|
Скачати 58.91 Kb.
|
Тема: Щасливе місце на Землі Мета:дати уявлення про те, яке місце у довкіллі можна вважати щасливим, а яке – ні; викликати бажання робити своє довкілля прекрасним, виховувати любов до свого краю, до оселі; до оточуючих людей. Обладнання: мультимедійна дошка; кросворди; прислів’я на картках; картки з завданням « Докінчи речення »; фотографії; класна дошка з оформленням карти маршруту. Хід уроку І. Організація класу до уроку - Доброго дня я зичу тому, хто є тут, у класі цьому. - Чому? - Бо у нас сьогодні на уроці багато гостей. - Чому? - Бо всі чекають від вас плідної праці. - Ми любимо працю і будем старатися всі, бо хочем почути, що ми - молодці. - А я переконана,що ви почуєте. - Чому? - Бо я знаю, що ви активні. - Ми активні - Ви – ерудовані. - Ми – ерудовані. - Ви – найкращі - Ми – найкращі. - І я дуже люблю вас. - І ми любимо вас. Отже, ми часу не гаймо, Наш урок розпочинаймо. А урок для нас вже звичний, Де покажем знання, вміння – Це урок у нас – ДОВКІЛЛЯ. ІІ. Мотивація навчальної діяльності - Чи любите ви уроки довкілля? - Чим вони відрізняються від інших? (Ми ведемо спостереження, ходимо на екскурсії,спостерігаємо за оточуючим, вчимося досліджувати, складаємо проекти, вчимося спостерігати, вчимося користуватися приладами для спостережень) Складання «Асоціативного куща» ДОВКІЛЛЯ Робота з деревом знань - Кожен з нас має своє родове дерево, так і кожен предмет - це ніби дерево знань: коріння – весь матеріал,що ми повинен подати вам вчитель; стовбур – це ті знання, які ви найкраще засвоїли з вивчених тем; гілки – це новий матеріал, який буде поданий вам на уроці, а листочки – очікувані результати. - Тож, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Хвилинка спостережень Щоб на уроці нам гарно працювати, Треба все нам про погоду, зміни у природі знати. Сьогодні у нас на уроці працюють 3 центри: 1 центр – дослідницький 2 центр - краєзнавчий 3 центр – естетичний Виступи дітей Прихід весни. Ще зовсім недавно сонечку було важко доторкнутися до землі скрізь великі кучугури снігу. А сьогодні все дихає весняним теплом. Все в природі починає оживати, все буде прокидатися від зимового сну. Ясне сонечко покликало гості ранню весну. ВХОДИТЬ ВЕСНА. А ось і я, весна-красна. Дзвенять довкола радісні пташині пісні, сніжок вже тане. Та дні стоять погожі і ясні. Озивайтесь, де ви, діти? Де ви, діти, де?- Всюди пахощі весняні, бо вже тане, тане сніг, Більше вже нудьги не буде, а веселий сміх. Вірш про весну. - Трудився лютий до світанку і заморозив геть струмок, А березень підкрався ранком і схрумкав нишком весь льодок. Зима ще злиться, бідолаха, а вже весна бере своє. І березень бурульки з даху, немов цукерочки жує! - А чому ми заговорили про весну? ( 1 день весни ) - А що може сказати краєзнавчий центр ? - Назва цього місяця походить від берези. Саме в цей час біла береза вже дає сік. Існує також інша версія: назва виникла з двох слів – береза і зола. Саме під цю пору селяни вирубували в лісах березові гаї. Дерева спалювали, щоб отримати золу, з якої виготовляли скло. Рештками удобрювали поля. З березової кори робили дьоготь, яким лікували солдат у війську Богдана Хмельницького. - А дослідницький центр? Якщо в березні снігу багато на видолинах – буде врожай на городину. Якщо березень спочатку хмарний, потім болотний, то сніг буде намолотний. Якщо з берези тече багато соку – літо буде дощове - А які зміни ви помітили в природі? Робота з календарем природи - А що ще ми можемо сказати про сьогоднішній день? ( Сьогодні 1 березня, четвер. температура повітря, опади, вітер ) - Прошу показати який у вас настрій. - Нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку 1) Інсценізація сварки Лесика та Улянки. 2) Оголошення теми і мети уроку. ІV. Вивчення нового матеріалу Робота з підручником 1) Бесіда вчителя про роль книжки. 2) Інтернет як джерело розміщення великої кількості інформації. 3) Читання статті « Щасливе місце на Землі». 4) Робота над змістом статті. V. « Прив’язування » нового матеріалу до засвоєння раніше, звернення до набутих знань учнів 1) Уявна мандрівка картою. - Щоб довкілля краще нам пізнати, треба більше подорожувати. На цій карті є назви окремих країн. Пригадайте, хто міг знайти тут щасливе місце для себе, для кого вони дорогі. ФРАНЦІЯ ( Шарль Перро « Кіт у чоботях», « Попелюшка » ) ДАНІЯ ( Андерсен « Гидке каченя », « Дюймовочка», «Снігова королева» ) РОСІЯ ( Олександр Пушкін « Казка про царя Салтана» ) ІТАЛІЯ ( Багато людей ) Вірш « Калина » ( сумують за домом ) Фізкультхвилинка ( психологічна пауза ) - Ви ще маленькі, можливо в майбутньому відвідаєте ці країни, але повірте, що все одно,вас завжди буде тягнути до своєї держави – до України. Зараз кожен з вас уявно помандрує шляхами нашої країни, можливо ви подорожували з батьками і в вас залишилися найкращі спогади. Читання творів. Хвилинка цікавої інформації - До якої події готується вся Вкраїна? ( Розповіді про « Євро 2012 » ) - А чим ще славиться наша Україна? ( Розповідь про 7 чудес України ) 1. Заповідник в Кам’янець – Подільському. 2. Києво – Печерська Лавра 3. Парк Софіївка. 4. Софіївський собор у Києві. 5) Херсонес Таврійський (Севастополь) 6). Хотинська фортеця. 7) Острів Хортиця. Робота над прислів’ям Вставити букви і скласти прислів’я. ( Хто не знає минулого, той не знає майбутнього ) Робота в групах Калина – символ рідної землі, отчого краю. Хрещатик – головна вулиця столиці України Карпати – назва гір, що є справжньою перлиною України. Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А - Я подорожувала різними містами ( Чернівці, Львів, Закарпаття, Яремча, ), але як добре мені ставало на душі коли після довгої подорожі я поверталася до рідного села, рідного дому. Село Струпків ( Інтернет) Огляд літератури про село. « Мікрофон » - Чим славиться наше село? Розповідь дітей про щасливі місця у селі Створення проблемної ситуації - А чи є нещасливі місця? - Які? Проблема – засмічення берегів річок. Як би ви розв’язали цю проблему: 1. Зробити ящики для мусору. 2.Зібрати людей, очистити берег. 3. Засадити берег деревцями. 4. Викликати людей і штрафувати. - А які місця є рідними для нас? ( Стежка до школи, шкільне подвір’я, могила ) VІІ. Закріплення нового матеріалу Робота на картках 1) Для мене берегти довкілля означає….. 2) Найкраще місці – це те місце…. 3) Моє завдання перед довкіллям… VІІІ. Підсумок уроку а) Послухайте, як б’ється ваше серце. Через нього проходять сум і радість, добро і зло. Любов окрилює його, а ненависть - руйнує. Якщо ми зірвемо квітку – вона загине. Тож давайте будемо торкатися до неї тільки серцем. Ваше серденько, таке, як кулачок і я зрозуміла, що воно сповнене добром, любов’ю до навколишнього, а ми об’єднаємося в єдине серце класу і тоді скажемо, що наше довкілля в наших руках, а в серці панує любов до нього. б) Листочки на дереві знань. Домашнє завдання Оформити матеріали в книжку – саморобку, підготувати малюнки. |
Тема : «Дорога до безсмертя» Мета Великої Вітчизняної війни. Формувати патріотичні почуття : любов до рідного краю, відповідальність за його долю. Виховувати загальнолюдські... |
Демографічна ситуація За кількістю населення Україна посідає 5 місце в Європі (після Німеччини, Італії, Великобританії, Франції) та 21 місце у світі. На... |
З любов’ю твоєю і навіть з бідою… «Впевнений старт» неодмінна передумова становлення цілісної особистості, метою якої є формування елементів екологічного світорозуміння,... |
Тема: Екологічна проблема очима математики Мета уроку: формування в учнів навички розв’язування вправ та задач; ознайомити з екологічними проблемами нашої Землі;виховувати... |
Я дізналась твоє ім’я. Ірій. Місце, куди відлітали птахи з нашої... Хоча насправді, то була лише мить. Така ж мить як і зараз. Але знання, єдині варті уваги, кудись зникли. Щезли, або відверто кажучи... |
ТЕМА виховної години : ПРАВА дитини – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО МЕТА виховної години: ознайомити учнів з їхніми правами, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, вчитись відстоювати... |
Тема: Безпечна праця батьків моє щасливе майбутнє Під час проведення виховної до учнів було доведено зміст теми, завдання і організацію її вивчення |
Тема: Зоряні світи—галактики. Зорі, сузіря. Мета Мета: формувати в учнів загальне уявлення про зорі, сузір'я, галактики та знання про Сонце як зорю та основне джерело світла і тепла... |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Урок відкритої думки Тема. Безпечна праця моїх батьків моє щасливе майбутнє Бутко А.І., учитель української мови та літератури, вища категорія, старший учитель; гімназія «Ерудит» м. Києва |