова мета навчання, відповідно до неї мають бути адаптованими всі компоненти навчального процесу. Тільки за умови охоплення всього педагогічного процесу можна досягти формування компетентності учнів як результату навчання.

Важливим нині є не тільки об’єм знань, а й уміння ними оперувати, бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись упродовж життя. Прогресивна освітня спільнота сьогодні ставить перед собою нове завдання – сформувати у школяра вміння вчитися. Це вміння формується шляхом компетентнісно-орієнтованого підходу до навчання. Саме розвиток в особистості життєво важливих компетентностей може дати людині можливості орієнтуватись у сучасному суспільстві, інформаційному просторі, швидкоплинному розвиткові ринку праці, подальшому здобутті освіти.

Таким чином, мета творчих проектів – сприяти самостійному формуванню інтелектуальних, спеціальних і загальнокультурних знань і вмінь учнів, розвитку таких якостей, як ініціативність, співробітництво, навички роботи в колективі, логічне мислення, бачення проблем і прийняття рішень, одержання і використання інформації, самостійне навчання, планування, розвиток комунікативних навичок.

Спільно-розподілена діяльність вчителя та учнів

  1. Накопичення фактів

Вчитель

Організація діяльності учнів по виявленню первинної наукової основи – початкові знання і способи дії, необхідні для виконання дослідницького проекту

Учень

Визначення кожнем учнем власної наукової основи (початкові знання, способи дії)

1.1Актуалізація знань, умінь

1.2 Створення навчально-проблемної ситуації ─ мотивація

Вибір завдання, що містить проблему

Участь у постановки проблемного завдання

Фіксування труднощів учнів

Фіксація утруднень в індивідуальній діяльності

1.3Постановка проблеми

2.Висування гіпотез

2.2Збір фактичного матеріалу

Завдання напряму проведення випробувань за допомогою вказівок, креслень, пояснень.

Вивчення відповідної навчальної літератури або спеціальної літератури, проведення досліджень, спроба розв’язання окремих проблем, можливе використання гіпотез.

2.2 Систематизація і аналіз одержаного матеріалу

Вказівка способу систематизації фактичного матеріалу.

Визначення способу систематизації матеріалу і безпосередньо систематизація і аналіз одержаного матеріалу за допомогою таблиць, діаграм, схем. Можливо використання гіпотез.

2.3 Висування гіпотез

Організація процесу самостійного запису гіпотез

Виявлення особливостей вже систематизованого фактичного матеріалу. Остаточне висування гіпотез.

3. Перевірка істинності доказом

3.1Первірка гіпотези

Консультування учнів з потреби. Організація додаткового дослідження.

Перевірка істинності гіпотези за допомогою проведення ще одного дослідження або спростування гіпотез.

3.2Доведення або спростування гіпотез

Консультування щодо доведення або спростування гіпотез.

Проводять доведення висунутих гіпотез в узагальнюючому вигляді

4. Побудова теорії (продукту проекту)

4.1 Побудова висновків

Здійснення консультації по побудові висновків проекту

Узагальнення і систематизація одержаної в процесі дослідницької діяльності інформації

4.2 Підготовка до презентації одержаних результатів




Оформлення одержаної інформації у вигляді продукту наповненого освітнім значенням (опорний конспект, таблиці, презентації, виставки, відеофільм, газета тощо)

5. Вихід в практику

5.1 Презентація

Організація презентаційних результатів дослідницьких проектів

Презентація результатів дослідницьких проектів

5.2 Рефлексія

Узагальнення отриманих результатів

Самооцінка діяльності

Визначення змісту планових результатів роботи та їх коригування з урахуванням одержаних результатів

Відновлення послідовності виконаних дій.

Вивчення продукту проекту з погляду його ефективності, важливості, відповідності, поставленим задачам. Здійснення самооцінки . Висунення гіпотез, по можливості застосування отриманих результатів в майбутньої діяльності, в житті. Перевірка гіпотез на практиці, в навчальній діяльності.

2.3 Фрагменти творчих проектів, проведених в початковій школі

Проект

4 клас

Тема: Що таке щастя?

Мета:

  • Продовжувати формувати уявлення про «щастя», уміння розрізняти його серед інших почуттів.

  • Розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з додатковою літературою, навички роботи в групі.

  • Збагачувати словниковий запас дітей, розвивати вміння висловлювати свої думки.

  • Виховувати спостережливість до людей, бажання бути щасливим й дарувати щастя іншим.

Навчальний предмет: Я і Україна. Громадянська освіта.

Учасники проекту: учні 4 класу, учитель.

Тип за складом учасників: груповий.

Тип за мірою реалізації міжпредметних звязків: монопредметний.

Тип за тривалістю виконання: короткотривалий.

Тип за результатами діяльності: інформаційно – пошуковий.

Об’єкт пізнання: поняття «щастя».

Спосіб розв’язання проблеми: робота із словниками, добір прислів’їв, приказок, віршів за темою, творча робота.

Освітній продукт: виготовлення плакату «Дім щастя».

Обладнання: плакат із зображенням будинку, листівки, картки для роботи в групах, відеоролик.

Захист проекту

І Організація проекту

Учитель. Що таке щастя? Яке воно? Це питання багатьох. Ось послухайте казку про щастя, яку написала Зоряна Живка.

(Розповідь казки супроводжується заповненням плакату «Дім щастя». На плакат завчасно прикріплюються листівки із зображенням вікон на яких є надписи – назви почуттів.)

«У одному місті, у звичайному будинку жила маленька дівчинка Наталочка. Якось прокинулась вона вранці, визирнула у вікно, як хороше там! Сонячне проміння обігрівало двір. Все навколо блищало і, раділо від свого виду.

  • Доброго ранку, сонечко! Яке ти радісне! Я також хочу бути щасливою!

Сонце лагідно всміхнулось, проте не промовило і слова у відповідь. Наталочка попрямувала до своєї бабусі.

  • Бабусю, я хочу бути щасливою. Чи є у світі щастя?

  • Є, золота моя, є.

  • А яке воно? Як його знайти?

Бабуся замислилась.

  • Усі люди шукають щастя, але ніхто насправді не знає, яке воно. Пам’ятаєш, я колись читала тобі казку про чарівні квіти, квіти щастя. Кожен, хто їх знайде, обов’язково стане найщасливішим у світі. Пошукай, може й ти знайдеш.

Наталочка доїла сніданок і швиденько побігла на вулицю. На подвір’ї було тихо, навіть горобці втомилися цвірінькати. Дівчинка озирнулась. Де ці квіти щастя?

На клумбі біля під’їзду росли тільки нагідки, чорнобривці та маргаритки. Все це звичайні квіти. Наталочка присіла на лаві.

  • Нічого, скоро поїдемо на дачу, раптом вони там ростуть. – подумала дівчинка.

  • Доброго ранку, Наталю! Чому така зажурена, може, загубила щось? – біля дівчинки сіла сусідка – бабуся Галя.

  • Та ні, просто я шукаю квіти щастя. Я казку про них читала.

  • Чому ж, це не казка. Я сама такі квіти колись шукала. Тільки знай, квіти не принесуть щастя, якщо їх просто зірвати. Їх треба виростити, виплекати самому. А ростуть ці квіти у душі людини. Хто їх має – завжди щасливий та вдоволений. Називаються вони: любов, радість, мир, довготерпіння, лагідність, милосердя, доброта, вірність, стриманість.

  • Гарно… Але де я зможу придбати насіння?

  • У крамниці його не продають. Людина народжується із насінням у серці. Як будеш старанно його плекати, то з насіння ще й плоди зродять. Сама ти їх не зможеш побачити – інші люди помічатимуть їх у тобі. А ти навчишся бачити їх у інших людях. Ну, лишайся здорова!

Бабуся Галя пішла, а Наталочка ще довго сиділа і уявляла, на що будуть схожі квіти: любов, мабуть подібна до троянди, така ж тендітна і колюча; мир, як червона гвоздика, така ж спокійна і непорушна; стриманість схожа на квіти яблуні; милосердя – таке тендітне, як маргаритка; довготерпіння наче квіти барвінку, а от вірність у незабудці… (Під час розповіді на вікна будинку наклеюються зображення квітів.)



А дійсно, що таке щастя? Невже воно схоже на квіти, які проростають у нашому серці? Скільки нам потрібно, щоб бути щасливими?»

Не тільки у казках, а й у житті говорять: «Що стіни – щастя, а любов до ближніх – дах» Так і у нас зібрався будинок серця. Але на його підвіконнях на вистачає квітів. Пропоную вам дати відповідь на питання, що таке щастя і дібрати квіти, яких не вистачає.

Для цього ми з вами поділимось на 7 груп.

ІІ Пошуковий етап

І група (Працюють з тлумачним словником)



ІІ група (Готується до інсценування за поданою карткою).


ІІ група. Інсценизація притчи c:\users\оксана\pictures\untitled.png

Притча
Бог. Людино, я зліпив тебе і у мене залишився невеличкий шматочок глини. Не знаю, що ще зробити Адаме, адже ти досконалий.

Людина. Зліпи мені щастя.

Бог. Ні, виліпити його я тобі не можу. Тримай його у своїх руках.

(Вкладає шматочок глини в руку Адама.)

ІІІ група



  1. Згадайте й запишіть або використайте наведені, прислів’я та приказки про щастя.


__________________________________________________________________

  • Вс_к_ий св_г_ щ_ст_ к_в_ль.

  • Щастя біжить, а нещастя летить.

  • Із щастя та горя скувалася доля.

  • Хто горя не бачив, той і щастя не знає.

  • _________жнє щастя завжди попереду.

  • Щастя знає, кого шу_________.



ІV група (Працює за фразеологічним словником)



За фразеологічним словником знайдіть

фразеологізми

на позначення відчуття щастя.

Поясніть їх значення.


V група (Працюють із збірником віршів).



Доберіть у збірці

вірш про щастя, який вам

найбільше сподобався.

Виразно прочитайте його.


VІ група



  1. Напишіть невеличке міркування «Щастя – це…»

VII група



ІІІ Результати проекту (Вчитель розповідає, а діти доповнюють)

Що є щастя?

Напевно, не можна дати однозначного визначення що таке щастя, так само, як і дружбі. Найкоротше з них прозвучало в одному з кінофільмів: "щастя – це коли тебе розуміють".

Я думаю, уявлення про щастя для кожного різне. Комусь для цього достатньо наїстися, комусь – купити красиву річ, комусь – дістати бажану книгу, комусь – вилікувати хвору тварину і т.д. Все залежить від характеру кожної людини. От я, наприклад, можу подивитися у вікно, побачити сонце, почути щебечучих птахів, – і хвилі щастя накатують на мене.

Так що таке щастя? Пропоную для початку звернутись до тлумачного словника.

Яке значення має слово «щастя»?

Щастя – це стан цілковитого задоволення життям, відчуттям глибокого вдоволення та безмежної радості.

Люди завжди цікавились, звідки взялося щастя, і тому складали притчі.

Інсценування притчі.

Бог. Людино, я зліпив тебе і у мене залишився невеличкий шматочок глини. Не знаю, що ще зробити Адаме, адже ти досконалий.

Людина. Зліпи мені щастя.

Бог мовчки вкладає у руку людини шматочок глини.

Про що говорить нам ця притча? Правда, щастя людини в її руках. Ми завжди спостерігали за щасливими людьми, тому з’являлись прислів’я і приказки в народній творчості, які відкривають перед нами особливість щастя. Ось деякі з них.

  • Всякий свого щастя коваль.

  • Щастя біжить, а нещастя летить.

  • Із щастя та горя скувалася доля.

  • Хто горя не бачив, той і щастя не знає.

  • Справжнє щастя завжди попереду.

  • Щастя знає, кого шукати.

А також ми знаходимо розповідь про стан цілковитого щастя у фразеологізмах.

Дев’ятий вал.

Бути на сьомому небі.

Зрозуміло, що цей приємний стан не оминули й поети. Послухайте вірші, які дібрали наші пошуковці.

Читання віршів.

Зверніть увагу на нашу дошку пошани. Ви бачите там картини художників, а також фотографії на яких намагались зупинити мить щастя.

Що ми бачимо на обличчях людей? Коли людина стає щасливою? (коли вона отримує бажане)

І сьогодні ми також спробували описати мить щастя, але не за допомогою пензля. Запрошую прочитати невеличкий твір – міркування.

Читання твору

Медики говорять, що стан щастя, радості продовжує життя. Підніміть руку, хто з вас хотів би бути завжди щасливим? Хто з вас хотів би дарувати щастя іншим? Ми з вами сьогодні не згадали ще про одну причину, яка викликає і дарує щастя. Для цього ми звернемось до екрану.

Перегляд презентації , знятої разом з дітьми.

Ви впізнали своїх героїв? Ви побачили свій листочок, яблучко? Яке почуття ви відчули? Адже це був наш з вами найперший маленький фільм. (Щастя від успіху)



Про яке щастя говорили нам герої фільму?

Правильно. Щастя – коли ти не один, коли тебе розуміють.

Сьогодні ми багато з вами сказали, зрозуміли й побачили про щастя, а от якою повинна бути людина, щоб стати щасливою, ми з вами не сказали.

Так давайте повернемось до будинку серця. Які чесноти ми з вами можемо посадити у саду нашої душі?

Я звертаюсь до останньої групи. Які квіти ви дібрали?

Відповідь групи.

Ось і зібрали ми наш щасливий будинок. Тендітні, ніжні квіти на ньому. Наш з вами життєвий обов’язок побудувати такий у своєму серці, виростити на його підвіконні найкращі квіти і що головне, бачити їх у серці інших людей.

Підсумок.

Іноді щастя буває непомітним, воно тихо дрімає в тобі і неголосно співає. Це дивні миті і їх потрібно уміти знайти. З таких крихітних уламків і складається картина нашого з вами життя. Я хочу побажати вам всім щастя.

Дарую квіти (Листівки, що були прикріплені до плакату)

І від мене вам, діти, маленький подарунок. Згадайте разом зі мною ті миті, коли ви були щасливими. ( Відеоролік з фотографіями минулих років).



На згадку про те, що є в кожному з нас, я хочу вам подарувати частинку нашого дому.



Пам’ятайте головне: «Не забувайте незабутнє. Будьте щасливими!»

Фрагмент творчого проекту, проведеного у 4 класі

  1   2   3

Схожі:

НАКАЗ
Державним стандартом початкової загальної освіти, створення комфортних умов утримання, навчання і виховання першокласників та рівного...
Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні
З метою дальшого розвитку освіти в Україні, її інтеграції в європейський освітній простір, а також створення умов для забезпечення...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ...
Міністерства освіти і науки проводиться Всеукраїнський конкурс юних зоологів і тваринників, метою якого є створення умов для творчого...
НАКАЗ
На виконання рішення колегії Міністерства освіти і науки України "Про діяльність органів управління освітою щодо створення належних...
Проблема нашої школи, її головне завдання в умовах реформування освіти...
...
Програма розвитку освіти Теофіпольського району на 2012-2016 роки Загальна частина
Розроблення цієї Програми зумовлено необхідністю удосконалення системи освіти району, переорієнтації освіти на забезпечення рівного...
Програма розвитку освіти Теофіпольського району на 2012-2016 роки Загальна частина
Розроблення цієї Програми зумовлено необхідністю удосконалення системи освіти району, переорієнтації освіти на забезпечення рівного...
«Впровадження в закладах освіти Довгинцівського району інтерактивних...
Підвищення професійної майстерності педагогів на шляху впровадження здоров`я зберігаючих технологій креативної освіти для розвитку...
ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ УЧНІВ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ДО ДПА ТА ЗНО
Національна доктрина розвитку освіти України ХХІ столітті визначила, що головною метою української системи освіти є створення умов...
НАКАЗ
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про позашкільну освіту» та з метою створення умов для оновлення змісту позашкільної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка