Тема. Розвиток зв’язного мовлення


Скачати 93.84 Kb.
НазваТема. Розвиток зв’язного мовлення
Дата07.02.2014
Розмір93.84 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Ворок Н.О.

Учитель початкових класів

Карлавської ЗОШ І-ІІІ ст.№4

Тема . Розвиток зв’язного мовлення. Будова тексту. Відновлення деформованих речень.

Мета. Поглиблювати знання учнів про будову тексту. Вчити відновлювати текст з деформованих складових частин. Закріплювати вміння розрізняти окремі речення і текст. Розвивати творчі здібності учнів. Виховувати працьовитість, любов до природи і рідного слова.

Хід уроку.

  1. Організація класу

Дихальні вправи за методикою А. Стрельникової ( долоньки, насос, кішка)

Як зробити день веселим?

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді, обов’язково,

День тобі – веселим буде!

  • Вправа « Три настрої» (три склянки з водою)

  • У людей настрій буває різний.

  1. Коли людина почуває себе добре, вона усім задоволена і всіх любить. У цей час її настрій схожий на чисту воду (показую першу склянку з чистою водою).

  2. Коли до людини приходять чудові ідеї, то думки стають вони сяють і переливаються, як вода в іншій склянці (кидаю в другу склянку блискітки й паличкою їх розмішую).

  3. Але буває, що думки людини сумні і неприємні. Тоді думки схожі на брудну воду ( кидаю шматок глини в третю склянку ).

Я відкрию, діти, вам «Секрет-правило», що допомагає виправити поганий настрій: подумай про хороше і буде тобі добре! Тож, настрій з якої склянки ми беремо сьогодні на урок.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Діти, сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення. Ми будемо складати тексти, добирати до них заголовки, пригадаємо, які бувають тексти, яка будова тексту.

ІІІ. Відгадування загадки.

Я труд поважаю,

Все літо літаю

У поле, до гаю,

Збираю медок

Із різних квіток

(Бджола)

IV. Слухання музики.

(М.Римський – Корсаков «Політ джмеля», уривок з опери «Казка про царя Солтана»).

- Що ви уявили?

(Демонстрація малюнків з зображенням бджоли і джмеля).

  • Назвіть слова.

  • Який звук спільний? (дж)

V. Каліграфічна хвилинка.

Б б бд дж бджола джміль

Бджола мала, а й та працює.

  • Як ви розумієте це речення?

  • Чи можемо його назвати прислів’ям?

  • Нехай це речення стане девізом нашого уроку. Згідні?.

  • Скоромовка

  • Женя з бджільми не дружив.

Завжди Женя бджіл дражнив. 

Женю бджоли не жаліли —

та дражнила нажалили!

— Знай!

VІ. Робота над мовним матеріалом.

  1. Бесіда.

  • Діти, а як мама-джола називає свою дитину? (Бджілка, бджоленятко, бджоля).

  • Як уникнути повторення в тексті слова «бджола»? (вона, комаха, невтомна трудівниця…)

  • Сенкан Cкладання загадки про бджолу

ХТО? ___________

ЯКА? ______,______

ЩО РОБИТЬ? __________,___________,__________

АСОЦІАЦІЯ

  1. Підбір сходинок слів.

Ліс сад мед

Лісок … …

Лісочок … …

  1. Читання деформованих слів.

  • Прилетіли бджілки на галявину і розгубилися, не можуть впізнати квіток, бо слова переплутані.

Шкарома лошкаво кафіал Ромашка волошка фіалка

Чи ви, діти, знаєте, що влітку

Бджілки не минають жодну квітку?

А чому, самі ви розкажіть

VІІІ. Читання акровірша.

Носять цей цукристий сік

Ех і дружні бджоли з цвіту!

Кожна з них із року в рік

Так бере його щоліта.

А для тебе не секрет,

Роблять з чого бджоли мед?

  • Прочитайте слово, складене з перших букв кожного рядка. (НЕКТАР).

  • Складіть речення з цим словом. (Одне речення записуємо).

Х. Складання тексту з деформованих речень. ( навчання у русі)

- Правильно побудуйте кожне речення

Бджілки, із, прокинулися, разом, сонечком.

полетіли, поле, на, Вони.

фіалку, По, дорозі, побачили.

соку, напилися, Бджілки, додому, й, прилетіли.

Віднови текст. Поміняй речення місцями.

Бджоли

(Бджілки прокинулися разом із сонечком. Вони полетіли на поле. По дорозі побачили фіалку. Бджілки напилися соку й прилетіли додому).

  • Прочитайте, яке оповідання ми склали.

  • Доберіть до нього заголовок.

ХІ. Фізкультхфилинка.( вправи для очей з використанням зорово-координаторного тренажера)

ІІ. Виступ учнів.

  • Діти, я запросила до нас на урок пасічника, історика, лікаря, математика.

  • Зустрічайте! Перше слово історику.

Історик

На території України бджоли водилися з дуже давніх часів. Найдавнішому зображенню бджоли на стіні печери – 15 тисяч років.

Любили займатися бджільництвом українські козаки. У них було 20 тисяч пасік. Відомими були пасіки Івана Сірка, Богдана Хмельницького, Семена Палія.

  • Бджола в народних уявленнях – «бджола комаха». Вона – трудяща, роботяща, і недарма стала символом працездатності.

А пасічник – «угодний Богові чоловік». А здобути професію пасічника можна у Полтаві в Аграрному технікумі.

  • Надаємо слово пасічникові.

Пасічник

Заводячи пасіку, вибирають місця, зручне для бджіл, поблизу дерев і кущів, добре освітлене сонцем. Добре, якщо поруч ростуть липи або є гречане поле.

«Мед і гречка» - брат і сестра», - кажуть пасічники.

  • А тепер просимо до слова лікаря

Лікар

Доросла людина може з’їдати 100-150 г меду за день. Щоб він краще засвоївся, треба приймати за 1.5 – 2 години до їжі.

Дітям краще давати мед з іншою їжею: з кашею, фруктами або чаєм. Дітям достатньо 1-2 чайних ложок на день.

Медом лікують застуду, застосовують для видалення мозолів, лікування наривів.

  • Цікаво, яке повідомлення нам підготував математик.

Математик

Бджолина сім’я складається з:

1 – царівни – матки,

2 тисяч трутнів,

60 тисяч робочих бджіл,

62001 бджола – це жителі вулика.

Цікаво знати:

За час квітування липи бджолина сім’я заготовляє 50 – 70 кг меду. Щоб зібрати 5 – 6 кг меду з гречки, це трудівниці повинні відвідати 8 – 9 мільйонів квіток.

ХІV. Виконання завдань на картках-сотах.

  • А зараз ми будемо працювати як бджілки – трудівниці.

  • На картках-сотах записані завдання. Виконайте їх. Ці соти ми будемо наклеювати на вулик. Чим більше виконаємо завдань, тим більше «назбираємо меду»

  1. Вставити пропущені слова у віршах.

  1. Піднімає джміль фіранку,

Каже: Доброго вам __________! (ранку)

Як вам, бджілко ночувалось?

Чи дощу не ______? (почувалось)

Виглядає бджілка з хати:

  • У дзвіночку добре_______( спати)

Цей дзвіночок – як намет,

Тільки дощ – як __________( кулемет)

  1. Це ось бджілка – трудівниця,

Їй на місці не ________ (сидиться)

Над садком вона літає,

  1. З квіток _____ _______(нектар збирає

  2. «Жаль» - жалілася бджола, -

«Я у лісі не ______(жила)

Я не вчилася у школі,

Бо шукала мед у _____,(полі)

Але з дітками ______(дружу)

Їм співаю: «жу-жу-жу».

  1. Золотий бджолиний рій

Носить мед у вулик _______( свій)

Працювати бджілки охочі –

З ранку трудяться до _______( ночі)

  1. Наче птиця крила має,

Все літає та _______( літає)

«Я медок вам ношу,

Не чіпайте, бо _______( вкушу)

  1. Бджілка – вправна трудівниця,

Працювати не ______:(ліниться)

Мед збирає з квіточок

Для слухняних ______(діточок)

  1. Біг Тимко через лужок

Між барвистих _______(квіточок)

Так вже хвостиком вертів –

Маку бджілку ______(зачепив)

  1. Бджілка дзижчала:

Джу – джу, джу –джу,

Зрідка ніжками ________,(ходжу)

До квіток я підлітаю,

Ніжками пелок_____.(збираю)

ХVІ.

  1. Пошир речення за допомогою питань

Бджілка летить

( Яка?)____ бджілка_____летить ( звідки?)_______ ( куди?)_____ ( по що?)_________ .

  1. Прочитайте тільки основну частину тексту.

Неначе густим молоком облиті фруктові дерева.

Радість і для невтомних трудівниць – бджіл. Снують вони по квітах, перелазять моторно з однієї квітки на другу.

Дружно працюють бджоли, щоб швидше набрати меду.

  1. Добери заголовок.

На краю села в саду є велика пасіка. Тут рівними рядами стоять маленькі дерев’яні будиночки. Це вулики. У них живуть дружні бджолині сім’ї. Бджоли дуже працьовиті.

  1. 1. Спиши зачин оповідання «Бджілка».

Бджілка

Виручив Василько з біди бджілку. Бджілка хотіла напитися і впала в бочку з водою. Василько кинув на воду листо­чок. Вилізла на нього бджілка, обсушила крильця і полетіла.

Виручив Василько з біди бджілку.

2.За допомогою шнурівки дайте відповідь на запитання. Який це текст (розповідь, опис, міркування)?

ХVІІ. Творчі завдання.

  1. Склади розповідь за поданим початком.

Вулики стояли на узліссі. Вітер розносив пахощі меду. Ведмідь вийшов з барлоги, понюхав повітря і швидко почвалав до вуликів.

  1. Склади твір за поданою канвою.

Літо, голодна, прокинулася, бджола, полетіла, нектар, квіти, повернулася, весела, на пасіку.

  1. Склади текст «Розповідь маленької бджілки»

Я розкажу вам багато цікавого…

  1. Склади розповідь за таким планом і заголовком.

Пригоди бджілки

  1. Літній ранок.

  2. Мандрівка на луг.

  3. Заблудилися.

  4. Допомога інших бджілок.

  5. Повернення у вулик.

ХVІІІ. Підсумок уроку.

  • Люди люблять і поважають бджіл – медоносних комах, з цікавістю спостерігають за їх поведінкою. Так виникли народні спостереження.

  1. Якщо бджоли вилітають вранці-рано – на ясну погоду.

  2. Бджоли скупчилися на стінках вулика на велику спеку.

А ще про бджіл складено багато прислів’їв.

  1. Бджола маленька, та мед солоденький.

  2. В кого бджоли, в того й мед.

  3. Добру людину бджола не кусає.

  4. Без праці меду не скуштуєш.

  5. Бджола працює не для себе, а для людей.

ХІІІ. Хвилинка-веселинка.

  1. Розповідь вірша – жарту.

Гарячий мед

Бджілка в вулик мед несла

І Віталику дала.

-А чому ж тоді він плаче?

-Мабуть, в бджілки мед гарячий!

От і сьогодні ці мудрі і роботящі комахи допомогли нам на уроці пригадати вивчений матеріал, навчили нас працювати швидко та ефективно.

Ви сьогодні, дітки, трудились, як бджілки. Молодці.

Схожі:

Тема. Розвиток зв’язного мовлення
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, пам’ятка „Правила написання листа”, аркуші, конверт
На розвиток зв’язного мовлення 3 год
Вступ. Загальна характеристика розвитку французької літератури та культури ХІХ століття, їх стильове розмаїття. Внесок Франції у...
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток...
Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому...
Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб» Мета
Обладнання: демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України»
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження
Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки)
«Проектна діяльність на уроках позакласного читання і розвитку зв’язного мовлення»
Участь у проектній діяльності сприяє вмінню самостійно працювати. Діти опановують навички розвиненого мовлення, що дає можливість...
Культурна діяльність. Письменники. Введення лексики. Тренування у...
Улюблений письменник. Розвиток навичок ситуативного мовлення. Читання тексту про себе
Урок на тему: Письмо великої букви Й. Свято Йорданя
Мета: вчити писати велику букву Й, слова з нею. Формувати навички каліграфічного письма, самоконтролю. Розвивати вміння спостерігати,...
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально етичну...
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально – етичну тему «Повага й любов до рідного слова», 11 клас
Тема уроку: Читання. Ю. Ярмиш. Їжачки Розвиток мовлення. Слова ввічливості. Діалог Мета
Мета: читання: вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати усне мовлення шляхом обґрунтування відповідей, групового...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка