Тема. Філософська проблема кохання та її знецінення в сучасному світі у казці «Соловей і троянда». Мета


НазваТема. Філософська проблема кохання та її знецінення в сучасному світі у казці «Соловей і троянда». Мета
Дата10.02.2014
Розмір48.2 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
Тема. Філософська проблема кохання та її знецінення в сучасному світі у казці «Соловей і троянда».

Мета: розширювати знання учнів про казку як літературний жанр; формувати вміння та навички виразного читання та аналізу літературного тексту; поглиблювати знання про особливості стилю письменника; розвивати критичне мислення учнів, уміння аргументувати свою думку; виховувати високі моральні якості.

Обладнання: таблиця, фотоілюстрації.

Зберігай кохання у серці своєму.

Життя без нього подібне безсонячному

саду з мертвими ківтами.

Оскар Вайльд
Хід заняття
І. Актуалізація опорних знань

Бесіда

      1. Чому творчість Оскара Вайльда можна вважати особливою?

      2. Якими були погляди письменника на мистецтво?

      3. У чому сенс казки «Щасливий Принц»?

      4. Чи можна вважати вайльдівські казки казками для дорослих?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Як часто ми задумуємося над тим, що саме змусило нас щось зробити? Що спонукало нас до таких дій? І тут згадуються славнозвісні фізики та лірики. Перші, зробивши неймовірно розумний вираз обличчя, скажуть, що то була якась одна із сил (чи то сила Лоренца, чи то сила Ампера, чи ще щось таке цікавеньке). Другі ж в один голос вигукнуть: «Тільки сила кохання змушує нас творити неймовірні речі!» Сьогодні спробуємо з’ясувати хто з них дійсно правий.

ІІ. Оголошення теми, мети і завдань заняття
ІІІ. Опрацювання теми заняття

Робота у групах

Учні об’єднуються у дві групи «Фізики» (скептичний погляд на кохання) та «Лірики» (вірять у силу справжніх і вічних почуттів).

Групам пропонується за певний час (від 5 до 10 хв.) скласти від своєї групи висловлювання-погляд про кохання.

Висловлювання можуть бути такими

«Лірики»

Справжнє кохання - це кохання один раз, і на все життя. Це те, що не минає з роками, незалежно від обставин, відстані. Кохання - це дарунок небес. Немає нічого кращого, ніж дивитися в очі коханої людини, мріяти разом із нею, оберігати її. Кохання неможливо сплутати з пристрастю, захопленням; це почуття, яке приходить, і вже нікуди не йде. Ми віримо, що вічне кохання існує. На кохання необхідно заслужити. Саме заслужити, бо людина, в якої черстве серце, сповнене егоїзму, підлості, сірості, не здатна закохатись. Кохання може жити лише в душі, в якій є хоча б клаптик чистоти.

Дякуємо за увагу.

«Фізики»

Ми схильні сумніватись у існуванні кохання. Схоже на те, що кохання - не універсальне поняття. Коли люди кажуть "я тебе люблю" - вони розуміють це по-різному.

На жаль...

В кожного своє кохання виявляється. Нам здається, що сучасна людина, в переважній більшості, не здатна на справжнє, чисте почуття. Цьому заважає падіння моралі. Яке може бути кохання між двома людьми, які в перший день знайомства знаходять місце, де задовольняють свої сексуальні потреби. Хіба може між ними зародитись кохання? Кохання - це незрозуміла нам формула симпатії, яка заворожує людину, і змушує думати лише про того, в кого закохався, і сліпо ідеалізувати його. А що потім? Лише розчарування і страждання... Все це – лише емоції, і краще ним не піддаватися.

Дякуємо за увагу.

  1. Робота з текстом

  • Що ви можете сказати про назву казки?

  • Символом чого є троянда?

Розповідь учні за індивідуальним завданням

Вона виникла з пiни, що покривала богиню Афродиту, свiй аромат отримала завдяки нектару богiв, а червоний колiр - з`явився з кровi Венери.

Цариця квітів, її пелюстками вкривали постіль закоханих, шлях переможців, що повертались додому. Квітка - прикраса, якою прикрашали волосся та одяг, не тільки чарівні жінки, а й воїни-римляни, що надівали вінок, замість шолому (зрозуміло, перед битвою), а також прикрашали малюнками цієї квітки свої лати.

Все це – про найчарівнішу та найзагадковішу квітку на землі – троянду. Троянда – цариця квітів. У літературі існує велика кількість переказів, легенд, віршів та інших оповідей про аромат і красу троянд. (Демонстрація світлин троянди).

В древності троянда вважалась священною квіткою. Грецький міф оповідає, що богиня Флора одного разу побачила гарну дівчину і перетворила її в квітку, Афродіта додала квітці краси, три Грації – блиск і шарм. Діоніс пожертвував ароматний нектар, Зефір роздув хмари, щоб Аполлон міг поливати на троянду сонце. Коли квітка виросла, її передали Еросу (Купідону) і назвали "Королевою квітів".

Нею прикрашав свій палац цар Мінос, у Трої трояндовою олією натирали тіла знатних небіжчиків. На монетах Родосу була зображена троянда. Грецька легенда розповідає, що богині створили її, щоб оспівати любов.

Є багато різних інтерпретацій, які надають значення трояндам. З розвитком історії людства складається і доля троянди, бо кожний вік народжує нову легенду.
Опрацювання змісту казки за таблицею


«Фізики»

Цитата з тексту

«Лірики»

Кохання, як виявилося, не було справжнім, соловей помилявся.

Закоханим лише здається, що вони люблять.

«Ось нарешті справжній закоханий, - сказав сам до себе соловей».

Соловей вірив у силу справжніх почуттів – а у цьому і є сенс нашого життя. Людей, що уміють кохати не так уже і мало.




«Кохання не купиш і не виміняєш на золото»







«Смерть – висока ціна за червону троянду».







«Кохання дорожче життя, і серце якоїсь пташки - ніщо порівняно з людським серцем!»







«Кожен знає, що мистецтво егоїстичне».







«Яка нісенітниця це кохання...воно напрчуд непрактичне...»







  1. Робота з картками

Дітям роздаються картки з парами закоханих «Трістан і Ізольда», «Ромео і Джульєтта», «Айвенго і Ровена», «Бальзак і Евеліна Ганська».

Завдання

  • Коротко розповісти історію кохання пари.

  • Доповнити ряд своїми прикладами.

(В результаті цієї роботи діти приходять до висновку, що справжнє кохання існує і цьому є немало прикладів).

ІV. Підбиття підсумків заняття

Написати чотиривірш на тему «Кохання існує!»

V. Домашнє завдання

Написати власну казку у манері Оскара Вайльда ( за бажанням учня створити до казки мультимедійну презентацію).

Схожі:

5 кл. Тема: Костянтина Малицька «Соловей». Художній опис Мета
Обладнання: портрет К. Малицької, енциклопедія, тлумачний словник, ілюстрації, малюнки учнів, пісні та вірші про солов’я, оповідання,...
11-й (12-й) клас Людина в сучасному світі
Курс за вибором „Людина в сучасному світі” для учнів 11 класу є предметом, який міг би слугувати заключним у інтегрованому курсі...
«Українське кохання Оноре де Бальзака» Мета
Україні, створити образ письменника, чиє життя було осяяне великим почуттям кохання; розвивати навички виразного читання, емоційного...
Тема Свідомість як філософська проблема
...
Конспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло...
Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Моховинка», дати поняття «портрет»,...
План-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою...
Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- Екзюпері...
Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Тема. Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Урок №4 Тема. Джерела географічних знань. Сучасні географічні дослідження
Мета: сформувати в учнів поняття “жерело географічних знань”, продовжити формувати уявлення про географічні відкриття в сучасному...
Найчарівніший прояв любові — кохання
Кохання змінює людину, в її душі ніби розквітає чарівна квітка, яка своїм тонким ароматом заповнює кожну клітину; кохання дарує людині...
Тема: Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Мета: дослідити, як у творі відтворено добро і зло; охарактеризувати образ Планетника, з'ясувати роль діда Капуша у творі та його...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка