Уроку по фізиці з учнями 9-А класу ТЕМА : «МАГНІТНЕ ПОЛЕ»


Скачати 146.26 Kb.
НазваУроку по фізиці з учнями 9-А класу ТЕМА : «МАГНІТНЕ ПОЛЕ»
Дата08.02.2014
Розмір146.26 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Комунальний заклад освіти

«Середня загальноосвітня школа № 133»

Дніпропетровської міської ради
ПЛАН – КОСПЕКТ

проведення уроку по фізиці

з учнями 9-А класу
ТЕМА: « МАГНІТНЕ ПОЛЕ»
МЕТА: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Магнітне поле»; розвити логічне мислення, інтерес до вивчення фізики; виховати допитливість, увагу, бажання здобути міцні знання з даної теми.

ТИП УРОКУ: Урок повторення та закріплення набутих знань, умінь та навичок.

Вчителя вищої категорії – Мурадян О.О.


м. Дніпропетровськ

2012 р.


Хід уроку

І. Вступ – 2 хв.
Добрий день усім присутнім! Сьогодні ми з вами проведемо урок звичайний і незвичайний. Звичайний, тому, що як завжди, в цьому кабінеті фізики , з комп’ютерної підтримкою, з використанням інтерактивної дошки ми проводимо наші уроки . Незвичайний, тому, що на нашому уроці присутні гості – вчителя шкіл м. Дніпропетровська – щиро вас ВІТАЄМО!
ІІ. Організаційний момент (Повідомлення теми, мети уроку, типа уроку ,обладнання, підписання додатків).
ТЕМА НАШОГО УРОКУ : СЛАЙД №1 (Магнітне поле), звучить музика

Слайд №1


МЕТА: СЛАЙД №1 (Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Магнітне поле»; розвити логічне мислення, інтерес до вивчення фізики; виховати допитливість, увагу, бажання здобути міцні знання з даної теми.)

ТИП УРОКУ: СЛАЙД №2 (Урок повторення та закріплення набутих знань, умінь та навичок.)
Слайд №2
ОБЛАДНЕННЯ: Комп’ютер, мультимедійний проектор; інтерактивна дошка; глобус Землі ; 2-3 магнітні стрілки на підставці; шкільні компаси; котушка зі струмом (для залізні ошурки; тіла з різних речовин; підготовлення відповідним чином дошка (різні види магнітних утримувачів); ППЗ фізика 9клас

ІІІ. Основний зміст уроку -

3.1. РОЗМИНКА: Інтерактивна вправа. – 10хв.

Отже, будь ласка, подумайте й скажіть які асоціації викликає у вас слово «магнітне поле»? Вчитель пише слово Магнітне поле ( Учні називають слова. Наприклад: Слайд №3

  • Магніт - магніт — тіла які тривалий час зберігають магнітні властивості.


Слайд №4

  • лінії магнітного поля – умовні лінії, уздовж яких у магнітному полі встановлюються осі маленьких магнітних стрілок



Слайд №5

  • компас – прилад для орієнтування, в якому магнітна стрілка указує на північ

Слайд №6

  • дослід Ерстеда – дія електричного струму на магнітну стрілку (відеоролик)

Слайд №7

  • правило свердлика – якщо вкручувати свердлик за напрямком струму в провіднику то напрямок обертання ручки свердлика вкаже напрямок ліній магнітного поля струму

Слайд №8

  • Правило правої руки – якщо спрямувати великий палець правої руки за напрямком струму в провіднику то чотири пальці вкажуть на напрямок ліній магнітного

поля струму

Слайд №9

  • сила Ампера – це сила з якою магнітне поле діє на провідник зі струмом


Слайд №10

  • правило лівої руки – якщо ліву руку розташувати так щоб лінії магнітного поля входили в долоню, а чотири витягнуті пальці вказували напрямок струму в провіднику, то відігнутий на 900 великий палець укаже напрямок сили Ампера

Слайд № 11

  • електромагніт – котушка з уведеним усередину осердям із магнітного матеріалу


Слайд № 12

  • електромагнітна індукція – явище породження в просторі електричного поля з змінним магнітним полем. Пояснення та означення відповідних термінів.

Скільки полюсів у магніту ? ( Два) Якого кольору? ( Синього та червоного) У вас на столах теж є кружечки синього та червоного кольору. Будь ласка, виберіть собі один з них. У кого синій - це наші експериментатори, а червоні теоретики.

Отже, теоретикам задачі. 2 учня підходять до вчителя беруть карточки з задачами і розв’язують біля дошки.

1задача (умова)

2 задача (умова)

А тепер завдання експериментаторам ( вчитель визиває 2 учнів с кожного ряду для демонстрації дії магнітного поля постійного магніту на):

  • магнітну стрілку, (слайд)

  • дія електромагніта, (слайд)

  • досліду Фарадея, (слайд)

  • продемонструвати принцип роботи генератора змінного струму.

А у нас є майбутні інженери? ( Демонстрація електромагніту та електродвигуна виготовлених власноручно. Новіков Я.)

А зараз перевіримо задачі, які учні виконували біля дошки:

  • Перевірка задач.

3.2. Тести – 7хв.

Перевіримо знання з теми « магнітне поле» за допомогою тестів.

(Підписуються прізвища на додатках «Б»)

І варіант – експериментатори ( тести з персональними комп’ютерами, на дисплеї робочого стола ярлик тесту – знайдіть його)

ІІ варіант – теоретики ( тести на аркушах)
На виконання тестів відводиться 7 хвилин (лунає легка музика)
3.3. Перевірка тестів – 5хв

Вчитель перевіряє оцінки учням - експериментаторів на персональних комп’ютерах, які отримали автоматично, і виставляють їх в додаток «Б», теоретики перевіряють самостійно. ( Слайд № з відповідями )
3.4. Повідомлення учнів – 16хв.

Шановні учні! В майбутньому з вас хтось стане відомим лікарем, інженером, конструктором і ви неодноразове будете зустрічатися з поняттям Магнітного поля.

Розглянемо такі поняття:

  • http://www.youtube.com/watch?v=zhFo2ajxQbQ - «Магнітне поле Землі і ії вплив на живі організми»,

  • http://www.youtube.com/watch?v=uXvUPCnKeC8&feature=related - « Застосування електродвигунів»,

  • http://www.youtube.com/watch?v=gmHPlol-6_8 - «Потяг на повітряній подушці»,

  • http://www.youtube.com/watch?v=FhYkJwINl4o - «Застосування магнітів в медицині » ( повідомлення учнів з відеороликам)

ІV. Підсумок уроку – 3хв.

4.1. Заповнення додатків «Б, В»

V. Домашнє завдання -2хв.

Повторити §35- 37.

1 – рівень Задача 12.10

2 – рівень задача 13.20,

3 – рівень задача 15.20
План схеми уроку

Етап уроку

Час, хв.

Форми і методи діяльності вчителя

Результат

1. Організаційний момент

2

Повідомлення теми мети уроку

Психологічне налаштування на результативну працю

2. Розминка

10

Вправи: тренуємо пам’ять

Повторення вивченого

3. Тести

7

Розв’язування вправ

Закріплення вивченого матеріалу

4. Перевірка тесту

5

Взаємоперевірка з відповідями на дошці

Закріплення вивченого матеріалу

5. Повідомлен.учнів 1)Земля-магніт

2)Поїзд на повітряній подушці

3) Застосування магнитів в медицині

4) Електричні двигуни


16

Цікава інформація з постановкою проблемного запитання, відеофрагментами

Розвиток пізнавального інтересу

6. Підсумки уроку. Релаксація

3

Власна оцінка уроку


Підбиття підсумку роботи на уроці

7. Домашнє завдання.

2

Завдання за рівнями знань


















Тестові завдання
1. (1 б.) Дослід Х.Єрстеда дозволяє довести, що:

А)навколо провідника зі струмом існує магнітне поле;

Б)навколо планети Земля існує магнітне поле;

В)два провідника зі струмом взаємодіють один з одним;

Г)змінне магнітне поле породжує електричне поле.

2. (1 б) Хто відкрив явище електромагнітної індукції?

А) Ампер; Б) Ерстед; В) Кулон; Г) Фарадей

3.(1 б) На якому фізичному явище ґрунтується робота електричного двигуна?

А) Дія магнітного поля на провідник зі струмом; Б) Електризація тіл тертям; В) Дія магнітного поля землі на котушку зі струмом; Г) Дія магнітного поля на заряджену частинку;

4.(1 б) Укажіть, на якому рисунку графічно зображено магнітне поле електричного струму, напрям якого вказано в колі (переріз провідника).









А)


Б)

В)

Г)



5.(1 б) Магнітне поле котушки зі струмом слабшає, якщо:

А) усередину котушки ввести залізне осердя

Б) збільшити кількість витків в обмотці

В) зменшити силу струму

Г) збільшити силу струму






















6.(1 б) У чому полягала гіпотеза Ампера?

А) За допомогою магнетизму можна отримати електрику


Б) Дослідити взаємодію магнітів

В) Кожен атом речовини є мікрострумом, який має своє магнітне поле

Г) Навколо провідника зі струмом є магнітне поле











7.(1 б) У якому з випадків на малюнку напрямок сили Ампера зазначено правильно?
8.(1 б) У якому з випадків напрямок ліній магнітного поля прямого провідника зі струмом зазначеного правильно? ( Позначка показує, що струм направлений до нас, - від нас.)



9.(2 б) Установіть відповідність між назвою пристрою (приладу) та його призначенням.

А) Двигун постійного струму;

1. Підсилення електромагнітних коливань;




А




Б) гучномовець;

2. підйом важких вантажів;




Б




В) генератор змінного струму

3. отримання змінного струму;




В




Г) електропідйомник

4. перетворення електричної енергії на механічну;




Г







5. регулювання сили струму в електричному колі.











10.(2 б) Установіть відповідність між діями зі струмами та результатами цих дій.

А) У магнітному полі провідник зі струмом...

1. ...обертається в магнітному полі;




А




Б) рамка зі струмом...

2. ...виникає індукційний струм;




Б




В) при замиканні ключа в котушці...

3. ...рухається під дією сили Ампера;




В

Г




Г) при зміні напряму руху магніту...

4. провідник коливається відносно котушки;













5. ...змінюється напрямок індукційного струму.











БЛАНК ТЕСТОВИХ ВІДПОВІДЕЙ

У завданнях 1 – 8 правильну відповідь позначайте так

1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8)

А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г






У завданнях 9 – 10 правильну відповідь позначайте цифрами

9 ) 10)

А

Б

В

Г













А

Б

В

Г
















БЛАНК ТЕСТОВИХ ВІДПОВІДЕЙ

У завданнях 1 – 8 правильну відповідь позначайте так

1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8)

А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г




А




Б




В




Г






У завданнях 9 – 10 правильну відповідь позначайте цифрами

9) 10)

А

Б

В

Г













А

Б

В

Г














Додаток «Б» Прізвище,ім’я _________________________________



Підсумок власної

діяльності на уроці

ТАК

НІ

Примітка

Дізнався про нове, невідоме раніше










Зрозумів те, чого не розумів раніше










Переконався, що багато чого ще не знаю










Самоосвіта – шлях до самовдосконалення










Виконання тесту







Оцінка

--------------------

Моя праця на уроці







Оцінка

--------------------


Додаток «Б» Прізвище,ім’я _________________________________


Підсумок власної

діяльності на уроці

ТАК

НІ

Примітка

Дізнався про нове, невідоме раніше










Зрозумів те, чого не розумів раніше










Переконався, що багато чого ще не знаю










Самоосвіта – шлях до самовдосконалення










Виконання тесту







Оцінка

--------------------

Моя праця на уроці







Оцінка

--------------------


Задача№1

Визначити ККД двигуна електровоза, якщо рухаючись рівномірно зі швидкістю 16 м/с, він розвиває силу тяги 300 кН. Напруга в електромережі становить 3 кВ, сила струму, споживаного двигуном, дорівнює 2 кА.



Схожі:

Тема: «Магнітне поле. Електромагніти. Постійні магніти. Магнітне поле Землі»
Коли до магнітної стрілки піднесли один з полюсів магніту, то південний полюс стрілки відштовхнувся. Який полюс піднесли?
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується...
«загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів
УРОК 43 Тема уроку
Мета уроку: Засвоєння учнями поняття показникової функції, її властивостей і графіка
Уроку п/п № розділу § пункту ТЕМА Зміст навчального матеріалу
Силові лінії електричного поля. Накладання електричних полів. Електричне поле точкових зарядів
Уроку п/п № розділу § пункту ТЕМА Зміст навчального матеріалу
Силові лінії електричного поля. Накладання електричних полів. Електричне поле точкових зарядів
Уроку
Тема уроку: Урок-гра „Ключі від фортеці знавців рідної Ураїни. Розв’язування вправ і задач за курс 5 класу
Управління освіти Чернівецької міської ради Чернівецька гімназія...
Всеукраїнський відкритий конкурс рефератів по ядерній енергетиці та ядерній фізиці
Тема: Електричне та магнітне поля та їхня дія на біологічні тканини
Електричні властивості біологічних систем. Електропровідність клітин і тканин при постійному струмі. Види поляризації
Якими мають бути напрям і значення швидкості протона, щоб траєкторія...
Задача (10 балів) Однорідні електричне і магнітне поле розташовані взаємно перпендикулярно. Напруженість електричного поля, а індукція...
РОЗРАХУНКОВА РОБОТА: «Електричне поле зарядів у вакуумі»
Електричне поле створюється у вакуумі (діелектрична проникність ) зарядом, який розподілений
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка