«Впровадження в закладах освіти Довгинцівського району інтерактивних здоров`я зберігаючих технологій на основі методики ООЖН»


Скачати 39.56 Kb.
Назва «Впровадження в закладах освіти Довгинцівського району інтерактивних здоров`я зберігаючих технологій на основі методики ООЖН»
Дата 14.03.2013
Розмір 39.56 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тема: «Впровадження в закладах освіти Довгинцівського

району інтерактивних здоров`я зберігаючих

технологій на основі методики ООЖН»
Ющенко О.А., методист відділу освіти

виконкому Довгинцівської

районної в місті ради
Вчителями основ здоров’я району напрацьовані досить ефективні методики, технології, підходи до розбудови здоров`я зберігаючої та здоров`я формуючої освіти. Зміст державної програми з основ здоров’я об’єднує освітні напрямки валеології та безпеки життєдіяльності, орієнтується на застосування найефективніших технологій, зокрема освіти на основі життєвих навичок. Підвищення професійної майстерності педагогів на шляху впровадження здоров`я зберігаючих технологій креативної освіти для розвитку інноваційної особистості – основна науково-методична проблема, над якою працює районне методичне об’єднання вчителів основ здоров’я.

Вже декілька років його очолює вчитель-методист, національний тренер з впровадження методики на основі життєвих навичок Латиш Антоніна Анатоліївна. Кадровий склад вчителів основ здоров’я налічує: 1-4 класи – 149 чол.; 5-9 кл. – 21 чол. З них мають вищу кваліфікаційну категорію – 94 чол., І кваліфікаційну категорію – 32 чол., ІІ – 28 чол., «спеціаліст» - 16 чол. Мають звання «Вчитель-методист» - 26 чол., «старший вчитель» - 12 вчителів. У тому числі підготовлених за методикою ООЖН : 1-4 класи – 11 чол., 5-9 клас – 13 чол. З них : вчителі біології – 2, психологи – 3, соціальні педагоги – 1, класоводи – 11, інші вчителі – 7.

Досить повільно відбувається в закладах району запровадження для учнів 10-11-х класів факультативних курсів з профілактики ризикованої поведінки і ВІЛ-інфекції/СНІДу. Всього по району навчаються за превентивними програмами :

  • «Школа проти СНІДУ» - 4 класи;

  • «Рівний - рівному» - 2 класи;

  • «За здоровий спосіб життя» - 1 клас.

Головні ідеї інтерактивної педагогіки, які використовуються вчителями основ здоров’я:

  • учень визначає мету діяльності – учитель йому допомагає;

  • учень відкриває нові знання – учитель рекомендує джерело їх здобуття;

  • учень експериментує – учитель розкриває можливі форми й методи експерименту, допомагає організувати навчально-трудову діяльність;

  • учень вибирає – учитель сприяє прогнозуванню результатів вибору;

  • учень активний – учитель створює умови для прояву активності;

  • учень – суб’єкт навчання, учитель – партнер.

До інтерактивних технологій, які використовують на уроках основ здоров’я вчителі району відносяться:

  • педагогіка співробітництва;

  • розвивальне навчання;

  • соціальне оточення;

  • наслідування;

  • зона актуального розвитку;

  • зона найближчого розвитку;

  • тренінги;

  • мікрофон;

  • робота в групах «Ажурна пилка»

  • тестування;

  • творчі групові проекти;

  • творчі індивідуальні завдання.

Основною формою роботи вчителів за інтерактивними технологіями залишається тренінг. Види тренінгу можуть бути самими різноманітними, наприклад: рольова гра, проективне малювання, психогімнастика, завдання «колаж», групові дискусії, мозковий штурм тощо.

Ефективним є також навчання здоровому способу життя не лише на уроках, а й у позаурочний час. Прикладом такої роботи є різноманітні заходи: спортивні змагання, конкурси агітбригад, екскурсії до пожежної частини, зустрічі з лікарями, тренінги-ігри, конкурси малюнків та плакатів, зустрічі з волонтерами, проведення акцій. Це, у свою чергу, впливає на вирішення широкого кола питань формування здорового способу життя, на розвиток життєвих навичок безпечної поведінки.

Вчителями району напрацьована скарбничка методів та форм здоров`я зберігаючої виховної роботи. Традиційними стали класні години, усні журнали, уроки здоров`я, педагогічна корекція за проектом індивідуального впливу. До інформаційних форм належать випуск тематичних стіннівок, робота лекторських груп, кутків здоров`я, профілактичних відеосалонів. Виховні цілі досягаються через діалогічні форми роботи: дебати, диспути, вікторини, круглі столи, конкурси, конференції; інтерактивні: комунікативні тренінги, презентації, наукові проекти; ігрові програми: «суд над шкідливими звичками» , «розумники й розумниці», КВК тощо; через колективні творчі справи: агітбригади, агіттеатри, колективні творчі проекти.

Виховання дітей на основі життєвих навичок може дати реальний результат лише в тому випадку, коли вчителі і батьки діють спільно. Тому значна увага в закладах приділяється інформаційно-просвітницькій роботі з батьками та вчителями через педагогічні консиліуми, конференції, круглі столи, інформаційно-профілактичні зустрічі із залученням представників різних служб, громадських установ та лікувальних закладів. З метою надання батькам кваліфікованої консультації запроваджено роботу клубів «Молода сім`я» та «Батьківська вітальня».

Вчителі основ здоров`я району постійно працюють над підвищенням свого фахового рівня. Основними формами методичної роботи є, в першу чергу, семінари-практикуми, круглі столи, уроки-тренінги для вчителів, робота «школи молодого вчителя». Майже в кожній школі працюють досвідчені вчителі основ здоров`я, творчі та яскраві особистості, про яких можна говорити довго. У кожного свої наробки, свої форми та методи, своє творче кредо. Але всіх їх поєднує одна мета – сформувати в учнів свідому мотивацію здорового способу життя, збереження власного здоров`я, вплинути педагогічними методами на самосвідомість і поведінку учнів шляхом розвитку у них цінностей, життєвих і спеціальних навичок, сприятливих для здоров’я, безпеки, гармонійного розвитку і успіху.








Схожі:

ВПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ КОМПЕНСУЮЧОГО ТИПУ
Чого типу здоров’язбережувальних технологій. Охарактеризовано типи здоров’язбережувальних технологій. Подано методичні рекомендації,...
Впровадження інтерактивних технологій в систему професійної підготовки...

Тема. Методика ООЖН підхід зосереджений на учнях
Мета. Познайомити учасників тренінгу з методикою ООЖН(освіта на основі набуття життєвих навичок). Дати розуміння того, що навчання...
Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес
Оскільки, головними фігурами в навчальних закладах є учень і викладача, які повинні творчо працювати, вчитися, самовдосконалюватися,...
І.І. Прибиш Заходи щодо впровадження нового Державного стандарту...
...
ІННОВАЦІЇ В УПРАВЛІННІ ОСВІТИ, ЯК СКЛАДОВА ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО...
Влінських проблем на основі впровадження сучасних принципів та інноваційних технологій, розглянуто стан і шляхи розвитку навчального...
Тренінг для педагогів «Впровадження інтерактивних технологій у педагогічну практику»
Вня поінформованості педагогів щодо проблеми впровадження інтерактивних технологій; популяризація навичок співпраці, спілкування,...
Досвід роботи РМК з питань впровадження ідей творчої спадщини народного...

Про відділ педагогічних технологій неперервної професійної освіти
АПН України звітувався на Президії АПН України про результати комплексного дослідження „Психолого-педагогічні основи особистісного...
Психолого-педагогічні основи використання інтерактивних технологій...
Всі погодяться з думкою, що ті зміни, які ми спостерігаємо в різних сферах життєдіяльності людини і суспільства, вимагають від системи...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка