Тема. Оздоблення точених виробів. Мета


Скачати 31.25 Kb.
НазваТема. Оздоблення точених виробів. Мета
Дата17.04.2013
Розмір31.25 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Географія > Документи
Тема. Оздоблення точених виробів.

Мета. Ознайомити учнів з прийомами оздоблення точених виробів безпосередньо в токарному верстаті; виховання позитивного ставлення до праці; розвиток естетичного, логічного мислення.

Основні поняття: прикрашання, оздоблення.

Обладнання: токарний верстат для обробки деревини, набір токарних стамесок (залежно від вибраного об'єкту праці), наждачна шкурка, контрольно-вимірювальний інструмент, шаблон, олівець.

Структура заняття

I. Організаційний момент

II. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів

III. Вивчення нового матеріалу

1. Технологія оздоблення точених виробів без застосування оздоблювальних матеріалів.

2. Технологія виготовлення та оздоблення точених виробів із застосуванням гуашевих (акварельних) фарб, лаків.

3. Технологія шліфування та полірування.

IV. Практична робота «Шліфування та полірування виробів»

V. Підсумки уроку

VI. Домашнє завдання
Хід заняття

I. Організаційний момент

II. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів
Фронтальна бесіда.

1) Як запобігають загниванню виробів із деревинних мате­ріалів?

2) Із якою метою вироби з деревини покривають лакофарбовими матеріалами?

3) Який технологічний процес називається оздобленням?

4) Які підготовчі технологічні операції виконують при оздобленні виробів з деревини?

5) Які інструменти використовують для підготовки поверхні ви­робів з деревини для оздоблення?

6) Чим відрізняється оздоблення від опорядження?

III. Вивчення нового матеріалу

1. Технологія оздоблення точених виробів без застосування оздоблю­вальних матеріалів.

Є багато способів обробки поверхонь дерев'яних виробів: лакуван­ня, фарбування, полірування, фанерування деревиною, що має гарну текстуру (дуб, карельська береза, бук тощо).

Виточені на токарному верстаті вироби можна прикрасити, або оздобити, у різні способи. Деякі вироби обробляють шліфуванням, тобто зачищають деталі абразивною (шліфувальною) шкуркою. Основою її є бавовняна тканина або цупкий папір, на один бік яких приклеєні дрібні зерна скла або інших твердих мінералів. Часто абразивом є наждак, тому абразивну шкірку називають наждачною. Для зручності роботи шматок абразивної шкурки прикріплюють до дерев'яного бруска. Так її легше і безпечніше тримати в руках. Колодку зі шкуркою прикріплюють до деталі, що обертається, і переміщують уздовж неї швидкими зворотно-поступальними рухами.

Щоб надати виробу привабливого вигляду і виділити текстуру, його полірують. Відполірувати виріб можна бруском більш твердої деревини. Прийоми роботи такі самі, як і при шліфуванні.

Виріб, виготовлений на токарному верстаті, можна прикраси­ти випаленими поясками. Для цього треба в потрібному місці кося­ком зробити невеличкі проточки, а потім до них ребром притисну­ти відрізок шпону або мідний дріт діаметром 0,5-1,0 мм. Для того, щоб не обпектися дротом його кінці намотують на дві палички. Через 4—5 секунд, коли з'явиться димок, шпон чи дріт можна відвести від оздоблювальної поверхні. Унаслідок тертя на по­верхні виробу утвориться чорний випалений поясок.

2. Технологія виготовлення та оздоблення точених виробів із застосуван­ням гуашевих (акварельних) фарб, лаків.

Також вироби можна оздоблювати лакофарбовими матеріалами, які, крім декоративної, виконують ще й захисну функцію, тобто за­хищають виріб від руйнівної дії зовнішнього середовища (гниття, ушкодження комахами і грибками).

Наносити лакофарбові матеріали і барвники на точені вироби можна за допомогою пульверизатора або пензля.

У шкільних майстернях можна застосовувати водополімерні, гуашеві, масляні та інші лакофарбові матеріали, які нешкідливі для ор­ганізму людини.

Після нанесення першого шару лакофарбового покриття його не­обхідно просушити впродовж 18 — 24 год. Після висихання поверхні її шліфують шліфувальною шкуркою з дрібним зерном, після нане­сення другого шару і повторного просушування виконують шліфу­вання другого шару. Останній шар покриття не шліфують.

  1. Технологія шліфування та полірування.

Для шліфування ручним способом шліфувальну шкурку за­кріплюють на дерев'яних брусках — шліфтах. Шліфування викону­ють коловими рухами.

Полірування виконується бруском з більш твердої деревини у такий само спосіб, як і шліфування.

IV. Практична робота

Учні за списком по черзі працюють на токарному верстаті під наглядом учителя. Решта учнів працює над заготовками з металом.

ІV. Підсумки уроку

На завершення заняття треба підвести його підсумки, звернувши і; увагу на засвоєння учнями основних понять.

VI. Домашнє завдання

Вивчити конспект

Схожі:

Тем 4: Різноманітність кондитерських виробів та види їх оздоблення. Мета
Мета: засвоєння знань про асортимент кондитерських виробів та видів їх оздоблення; формування вмінь при виготовленні різноманітних...
Тема. Оздоблення виробів різьбленням Мета
Мета: ознайомити учнів з тригранно-виїмковим різьбленням, навчити виконувати найпростіші елементи різьблення; виховувати бережливе...
Тем : Створення композиції оздоблення виробів: торта, тістечок,печива. Мета
Мета: Засвоєння знань учнів про вироби, композиції; формування вмінь аналізувати вироби; розвивати логічне та абстрактне мислення,...
Тема. Малювання композиції «Чарівні птахи»
Мета. Ознайомити учнів з елементарними поняттями про залежність форми і декоративного оздоблення виробів. Розвивати фантазію, творчу...
Азбука геометричного різьблення та виготовлення виробів з геометричним декором
«Азбука геометричного різьблення» дозволить тобі поглиблено вивчити курс різьблення, що є основою для виготовлення та оздоблення...
Календарно-тематичне планування
Українська вишивка – традиційний вид оздоблення виробів. Матеріали, інструменти та пристосування для вишивання. Машинна вишивка
5-6 КЛАСИ
Для виготовлення м’якої іграшки використовують залишки тканин, хутра, шкіри, фетру, клейонки та інших недорогих матеріалів. Для оздоблення...
Тема уроку : Проектування та виготовлення виробів, в'язаних спицями....
Ьна: забезпечити систематизацію, узагальнення та поглибити зна­ння учнів із теорії в'язання;сформувати вміння використовувати отримані...
Тем 10: Технологія приготування страв із бісквітного тіста. Мета
Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із бісквітного тіста, таблиці...
Дубініна А. А., Овчиннікова І. Ф., Дубініна С. О. Методи визначення...
Мета: Ознайомити учнів з класифікацією ковбасних виробів. Сформувати знання про виробництво ковбасних виробів. Розвивати уважність...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка