Урок прес конференція


Скачати 102.47 Kb.
НазваУрок прес конференція
Дата17.03.2013
Розмір102.47 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Географія > Урок
Тема. Фізико – географічна характеристика природного комплексу Чорного моря. Проблеми використання і охорони його вод.

Мета: сформувати в учнів знання про фізико – географічні особливості Чорного моря, стан природних ресурсів, проблеми їх використання і охорони, визначити наявні екологічні проблеми, їхні причини та наслідки;

  • розвивати пізнавальний інтерес, географічне мислення, вміння працювати з картою;

  • виховувати інтерес до предмета, бережне ставлення до природи; сприяти формуванню в учнів екологічного мислення.

Обладнання: фізична карта України, відео матеріал, атласи, підручники.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.

Форма уроку: урок – прес – конференція.

Вид уроку: рольова гра.

Епіграф: О, моє чудове море!

Де ж мені красок узяти,

Щоб весь чар твій, всю принаду

На папері змалювати.

(Б.Лепкий)

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

Вступне слово вчителя.

  • Кожен із нас родом із дитинства, звідти, де ранками зустрічаєш зорю і ловиш

сонячних зайчиків, говориш з вітром, дощем, скелею, морем, де у кожному

шелесті вчувається музика ніжності і любові. Говорять, (СЛАЙД) щоб пізнати, -

треба полюбити, а щоб полюбити, - треба пізнати. Стихії природи, будь – які: чи то вітер, чи вода, – завжди захоплювали людину. (ВІРШ)

Учень. На небі яснім й неозорім,

Згасає сонячна блакить,

Рожевий місяць стрівся з морем

І тихо – тихо гомонить.

Та враз, зринає гул із дна –

Й пірнає тиша на глибінь,

А вітер хвилю обійма, і вже

Хмурніє далечінь.

Штурмує шторм упертий мис,

За валом вал – і все кипить,

І в лютім гніві пада вниз,

Де прірва стогне й клекотить…
Вчитель. На попередніх уроках ми вже здійснювали подорож нашою країною, побували в різних куточках чарівної України. Мандрували природними зонами, сходили на вершини Карпат і Кримських гір, тим самим створили фундамент знань для вивчення нових тем.

  • Сьогоднішня тема уроку безпосередньо пов’язана з попередніми, але вона є першою при вивченні фізико – географічних комплексів морів.

  • Ви вже знаєте, що Україна – морська держава, то ж, протягом двох наступних уроків ми будемо вивчати природні особливості морів – Чорного і Азовського. Кожне море є природним комплексом, в якому всі компоненти взаємопов’язані.

  • Цей зв’язок компонентів Чорного моря стане предметом дослідження сьогоднішнього уроку, а епіграфом до нашого уроку будуть слова Богдана. Лепкого (СЛАЙД)

  • Тож запишіть тему уроку: (СЛАЙД) «Фізико – географічна характеристика Чорного моря.

( Дом. завдання: S 36, повт. S , підготувати доповідь «Проблеми Азовського моря»)

  • Сьогоднішнім уроком ми хочемо привернути увагу всіх Вас до проблем цього комплексу. І тому ми скликали прес – конференцію, на яку запросили Вас учнів, а також спеціалістів різних галузей, представників засобів масової інформації: журналістів газет, журналів, телеканалів, які висвітлять цю проблему на сторінках своїх видань.

Запитання. А що вам найбільше хочеться дізнатись на цьому уроці? Запишіть одним

реченням на стікерах. (Один учень збирає і приклеює на малюнок моря)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

І. Прийом «Асоціативний кущ»

– Уявіть, що людина ніколи не бачила море. Як ви їй поясните, що таке море?

Напишіть на стікерах по одному епітету, які характеризують море.

(СЛАЙД)

  • Отже, з вашою допомогою ми уявили море і яке воно може бути , а тепер давайте пригадаємо складові Світового океану, частиною якого є море.

ІІ. Бліцопитування.

  1. Що таке море?

(Море – це частина Світового океану, відділена від нього суходолом.)

  1. Які бувають моря залежно від розташування відносно материка?

(окраїнні та внутрішні)

  1. Які моря називають внутрішніми?

(Моря, які вдаються далеко в суходіл і зєднуються з океанами протоками.

Середземне, Чорне, Азовське)

  1. Які моря називають окраїнними?

(Моря, що розташовані на окраїнах материків. Берингове, Саргасове…)

  1. Що таке затока?

( Затока – це частина океану або моря, яка далеко врізається в суходіл, але

вільно з’єднується з океаном, або морем.)

  1. Що таке протока?

(Протока – це відносно неширокий водний простір, що зєднує два водних

простора і розділяє суходіл. Найдовша протока – Мозамбікська, а найширша

протока Дрейка.)

  1. Яке значення для України має наявність широкого виходу до морів?

( Розміщення нашої країни у центральній частині Європи, вихід до Чорного та

Азовського морів, а через протоки Босфор і Дарданелла до Світового

океану є дуже важливими чинниками для розвитку туризму, а також

міжнародних економічних і торгівельних зв’язків.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя.

  • Отже, ми пригадали складові Світового океану і переходимо до вивчення Чорного моря. Природні комплекси морів характеризують за певним планом. (СЛАЙД) Такий самий план, який ви бачите на слайді, лежить у кожного із вас на партах. (додаток 1; зачитати план) На протязі двох уроків за цим планом ми будемо характеризувати особливості Чорного і Азовського морів. А ще у вас на партах лежить щоденник дослідника (СЛАЙД) у який ви будете записувати під час уроку свої дослідження. Як казав один досвідчений мандрівник: «Я ніколи не подорожую без свого записника.» Підпишіть, будь ласка свої щоденники і не забувайте заповнювати їх під час прес – конференції.


– А зараз ми переносимось в студію, де буде проходити прес – конференція.

Ведуча. Доброго дня, шановні учасники прес – конференції. Мене звати ….. і я рада вітати Вас в студії каналу «Планета». Ми зібрались для обговорення дуже важливої теми сьогодення «Фізико – географічна характеристика, проблеми і охорона вод Чорного моря». В нашій студії присутні спеціалісти різних галузей і журналісти. Я гадаю, що ця тема не залишить осторонь всіх учасників конференції. Тож , будь ласка, ставте свої запитання.

1 – й журналіст. Я журналіст журналу «Золотий глобус» П.І. У мене запитання до океанолога. Якими є географічне положення, геологічна будова та клімат Чорного моря?

Океанолог. Я океанолог П.І. зупинюсь на географічному положенні Чорного моря, про геологічну будову та рельєф Вам розповість геолог, а кліматолог охарактеризує кліматичні особливості.

Виступ океанолога. Презентація.

У мене все. Я передаю слово геологу.

Геолог. Я геолог П.І. розповім вам про геологічну будову Чорного моря.

Виступ геолога. Презентація. (продовження)

У мене все. Я надаю слово кліматологу.

Кліматолог. Я кліматолог П.І. ознайомлю вас із кліматичними особливостями Чорного

моря.

Виступ кліматолога. Презентація. (продовження)

Ведуча. Отже, ми з вами дізнались про географічне положення, геологічну будову та клімат Чорного моря. На мою думку спеціалісти дали повні відповіді на Ваше запитання.

  • Які ще будуть запитання?

2 – й журналіст. Я представник туристичного агентства «Топ – тревел» П.І. У мене запитання до хіміка. А як ви гадаєте, чи можливо в місті Ялта відпочиваючим запропонувати екскурсію у морські глибини Чорного моря на батискафі, як це роблять для туристів в Червоному морі?

Хімік. Я науковий співробітник інституту хімії П.І. Я вважаю, що такі екскурсії не варто пропонувати відпочиваючим, тому що в Чорному морі міститься сірководень.

(Виступ хіміка. Презентація)

Ведуча. Думка вчених може змінюватися, а вона залишається незмінною. Реклама! на каналі «Планета», яка присвячена Чорному морю. Для вас звучить пісня «Чорне море» у виконанні Леоніда Утьосова. (звучить запис пісні)

– Ми продовжуємо нашу прес – конференцію, будь – ласка задавайте свої запитання.

3 – й журналіст. Я представник видавництва «Пізнай світ». П.І. Моє запитання адресовано біологу. З виступу попереднього спеціаліста я зрозуміла, що Чорне море є унікальним із – за наявності в ньому сірководня. Розкажіть, які ж рослини ростуть в таких умовах?

Біолог. Я біолог П.І. ознайомлю вас з рослинним світом Чорного моря.

(Виступ біолога. Презентація)

Ведуча. Дякуємо за виступ. Задавайте наступні запитання.

4 – й журналіст. Я ведучій телеканалу «Animal’s planet» П.І. Хочу звернутися до зоолога. Розкажіть про тваринний світ Чорного моря.

Зоолог. Я зоолог П.І. ознайомлю вас з представниками тваринного світу Чорного моря.

(Виступ зоолога. Презентація)

Ведуча. Дякуємо за виступ. Заплющіть на хвилиночку очі (ведуча прикріплює на малюнок моря фігурку людини). Можна розплющити очі і подивіться на малюнок. Ви побачили, що на малюнку з’явилася фігура людини і я хочу поставити запитання до еколога. Як змінилося море під впливом активної діяльності людини?

Еколог. Мене звати П.І. Я представляю організацію «Екологічна варта» і ознайомлю вас з екологічним станом Чорного моря.

(Виступ еколога. Презентація)

Ведуча. На цьому ми завершуємо нашу прес – конференцію. Дякуємо всім за активну участь. З вами була … . До нових зустрічей!

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Слово вчителя. Дякуємо каналу «Планета» за співпрацю і ми знову повертаємося в клас, де узагальнимо те, що почули. З цією метою зіграємо в гру «Так чи ні». У кожного із вас на парті лежать сигнальні картки, за допомогою яких ви будете відповідати на запитання. Якщо відповідь так, то піднімаєте зелену картку, а якщо – ні, то червону.

Гра «Так чи ні»

  1. Чорне море – це море басейну Індійського океану. (Ні)

  2. Омиває береги України, Грузії, Туреччини, Болгарії, Румунії, Росії. (Так)

  3. Море займає площу 420,3 тис. км2. (Так)

  4. Найбільша ширина Чорного моря 265 км. (Ні)

  5. Середня глибина моря становить 1256 м. (Так)

  6. Клімат Чорного моря має риси екваторіального. (Ні)

  7. Температура глибинних вод протягом року змінюється. (Ні)

  8. Солоність поверхневих вод становить 17 – 18 проміле. (Так)

  9. Щорічно річки приносять у Чорне море близько 310 км3 прісної води. (Так)

  10. Довжина берегової лінії в межах нашої країни становить 1000 км. (Ні)

  11. Сірководневий шар – це шар в якому існує життя. (Ні)

  12. Основними причинами погіршення екологічного стану Чорного моря є: сильне забруднення стічних вод нітратами і фосфатами, вилив нафти, та траловий вилов риби. (Так)

Слово вчителя. Ви добре справилися з цим завданням і пропоную вам виконати 3 – тє завдання в ваших щоденниках. Вам потрібно встановити відповідність між описом тварини та її зображенням. (СЛАЙД)

А тепер перевірте свої роботи. СЛАЙД)

– Чорне море завжди надихало поетів, письменників, художників на створення справжніх шедеврів і я надаю слово члену спілки художників і письменників … .

(Презентація.)

ІV. Підсумок уроку.

  • Уявіть, що ви письменники і складіть сенкен по темі сьогоднішнього уроку. (СЛАЙД)

Іменник

Два прикметника.

Три дієслова

Речення по темі.

Синонім до першого рядка.

Оцінювання.

ДОДАТОК 1.


План характеристики моря

1. Фізико – географічне положення моря.

2. Природні умови моря:

а) геологічна будова та рельєф дна;

б) клімат;

в) гідрологічні особливості;

г ) наявність сірководню.

3. Природні ресурси моря:

а) біологічні;

б) мінеральні;

4. Екологічні проблеми моря та його використання.




План характеристики моря

1. Фізико – географічне положення моря.

2. Природні умови моря:

а) геологічна будова та рельєф дна;

б) клімат;

в) гідрологічні особливості;

г ) наявність сірководню.

3. Природні ресурси моря:

а) біологічні;

б) мінеральні;

4. Екологічні проблеми моря та його використання.




План характеристики моря

1. Фізико – географічне положення моря.

2. Природні умови моря:

а) геологічна будова та рельєф дна;

б) клімат;

в) гідрологічні особливості;

г ) наявність сірководню.

3. Природні ресурси моря:

а) біологічні;

б) мінеральні;

4. Екологічні проблеми моря та його використання.




План характеристики моря

1. Фізико – географічне положення моря.

2. Природні умови моря:

а) геологічна будова та рельєф дна;

б) клімат;

в) гідрологічні особливості;

г ) наявність сірководню.

3. Природні ресурси моря:

а) біологічні;

б) мінеральні.

4. Екологічні проблеми моря та його використання.

Схожі:

УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок прес конференція
Обладнання: творчі звіти експедиційних загонів, географічні атласи, мультимедійна дошка, контурні карти
Урок прес конференція
Тема. Фізико – географічна характеристика природного комплексу Чорного моря. Проблеми використання і охорони його вод
Прес-анонс 1 5 липня о 15. 00 у Палаці культури
Палаці культури на території Куяльницького санаторію відбудеться прес-конференція організаторів та учасників Міжнародного фестивалю...
Завтра 20 жовтня о 12. 00 в прес-центрі «Альтернатива» (вул. М. Говорова,...
Територіальної виборчої комісії та інших проявів нечесної виборчої кампанії з боку представників окремих політичних сил. Учасники...
Урок прес-конференція
Мета. Охарактеризувати основні положення "Нового курсу" Рузвельта,оцінити його значення в історії США, визначити ті його заходи,...
Програма ІІІ го регіонального відкритого Етно тур фестивалю «Бурштиновий...
Прес-конференція для засобів масової інформації за участю керівників району та організаторів фестивалю
Ні політичним репресіям!
«Паритет» відбулася прес-конференція під назвою «Антиукраїнські настрої в регіоні – подвійні стандарти влади?». Учасники наголосили...
«Антиукраїнські настрої в регіоні – подвійні стандарти влади?»
«Паритет» за адресою: м. Одеса, пров. Семафорний, 4 відбудеться прес-конференція представників патріотичних громадських організацій...
«Антиукраїнські настрої в регіоні – подвійні стандарти влади»
«Паритет» за адресою: м. Одеса, пров. Семафорний, 4 відбудеться прес-конференція представників патріотичних громадських організацій...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка