Тема: Першу сходинку в житті вже подолано
Мета: Підсумувати і узагальнити знання учнів за навчальний рік;
розвивати допитливість школярів, бажання вчитися та пізнавати нове;
виховувати почуття дружби, колективізму.
Метод проведення: подорож з елементами гри
Обладнання: картки для читання, диски із математичною грою «Політ у космос»; посуд та насіння квасолі та кукурудзи; іграшки, вудочки, пляшки.
Хід заняття:
І. Організаційна частина.
Під звуки мелодії О.Янушевич «Дитинства світ» батьки з своїми дітьми заходять у святково прикрашений клас і шикуються в центрі. Вчитель знайомить присутніх з учасниками свята, коротко підводить підсумки роботи за навчальний рік, дякує батькам за співпрацю і пропонує зайняти почесні місця.
Кожен учень сідає за окремий стіл разом з своїми батьками.
На столах розкладені дитячі зошити, підручники, альбоми; на стендах - виставки дитячих робіт з трудового навчання, грамоти школярів, отримані протягом року за участь у виставках дитячої творчості.
Експертна комісія оглядає дитячі підручники, зошити, альбоми, дякує за гарне збереження.
Вчитель робить підсумок:
Ось і закінчився ваш перший шкільний рік. Сьогодні у нас надзвичайний урок, урок – огляд знань «Першу сходинку» в житті вже подолано.
Протягом року ми мандрували стежками великої і мудрої Країни Знань. На сьогоднішній урок ми запросили ваших рідних, друзів, вчителів. Вони вже побачили ваші виставки, зошити, підручники. А зараз ми покажемо їм як ми підросли, порозумнішали, навчилися практично застосовувати наявні знання.
Розпочинаємо наше свято.
ІІ. Робота над темою заняття.
І. Зупинка – літературно-ігрова.
Вчитель повідомляє результати перевірки техніки читання.
Кожен учень читає текст.
Завдання 2.
Сім’я отримує картку із словами - перекрутами (по Едигею), складають і зачитують слова.
Завдання 3.
Читання по пам’яті
Учні зачитують напам’ять вірші, скоромовки, вивчені протягом року.
ІІ. Зупинка практично – ігрова
Гра – «Краща господарка»
Дівчинка жеребкуванням обирає собі хлопчика – помічника.
На килимку розсипають розрізані дрібні геометричні фігури. Хто більше збере фігур, та пара стає переможцем – кращою господаркою.
«Нагодуй ляльку»
Дівчина переносить ложкою цукор з тарілки на стільчик в миску біля ляльки і намагається якнайшвидше заповнити посудину біля ляльки. Хлопчик вболіває і підтримує свою подружку.
ІІІ. Зупинка – Математична
Вчитель робить коротко підсумки про результати математичних знань, знайомить з вимогами програми.
Завдання. Усний рахунок.
30+30= 80-50= 20+60=
60+60= 30+10= 70-20=
35-5= 71-1= 90-1=
27-7= 65-1= 20+5=
Перетворити: Порівняти:
27см = дм см 36 71
2дм 4см= см 20 20+4
1м = см 60-10 53
1м = дм
Завдання. Гра «Математичний космодром».
(Диск «Сходинки до інформатики»)
ІV. Зупинка ігрова. Гра «Кращий риболов»
(Хлопчик вудочкою намагається «зловити рибку» з пляшки.
Під нею картки з прикладами. Хто виловив рибку має право взяти картку і разом з дівчинкою розв’язують їх. Результати записують на дошці)
25-20= 64-60= 35-20=
15-10= 45-40= 56-50=
90-20= 20+80= 65-60=
74+20= 64+20= 87-80=
95-5= 60+6= 30+3=
V. Зупинка «Мовно-ігрова»
Вчитель проводить підсумки роботи з мови. Школярі демонструють зошити з письма №1 і №2 та додаткові
Завдання 1.
Вставити пропущені букви
Марі…, л…ди, син…, по…зд, бабус…, …рко, …вченко, кра…на.
Скільки звуків можуть позначати букви я, ю, є ? А буква ї ?
Які це звуки ?
Коли позначають один звук, а коли два ?
Завдання 2.
Дібрати слова, якими можна описати
весну(тепла, радісна, квітуча, зелена),
сонечко(тепле, золотисте, лагідне, променисте, ясне, золотаве)
Скласти речення з словами весна, сонечко
Завдання 3.
Віднови вірш
Великдень яєчко
Ось тобі подаруй
Його ти недалечко
І мамі розмалюй
Завдання 4.
Поділи слова для переносу
Пеньок, рученьки, пальці, скринька, працьовиті.
Гра «Попелюшка»
(Посортувати насіння кукурудзи, гороху та квасолі в окремі тарілки)
VІ. Зупинка естетично-ігрова
Вчитель коротко знайомить учнів з предметами естетичного циклу, демонструє зошити з природознавства, основ здоров’я та образотворчого мистецтва по яких працювали школярі.
Присутні розглядають виставку робіт з трудового навчання.
1.Гра – аукціон «Світ природи»
Питання для гри
Що належить до неживої природи ?
Які властивості має вода ? (без запаху, текуче, не прозора)
Які властивості повітря ? (прозоре, не має кольору, запаху)
Назвіть гірські породи ? (граніт, кам’яне вугілля, кам’яна сіль, торф, пісок, нафта)
Що належить до неживої природи ?
Назвіть органи рослин ? ( корінь, стебло, листки , квітки, плоди)
Які бувають рослини ? (дерева, кущі, трав’янисті рослини)
На які дві групи поділяють тварини ? (свійські і дикі)
Назвіть характерні особливості - комах ? ( 6 ніг)
риб (тіло вкрите лускою, плавати допомагає хвіст і плавці)
птахів (тіло вкрите пір’ям)
звірів (малят вигодовують молоком)
Слово вчителя про роботу на уроках музики
Виконання пісні «Вербові котики»
Танець «Шкільний»
VІІ. Підсумок заняття.
Наше свято наближається до завершення. На ньому ви мали змогу ознайомитись з результатами нашої роботи протягом першого року навчання в школі.
Але крім того, що ми наполегливо навчалися; учні – першокласники не стояли осторонь загальношкільних виховних заходів, міроприємств, виставок, конкурсів, були активними їх учасниками. Про це свідчать отримані грамоти.
(Присутні оглядають виставку грамот «Наші досягнення»)
До цих грамот долучається ще одна – за успішне закінчення 1 – го класу «Першу сходинку» в житті вже подолано).
Вручення грамот першокласникам. Фотографії на згадку.
|